eitaa logo
سطلیات
235 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
115 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
36.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‏چرا اپراتور اشتباه کرد و به جای کروز هواپیمای مسافربری رو زد؟ چرا این هواپیما با این همه نخبه؟ چرا بعد از دو سه روز ستاد کل بیانیه داد؟ همون روز اول نمی‌دونستن خودشون زدن؟ جواب‌های احتمالی و البته علمیش رو تو صحبت‌های ایشون بشنوید. #سردار_حاجی_زاده #انتقام_سخت #هواپیمای_اوکراینی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❅ঊঈ✿☀️✿ঈঊ❅ @BaSELEBRTY ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎
هدایت شده از بیداری طلاب
14.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️تحلیل ویدئوی مشکوک از اصابت موشک به هواپیما 🔻بسیار دیدنی ♨️رسانه مستقل خبرحوزه 🔻🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3516137473Cc9d671e336
13.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☝☝☝ این فیلم خیلی جای تامل داره این پخش کنید برسشه به دست مسئولین طرف میگه هواپیما رو با یه موشک کروز زدن و پدافند سپاه این موشک ردیابی کرده که هواپیما رو زده ارسالی_مخاطبین #سردار_حاجی_زاده #انتقام_سخت #هواپیمای_اوکراینی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❅ঊঈ✿☀️✿ঈঊ❅ @BaSELEBRTY ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎
یادداشت دکتر ایمان خسروی (فوق دکتری مهندسی سنجش از دور از دانشگاه تهران) با موضوع بررسی فنی احتمالات سقوط هواپیمای بویینگ اوکراینی بسم الله الرحمن الرحیم ضمن تسلیت به خانواده های جانباختگان عزیز، بنده به عنوان یکی از سربازان وظیفه سابق در پدافند هوایی ارتش و پسادکتری مهندسی نقشه برداری-سنجش از دور، چند نکته به زبان ساده علمی و بدون هیچ گونه تعصبی در این زمینه مطرح میکنم ... از دید تجربه نظامی: 1- پدافند هوایی ایران به عنوان یکی از مطمئن ترین و بی نقص ترین و دقیقترین پدافندهای جهان به شمار میرود... وقتی تابستان 93، پدافند هوایی ایران یک پهپاد اسراییلی رادارگریز (هرمس) رو بالای نظنز میزند و یا در همین تابستان 98، یک پهپاد رادار گریز (گلوبال هاوک) را در جنوب کشور میزند و حتی هواپیمای کنار آن که حاوی سربازان امریکایی است را نمیزند و تشخیص میدهد ... پس این دقت بالای پدافند هوایی کشورمان را میرساند ... اما بررسی از دید نقشه¬برداری و سنجش از دوری (علمی): 2- هر شی متحرک یا باصطلاح پرنده دارای یک سیستم ناوبری (GNSS) است. یعنی چی؟ به زبان ساده، یعنی دارای یک سیستم تعیین موقعیت است... برای چی؟ برای اینکه هرلحظه موقعیت خودش در فضا در مسیر مدنظرش را توجیه کند (پیدا کند). 3- سازندگان اکثر پرنده ها و پهپادها و هواپیماها و ماهواره های سنجش از دوری و غیره، بر اساس سیستم تعیین موقعیت جهانی (WGS) آنها را توجیه میکنند. 4- ماهواره های GPS یکی از راههای ردیابی یا تعیین موقعیت برای این پرنده هاست... یعنی بین پرنده و ایستگاه های GPS به طور مداوم کدهایی رد و بدل میشود تا موقعیت پرنده در مسیر مدنظرش توجیه (یافت) شود. 5- خب! حالا به قول معروف پیچ این ماهواره های GPS دست کیست؟ ناسا. یعنی کجا؟ سازمان فضایی ایالات متحده... یعنی به راحتی این سازمان به کل مسیرهای پرنده ها دسترسی دارد. به راحتی میتواند موقعیت آنها را ردیابی کند! و به راحتی میتواند موقعیت آنها را حتی تغییر دهد! یعنی چگونه؟ بدین صورت که در حین ارسال کد، برای لحظاتی گیرنده GPS خاموش شود یا کدهای اشتباه برای پرنده ارسال شود تا پرنده در تعیین موقعیت خودش دچار اشتباه شود.. مثالی در این زمینه ربط میدم به حمله امریکا به عراق در زمان صدام. در همان روزهای اول جنگ، امریکا از طریق سیستم ناوبری GPS، تمام ارتباطات اعم از رادیویی و مخابراتی بین پایگاه های مرزی و مرکزی عراق را قطع میکند. پایگاه های مرکزی به گمان اینکه، پایگاه¬های مرزی دچار سقوط شده و پایگاههای مرزی به گمان اینکه، پایگاه مرکزی دچار حادثه شده است و این باعث شد تا عراق صدام سقوط کند! البته یکی از مهمترین دلایل بود.. 6- خب! براساس همین داستانی که خدمتتون عرض کردم، اکثر کشورها به خصوص ایران از چندین سال قبل درصدد این برآمدند تا لااقل برای پرنده ها و موشکهای نظامی خودشان یک سیستم تعیین موقعیت محلی اتخاذ کنند که مستقل از GPS باشد... (شما فرض کنید اگر موشکی با سیستم موقعیت جهانی از یک مبدا به سمت مقصد شلیک شود آنگاه با دستکاری موقعیت آن، میتوان مسیر آن را تغییر داد یا حتی به سمت خود مبدا هدایتش کرد!) البته ابتدا در صدد این بودند که از سیستم تعیین موقعیت سایر کشورها مثل روسیه-که بعنوان رقیب اصلی امریکاست- استفاده کنند (سیستم تعیین موقعیت گلوناس Glonas) که باز ممکن بود همین داستان پیش بیاید! چون باز به هر تقدیر، پیچ این سیستم هم دست خودمان نبود! به همین منظور در همان قضیه سیستم تعیین موقعیت محلی با جدیت پیش رفت و الحق و الانصاف به پیشرفتهای قابل توجهی دست یافته است ... به گونه ای که در همین جنگ با داعش، نظامیان روسی خواستار شدید استفاده از تکنولوژی پهپادهای ما شدند.. چرا که پهپادهای ما به گونه ای بود که پهپادهای امریکایی را رصد میکرد درحالی که آنها اصلاً متوجه پهپادهای ما نمیشدند.. همچنین، شاید یکی از دلایلی که موشکهای ما توسط پدافندهای امریکا ردیابی نشد براساس همین سیستم موقعیت محلی موشکهای ما بوده است. 7- هواپیمای بویینگ ساخت کجاست؟ ایالات متحده آمریکا. خب! و سیستم ناوبری یا همان تعیین موقعیتش هم براساس موقعیت جهانی اخذشده از GPS است.. خب حالا برگردیم به قضیه پیش آمده: 8- یک نکته مشکوک در این حادثه هست! و آن هم این هست که همگی اذعان میکنن که هواپیما اندکی پس از بلند شدن از فرودگاه امام که بسمت اکراین در حرکت بوده، بلافاصله حالت چرخش به سمت خود فرودگاه گرفته و به گفته مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح، در یک لحظه حالت تهاجم به سمت یکی از مراکز نظامی سپاه گرفته است ... همین باعث شده تا پدافند به سمت هدف موشک شلیک کرده باشد... (قابل توجه برخی دوستان که پدافند بر اساس صفحه راداری عمل میکند). 9- با تمام مواردی که در بالا عرض کردم، پس این موضوع آنچنان دور از ذهن به نظر نمیرسد که ممکن است سیستم ناوبری این هواپیما توسط امریکا دستکاری شده تا موقعیت
هواپیما به سمت یک مرکز نظامی ایران معطوف شود و خدای ناکرده بشود آنچه که نباید شود (برای مثال، حادثه برخورد هواپیماهای بویینگ به برجهای دوقلو در 11 سپتامبر 2000 را یادآوری میکنم که بعدها مشخص شد که هواپیما خلبان نداشته و به صورت اتوماتیک به برجها برخورد کرده) .. یعنی علاوه بر این 170 نفر عزیز یک پایگاه مهم نظامی و افراد بیشتری به شهادت برسند... (توصیه میکنم ایران، کلا حرکت بویینگ از آسمان کشورمان و داخل فرودگاهها را به طور کل تحریم کند ...) {دوستان موضوع دیگری خدمتتون یادآوری میکنم که تاریخ زیادی از آن نگذشته است! حوادث اغتشاشات آبان ماه امسال رو یادتون هست که نرم افزار ویز که توسط گوگل مپ هدایت میشود به گونه ای در آن روز شنبه برای مخاطبین تهرانی آدرس دهی میکرد که همه افراد را به سمت مسیرهای شلوغ هدایت کند. یعنی شما هر آدرسی که در تهران میخواستید بروید بایستی مثلاً از اتوبان امام علی عبور میکردید!) این هم نمونه ای از دستکاری دیگر توسط دشمن ما که مشخص است از قبل برنامه ریزی های فراوانی در این زمینه کرده اند). 