آن مرد از وجود مار درون غار بیخبر است!
آن زن هم از وجود سنگ روی مرد بیخبر است! زن با خودش فکر می کند که من در حال سقوط هستم، نمی توانم بالا بروم چون مار دست مرا نیش زده است! چرا مرد کمی بیشتر از قدرت خود استفاده نمی کند و مرا بالا نمی کشد!؟
مرد با خود فکر می کند که من درد زیادی را تحمل می کنم، با این وجود با تمام توان دست زن را گرفته ام، چرا زن کمی تلاش نمی کند و خود را بالا نمی کشد!؟
حقیقت این است که شما فشاری که بر روی دیگران است را نمی بینید، دیگران هم فشاری که بر روی شما هست را نمی بینند! زندگی اینگونه است!
سر کار، در خانواده، فامیل، دوستان و آشنایان! ما باید سعی کنیم یکدیگر را بفهمیم و درک متقابل از هم داشته باشیم! یاد بگیریم متفاوت از قبل فکر کنیم، شاید کمی عمیق تر، واضح تر و در تعامل بیشتر با دیگران باشیم! اندکی فکر کردن و صبور بودن نتایج بزرگی را در پی خواهد داشت! با یکدیگر مهربان باشیم! هر کسی را که در اطراف خود می بینید در حال جنگیدن در زمین جنگ زندگی خود است!
@satliyat
🏴شب شهادت امام رضا(ع)
💠رهبرانقلاب
‼️بنده راجع به زندگی حضرت رضا كار كردهام، یک نوشتهاى هم اتفاقاً دارم، بخصوص یکوقتی هم پيامى راجع به حضرت به يك كنگرهاى دادهام؛ چند تا نكتهى مهم در آنجا آمده اما آن نکات مهم دررادیو و غیره براى مردم اشاره نمیشود چون در دسترس نبوده توجه نشده است؛ خوب بالاخره اگر چنانچه دربارهى زندگى امام رضا يك نكتهاى وجود دارد كه يك نفرى حالا در طول زمان گشته آنرا پيدا كرده است در يك سخنرانى، يك پيامى هم گفته است. اين بايد مورد استفاده قرار بگيرد! ۸۱/۴/۴
⚠️توجه؛
🏳بیان فوق رهبری راجع پیامشان به کنگره بین المللی امام رضا(ع) میباشد که در دوران ریاست جمهوری در تاریخ ۶۳/۵/۱۸ ایراد شده است!
📸رهبری درحرم رضوی
⬇️متن پیامpdf
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
اعتراضات در زادگاه نئولیبرالیسم؛
کمیل سوهانی
♦️در حالیکه تظاهرات میلیونیِ اخیر مردم #شیلی، یکی از بزرگترین تظاهرات در دهههای اخیر این کشور محسوب میشود، رسانههای جریان غالب جهانی ترجیح میدهد تمام وقت، به انعکاس شورشهای خیابانی #عراق بپردازند.
🔸این روزها در شیلی نیروهای مسلح، اعتراضات را به شدت سرکوب کرده و حکومت نظامی در ۱۲ منطقه از این کشور برپاست، اما به سختی میتوان خبری از این اتفاقات در رسانهها دید. این تظاهرات در اعتراض به سیاستهای اقتصادی نئولیبرالی است که سالهاست در این کشور حاکمیت دارد.
♦️تحولات اساسی اقتصادی در شیلی از سپتامبر ۱۹۷۳ آغاز شد. در این تاریخ #آگوستو_پینوشه در یک کودتای نظامی، با همکاری سازمان سیا، دولت مردمی #سالوادور_آلنده را سرنگون کرد.
🔸این سرنگونی آغازی بود بر جابهجایی ثروتهای عمومی از مردم به سمت صاحبان سرمایه. آغاز دوران حکومت ابرشرکتها بهجای دولتها. آغاز دورانی از نظریات اقتصادی که امروزه با عنوان نئولیبرالیسم شناخته میشود. شیلی محل تولد و اولین جایی از جهان بود که #نئولیبرالیسم در آن به اجرا گذاشته شد.
