eitaa logo
مخاطب خاص 🇮🇷1403🇵🇸
390 دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
28هزار ویدیو
35 فایل
هر آنچه که از فضای مجازی انتظار دارید را برایتان فراهم خواهیم ساخت. مطالب شامل سیاست،اقتصاد داخلی و بین الملل اهل بیت ، قرآن حدیث عترت واعظین و منبری ها غذایی و کشاورزی تعلیم و تربیت خانواده همیار کانال👇 @mojtabarahimi69 https://eitaa.com/savabaemal
مشاهده در ایتا
دانلود
👌 👌 ✌️ویژه 🇵🇸🇮🇷 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. ♨️
مداحی_آنلاین_بیت_المقدس_و_فلسطین_جواد_مقدم.mp3
6.22M
⛔️تا 25 سال پیش رو از نامی نمیمونه! 👌 بسیار شنیدنی 🎙 🎙 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. ✌️ 🇵🇸🇮🇷 ✊ 🇵🇸🇮🇷 ♨️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺جشن مردمی کرمانی‌ها در کنار مزار شهید حاج قاسم سلیمانی بمناسبت پیروزی و حماسه مقاومت فلسطینی‌ها همزمان با ♨️
مداحی_آنلاین_نسل_سلمان_حسین_طاهری.mp3
8.51M
✌️ 🇵🇸🇮🇷 ⏯ 🍃ما قدرت حقیم تل آویو ضعیف است 🍃ما نیروی قدسیم و هدف قدس شریف است 🎙 🇵🇸🇮🇷 ♨️
8.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✌️🇵🇸🇮🇷 ما قدرت حقیم تل آویو ضعیف است ما نیروی قدسیم و هدف قدس شریف است در حمله ما یک اثر از دیو نماند یک خانه سالم به تلاویو نماند 🇵🇸🇮🇷 | | 📲 ♨️
مداحی آنلاین - تا مسجد الأقصی می‌گوییم یا حیدر - مطیعی.mp3
9.39M
✌️🇵🇸🇮🇷 ⏯ 🍃از تهران تا صنعا می‌گوییم یاحیدر 🍃تا مسجد الأقصی می‌گوییم یاحیدر 🎙 🇵🇸🇮🇷 ♨️
خداشناسی؟ خداراباعقل بایدشناخت،بادل باورکرد، هرکس بگویدخدارابادل،یاقلب بایدشناخت درست نیست خدارافقط باعقل میشودشناخت ولی دل،یانفس یاقلب هرسه یک معنی دارد بایدباورکرد دراول شروع خداشناسی، نفس کافراست به سختی زیربارشناخت استدلالی وعقلانی می‌رود ولی باتکرارشناخت،باورقلبی بیشترمیشود وقتی درنمازهای یومیه هرروز چندمرتبه درتشهدوغیره اعتقاد به توحید...تکرارمیکنیم بخاطرتقویت ایمان است و... الله
قله قاف کجاست؟ حکایت قله قاف وسیمرغ را عطار بیان کرده، منظورازقله قاف مرتفع‌ترین نقطه کل جهان ومرکزحکومت شاه جهان حقتعالی در راس آن قله است، خداراتشبیه به سیمرغ کرده،والااخر،،، دست هیچ موجودی به حقتعالی نمیرسد پیامبراکرم،ص،به معراج مشرف شد به خدانرسید،نزدیک شدمثل قاب قوسین ونزدیکتر خدایتعالی رااگربه آفتاب تشبیه کنیم،درقله قاف، حقتعالی به همه جهان دنیاواخرت تابش دارد هیچ نور وموجودی غیرازنورحقتعالی وجودندارد،هرچه هست تابش نورحقتعالی است وبس ولی تقرب بخدا راه افتادن بطرف قله قاف بسی راه درازوسخت وپرپیچ وخم،دره های عظیم،سنگلاخها،درندگان، رهزنان حرامی،لذت های فراوان گمراه کننده ازراه بازمی‌دارد و.... ولی دراین راه بزرگان دین تابلوهای خطر،محدودیت سرعت،پیچ خطرناک وهمیشه هست، هرکس علم دین خداشناسی،راه خداشناسی وکاروان راه خدا رئیس قافله چه کسی است ایامویدخداست؟ همراهان کیاهستند؟مومنانند یاحرامیان؟ بشناسد درراه مسیرغفلت بدترین خطراست،احتمال سقوط الله
گناهان صغیره و کبیره گناه، واژه‌ای است که با شنیدنش به یاد آتش و دوزخ و روز جزا و حساب و کتاب و خشم پرورگار می‌افتیم. اغلب بدبختی هایی که دامنگیر فرد یا جامعه می‌شود، همانا آلودگی بر گناه، معصیت ونافرمانی خداوند است. گناه یعنی مخالفت با قوانین الهی و پیروی بدون قید و شرط از تمایلات و هوای نفس، پیروی از تمایلات نفسانی که برخلاف قوانین تکوین باشد. در قرآن با واژه‌های گوناگونی از گناه یاد شده است مانند: ذنب، اثم، سیئه، معصیت، خطیئه، جرم، منکر، فحشاء, شرو... و