eitaa logo
سواد سایبری
114 دنبال‌کننده
943 عکس
405 ویدیو
95 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
چگونه تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کنیم؟ استفاده از رمزهای طولانی که شامل حروف و اعداد باشند یکی از مهم‌ترین موارد در حفظ امنیت یک صفحه اینستاگرامی است، اما هکرهای ماهر می‌توانند به راحتی و با ترفندهای مختلف به اطلاعات حساب و کلمه عبور کاربر دسترسی پیدا کنند. در همین راستا شبکه اینستاگرام قابلیت تایید دو مرحله‌ای را اضافه کرده است که کاربران با فعال سازی آن باید پس از وارد کردن رمز عبور خود یک رمز دیگر که به شماره موبایل آن‌ها پیامک می‌شود را وارد کنند و به این ترتیب دسترسی غریبه ها به حساب کاربران عملا مسدود خواهد شد. نحوه فعال سازی تایید دو مرحله‌ای حساب در اینستاگرام برای فعال سازی این قابلیت کاربر باید به بخش تنظیمات حساب خود وارد شود. برای این کار باید روی پروفایل خود ضربه زده و سپس وارد منوی سه خط بالای صفحه شود. پس از آن وارد منوی تنظیمات شده و بخش Security را انتخاب کند. در مرحله بعد عبارت Two-Factor Authentication را مشاهده خواهد کرد که همان تایید دو مرحله‌ای حساب است. با ورود به این بخش دو گزینه در مقابل کاربر قرار می‌گیرد که گزینه اول مربوط به تایید دو مرحله‌ای از طریق ارسال رمز یک بار مصرف به موبایل کاربر و دومین روش استفاده از نرم افزار Microsoft Authenticator برای دریافت رمز یکبار مصرف است. برای فعال سازی روش اول کاربر باید روی Text Message ضربه زند، در مرحله بعد کاربر شماره همراه خود را وارد خواهد کرد، کد ایران نیز در میان کدهای کشورها دیده می‌شود، کاربر به محض وارد کردن شماره تلفن پیامکی دریافت خواهد کرد که حاوی کد فعال سازی تایید دو مرحله‌ای است و با وارد کردن آن در اینستاگرام، تایید دو مرحله‌ای پیامکی فعال خواهد شد. برای فعال سازی کد یکبار مصرف به وسیله نرم افزار، کاربر ابتدا باید نرم افزار Microsoft Authenticator را نصب کند، سپس وارد بخش Two-Factor Authenticatio شده و روی گزینه دوم یعنی همان برنامه یکبار مصرف کد ضربه بزند. آنگاه یک کد نمایش داده می‌شود و کاربر باید آن را وارد نرم افزار Microsoft Authenticator کند. کاربر پس از ورود به نرم افزار Microsoft Authenticator باید وارد بخش Add Account شده و سپس روی گزینه Other account کلیک کند. پس از ورود به این بخش کاربر باید وارد تنظیمات دو مرحله‌ای اینستاگرام شده و سپس گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب کند. در این مرحله کاربر دو راه دارد که یکی وارد کردن کد به صورت دستی و دیگری اسکن کد به وسیله QR Code است. برای کپی کردن کد باید کاربر روی عبارت Copy Key ضربه زند و با کپی کردن این کد و وارد کردن آن در بخش Other account نرم افزار Microsoft Authenticator، تایید دو مرحله‌ای حساب فعال خود را فعال کند. برای فعال سازی کد به وسیله QR Code کافی است کاربران پس از نصب نرم افزار کد یکبار مصرف روی عبارت Next ضربه زند تا نرم افزار به طور خودکار عملیات فعال سازی را انجام دهد. پس از فعال سازی یکی از دو روش پیامکی یا کد یکبار مصرف از طریق نرم افزار، کاربر برای ورود به حساب کاربری خود از هر نوع دستگاهی، نیاز به وارد کردن کد دوم خواهد داشت و بدون ورود کد هرگز امکان دسترسی به حساب خود را ندارد. گفتنی است؛ فعال سازی هر دو روش احتیاج به دسترسی به گوشی دارد و توصیه می‌شود افرادی که صرفا از نسخه وب اینستاگرام استفاده می‌کنند و به گوشی موبایل دسترسی ندارند، تایید دو مرحله‌ای را فعال نکنند. برای غیر فعال کردن تایید دو مرحله‌ای نیز کافی است وارد بخش تنظیمات دو مرحله‌ای شده و گزینه‌ای که فعال کرده‌اند را غیر فعال سازی کنند، گفتنی است برای غیر فعال سازی کاربر احتیاج به احراز هویت و وارد کردن کد یکبار مصرف خواهد داشت.
