eitaa logo
سطلیات
235 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
115 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  عمار نیوز ... 📢
شکایت گروهی از طلاب قم از ۱۵ نفر از زنان بازیگر! 🔹گروهی از طلاب قم از ۱۵ نفر از بازیگران زن سینمای ایران بدلیل بدحجابی منجر به تحریک آنان به دادسرای قم شکایت کرده و ضمن مطرح کردن اتهاماتی مانند محروم شدن از لذت انس با خدا درخواست جبران ضررهای وارده بخود را نموده اند. 🔹معلوم بودن قسمتی از سر، سینه و گوش، استفاده از ‎گلسر و کلاه لبه دار از جمله مصادیق بدحجابی ذکر شده است. 🔹شکات، بدحجابی متهمان را موجب زیان معنوی، تحلیل رفتن عقل و نقش بستن تصاویر جنسی در اذهان خوانده اند. 🔹شاکیان این پرونده چند تشکل حوزوی در قم بوده اند مانند : مجمع جهادی روحانیون قم تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب قم مجمع فعالان امر به معروف قم و چند موسسه دیگر ✅ 🆔 @ammar_newsir
هدایت شده از خبرگزاری فارس
🖼 قاتل زنجیره‌ای! مهمان ناخوانده جنگل‌های شمال کشور، دست به قتل‌عام زنجیره‌ای زده و به دور از چشم مردم هرکاری دلش بخواهد می‌کند. @Farsna
تبدیل غزه به دوبی...
هدایت شده از ناصر فروغی فر
📜نامه تاریخی میرزا ملكم خان به ناصرالدین شاه چه باید کرد؟ جناب رفيق، فدايت شوم، ميخواهيد بدون طول و تفصيل بنويسم كه چه بايد كرد؟ جواب بنده از اين قرار است: از خلق فرنگستان صد كرور پول بگيريد. از دول فرنگستان صد نفر معلم و محاسب و مهندس و صاحب منصب و اقتصاددان و كارشناس امور اداری بخواهيد. اين صد نفر معلم و صاحب منصب را در تحت ده نفر وزير ايرانی مامور نماييد كه وزارتخانه‌ها و كل شقوق اداره دولت را موافق علوم اين عهد نظم بدهند. از ممالك فرنگستان بيست كمپانی بزرگ به ايران دعوت نماييد و به آنها امتيازات بدهيد كه صد كرور تومان ديگر به ايران بياورند و مشغول شوند به آن احداثات معظم كه در زبان فارسی اسم هم ندارند. به راهنمايی اين اقتصاددانان و به توسط اين كمپانی‌ها راه‌های آهنی ايران را از چندين جا شروع كنيد. در هر يك از ممالك ايران بانك‌های تجارتی و بانك‌های ملكی و بانك‌های زراعت بسازيد. معادن و آب‌ها و جنگل‌های ايران را موافق همان اصول كه در جميع دول معمول است، به كار بيندازيد. ديوان خانه‌هاي تجارتی ما را موافق قواعدی كه مقتضی تجارت اين عهد است، نظم بدهيد.... ....هزار نفر شاگرد به فرنگستان بفرستید نه اینکه مثل سابق هر کدام دو سه زن بگیرند! بلکه تا ده سال در مدرسه‌های اینجا محبوس بمانند؛ به طوری که ثلث آنها در زیر کار بمیرند و باقی دیگر آدم شوند.اصول کار اینها هستند.کارهای کردنی اینها هستند.تنظیماتی که فرنگستان از سفر همایون متوقع بود اینها هستند ما می‌خواهیم در ایران بدون هیچ زحمت و به هوش و ذهن طبیعی خود در آن واحد درک کنیم این طرز تحقیق ما یک وقتی چندان عیب نداشت، اما حالا به کلی معیوب است.