♦️آغاز این ایدئولوژیِ اقتصادی با یک دیکتاتوریِ خشن بود. در زمان حاکمیت پینوشه بیش از ۳۰۰۰ نفر اعدام یا ناپدید شدند و دهها هزار تن دیگر در زندانها زیر شکنجه رفتند. گفته میشود که نزدیک به ۲۰۰ هزار تن از شهروندان شیلی نیز تبعید شدهاند.
🔸دو سال بعد از کودتا، پینوشه دست به اصلاحاتی زد که بر خلاف سیاستهای آلنده بود. این اصلاحات توسط یک تیم اقتصادی طراحی شد که در آمریکا تحت نظر #میلتون_فریدمن نظریهپرداز نئولیبرالیسم، تحصیل کرده بودند. آنها در شیلی با عنوان پسرهای شیکاگو شناخته میشدند. با حاکمیت #پسران_شیکاگو، شیلی از اقتصادی درونگرا به اقتصادی آزادسازی شده و ادغام شده در اقتصاد جهان تبدیل شد که نیروهای #بازار برای هدایت بیشتر تصمیمات اقتصادی، آزاد گذاشته شده بودند.
♦️میلتون فریدمن دو سال پس از کودتا در ۱۹۷۵ با پینوشه ملاقات کرد و ژنرال از او خواست در نامهای نظرش را راجع به اقتصاد شیلی بنویسد. میلتون فریدمن برای توصیف اقتصاد شیلی در زمان پینوشه از ترکیب "معجزهی شیلی" استفاده کرد.
🔸آنچه امروز مردم شیلی به آن اعتراض میکنند نتیجهی سالها حاکمیت نظریات میلتون فریدمن بر این کشور است. در حال حاضر در شیلی ۳۰ درصد از ثروت در اختیار فقط یک درصد از مردم قرار دارد. شیلی از نظر میزان نابرابری در منطقه بهاتفاق برزیل در جایگاه اول قرار دارد.
♦️در یکی از صحنههای منتشر شدهی تظاهرات این روزهای مردم شیلی، هزاران معترض، یکی از آهنگهای ویکتور خارا را با یکدیگر میخوانند.
🔸ویکتور خارا، خواننده، آهنگساز و گیتاریست شیلیاییِ طرفدار سالوادور آلنده بود. او یکی از پنج هزار نفری بود که سربازان پینوشه بلافاصله بعد از کودتا دستگیر و در ورزشگاه پایتخت شیلی جمع کردند. چند روز بعد جسد خارا در حالی که با بیست و چهار گلوله سوراخ شده و تمام انگشتان دستش شکسته شده بود پیدا شد.
@satliyat
◀️فیلم همخوانی گیتاریستهای شیلی را میتوانید در لینک زیر ببینید. 🔽
https://www.instagram.com/p/B4NtOWXpRbw/?igshid=fkpzotnn7vww
هدایت شده از اصالت اندیشه
چند نکته در باب تحولات عراق از حاج قاسم سلیمانی
یکی از دوستان مرتبط با محور مقاومت و حاج قاسم این پیام رو ارسال کردند:
سلام و عرض ادب
پریشب در جمعی خصوصی در محضر حاج قاسم بودیم و آیت الله موحدی کرمانی از ایشان درباره مسائل عراق و لبنان سوال کردند و ایشان هم نکاتی را بیان کردند که البته چون در حال پهن کردن سفره شام بودم، بطورکامل کلام ایشان را نشنیدم اما برخی از نکات بیان شده ی ایشان چنین است:
- مساله عراق جای نگرانی نیست و اوضاع در کنترل است و خیرش بیشتر از شرش می باشد.
- آیت الله سیستانی دو خطبه داشتند که اولی خوب نبود و اوضاع را بدتر کرد ولی دومی خوب و مناسب بود. (مراد از خطبه، بیانیه ای است که ایشان به خطیب نمازجمعه کربلا و نجف میدهد و آنها در خطبه آن را قرائت میکنند.)
- من مانند زنی هستم که بیست شکم زاییده، لذا به این سختی ها عادت داریم و این حوادث ما را نگران نمیکند!
- حقوق وزرا و نمایندگان مجلس در عراق بسیار بالاست(۱۵۰۰۰ دلار در ماه) و باعث اعتراض مردم شده و دولت قول داده آن را نصف کند.
- وضعیت معیشت و اشتغال در عراق مناسب نیست و دولت باید تلاش بیشتری کند و رضایت مردم را جلب کند.