به دو دسته کبیره و صغیره تقسیم شده آموزه های دینی به ما می آموزد که انسان با انجام گناهان کبیره به دوزخ رفته و عذاب میشود. البته هر نافرمانی و گناهی که در مقابل پروردگار باعظمت صورت گیرد، کبیره وبزرگ است. یعنی گناه اگر کوچک هم باشد، چون نافرمانی از خداوند محسوب می‌شود، بزرگ است لیکن منافات ندارد با برخی از گناهان نسبت به بعضی دیگر بزرگ و کوچک باشند. چنانکه گفته شدگناهان در یک تقسیم بندى کلّى به دو گروه تقسیم میشوند: گناهان صغیره وکبیره بعبارتی دیگر گناهان یا بدنی و جسمی، هستند یعنی گناهانی که انسان با یکی از اعضای بدن آن را انجام می‌دهد. مثل: غیبت، زنا، دزدی، فحاشی و… و اما گناهان غیر بدنی آنهایی هستند که آدمی در دل و ضمیر خود آن‌ها را انجام می‌دهد. مثل: حسد، کینه، بخل و…. خداوند در قرآن مى‌فرماید: «إِنْ تَجْتَنِبُوا کَبائِرَ ما تُنْهَوْنَ عَنْهُ نُکَفِّرْ عَنْکُمْ سَیِّئاتِکُمْ وَ نُدْخِلْکُمْ مُدْخَلاً کَرِیماً» اگر از گناهان بزرگى که از آنها نهى شده‌اید اجتناب کنید بدى‌هاى شما را مى‌پوشانیم و شما را در جایگاه خوبى وارد مى‌سازیم» (نساء، آیه ۳۱.) و در جاى دیگر مى‌فرماید: «وَ وُضِعَ الْکِتابُ فَتَرَى الْمُجْرِمِینَ مُشْفِقِینَ مِمّا فِیهِ وَ یَقُولُونَ یا وَیْلَتَنا ما لِهذَا الْکِتابِ لا یُغادِرُ صَغِیرَةً وَ لا کَبِیرَةً إِلاّ أَحْصاها» کارنامه عمل شما(درقیامت) بررسی مى‌شود، آن گاه گنهکاران را از آن چه در نامه عمل خود دارند ترسان(پشیمان) مى‌بینى، و مى‌گویند: واى بر ما، این چه نامه‌اى است که هیچ گناه کوچک و بزرگى را از قلم نینداخته، جز این که همه را به حساب آورده است» (کهف، آیه ۴۹) باید توجه داشت که گناهى که مخالف فرمان صریح‌ حکم خداوند باشد سنگین و کبیره است از این روست که پیامبر گرامى اسلام به ابوذر مى‌فرمایند: يا أَبَاذَرٍّ لاَ تَنْظُرْ إِلَى صِغَرِ اَلْخَطِيئَةِ وَ لَكِنِ اُنْظُرْ إِلَى مَنْ عَصَيْتَ اى اباذر به کوچکى گناه نگاه نکن، بلکه به بزرگى کسى بنگر که او را نافرمانى کرده‌اى (طبرسى، مکارم الاخلاق، ص ۴۶۰) اما در عین حال این موضوع با تقسیم گناهان به صغیره و کبیره منافاتى ندارد چرا که برخى از گناهان از نظر آثار و پیامدها نسبت به یکدیگر به کوچک و بزرگ تقسیم مى شوند. پس صغیره و کبیره صفتى نسبى است که در مقایسه میان گناهان و آثار و پیامدهاى آنها به دست مى‌آید اگرچه هر گناهى با صرف نظر از مقایسه با سایر گناهان معصیتى بزرگ به شمار مى‌آید. علما و اساتید اخلاق گناهان کبیره را تا چهل مورد برشمرده اند. لیکن در بعضی موارد و مواقع گناهان صغیره به گناهان کبیره تبدیل می‌شود و گناه انسان سنگین‌تر می‌شود و حکم همان گناهان کبیره را دارد. امام باقر (ع) در حدیثى معیار تشخیص کبیره را بیان کرده و مى‌فرمایند: «کلّ ما اوعد اللّه عزّ و جل علیه النّار» «هر گناهى که خداوند براى آن وعده آتش دوزخ را داده باشد کبیره است». (من لایحضره الفقیه، ج ۳، ص ۵۶۹) امام خمینى(ره) در کتاب تحریر الوسیله جلد اول صفحه ۲۷۴ شش معیار را براى تشخیص گناه کبیره معرفى کرده‌اند که عبارتند از: ۱. هر گناهى که در شرع وعده آتش دوزخ و یا مجازات براى آن داده شده است. ۲. هر گناهى که در شرع به شدّت از آن نهى شده است. ۳. هر گناهى که از منظر آیات و روایات همسنگ و یا بزرگ‌تر از سایر گناهان کبیره معرفى شده است. ۴. هر گناهى که عقل به کبیره بودن آن اذعان کند. ۵. هر گناهى که در عرف مسلمانان کبیره تلقّى گردد. ۶. هر گناهى که روایات به کبیره بودن آن تصریح نمایند.