10- اینکه خود امریکا (شخص رییس جمهور امریکا) اولین کشوری بود که در این زمینه اظهار نظر کرد و بدون شک گفت که کار، کار خود نیروهای مسلح ایران بوده، پس این گمانه ما را محتمل تر میکند. یعنی آنها از قبل برای چنین کاری برنامه ریزی کرده بودند و میخواستن بدون کمترین هزینه نظامی (بدون استفاده از سلاحها و هواپیماهای نظامیشون)، یک ضربه بزرگ نظامی و انسانی به کشورمان بزنند. یعنی در هر حالت، یک خسارت به ایران و وجهه ایران بزنند... یعنی اگر میخورد به هدف که برای آنها یک پیروزی بود (چون توسط یک هواپیمای بویینگ امریکایی انجام شده بود و امریکا با این موضوع به کار خود افتخار میکرد) و حالا هم که نخورده و ایران آن را زده برای وجهه ایران خراب شود ... از امریکای جنایتکاری که ما میشناسیم چنین جنایتی دور از ذهن به نظر نمیرسد... 11- گذشته از همه اینها در پایان بایستی منتظر جعبه سیاه هواپیما هم بود تا بتوان دلیل اصلی را بهتر فهمید... والعاقبه خیر للمتقین
فارسی در حال تبدیل شدن به زبان رسمی دیپلماسی جهانی است😂🙃 @satliyat
🔸پوستری متفاوت از حاج قاسم سلیمانی که توسط ونزوئلا منتشر شد مردم و مسئولان ونزوئلا برای ابراز همدردی و دلجویی از مردم ایران برای شهادت حاج قاسم سلیمانی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس پایتخت ونزوئلا حضور پیدا کردند و پوسترهایی را برای بزرگداشت شهید سلیمانی طراحی و تقدیم کردند. پوستری که بیش از پیش جلب توجه میکند پوستری ست که در آن حاج قاسم سلیمانی را در پیشاپیش چهره های سرشناس مقاومت و مبارزه با امپریالیسم لاتین زبان نشان میدهد و در آن به زبان لاتین نوشته شده است: "چهره ها، زمانها و کشورها تغییر می کنند، اما هدف همان است". @satliyat
1_170755972.pdf
180.4K
🔴بسیار مهم !! این مطلب از سایت FAA ( نهاد رگولاتور پروازهای داخلی و بین‌المللی آمریکا) دانلود شده است. اخطاریه‌ای است که دوساعت قبل از سقوط هواپیمای اوکراینی به تمام هواپیماهای تجاری و غیرتجاری آمریکایی داده میشود که از پرواز بر فراز ایران خودداری کنند! دلیل این خودداری هم اینجور قید شده: DUE TO THE POTENTIAL FOR MISCALCULATION OR MIS-IDENTIFICATION به طور واضحی بالای بند A اعلام می‌کند که احتمال خطا در محاسبات یا خطا در شناسایی برای هواپیماهای بر فراز ایران وجود دارد!!!! 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی @asatid_enghelabi
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
🚩 توئیت رئیس شرکت کانادایی که کارمندش داغ همسر و فرزند دید/ ترامپ مقصر اصلی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی است 🔹میشائیل مک کین، رئیس یک شرکت بزرگ کانادایی که یکی از کارکنانش همسر و فرزندش را در سانحه هوایی سقوط هواپیمای اوکراینی از دست داده، در حساب توئیتری رسمی شرکتش نوشت، دولت آمریکا مسئول نهایی مرگ مسافران بی گناه این هواپیماست. https://tn.ai/2180768 . @TasnimNews
🚨 اظهارات مهم سرلشکر محمود منصور موسس سازمان اطلاعات و امنیت قطر در خصوص هواپیمای اکراینی: «ایرانیها راهی جزشلیک نداشتند» 🔸ایرانیها ضربه ی مهلکی بر پیکر ارتش آمریکا وارد کردند و همه ما و منطقه و قطعا نیروهای نظامی و مسولان ایرانی می دانستند که ترامپ فورا دستور حمله میدهد، والبته برخلاف تصور رسانه ها ترامپ بسرعت دستور واکنش داد، اما مشکل آنجا بود که ایران کلیه سیستمهای راهبری و راداری درمنطقه را تحت کنترل داشت و عملا آنها را مختل کرده بود و دقیقا بهمین علت عملیات موشکی در زدن عین الاسد بی نقص ازآب درآمد. 🔸پنتاگون برای خنثی کردن اقدامات ضد راداری ایران و زدن اهدافی درون خاک ایران از طریق ارسال موشک یا بمباران هوایی(باهواپیما) با پرواز دادن۲هواپیمای آواکس(سیستم پیش اخطار و کنترل هوایی/ رادارهای۳بعدی پرنده) در سعودی و ترکیه بخشی از این پوشش را ایجاد کرد ولی همچنان نقاط مرکزی تر ایران کور بودند و در پوشش کامل نبودند. 