- ادعای آمریکا درباره ترور ابوبکرالبغدادی نمیتواند صحت داشته باشد و بنظر ما او چندماه قبل کشته شده است.
- امکان ندارد البغدادی در ادلب حضور داشته باشد تا کشته شود، چون آن منطقه در کنترل مخالفین او بوده و امکان ورود او به آنجا وجود ندارد مگر اینکه آمریکاییها خودشان او را به آنجا برده و کشته باشند که آن هم شدنی نیست.
@hadihoseiniasl
آرمان سلیمی: چند صباحی است که عرصه حکمرانی در کشور عراق، رنگ و بوی تنش، درگیری و اعتراض به خود گرفته است. روزهایی که شهر بغداد در اواخر دهه 1950 و سالهای میانی 1960 با تحریک جریانهای سیاسی مخالف، علیه حکومت مستقر میشوریدند و در نهایت کار با تغییر حکومت و اعدام دولتمردان پیشین به پایان میرسید. همه داستان دور جدید اعتراضات کشور عراق از گردهمآمدن چند جوان فازغالتحصیل بیکار در میدان تحریر بغداد در اول اکتبر 2019 (نهم مهر 1398) آغاز شد و بهتدریج، اکثر استانهای جنوبی عراق همانند میسان، ذیقار، مثنی، قادسیه، نجف، کربلا و... را در برگرفت.
این تظاهرات که تا کنون حدود 200 کشته و 7 هزار زخمی برجای گذاشته، در دور دوم خود که به بعد از مراسم اربعین در (19 اکتبر) موکول شده بود، در 25 اکتبر (3 آبان) کلید خورد. در این میان، یکی از مهمترین موضوعات قابل توجه ورود مقتدی صدر، روحانی و سیاستمدار پر نفوذ عراقی به جرگه حامیان معترضان است. رفتار صدر طی چند سال گذشته همواره با ابهام و پیچیدگی خاصی همراه بوده و غالب ناظران سیاسی و عامه مردم در تحلیل کنشها و تصمیماتاش با سردرگمی مواجه شدهاند.
اکنون این مساله مطرح میشود که مقتدی صدر در موقعیت کنونی، یعنی در شرایطی که بسیاری از شهرهای عراق با معضل بزرگ تظاهرات گسترده مردمی مواجه هستند، چه میخواهد و در پی چیست؟ در حقیقت، بر کسی پوشیده نیست که حمایت نسبی صدر از عادل عبدالمهدی، مهمترین عامل نشستن او بر ریاست منطقه الخضراء بود اما اکنون این مسائل مطرح میشود که چرا مقتدی بیمهابا خواستار استعفای دولت عادل عبدالمهدی است؛ اعتراضات بعد از 25 اکتبر را انقلاب مینامد و ائتلاف سائرون تحت رهبری او در پارلمان دست به اعتصاب میزند؟
پاسخ به این پرسشها را همگی میبایست در بررسی ابعاد روانشناسی مقتدی صدر پیگیری کرد که نگارنده طی حدود یک دهه اخیر، به مطالعه و تفحص پیرامون آن پرداخته است. در راستای این امر نیز در ابتدا تلاش شده تفسیری بر حیات سیاسی مقتدی صدر به اختصار ارائه شود و سپس از درون، لایههای پنهان روانی مقتدی، تصمیمات او در وضعیت اعتراضات اخیر عراق مورد علتکاوی قرار بگیرد.
مقتدی صدر در آیینه تاریخ
مقتدی صدر طی سالهای بعد از 2003 تا کنون، از یک شخصیت سیاسی تقریبا گمنام و نشان به یکی از مطرحترین و حتی شاید پر نفوذترین شخص عرصه سیاست و حکمرانی کشور عراق تبدیل شده است. گواه این مساله طرفداران پروپاقرصی است که حاضراند برای او جان دهند و هر گاه او از جلوس سخنرانی در جمع طرفداران خود بلند میشود، حاضران بر سر بوسیدن و طواف محل نشستناشسر و دست میشکنند. حتی عدهایی پا را فراتر میگذارند و برای او شخصیتی ربانی و الهی قائل هستند که باید همچون مرجعی بزرگ مورد تقلید و اطاعت قرار گیرد.