انیمیشن های مناسب سن کودکان را از کجا می شود پیدا کرد؟ چگونه از پیام های مثبت و منفی این محصولات آگاهی پیدا کنیم؟ برای حفظ امنیت فرزندان در فضای مجازی چه نکاتی را باید به آنها آموزش داد؟ پاسخ این سوالات را در بخش "روزامد" برنامه "صواحی" سیمای مازندران دنبال کنید پخش:ساعت 8 صبح دوشنبه 31 شهریور بازپخش:سه شنبه اول مهر این برنامه از طریق لینک زیر در «تلوبیون» هم بصورت آنلاین قابل مشاهده است: https://www.telewebion.com/live/tabarestan
بهبود سرعت اینترنت ایران بر اساس جدیدترین گزارش speedtest: اسپیدتست در جدیدترین گزارش خود به مقوله سرعت اینترنت موبایل و اینترنت ثابت در کشور‌های مختلف در ماه آگوست پرداخته است که برای چندمین ماه متوالی شاهد افزایش میانگین سرعت اینترنت ثابت در جهان هستیم؛ سرعتی که در جهان در ماه آگوست به ۸۴.۳۳ مگابیت بر ثانیه رسیده است. آخرین گزارش‌های رسیده خبر از افزایش سرعت اینترنت در ایران می‌دهد، به‌طوری‌که میانگین سرعت اینترنت ثابت در ایران در ماه آگوست به ۲۰.۵۸ مگابیت بر ثانیه رسیده که افزایش بالایی را نسبت به ماه ژوئیه، ۱۸.۱۴ مگابیت بر ثانیه از خود نشان می‌دهد. در این ماه سرعت آپلود برابر ۱۳.۱۸ مگابیت بر ثانیه بوده و ایران با ۵ رتبه صعود، در رتبه ۱۱۹ فهرست به چشم می‌خورد. سرعت اینترنت موبایل ایران نیز در ماه گذشته میلادی به میانگین ۲۷.۹۱ مگابیت بر ثانیه رسیده که با دو رتبه صعود، آن را در رتبه ۷۱ جدول قرار می‌دهد. میانگین سرعت آپلود در این بازه زمانی برابر ۱۱.۸۵ مگابیت بر ثانیه بوده است. اسپیدتست به‌صورت ماهانه گزارشی برای سرعت اینترنت در جهان منتشر می‌کند که در آن سرعت اینترنت ثابت و موبایل کشور‌های مختلف به چشم می‌خورد.
گوگل درایو فایل‌های Trash را بعد از 30 روز پاک خواهد کرد: از تاریخ ۲۲ مهر ماه سیاست‌های گوگل درایو تغییر می‌کند و فایل‌های Trash کاربران بعد از ۳۰ روز به‌صورت خودکار حذف می‌شود. از تاریخ ۱۳ اکتبر یا همان ۲۲ مهر ماه، فایل‌هایی که در سطل آشغال گوگل درایو شما ذخیره شده‌اند پاک خواهند شد. تاکنون می‌توانستید فایل‌های حذف‌شده خود را تا مدت نامحدودی از قسمت Trash یا سطل آشغال گوگل درایو نگهداری کنید و در صورت نیاز آن‌ها را بازیابی کنید. اما از تاریخ ۲۲ مهرماه گوگل درایو سیاست‌های مربوط به این بخش خود را تغییر می‌دهد و تمام فایل‌های Trash شما بعد از ۳۰ روز به صورت خودکار حذف خواهند شد. شاید عجیب باشد اما برخی از افراد از این قابلیت برای نگهداری فایل‌های خود استفاده می‌کردند و باید روش خود را تغییر دهند. لازم به ذکر است که ادمین‌ها در گوگل درایو می‌توانند فایل‌های حدف شده توسط کاربران را تا ۲۵ روز بازیابی کنند. بر اساس یادداشتی که در رسانه ورج منتشر شده است، دیگر محصولات گوگل مانند جیمیل، فایل های پاک شده کاربران را بعد از ۳۰ روز به صورت خودکار از سطل آشغال حذف می‌کردند. اضافه شدن این ویژگی به گوگل درایو باعث یکپارچه‌تر شدن محصولات گوگل شده است. برای اینکه همه کاربران از این تغییر مطلع شوند، نوتیفیکیشنی در درایو، داکس و فرم هر کاربر نوتفیکیشن فرستاده می‌شود و یک بنر برای اطلاع‌رسانی و ذکر تمام جزئیات نمایش داده می‌شود.