🔸آمریکاییها بوئینگ به ظاهر مسافری اما عملا بوئینگِ آواکس را که برای عملیاتهای ویژه به شکل مسافری طراحی شده است را در اختیار اکراین(هم پیمان خود) قرار دادند تا جهت تکمیل موزائیک نقشه راداری و شناسایی آخرین تغییرات سیستم های پدافندی وارد آسمان ایران شود! 🔸این اتفاق رخ داد و هواپیما پس از مخابره ی اطلاعات و یافته های خود در فرودگاه امام خمینی نشست، اما این تازه اول ماجرا بود، سیستمهای سایبری سپاه متوجه انتشار و ارسال سیگنالهای غیرعادی از هواپیمای بوئینگ اکراینی شده بودند و بلافاصله خدمه پرواز و عوامل فنی بازداشت و هواپیما وارسی میشود، حتی پوسته ی موتور باز و بررسی میشود ولی مورد ویژه ای کشف نمیشود!(علت تاخیر چندساعته و اعلام نقص فنی) 🔸با اینحال ایران اصرار بر زمین گیرکردن هواپیما و عدم پرواز داشت. ایرلاین اکراینی تهدید میکند درصورت عدم اجازه پرواز، نظام فرودگاهی ایران را بصورت ساعتی مواجه با مجازاتهای مالی مینماییم(ساعتی چند ده هزار دلار) ایرانیها کوتاه می آیند ولی همچنان مشکوکند. 🔸پدافند سپاه جهت خنثی کردن عملیات شناسایی احتمالی، نقشه استقرار سامانه های پدافندی را مجددا در حلقه(رینگ) آخر تغییر میدهد. 🔸بوئینگ اکراینی مسافرگیری کرده و پس از «تیک آف» برای کشف و اطلاع رسانی آخرین یافته ها و وضعیت سامانه های پدافندی اطراف تهران، رادار مرکزی(۳بعدی) خود را روشن میکند. 🔸به محض ارسال و دریافت دیتا توسط پایگاههای آمریکایی، عملیات انتقامی و مقابله به مثل آغاز میشد و چند ده موشک کروز از اقصی نقاط منطقه بسوی اهدافی در ایران و (علی الخصوص) تهران شلیک میشد. 🔸ایرانیها دیگر مطمئن شده بودند که منبع و چشم شناسایی نیروهای امریکایی همین بوئینگ اکراینی است و ادامه حضورش در آسمان، هدایت کننده ی دقیق صواریخ(موشکها) آمریکایی تا اصابت به هدف است. 🔸آنجاییکه ژنرال حاجی زاده فرمانده هوا فضای سپاه از قول اپراتور شلیک موشکهای پدافندی میگوید: فقط۱۰ ثانیه فرصت داشته... منظور این است که ۱۰ثانیه وقت داشته تا تصمیم بگیرد یک هواپیمای فوق مدرن جاسوسی که جانِ۱۷۰ انسانِ بیگناه را گروگان گرفته ساقط کند یا پذیرای ۱۰ها یا۱۰۰ها موشک کروزِ آمریکایی(موج اول) باشد که احتمالا بخشی برای نابودی سامانه های پدافندی و بخشی زیرساختهای حیاتی و پس از سقوطِ دژهای پدافندی، موج حملات کروزی و جنگنده/بمب افکن های آمریکا یا ائتلاف توأمان باشد. 🔸آن «افسر» هرکه بود با تصمیم سختش ،یک «کشور» یا یک «حاکمیت سیاسی» را از سقوط نجات داد. 🔸بهتر است دولتمردان ایرانی بجای خجالت و کتمان حقیقت(اینکه ترامپ حمله به «عین الاسد» را پاسخ داد و ...شاید بخاطر تلفات سنگین آمریکاییها!) واقعیت رخداد را به ملتشان بگویند. 🔸موشکهای کروز آمریکایی فقط ۱۰ثانیه قبل از لود کامل اطلاعات، دچارسیاهی راداری(Blank Out) و کوری شدند! ‍ ‍ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 📡 كانال بولتن محرمانه ⛔ ✅ تلگرام https://t.me/Boltan ✅ سروش http://sapp.ir/boltan ✅ اینستا https://www.instagram.com/booltan
هدایت شده از تعمیر برد الکترونیک
🔴 صرفاً جهت اطلاع.... همزمان با سفر غیر منتظره امیر قطر به تهران، گویا پایگاه خبری میدل ایست خبر از پیشنهاد غرامت ۳ میلیارد دلاری قطر به ایران بخاطر سقوط هواپیمای اوکراینی داده است؛ قطعاً برای قضاوت بهتر، سنجش صحت این خبر و دلیل احتمالیِ آن باید منتظر واکنش رسمی و علنی مقامات ایرانی و قطری در روزهای آینده بود!! 🔴کانال مهندسی بردهای الکترونیکی عضو شوید👇 http://eitaa.com/joinchat/1531641890C1ed7abd997