🔴 نظر استاد جمشیدی درباره لایحه ی حجاب و عفاف
۱. لایحهی حجاب از نظر حقوقی، همچنان مبتلا به «حفرههای بنیادین پیشین» است، بلکه گاه بیشتر. با ادبیات متفاوت و اشکالات یکسان مواجه هستیم.
۲. این لایحه از نظر فرهنگی نیز، مجموعهای از «تعارفهای تکراری» و «کلیات بیاثر» است که هیچ تحولی را رقم نخواهد زد.
۳. متأسفانه باید باور کنیم که «باور» ندارند...
◾نکاتی برای تدبر از صفحه ۳۸۳ قرآن کریم
.
1️⃣ كلمه «مَن» براى موجودات باشعور است، بنابراين چه بسا در آسمان ها علاوه بر فرشتگان موجودات باشعورى باشند كه در قيامت همچون انسان ها مبعوث شوند. (آیه ۶۵)
.
2️⃣ عبارت آنچه در سينه هاست؛ «ما تكنّ صدورهم» قبل از كارهاى علنى؛ «ما يعلنون» آمده و اين مى تواند به چند دليل باشد:
الف: افكار و نيّت هاى درونى، انگيزه ى كارهاى بيرونى است و لذا مقدّم شده است.
ب: دانستن باطن افراد مهم تر از دانستن ظاهر آنان است.
ج: علم خداوند به اهداف و افكار باطنى، براى منكران معاد تهديد بيشترى دارد. (آیه ۷۴)
.
3️⃣ غيب آسمان ها و زمين، تمام كارهاى مخفى بشر، نيّت ها، وقوع قيامت، زمان نزول رحمت يا عذاب و اسرار ديگر را شامل مى شود. (آیه ۷۵)
.
4️⃣ حلّ اختلافات فكرى و ريشه دار، آن هم به دست پيامبرى كه درس نخوانده و مكتب نرفته، نشانه ى اعجاز و حقانيّت قرآن است. «اِنّ هذا القرآن ...»
(آیه ۷۶)
.
#ترجمه_تفسیری_قرآن
#تفسیر_نور
#تلاوت_روزانه
#شرح_قرآن
#نکات_قرآنی
6.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دلتنگی خواهر و برادر شهید عجمیان
خواهر: پیشونی بند روح الله که رفت کنار یک شکاف عمیق رو ابروش بود که نگذاشتم برادراش ببینند
دلم خیلی براش تنگ شده...
برادر: کاش پیشت بودم خودمو مینداختم روت دوتالگد کمتر میخوردی و درد کمتری میکشیدی
بهت افتخار میکنم به عنوان یک لُر سربلندمون کردی
#شهید_عجمیان
#نهج_البلاغه
🪐غَرَّارَةٌ، غُروْرٌ ما فِيْها، فانِيَةٌ فان مَنْ عَلَيْها، لا خَيْرَ فِي شَيْء مِنْ أزْوادِها إلاّ التَّقْوى. مَنْ أَقَلَّ مِنْها اِسْتَکْثَرَ مِمَّا يُؤْمِنُهُ وَ مَنْ اِسْتَکْثَرَ مِنْها اِسْتَکْثَرَ مِمّا يُوبِقُهُ وَ زالَ عَمّا قَلِيْل عَنْهُ
🌎دنيا بسيار فريبنده است و آنچه در آن است فريب و نيرنگ است، فناپذير است و هر کس در آن است نيز فانى مى شود، و همه زاد و توشه هاى آن، جز زاد و توشه تقوا، بيهوده است، هر کس به مقدار کفايت از مواهب دنيا قانع شود آرامش بيشترى به دست مى آورد، و آن کس که از آن بسيار طلبد وسيله نابودى خودرا بيشتر فراهم ساخته است (اضافه بر اين) آنچه را به دست آورده به زودى از دست او مى رود!»
✍ عاقل کسى است که از آن به مقدار کم (به اندازه کفاف) قناعت کند تا اسباب امنيّت خاطر فراهم سازد چرا که آنها که فزون طلبند براى حفظ اين فزونى خود را در معرض آفات فراوان قرار داده و عوامل بدبختى و نابودى خويش را به دست خويش فراهم مى سازند.
📘#خطبه_111