با تمام این اوصاف، مقتدی صدر متولد 10 مرداد 1353 (20 ذيحجه 1393) و فرزند چهارم آیتالله«سيد محمد صادق صدر» معروف به «صدر ثاني» است كه در سال 1999 به همراه دو فرزندش (برادران مقتدی) به دست عوامل رژيم بعث به شهادت رسيد. مقتدی، طی سالهای بعد از سقوط رژیم بعث، در مقام بازمانده خاندان بزرگ صدر رهبر جریان نظامی تحت عنوان «جیش المهدی» را با هدف مبارزه با اشغالگری آمریکا در دست گرفت و بعد از حدود 5 سال از مبارزه مسلحانه، مقتدی صدر از نظامیان زیردست خود درخواست کرد سلاح را بر زمین بگذارند و در سال 2008 انحلال جیش المهدی را اعلام کرد. با این وجود، مبارزات مسلحانه نیروهای نظامی وفادار به صدر تا زمان خروج نیروهای ارتش آمریکا از کشور عراق در 2011 همچنان ادامه داشت.
در میانه این شرایط مقتدی صدر، در سال 2009 وارد عرصه سیاسی عراق شد. در این مقطع جریان صدر موفق به کسب 43 کرسی از مجموع 440 کرسی انجمنهای استانی عراق، از میان 14 استان از مجموع 18 استان عراق شد. اما موفقیت بزرگ صدر در انتخابات پارلمانی مارس 2010 محقق شد. در این مرحله جریان صدر در قالب ائتلاف ملی عراق با رهبری عمار الحکیم، ابراهیم جعفری و مقتدی صدر در انتخابات مشارکت نمود. جریان صدر با کسب 40 کرسی از مجموع 70 کرسی پارلمانی کسب شده ائتلاف ملی عراق، بهعنوان قدرتمندترین جریان سیاسی ائتلاف وارد پارلمان شد.
این جریان در ادامه روند مشارکت سیاسی، در انتخابات 30 آوریل 2014 در قالب ائتلاف مستقل احرار، وارد رقابت پارلمانی شد و در این انتخابات موفق به کسب 34 کرسی شد. او در سالهای بعد از ظهور داعش در سال 2014 نیروهای نظامی وابسته به خود یعنی «سرایای السلام»را در میان نیروهای «حشد الشعبی» مجددا سازماندهی کرد. با تمام این اوصاف موفقیت بزرگ مقتدی صدر در چهارمین انتخابات پارلمانی عراق در 12 می 2018 رقم خورد که ائتلاف سائرون تحت رهبری او با 54 کرسی، بهعنوان بزرگترین ائتلاف به «منطقه الخضراء» راه پیدا کرد.
در واقع، مقتدی صدر تلاش میکند در ادوار زمانی و مکانی مختلف در قامت یک رهبر یا قهرمان ملی در کانون توجهات قرار داشته باشد. صدر از اینکه همواره بهعنوان سورژه اصلی رسانهها مطرح شود و شخصیت سیاسی و مذهبی او و خانوادهاش مورد تکریم قرار گیرد، از نظر روانی احساس رضایت و حتی لذت میکند. اکنون چه زمانی مناسبتر از اکنون که مقتدی خود را در قاومت رهبر معترضان عراقی معرفی کند.
3- پیشبینیناپذیری و گرایش به وارد کردن شوک بر دیگران
یکی دیگر از مؤلفههای شخصیتی مقتدی صدر، عدم ثبات رفتاری وی در مسائل و موضوعات مختلف سیاسی و اجتماعی عراق میباشد که طی چند سال اخیر مواضع ضدونقیضی از سوی رهبر جریان صدر مشاهده شده است. از عهدنامه نوشتن و نقض آن گرفته تا مبارزه با نیروهای آمریکایی و سپس پشتیبانی از هم پیمانان آمریکایی خود، در دست گرفتن وزارت در دولت مالکی و بعد درخواست استعفایش، اعلام حمایت از دولت بشار اسد و مخالفت با سیاستهای سعودی در بحرین و یمن و محکومیت رژیم آل خلیفه و سفر به عربستان.
در واقع، یکی از اصلیترین ویژگیهای شخصیتی مقتدی صدر، چندگانگی رفتاری او در قبال مسائل و تحولات مختلف میباشد. وی طی یک برهه زمانی از طریق جیش المهدی به مقاومت نظامی با آمریکاییها روی آورد و حامی سیاستهای ج.ا. ایران در عراق بود اما بعد از بازگشتش از ایران، رفتارهایی از او سر زد که همسو با منافع تهران در عراق نبود. اکنون نیز شاهد هستیم او از قامت حامی عادل عبدالمهدی، قصد دارد به رهبر اصلی مخالفاناش تبدیل شود تا بار دیگر پیشبینی ناپذیری خود را بر همهگان اثبات کند.
4- نهادینهشدن روح ناسیونالیسم عربی و رهبری گفتمان ملیگرایی
برخی از نزدیکان به مقتدی صدر نیز معتقدند که وی دارای گرایشهای ناسیونالیسم عربی بوده و وجود همین گرایش در او باعث شده است که آیتالله سیستانی و مرحوم آیتالله خویی را با ایرانی خطاب کردن در موقعیت ضعیفتر از خاندان صدر نشان دهد. در واقع، مقتدی صدر از دوگانگی دین و ملی گرایی برخوردار است. لذا او سعی کرده این دو هویت را در خود حفظ کند و آن را بهعنوان یک گفتمان ارائه نماید. در خصوص روابط بین مقتدی صدر با مرجعیت عراق نگاههای مختلفی وجود دارد؛ بهعنوان نمونه برخی از نزدیکان مقتدی صدر معتقدند که مخالفت او با روشهای سیاسی آیتالله سیستانی بیشتر ظاهری بوده و مخالفت اصلی او با این مرجع تقلید، در راستای هدف اصلی او برای تثبیت مرجعیت عربی تعریف میشود چرا که از نگاه او مرجعیت فعلی عراق، ایرانی الاصل بوده و از هویت عربی برخوردار نیست. بر اساس این نگاه، مقتدی صدر تمایل ندارد که یک مرجع غیر عرب (البته از نگاه او) امور مذهبی شیعیان را در عراق به دست گیرد. بر همین مبنا، حمایت او از معترضان و ورود به مساله را میتوان در قالب نوعی کمرنگ کردن نقش و بیانیههای آیتالله سیستانی در جریان اعتراضات اخیر مورد خوانش قرار داد.
مقتدی صدر و چرایی اتخاذ تصمیمات غیرقابل پیشبینی همچون کمر بستن به سقوط عادل عبدالمهدی از کرسی نخستوزیری
با نظر به روند پیشرفت مقتدی صدر در عرصه سیاسی عراق، نمایان است که اکنون او در تعیین معادلات این کشور چه نقش مهمی دارد اما برای فهم (خود را به جای دیگری گذاشتن) رفتار او ضروری است ابعاد روانشناختی و قبل از ان نگاه او به جهان پیراموناش مورد مدّاقه قرار گیرد. اساسا در جهان بینی مقتدی نسبت به روند تحولات عراق بعد از 2003 میتوان سه مساله اساسی را مورد باز شناخت قرار داد:
مساله تعیین جایگاه خود در میان شیعیان: اولین مسئله پیشروی مقتدی صدر در عراق بعد از 2003 را میتوان در ارتباط با تعیین و تثبیت جایگاه خود در عرصه حکمرانی و حکومتمداری دانست. در این حوزه صدر مهمترین جریانهای رقیب خود را بقیه گروهها و شخصیتهای شیعه میدانست؛ زیرا شیعیان با داشتن جمعیتی بالغ بر بیش از 60 درصد جمعیت عراق، حاکمان بلامنازع شناخته میشدند.
مساله مرجعیت مذهبی: مسئله دوم برای مقتدی صدر در سالهای ابتدایی بعد از 2003 جایگاه او در نهاد مرجعیت بود. مقتدی صدر در مقام شخصی که پیشینه خانوادگی بسیار درخشانی در حوزه علمیه نجف و کربلا داشت، خواهان بازسازی این جایگاه و ایفای نقش برای خود بود اما در این مسیر رقبای سرسختی را در پیش داشت که مهمترین آنها آیتالله سیستانی بود. صدر بارها روی اتهامات و ضدیتهای خود را به سمت آیتالله سیستانی برگردانده و او را مورد حمله شدید لفظی قرار داده است. در مجموع نسبت مقتدی صدر و جریان وابسته به او با نهاد مرجعیت و حوزه مسالهای بود که نقشی اساسی را در کنشهای مقتدی صدر طی یک دهه ایفا کرده است.
