eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
6.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 مشکل دانشگاه ما در چیست؟ ⭕️ نقد نگاه مسئولین کشوری و دانشگاهی به درون دانشگاه و نحوه برخورد آنها با اتفاقات اخیر. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢رئیسی: دانشگاه غربی‌ها را عصبانی می‌کند برای همین به دنبال تعطیلی دانشگاه هستند ⭕️اینجا ایران است مردان و زنان فرهیخته‌ای دارد مگر اجازه می‌دهد به شما هر کاری بکنید •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
13.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 قربانی شدن دانشجویان ایرانی پیش پای معــاون رئیس جمهور آمریکا!!! 🔻 ۱۶ آذر ۱۳۳۲ بر دانشجویان چه گذشت؟! •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢 ۱۶ آذر متعلق به دانشجوی ضدآمریکاست ⭕️ رهبر معظم انقلاب در باره فلسفه روز دانشجو می‌گویند: جالب است توجه کنید که ۱۶ آذر در سال ۳۲ که در آن سه نفر دانشجو به خاک و خون غلتیدند، تقریباً چهار ماه بعد از ۲۸ مرداد اتفاق افتاده؛ یعنی بعد از کودتای ۲۸ مرداد و آن اختناق عجیب - سرکوب عجیب همه‌ی نیروها و سکوت همه - ناگهان به وسیله‌ی دانشجویان در دانشگاه تهران یک انفجار در فضا و در محیط به وجود می‌آید. چرا؟ چون نیکسون که آن وقت معاون رئیس جمهور آمریکا بود، آمد ایران. به عنوان اعتراض به آمریکا، به عنوان اعتراض به نیکسون که عامل کودتای ۲۸ مرداد بودند، این دانشجوها در محیط دانشگاه اعتصاب و تظاهرات میکنند، که البته با سرکوب مواجه میشوند و سه نفرشان هم کشته میشوند. حالا ۱۶ آذر در همه‌ی سالها، با این مختصات باید شناخته شود. ۱۶ آذر مال دانشجوی ضد نیکسون است، دانشجوی ضد آمریکاست، دانشجوی ضد سلطه است. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از جنگ رسانه ای
📚معرفی کتاب «سینما، دین و سیاست: بررسی انتقادی سینمای دینی پس از انقلاب» - بخش اول 📑ناشر: بوستان کتاب قم 👤نویسنده: دکتر رفیع الدین اسماعیلی 📅سال نشر: 1398 📃تعداد صفحات: 408 🖇سینمای ایران، به ویژه سینمای پس از انقلاب، اثرگذارترین، پرمخاطب ترین و البته موفق ترین شاخۀ هنر در ایران معاصر بوده است. پس از گذشت چهار دهۀ پرفراز و نشیب از انقلاب اسلامی ایران، ترسیم جریان های سینمایی موجود و ارزیابی آنها می تواند به درک آن کمک کند. 🖇در این کتاب جریان سینمای دینی در سینمای پساانقلاب بررسی شده است. پس از انقلاب به علت پررنگ شدن نقش مذهب و تعهدات دینی در زیست سیاسی - اجتماعی مردم، افکار هنرمندان متعهد و اولویت های سیاست گذاران، جریان سینمای دینی به مثابه پاسخی هنری - سیاسی به یک تقاضای اجتماعی، کم‌کم پدید آمد و تاکنون در میدان سینما حضوری نسبتاً فعال داشته است. بافت اجتماعی، زمینۀ تاریخی و دولت ها نقش جدی در فراز و فرود جریان سینمای دینی داشته اند که در این کتاب نقش هر یک از آنها بررسی شده است. 🔗 @r_esmaeili
هدایت شده از جنگ رسانه ای
📚معرفی کتاب «سینما، دین و سیاست: بررسی انتقادی سینمای دینی پس از انقلاب» - بخش دوم 📎در این پژوهش تلاش شده است تا با رویکردی کلیت‌نگر، موضوعاتی همچون سینمای دینی، سیاست‌های حاکمیتی و اقتصادسیاسی دولت‌های گوناگون پس از انقلاب و همچنین بازنمایی دین در سینمای بعد از انقلاب اسلامی سال 1357، و ارتباطات مختلف آنها، با استفاده از مجموعه نظریات انتقادی مورد بررسی قرار گیرد. 📎در این راه قبل از هر کاری مقطع زمانی بعد از انقلاب تا پایان سال 1391 را با توجه به تغییرات حاکمیتی و سیاسی به چهار دوره‌ی متمایز تقسیم کردیم: الف) دوران تثبیت حاکمیت انقلابی و جنگ 8 ساله با عراق ب) دوران سازندگی ج) دوران اصلاحات د) دوران بازآفرینی گفتمان انقلابی 📎بعد از این مرحله، پیرامون اقتصاد سیاسی هر دوره و شرایط اجتماعی و سیاسی آن به شیوه‌ی اسنادی مباحثی را طرح کردیم. سپس فیلم‌های دینی سینمایِ بعد از انقلاب را تمام‌شماری کرده و نسبتِ کمیِ هر دوره را مشخص و با استفاده از نمونه‌گیریِ متناسب با حجم، تعدادِ بیست فیلم را برای مقطع زمانی مورد بحث انتخاب نمودیم. 📎در آخر نیز با استفاده از نظریه‌هایی مانند صنعت فرهنگ‌سازی و زندگی روزمره و بازتاب، آنها را تفسیر و روندها و آسیب‌های حاکم بر سینمایِ دینی مقاطعِ مختلفِ بعد از انقلاب را مشخص کردیم. در این پژوهش مشخص شد که عمده‌ی تولیدات سینمایی تمام ادوار پس از انقلاب کارکرد تبلیغی و اقناعی داشته است. 🔗 @r_esmaeili