📌مشکل واتس‌اپ جهانی است، از پیام‌رسان‌های ایرانی استفاده کنید 🔹محمدجواد آذری جهرمی ، وزیر ارتباطات در واکنش به سوال یکی از کاربران اینستاگرام در خصوص مشکلات چندروز اخیر واتس اپ با انتشار یک استوری نوشت: 🔸مشکل نسخه وب و دسکتاپ این نرم افزار، از سمت سرورهای آنهاست و ارتباطی به شبکه ایران ندارد. به طور مشخص ترافیک این نرم افزار که از سمت شرکت آمازون ارائه می شود، دچار اشکال است. 🔸همکارانم در حال پیگیری هستند اما هنوز از سوی آنها زمانی برای رفع مشکل اعلام نشده است. 🔸ما برای آموزش مجازی استفاده از پیام رسان‌های ایرانی را توصیه می کنیم. با سرورهای پرقدرت جدید که در مرکز داده شهید سلیمانی در اختیار آنها قرار گرفته، خدمت رسانی بهتری دارند و از تعرفه نیم بها هم برخوردارند.
یادداشت.pdf
446.9K
تاج‌گذاری‌گافام / گوگل، اپل، فیسبوک، آمازون و مایکروسافت. این پادشاهی به اختصار (برگرفته از نام آنها) «گافام» خوانده می‌شود. آنها بزرگ‌ترین کاسبان بحرانی تاریخی هستند که اغلب کسب‌و‌کارهای چهارگوشه عالم را به تعطیلی کشاند. نه‌تنها در این دوره هراس و انزوای انسان‌ها ناشی از فاصله‌گذاری اجتماعی بویژه در جوامع پیشرفته، درآمد گافام به عنوان غول‌ترین شرکت‌ها در میان ده‌ها پیشرو دنیای دیجیتال سر به فلک گذاشته، بلکه ارزش سهام آنها نیز به لطف تغییر رویکرد بی‌سابقه بازار سهام چند برابر شده است. مجموع درآمد این ۵ شرکت در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۲۰ دوبرابر شده و معادل ۳۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود.
چگونه بیشتر اطلاعات خود را از صفحه نتایج گوگل حذف کنیم؟ احتمالا تا به حال اسمتان را سرچ کرده‌اید و اطلاعاتی از خودتان پیدا کرده‌اید که دوست ندارید همه ببینند. این اطلاعات می‌تواند عکس ساده‌ای که سال‌ها قبل در یک شبکه اجتماعی آپلود کرده بودید و یا آدرس ایمیل و شماره تلفن باشد. برای حذف اطلاعات حساسی که از خودتان در اینترنت پیدا کرده‌اید و نمی‌خواهید در دسترس همه باشد باید چه کارهایی انجام داد؟ متن کامل را در این لینک بخوانید: https://dgto.ir/1vau
گزارش مسدود سازی سایت‌های قمار با تلاش دادستانی کل کشور امکان فیلتر و مسدود سازی فوری و آنی سایت ها و بسترهای قمار و شرط بندی از طریق آدرس زیر فراهم شده است. https://internet.ir/shekayat/gambling شهروندان گرامی می توانند با مراجعه به این سامانه هرگونه فعالیت قمار و شرط بندی در فضای مجازی را گزارش دهند.
جی میل صاحب لوگوی جدید می شود / به نظر می‌رسد گوگل مشغول طراحی لوگویی جدید برای سرویس جی میل است. این خبر به معنای تغییراتی اساسی در سرویس ایمیل این شرکت است. گوگل تصویری را به وب‌سایت «۹to ۵ Google» فرستاده که لوگوی جدید و در حال طراحی جی میل در آن دیده می‌شود. به نوشته این وب‌سایت لوگوی نهایی به رنگ‌های آبی، سبز، قرمز و زرد خواهد بود که تفاوت زیادی با طرح سفید و قرمز فعلی دارد و با لوگوی سرویس‌های دیگر گوگل سازگاری بیشتری خواهد داشت. همچنین در طراحی لوگوی جدید، پاکت نیز حذف می‌شود. به‌طورمعمول همراه با طراحی لوگوهای جدید برای سرویس‌های گوگل، تغییرات و ارتقاهایی بزرگ نیز در آن‌ها ایجاد می‌شود. بنابراین احتمال دارد جی میل نیز در آینده تغییراتی داشته باشد. سخنگوی گوگل صحت طرح لوگوی ارسالی به وب‌سایت «۹to ۵ Google» را تأیید کرده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت سوم برنامه مرورگر/ ساعت۲۱:۱۳ چهارشنبه دوم مهر از سیمای مازندران این برنامه از طریق لینک زیر در «تلوبیون» هم بصورت آنلاین قابل مشاهده است: https://www.telewebion.com/live/tabarestan
6.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️تله بات؛ ربات تلگرامی جستجوگر شبکه های اجتماعی 📌آخرین مطالب اینستاگرام، تلگرام، توییتر و سایت‌های خبری را در کمترین زمان ممکن در تله‌بات جستجو کنید⁦: t.me/dataakcom_teleBot