eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 چرا جبهه دشمن در فضای مجازی، برای هر عنوان ریز و درشتی در ایران، تولید هشتگ می کند؟ ⭕️ممکن است برای برخی سوال باشد که چرا در فضای مجازی، روزانه با هشتگ های جدید مواجه می شویم. 🔻یک روز مهسا امینی، یک روز رونقی، یک روز محسن شکاری و ... 🔻این، در شرایط فعلی کشور، سه دلیل عمده دارد: 1️⃣خاموش نشدن آتش اغتشاشات 2️⃣جذب عده ای از نخبگان یا مردم عادی به یکی از این هشتگ ها (به دلیل احساس قرابت با موضوع یا دلایل دیگر) 3️⃣درگیری اذهان مخاطبان برای تثبیت آنچه دشمن در نظر دارد در ذهن مخاطب بگنجاند (تا هرگز از خاطرش فراموش نشود). 🔻دقت داشته باشید که چطور در مورد مسائل و مشکلات غرب، به کلّی گویی اکتفا می شود، و بدون پرداختن به جزئیات، مسائل به صورت سربسته جمع می شود. 🔻مثلا گفته می شود که ۹۵ درصد زنان انگلیسی مورد آزار جنسی قرار می گیرند. به همین سادگی و بدون هیچ توضیح اضافی. اما اگر در ایران یک مورد تجاوز رخ بدهد، آنقدر جزئیات پرورانده می شود که هرگز از ذهن مخاطب خارج نشود. ♦️ضمن اینکه در پرداختن به مشکلات غرب، بار هیجانی اخبار کاملا مدیریت می شود. مثلا تصاویر هیجانی اصلا گنجانده نمی شود. تصویر قربانی سانسور می شود. هر آنچه که می تواند به ایجاد هیجان های منفی مانند خشم و غم و نفرت منتهی شود از فیلمها و متن و تصاویر حذف می شود. اما، در مورد اخبار کشورهای هدف، کاملا حساب متفاوت است. ✍️دکتر محسن عزیزی ابرقوئی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢 فاطمیه قطعاً مهمترین "شعائر زن محورِ شیعی" است. عنصر "عاملیت و محوریت زن"، "اعتراض سیاسی" در آن قابل انکار نیست. ⭕️ اما در کنار این "فرم" نمی توان "محتوا" را ندید: 👈 اعتراض آن علیه "خودخواندگی اقلیتی بعد از حکم خدا و رأی مردم در غدیر" بود. 👈 "حمایت از ولیّ شرعی و مردمی"، هم روی دیگر آن اعتراض بود. 👈 آن زن، "نماد حجاب در عین حضور اجتماعی" بود. 🔻 پس هرگز نمیشود فاطمیه را به نفع خوانشی خیابانی و مبتذل از زن، زندگی، آزادی تأویل برد! آنرا خالی از محتوایش کرد و هر "عصیان سیاسی"، "مقاومت در برابر احکام دینی" و "هرجور عاملیت زن" را پیام مشترک فاطمیه خواند! و فاطمیه دیگری بعد از حوادث اخیر مطالبه کرد! ✍محسن قنبریان •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢مأیوس نشوید ⭕️ شما یک حلقه از این زنجیره‌ی مهم هستید •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
..🔸برگزاری دومین دوره آموزش مربی مسئله محوری گوی و میدان ..🔸ویژه بانوان🔸.. 🔸برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دومین دوره گوی و میدان با شماره زیر از طریق پیامک و تماس تلفنی در ارتباط باشید 📲 09012153957 🔸همچنین میتوانید از طریق آیدی زیر با ادمین ثبت نام دوره در پیام رسان ایتا و بله ارتباط برقرار کنید @mtod_admin ..🔸برای ثبت نام از طریق لینک زیر اقدام نمائید https://survey.porsline.ir/s/AeciWSc @mtod_ir
⚡️مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد برگزار می‌کند: 🧕دوره آموزشی 📌ویژه بانوان ✨سرفصل‌های دوره: 💡 در فضای مجازی 💡هویت زنانگی در فضای مجازی 💡 زنانه و فضای مجازی 💡کنشگری در فضای مجازی 💡جریان‌شناسی در ایران 💡جریان‌شناسی فمینیسم در 💡زنانگی در 💡تطور بازنمایی زن و جنسیت در نقاشی غربی 💡زن در رسانه ملی 💡زن در شبکه‌های ماهواره‌ای 💡زن در سینمای مسیحی 💡نقد فیلم ابلق 👈همراه با دورهمی آسیب‌شناسی و الزامات کنشگری زنان در شبکه‌های اجتماعی 📋ثبت نام از 15 الی 22 آذر 💳هزینه ثبت نام: 300 هزار تومان، تخفیف برای ثبت نام گروهی 📆شروع دوره از 24 آذر 📍مکان: قم، هنرستان، مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد، پلاک 245 🖇جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آی دی @Media_Institute در ایتا پیام دهید یا با شماره 09197455891 تماس حاصل فرمایید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
جناب ابزار.mp3
7.01M
🎧 پادکست 💢وای عجب داستانی داریم با این ماجراهای رسانه... ⭕️یعنی ما نباید از رسانه استفاده کنیم؟! •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