کارهای دنیا یک وقتی ساده بود و هر کس معنی آنها را به حکم هوش و ذهن طبیعی می‌توانست به سهولت درک کند. مهندسی عهد هوشنگ «حسابدانی حسن صباح» و وزارت کریم‌خان زند چندان عمق و امتیازی نداشت که فراست طبیعی نتواند معنی آنها را بفهمد، ولیکن در این عهد تازه به واسطه ترقیات علوم چنان اسباب و معانی عجیب بروز کرده که هوش طبیعی بدون علم کسی هرگز قادر به ادراک آنها نخواهد بود. ⭕️هیچ لازم نیست از وزرای ما بپرسند که این علوم و کمالات را در چه زمان و در چه کتاب تحصیل کرده‌اند. چون هوش و ذهن دارند کافی است. جمیع علوم را نخوانده می‌دانند «نمی‌دانم» و «نخوانده‌ام» در زبان ایشان کفر است. دانستن جزو منصب است. خیال می‌کنند که اگر احیانا در یک مساله بگویند نمی‌دانم شأن و منصب شخص آنها به کلی خواهد رفت. قسم می‌خورم که در میان این صد نفر فرنگی که در تهران هستند یک نفر نیست که جرات بکند بگوید من اکونومی پولتیک[اقتصاد سیاسی] می‌دانم، اما جمیع اهل درب خانه ما کل این علوم را در سینه خود مضبوط دارند! که یکی از اعظم عقول دنیا محسوب می‌شود هرگاه حالا زنده بشود با جمیع علوم و عقل خود نمی‌تواند بدون تحصیل علوم تازه بفهمد استقراض دولتی یعنی چه، اما شهاب‌الملک مرحوم و امثال غیر مرحوم او با علم نخوانده همه نکات این عمل را کاملا می‌دانند دول فرنگستان به جهت ترقی علوم اکونومی پولتیک کرورها خرج می‌کنند و چندین هزار نفر عمر خود را در تحصیل این علوم تلف می‌نمایند تا اینکه چند نفر اکونومیست پیدا می‌‌شوند. در ایران هیچ احتیاج به این نقل‌ها نیست ما همه اکونومیست کامل هستیم بانک و راه‌آهن و علوم مالیه و علوم اداره همه در نظر ما مثل آب سهل و روشن است. مادامی که در ایران وضع تحقیق ما این است، مادامی که وزرای ما همه علوم را نخوانده می‌‌دانند، بدیهی است که در ایران هیچ کار تازه ممکن نخواهد بود، پس چه باید کرد؟ ------------- پ.ن این نامه به قلم ملکم‌خان، به تاریخ ۲۹ آذر ۱۲۵۶ در لندن تحریر یافته و به عنوان نامه رسمی به طهران ارسال شده است، در پشت آخرین صفحه نامه ناصرالدین شاه قاجار به خط خود نوشته است: "انشاالله تعالی این پاکت را در حضور ملکم‌خان باز نمایید و خوانده شود، در ایران فهمیده نمی‌شود"
هدایت شده از  I D I O M A
🐳 خیلی جالبه 🔹 هر چقدر صفحه رو بفرستید بالا به اعماق بیشتر اقیانوس خواهید رفت و خواهید دید چه آبزیانی در چه عمقی زندگی می‌کنند. این برنامه شما را تا عمق ۱١,۰۰۰ متری اقیانوس می‌برد. واقعاً مبهوت کننده است. 📎 https://neal.fun/deep-sea @idioma
7.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ببینید| تجمع معلمان مخالف حضور طلاب در آموزش و پرورش در کرمان 🔴 حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در مصاحبه با : ⏹ حدود ۱۱۰ هزار مدرسه آموزش پرورش داریم که برای طرح تربیتی «امین» که خود حوزه تدوین کرده است آماده شده اند. هر مدرسه نیاز به یک طلبه دارد که عملا این تعداد طلبه آموزش دیده برای این موضوع را نداریم و تنها ۷ هزار مدرسه را توانسته‌ایم پوشش دهیم و البته غالب همین ، یعنی ۵۸۰۰ نفر از اینها هم بدون دریافت یک ریال حقوق در مدارس آموزش و پرورش حضور دارند و پیوست های اقتصادی ورود طلاب به آموزش و پرورش در عمل، مهیا نشده است و نه حوزه چنین بودجه ای برای حمایت از این طلاب دارد و نه جای دیگری این حمایت را بر عهده گرفته است. (v-o-h.ir/howzeh/32739) 🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 مقایسه بودجه حوزه و دانشگاه 👤 امیرآبادی، نماینده قم در مجلس در نشست هم‌اندیشی نمایندگان طلاب 🔸 بودجه حوزه‌های علمیه خواهران با تمام مدارس علمیه فعال در سراسر کشور، یک سوم دانشگاه الزهرا تهران است. 