مساله حضور نیروهای خارجی در عراق: سومین مسئله که مقتدی صدر در کنشهای خود بسیار بر آن تمرکز داشت، موضوع حضور نیروهای خارجی و بهطور خاص ارتش آمریکا در عراق بود. در حقیقت صدر تمامی کنشهای خود را در سالهای ابتدایی بعد از 2003 بر همین مبنا تنظیم کرد و هر شخصیت سیاسی عراقی را که با نیروهای آمریکایی همکاری میکرد با عنوان خائن و همکاری با اشغالگران قلمداد میکرد. در مجموع، مسئله مقابله با آمریکاییها و دیگر کشورهای حاضر در عراق، در بازخوانی کنش مقتدی صدر بسیار مهم است؛ زیرا او این نیروها را بهعنوان مسالهای جدی برای تلقی میکند.
فهم اراده مقتدی صدر در بستر ابعاد روانشناختی او
با دقت نظر در جهانبینی مقتدی نسبت به تحولات عراق بعد از 2003، علت رفتارهای غیرقابل پیش بینی او از جمله حمایت از اعتراضات و ظاهر شدن در قامت اپوزیسیون را میتوان رد ابعاد روانشناختی مقتدی مورد خوانش قرار دادو
1- جاهطلبی بیحدوحصر برای کسب قدرت
مهمترین ویژگی روانشناختی مقتدی صدر را میتوان جاهطلبی او برای کسب قدرت و جایگاه سیاسی و مذهبی دانست. در حقیقت، وی فردی فزونطلب است و همواره برای کارهایی که انجام میدهد زیاد از حد ارزش قائل است و به سهم خود نیز قانع نمیباشد. همچنین، توجه به این مسئله ضروری است که شخصیتهای برونگرایی همچون مقتدی صدر در صورتی که حتی اگر به تمامی خواستههای خود دست پیدا کنند انیزحس جاهطلبی آنان را ترغیب میکند که در پی یک انگیزه مجهول دیگر حرکت کنند. برای نمونه در سالهای اخیر، مقتدی صدر بحث مبارزه با فساد و استقرار دولت تکنوکرات را بهعنوان مبنایی جدی برای خود قرار داده است. در صورتی که این دو امر محقق شوند و حتی فساد در عراق ریشهکن شود و دولتی تکنوکرات آنگونه که او میخواهد نیز مستقر شود مجدداً میبایست در پی این موضوع بود که مقتدی ابزاری جدید را برای سرپوش گذاشتن بر جاهطلبی خود بجوید. در موقعیت کنونی نیز به نظر میرسد مقتدی زمینهای دیگر را برای افزایش قدرت خود پیدا کرده که آنهم عبارت است از همراه شدن با خواست اعتراضی شهروندان عراقی.
2- عرضه خود در قامت رهبر و قهرمان (شخص اول)
با نگاهی کلی به رفتارها و ویژگیهای شخصیتی مقتدی صدر این نتیجه حاصل میشود که وی فردی برونگرا بوده و صفات شخصیتی برونگرایی در این فرد ملاحظه میشود. مقتدی فردی دارای اعتماد به نفس بالا، پرخاشگر و سلطهجو، عامهپسند، یک دنده، سمج و کله شق و در عین حال خوش صحبت و پر حرف است و به دنبال جمعی از افراد مهیج میباشد و دوست دارد توجه مردم را به خود جلب کند. مقتدی به شدت نسبت به داشتههای خود و یا به عبارت دیگر برگههای خود حساس میباشد و از دست دادن این برگهها را به منزله تهدیدی برای خود میداند؛ لذا هر طرفی که به داشتهها و یا برگههای مقتدی نزدیک شود و به نوعی آنها را از وی بستاند، با رویکرد تقابلی مقتدی مواجه خواهد شد. وی همواره به دنبال امور تحریکآمیز در جامعه میگردد تا بدین وسیله زمینه را برای مطرح کردن خود و جریانش فراهم سازد.
هدایت شده از عجایب جهان
3.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لحظات ثبت شده از شکستن دیوار صوتی توسط هواپیماهای جت مافوق صوت
👇👇
ℓɨŋk☞🚸 @Ajaieb_jahan 🎭