🕊کبـوتـر با کبـوتـر🕊 🐕 ..❓.. با ..❓..🐕 الحمدلله که مردم مومن ایران با شنیدن اسم زیبای «محسـن» یاد حججی‌ها و فخری‌زاده ها میوفتند، نه مزدورانی مثل . •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
19.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واکنش دو کشتی‌گیر ایران به سؤال سیاسی صدای آمریکا 🔺کامران قاسم‌پور:‌ 🔹سفیران ورزش ایران هستیم و وظیفه‌مان ورزش کردن و کشتی گرفتن است و آمده‌ایم تا دل مردم و هموطنان‌مان را شاد کنیم. 🔺رحمان عموزاد: 🔹 از جان مایه می‌گذاریم و تمام تلاش خودمان را برای قهرمانی می‌کنیم تا دل مردم کشورمان را شاد کنیم. ما همه سرباز کشورمان هستیم و از جان و دل مایه می‌گذاریم. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
7.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍️🏻نون والقلم و مایسطرون "قسم به قلم و آنچه می‌نویسیند" (قلم آیه ۱) به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، انجمن سواد رسانه طلاب و کانون فرهنگی تبلیغی مداد الفضلاء آیین افتتاحیه تحریریه بانو مجتهده امین برگزار شد. این مراسم، بخش‌های مختلفی را در برگرفت؛ شامل: ✅حضور مهمانان ویژه، استاد جواد محدثی و خانم دکتر طیبی ✅دوازدهمین دوره محفل یادداشت‌خوانی با حضور نویسندگان حوزوی ✅بررسی چالش‌ها و دغدغه‌های نویسندگان امید است این تحریریه، گام بزرگی در راستای هنر و دانش نویسندگی بردارد و برای نویسندگان حوزوی پلی برای پیشرفت در راه نشر اسلام باشد. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
13.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ زندگی در خانه های هشت متری غرب 🔹 فقط یک بار تصور بفرمایید در ایران ما؛یک زن کارمند بعد از صبح تا شب مثل مرد کار کردن، مجبور به زندگی در خانه های هشت متری میشد!!! این پدیده آنقدر زیاد بود که دولت شروع به آموزش دادن دختران جوان برای چگونه بهتر زندگی کردن در خانه های هشت متری کرد... 🔸 خانه های کوچیک یه نفره ماحصل اقتصاد لیبرالی برای مردم غرب است. به نظر شما این خانم فرانسوی بیشتر به شعار نیاز ندارد؟ •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
13.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥زن ها را زمان پهلوی می کردند تـا مـردها بیشتر سیـنما بیایند! ⏪اعتراف نوش آفرین بازیگر زمان پهلوی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
تفاوت‌های تهدید سخت و نرم ⭕️در تهدید سخت هدف اصلی اشغال زمین و تهدید تمامیت ارضی کشورهاست اما در تهدید و جنگ نرم آرمانها ، فرهنگ ، رفتار ، هویت ملی و دینی مورد هدف قرار دارد . ⭕️در تهدید سخت، هدف تخریب و حذف فیزیکی حریف و تصرف و اشغال سرزمین است. در حالی که در تهدید نرم هدف تأثیرگذاری بر انتخاب‌ها، فرایند تصمیم‌گیری و الگوهای رفتاری حریف و در نهایت سلب هویت‌های فرهنگی است. ⭕️حوزه تهدید نرم، حوزه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است در حالی که حوزه تهدید سخت امنیتی ـ نظامی می‌باشد. ⭕️تهدیدات نرم پیچیده و حاصل پردازش ذهنی نخبگان، و اندازه‌گیری آن مشکل است در حالی که تهدیدات سخت عینی، واقعی و محسوس است و می‌توان آن را با ارائه برخی از معیارها، اندازه‌گیری کرد. ⭕️روش اعمال تهدیدات سخت استفاده از زور و اجبار است در حالی که در تهدید نرم، از روش القاء و اقناع‌سازی بهره‌گیری می‌شود. ⭕️مفهوم امنیت در رهیافت‌های نرم‌افزارانه شامل امنیت ارزش‌هاوهویت‌های اجتماعی است درحالی که این مفهوم در رهیافت‌های سخت‌افزارانه به معنای نبود تهدید خارجی و فیزیکی تلقی می‌شود. ⭕️تهدیدات سخت ، محسوس و همراه با عکس‌العمل و برانگیختن است . در حالی که تهدیدات نرم به دلیل ماهیت غیرعینی و محسوس آن ، عمدتاً فاقد عکس‌العمل است. ⭕️مرجع امنیت درحوزه تهدیدات سخت عمدتاًدولت‌ها هستند درحالی که مرجع امنیت در تهدیدات نرم محیط فروملی و فراملی(هویت‌های فروملی و جهانی) است. ⭕️کاربرد قدرت سخت دررویکرد امنیتی جدید عمدتاً مترادف با فروپاشی نظام‌های سیاسی ـ امنیتی مخالف یا معارض است ،درحالیکه کاربرد قدرت نرم در رویکردهای امنیتی جدید علیه نظام‌های سیاسی مخالف یا معارض، مترادف با فرهنگ‌سازی و نهادسازی درچارچوب اندیشه و الگوهای رفتاری نظام‌های لیبرال و دمکراسی تلقی می‌شود. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh