15.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 طبق فتوای امام خامنهای چگونه باید به منافع رژیم صهیونیستی در سراسر جهان ضربه زد؟
🔻 تبیین فتوای #جهاد امام خامنهای توسط آیتالله اراکی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری:
🔸 صهیونیستها کافر حربیاند و جانشان هیچ حرمتی ندارد.
🔹هیچ صهیونیستی در هیچ نقطهای از دنیا نباید احساس امنیت کند.
#راه_نصرالله
#وعده_صادق
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
#برگی_از_تاریخ
🚨حقیقت غیرقابل انکار و تلخ جمهوری آذربایجان
🔻کاریکاتور بسیار جالبی در نشریه «زنبور» سال ۱۳۳۵ چاپ شده که به حقیقت تلخ و غیرقابل انکار جمهوری آذربایجان یعنی مستعمره انگلیس بودنش از آن زمان [و البته تاکنون] اشاره دارد:
➖ بر روی کاخ پشت نوشته شده: [کاخ] «ورسای»
➖ روی گاو نوشته شده: «آذربایجان»
➖ پایین تصویر هم نوشته شده:
«آقای انگلیس زود باشید، از ایستادن در صف پاهایمان شکسته شد(درد گرفت)!
🔺یعنی برای بردن شیر این گاو، کشورهای زیادی به صف ایستادهاند!
همانگونه که امروز شاهد آن هستیم که رژیم صهیونیستی، انگلیسیها، ترکیه و... این گاو شیرده را میدوشند و علیاف غلام حلقهبهگوش این استعمارگران است.
🔺و نکته مهم دیگر این تصویر اینکه در سال ۱۹۱۹ که هنوز ترکگرایی نتوانسته بود در باکو و جاهایی که امروز جمهوری آذربایجان خوانده میشود، پا بگیرد، زبان و کلمات آذری آنجا هم شبیه آذری ایران بوده و کلمات مشترک با فارسی زیادی داشته و اجازه نمیداده هویت جعلی ترکی برای مردم آنجا تراشیده شود!
✍طراح: ع.عظیمزاده
🔗منبع: نشریه «زنبور»، شماره ۱۴، ۹ ژوئیه ۱۹۱۹.
به نقل از تاریخ آذربایجان
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 در موضوع "دالان زنگزور" فقط مسأله گشایش راههای ارتباطی مطرح نیست.
🔻 به زبان خیلی ساده:
۱- جمهوری آذربایجان خواهان عبور "بدون مانع" به نخجوان و ترکیه از طریق جنوب ارمنستان است. عبور بدون مانع مستلزم همان ایجاد همان دالانی است که منتقدان در ایران میگویند اگر ایجاد شود، این مسیر ایران به ایروان و اوراسیا دستکم "با مانع" خواهد شد.
۲- ایجاد دالان عبور بدون مانع جمهوری آذربایجان به نخجوان و ترکیه در واقع همان اتصال زمینی حوزه "جهان ترک" است. با ویژگیهای نژادپرستانه و تبلیغ ترکگرایی که این حوزه دارد، اتصال زمینی آن در جوار استانهای آذرینشین ایران با توجه به تحریکپذیری این استانها از تبلیغات ترکگرایی و قومیتگرایی، مخاطرات امنیتی برای ایران دارد.
۳- با ایجاد دالان یا مسیر مواصلاتی مورد نظر جمهوری آذربایجان و ترکیه و غرب و رژیم صهیونیستی، مزیت ایران برای ایجاد همین مسیر مواصلاتی از بین میرود که زیان بزرگی برای ایران است. طبییعی است که ایران با استفاده از اهرمهای مختلف از جمله تبلیغات، طرح ایرادات امنیتی و سیاسی و اقتصادی و محیط زیستی و... مانع ساخت این مسیر مواصلاتی شود تا مسیر مواصلاتی خود را حفظ کند خواه برای ارتباط جمهوری آذربایجان با نخجوان و خواه برای توسعه آن در آینده بهعنوان مسیر اصلی کریدور میانی.
۴- باکوییها بهصراحت و آشکارا پیگیری مطامع ارضی و بهاصطلاح آذربایجان واحد و آذربایجان بزرگ و... را بیان و دنبال میکنند. منطق ایجاب میکند که ایران از هرگونه تغییر و تحولی در منطقه از جمله طرح جاهطلبانه دالان زنگزور که راه را برای پیگیری افکار بلندپروازانه آذربایجانگرایان باکو جلوگیری کند.
۵- جلوگیری از مخاطرات امنیتی و سیاسی و قومیتی و هویتی که در بالا بیان شد، از طریق بهاصطلاح تعامل و وارد شدن به اجرای همان طرح تحت اسامی و پوششهایی نظیر همکاری حمل و نقلی، بازگشایی راههای مواصلاتی، خنثیسازی طرح پانترکیسم با ورود ایران به طرح ایجاد شبکههای حمل و نقلی قفقاز و هر عنوان فریبنده دیگری امکانپذیر نیست. اتفاقاً در این مورد، رویه سلبی ایران مهمتر است. ضمن اینکه رویه ایجابی هم اتخاذ کرده و طرح گذرگاه ارس را به باکو پیشنهاد کرده و توافقنامههایش را هم امضاء کرده است. پس چرا باید باکو در پیگیری طرح ضدایرانی خود مصمم باشد، اما ایرانیها در پیگیری راهکار جایگزین خود و نیز جلوگیری از اجرای طرح ضدایرانی پایداری نداشته باشد؟
۶- با طرح برخی حرکتهای منفی ارمنستان که مخالف منافع و خواست ایران انجام داده است، اصل موضوع برطرف نمیشود. برخی خباثتهای ارمنستان نباید توجیهی برای نادیده گرفتن خباثتهای مشابه باکو و بهخصوص دشمنیهای ریشهدارترش با ایران بشود.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 استفاده از عنوان جعلی کریدور زنگزور!!!
🔻 استفاده از این نام جعلی زیانبارتر از توجیه و تلاش برای راهاندازی چنین راهگذری ضدایرانی (با هر اسمی که بنامیمش یا بنامندش اعم از سیونیک، زنگزور یا دالان تورانی ناتو، احیای راه مواصلاتی و....) نیست. تأکید بر ضرورت بازسازی و راهاندازی مجدد راهآهن تبریز - جلفا - نخجوان - ایروان هم موضوع را عوض نمیکند. إنشاءالله که همگان توجهشان به احیای این راهآهن جلب شود. ولی موضوع این است که باکو و حامیانش غیر از طرحی که خودشان "دالان زنگزور" و ماها هم "دالان جعلی زنگزور" یا "دالان تورانی ناتو" مینامیمش، به طرح دیگری از جمله طرح احیای خط آهن تبریز - جلفا - ایروان نمیاندیشند و اهمیتی برای آن قائل نیستند و همکاری هم نخواهند کرد. مگر باکو میخواهد انسداد مسیر ایران در قفقاز را برطرف کند که به احیای این خط آهن فکر و تلاش کند؟ یکی از اهداف باکو از پیگیری دالان مورد نظرش در جنوب ارمنستان، اتفاقاً افزایش انسدادهای ایران در قفقاز است. با چشم پوشیدن بر این واقعیت و منحرف کردن افکارمان به طرحها و مسائل دیگر، مسأله "دالان جعلی زنگزور" حل نمیشود. باید برای حل این مسأله، از اجرای آن جلوگیری کرد و ضمناً به قول جنابعالی بهطور جدی پیگیر رفع سایر انسدادات ایران در قفقاز بود. متأسفانه در ایران فقط عدهای که با نوشتن و سخنرانی و روشنگری میتوانند بخشی از ممانعت را پیش ببرند، فعالند و خوشبختانه نیروهای مسلح و امنیتی هم وظایفشان در خصوص ممانعت از اجرایی شدن این طرح ضدایرانی و در ظاهر مواصلاتی را انجام میدهند، اما بخش دیگری از حاکمیت که باید پیگیر رفع سایر انسدادات از جمله رفع انسداد خط آهن تبریز - جلفا - نخجوان - ایروان باشد و نیز به موازات آن پیگیر اجرای توافقها با باکو برای ایجاد گذرگاه ارس باشد، چندان فعالیتی ندارد. به نظرم جنابعالی هم قدری از انرژیتان را مصروف این بکنید که دائم این مطالبه را از باکو و مقامات ایرانی بفرمایید که پس پلها و جادهای که باید شاهراه جدیدالاحداث فضولی - آقبند را به گذرگاه ارس در خاک ایران متصل کند، چه زمانی افتتاح خواهد شد تا باز هم رئیسجمهوری جدید ایران برای افتتاح برود و إنشاءالله با سرنوشت مشابه شهید رئیسی مواجه نشود!!
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 پروژه زنگزور (دالان تورانی ناتو)
🔻 پروژه زنگزور یک لایحه خطرناک انگلیسی است و استکبار جهانی به هر نحو شده در تلاش است این موضوع را در داخل کشورمان و میان مسئولان تصمیمساز و تصمیمگیر عادیسازی کرده و بیخطر جلوه دهد.
🔹 تا به امروز رهبر انقلاب مکرراً در دیدار با پوتین، اردوغان، پاشینیان و در بیانات متعدد به خطر لایحه زنگزور اشاره و این موضوع را خطرناک برای منطقه و ایران بیان فرمودهاند.
🔹 متأسفانه لابی علیاف در کشورمان بهشدت در حال فشار به رهبری هستند تا در این مسئله مهم ایشان تنها در میدان بمانند.
🔹 عادیسازی کریدور زنگزور در حد صرفاً یک بزرگراه و منافعتراشی برای ایران در این موضوع یکی از اهداف اصلی این لابی میباشد.
🔹 مطمئن باشید اگر رژیم علیاف با بازی پاشینیان این بزرگراه را افتتاح کنند به سرعت با دلایل مختلف امنیتی و خطرات خودساخته برای وسایل ترانزیتی در این بزرگراه مؤفق به استقرار نیروهای نظامی کشورهای مختلف از جمله ناتو را در آنجا خواهند شد.
🔹 مرحله بعدی طبق پلن انگلیس و اعتراف علیاف ایجاد کمربند امنیتی به میزان ۵ کیلومتر در دو طرف بزرگراه خواهد بود و رسماً کریدور را شکل داده و ایران را در مقابل عمل انجام شده قرار خواهد داد.
🔹 بستن و کنترل شاهرگ اقتصادی کشورمان در این لایحه تورانی تنها یکی از اهداف خطرناک پروژه زنگزور میباشد.
🔹 استکبار جهانی و رژیم علیاف حاضر است برای اجرای پروژه زنگزور تمامی افشا و تبیینکنندگان این خطر بزرگ از جمله فعالان شیعه جمهوری آذربایجان که برای اولینبار این موضوع را برای مسئولان کشورمان گوشزد کرده بودند را حذف و یا بهعنوان عنصر تنشزا و نامطلوب معرفی بکنند!!!
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 به مناسبت هفتم اکتبر، اقدام تاریخی، ماندگار، به حق و انشاءالله منتج به پیروزی نهایی حماس علیه رژیم غاصب و کودککش صهیونیستی
✍ طرح از: #میکائیل_چیفتچی ترکیهای
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