🔹 در سمتی دیگر بودجه جامعه المصطفی با بیش از ۵۰ هزار دانش‌پژوه غیرایرانی و آشنایی بیش از ۳۰۰ هزار غیرایرانی با فرهنگ و ادبیات فارسی، تنها یک بیستم بودجه دانشگاه تهران با ۴۰ هزار دانشجوست. hawzahnews.com/xbvQp @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اینجا قم است! 🔹 برخورد تند زنی که نهی از منکر شده است با روحانی و لگد کردن عمامه آن ظرف سه چهارسال اخیر قم به اندازه کل 40 سال اخیر تغییر کرده است. حوزه میتواند تحولات فرهنگی قم را گزارش بدهد؟ وقتی قم را نمیتواند تحلیل کند، کشور را میتواند؟
هدایت شده از ایران سیاست
8.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اولین سرود ملی ایران را شنیده‌اید؟! اولین سرود ملی ایران قطعه ایست بی‌کلام با نام «سلام شاه» که به فرمان ناصرالدین شاه توسط آلفرد لومر، استاد فرانسوی موسیقی دارالفنون ساخته و زمان مظفرالدین شاه در سال۱۲۸۴ روی صفحه ضبط شد. بیژن ترقی شعری با نام «ایران جوان» بر روی این قطعه سرود. 🇮🇷@iransiasat_ir👈
‍ ◀️بازداشت سریع یک خانم در قم به دلیل نزاع با یک روحانی که او آغازگر آن نبوده، زیبنده حوزه و روحانیت حاکم نیست.‌ ✍️مهدی نصیری 🔻خبرگزاری حوزه گزارش کرده خانمی که با یک روحانی در قم بر سر مساله حجاب درگیر شده، بازداشت و پرونده قضایی تشکیل شده است. (yun.ir/t75ee1) 🔻لازم به ذکر است پیش از آن که خانم مزبور با برداشتن عمامه فرد روحانی قانون شکنی کرده باشد، این روحانی بر خلاف موازین شرعی اقدام به امر به معروفی کرده که وظیفه اش نبوده، چه آن که وجوب این فریضه مشروط به احتمال تاثیر و پذیرش در طرف مقابل است و در موردی که نه تنها تاثیری مشاهده نمی شود بلکه با واکنش خشمگینانه و درگیری مواجه می شود، حتما آمر به معروف خلاف شرع مرتکب شده است و بدتر آن که گفته می شود پس از آن که روحانی با عصای خود بر سر خانم کوبیده این درگیری رخ داده است. با این وجود به نظر می رسد باید پیش از بازداشت و تشکیل پرونده برای خانم، روحانی ضارب مورد بازخواست و توبیخ قانون قرار بگیرد. 🔻قدرت نمایی با اقدام سریع در این ماجرا علیه خانمی که آغازگر این معرکه نبوده و روحانی مزبور خلاف شرع و قانون مرتکب شده، زیبنده قم و روحانیت و حوزه نیست. 🔻مردمی که از سکوت غالب روحانیت و حوزه ها در قبال مشکلات و مصائبی که از ناحیه حکمرانی به نام دین و روحانیت بر آنها و جامعه می رود، به شدت گله مند و بلکه عصبانی هستند وقتی با این خبر خبرگزاری حوزه مواجه شوند، بدون شک بر عصبانیتشان افزوده خواهد شد . 📚@nasiri1342
سطلیات
‍ ◀️بازداشت سریع یک خانم در قم به دلیل نزاع با یک روحانی که او آغازگر آن نبوده، زیبنده حوزه و روحانی
دیوار شجاعت و بی کلگی باریکه. و اقای نصیری در نقد وضع موجود از سوی دیگر بام افتاده اند. بنده حقیر هیچگاه اهل نهی از منکر در حوزه حجاب نبوده و نیستم و اصلا هم قائل نیستم به مفید بودن آن(بصورت کلی)! بلکه معتقدم در معرفی معروف های دینی و منکر های دینی در میان توده های ساده و مصرف کننده ی فرهنگ، باید دست به انتخابی زد و با اولویت و گام به گام جامعه را اصلاح کرد. چیزی شبیه به رفتار خدا که قرآن را از همان اول دفعتا بر پیامبر نازل کرد اما به مرور آن را در مناسبت ها و موقعیت های خاص بار دیگر و تدریجا نازل و ابلاغ نمود. حالا که دین در صدر قدرت و حاکمیت اجتماعی نشسته است هر رفتار ما به نوعی تصویر ساز است و تصویر شریعت دینی را در ذهن مردم عادی صورت می دهد. در این دوره ما باید اثبات کنیم که شریعت دینی، اولا تسهیل گر زندگی و بهینه کننده جامعه و جهت دهنده به یک تمدنی برتر از تمدن موجود است نه یک سلسله دستور امتحانی و بی غرض که مدام مراقبت است مردم یک چیزی را انتخاب کنند تا جلوی آن را بگیرد. بسیاری از این بیماری های اجتماعی مثل بی حجابی، تجمل، ربا و رشوه و... عوارض انتخابهای مهمتری هستند که مردم ناآگاهانه و ناخواسته در آنها قرار گرفته اند و قدرت تشخیص آنها هم نیست. اینکه مردم تا در یک چاله ای ناخواسته گیر کردند و به آن تن دادند(مثل بی حجابی مدرن، مدام حرمات الهی را یادآور شویم و بعد هم ضرورت امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم متدین بازگو کنیم و بدون دقت به روندهای اجتماعی سرخود به تقابل با عرف جامعه سرگرم شویم، کار غلطی است. لذا اگر باید امر به معروف کرد (که باید کرد و امر به معروف یک مدل اصلاحات اجتماعی مردمی و مترقی در فرهنگ اسلامی است) اولویت های اول با امر به معروف و نهی از منکر مسئولین است، بخصوص در تصمیم های اقتصادی و مرتبط با زندگی مردم. اولویت بعدی، امر به معروف مردم در حوزه یاریگری و برادری های اجتماعی است تا روح ارتباطات مومنانه که «اخوت و برداری و مسئولیت پذیری شفقت گونه» است حفظ شود و الا جایی برای تبعیت از شریعت انبیاء باقی نمی ماند و رجاله ها و دلقک های منفعت خواه و سوداگر مدرن، اخلاق و حقوق را تعیین خواهند کرد و حتی پوسته دین هم باقی نخواهند ماند. پس تکلیف من معلوم شود که دنبال دفاع از وضع موجود نیستم، اما متن اقای نصیری را هم بسیار بد و غیر قابل دفاع می دانم! آقای نصیری ادعا می کند که نهی از منکر این روحانی خلاف شرع بوده است!!!! واقعا جسارت فقهی این این طلبه تندرو در طول همه سالهای فعالیت علمی اش برایم غیر قابل قبول بوده است. در فقه موجود و تحلیل موجود مذهبی ها از امربه معروف این حرف یک شاذگویی غیر قابل دفاع است. فقه موجود، فقه فردی و عناوین بریده از هم و بدون رتبه بندی و اولویت بندی و ترتب اجتماعی است. در این دستگاه فقهی، مکلف موظف به نهی از منکر است، فارغ از هرگونه محاسبه و دانش اجتماعی. در این مدل احتمال اثرگذاری تذکر لسانی بالاست و یک احتمال عقلایی است. طرفداران تذکر لسانی هم می گویند از لحاظ آماری همچنان احتمال اثرگذاشتن خیلی بیشتر از نزاع و درگیری است. نهایت این است که روانشناسی درستی باید از مخاطب داشت و تذکر درستی داد تا احتمال منفی آن صفر شود. اما به هر حال به صرف احتمال عقلایی اثر، تکلیف نهی از منکر برای مکلف منجز می شود. بعد آقای نصیری در قامت یک موجود «همیشه پاچه گیر» می فرمایند که چون احتمال اثر نیست نباید نهی از منکر می کرد، و بعد اجتهاد پویایش هم گل می کند و می فرمایند این نهی از منکر خلاف شرع است!!!! واقعا در قم هم احتمال عقلایی اثر نیست؟! حالا می خواهید بدهیم امر معروف و ناهی از منکر را تعزیر کنند؟!!! چقدر بعضی ها دوست دارند جای پیغمبر باشند و دین جدید بیاورند اما حیف که خاتمیت دستشان را بسته!! @satliyat