💢 سایه آسیب‌ها بر روی فعالیت‌های سازمان‌های فرهنگی ⭕️فرهنگ عبارت از مجموعه باورها، ارزش‌ها و الگوهای متفاوت رفتاری که برای گروهی از مردم اهمیت دارد. فرهنگ هر کشور با کشور دیگر متفاوت می‌باشد. شناخت الگوها و تفاوت‌های فرهنگی به لحاظ مدیریتی و ارتباطی در دو سطح بین‌المللی و ملی حائز اهمیت است. 🔻شناخت این تفاوت‌ها برای حفظ انسجام، اقتدار، هویت جامعه، پیشرفت و تعالی کشور ضرورت دارد و در این زمینه، نیازمند به تحول فرهنگی برای دست‌یابی به توسعه نمایان می‌شود. جامعه‌ای که دچار ضعف فرهنگی باشد، سبب سقوط و زوال تمدن می‌شود. 🔻یکی از مواردی که باعث عدم پویایی فرهنگی یک کشور می‌شود، ناکارآمدی سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی آن کشور است، بنابراین بازنگری بنیادین بر فعالیت‌ سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی از ضروریات هر جامعه است. واضح است این امر مهم حاصل نمی‌گردد مگر این‌که نخست به آسیب‌شناسی این سازمان‌ها بپردازیم. ♦️ آسیب‌شناسی سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی در دو بُعد خُرد و کلان مورد بررسی قرار می‌گیرد. ♦️ ناکارآمدی‌های ناشی از ضعفِ نظامِ قانون‌گذاریِ در سطح کلان فرهنگی: 1️⃣ فقدان استراتژی فرهنگی 2️⃣ فقر کادرهای تخصصی 3️⃣ فقدان نگرش بلندمدت به پدیده‌های فرهنگی 4️⃣ عدم درک تحولات محیطی 5️⃣ سیاست‌زدگی نهادهای فرهنگی 6️⃣ عدم ارتباط نهادهای فرهنگی و علمی 7️⃣ فعالیت‌ها و اقدامات موازی نهادهای فرهنگی 8️⃣ فقدان الگوها و مدل‌های مطلوب مدیریت فرهنگی 9️⃣ عدم توجه به گسترش نهادهای مدنی فرهنگی 0️⃣1️⃣ ساختار معیوب اداری در نهادهای فرهنگی ♦️ ناکارآمدی‌های مدیریت سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی (سطح خُرد): 1️⃣ ضعف آموزش کادرهای فرهنگی 2️⃣ فقدان اهداف (بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت) 3️⃣ ناکارآمدی ساختاری و تشکیلاتی (بوروکراسی اداری) 4️⃣ عدم پویایی و تحول پذیری (سیستمی) 5️⃣ عدم بهره‌مندی از ابزار و تکنولوژی اطلاعات (lT) 6️⃣ تداخل وظایف سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی 7️⃣ فقدان تولید و باز تولید فرهنگی (انجماد فرهنگی) 8️⃣ تمایل به اهداف غیرذاتی 9️⃣ انفعال یا تسلیم فرهنگی 0️⃣1️⃣ مشتری محوری و فقدان ماهیت فرهنگی (مهندسی ارزش) 🔻دسته نخست که به آسیب‌های نظام سیاست‌گذاری کلان کشور مربوط می‌باشد، بر روی فعالیت‌های سازمان‌های فرهنگی سایه انداخته‌است؛ دسته دوم مربوط به اداره داخلی سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی می‌باشد. 🔻در بُعد کلان شورای عالی انقلاب فرهنگی باید با تلاش بیشتر معضلات فوق را، مرتفع نماید. 🔻در بُعد خُرد هم مدیران عالی اجرایی سازمان‌های فرهنگی بایستی با جدیت بیشتری به این نکات توجه نموده تا بتوانند از مدیریتی مؤثر و کارآمد جهت دستیابی به اهداف فرهنگی بهره‌برداری نمایند. ♨️ یک نظام جامع مدیریت فرهنگی، می‌تواند روند تحولات مدیریتی جامعه را اصلاح کرده و بستر توسعه پایدار کشور را فراهم سازد. ♨️سیاست‌گذاران و مدیران فرهنگی برای ارتقای انسجام درونی و افزایش توان سازمان و جامعه در تطابق با محیط بیرونی نیازمند تسلط بر دانش، مهارت و رویکرد مطلوب در عرصه مدیریت فرهنگی هستند تا بتوانند با ایجاد، تثبیت و گسترش ارزش‌ها و سیاست‌های خاص خود از طریق برنامه‌ها و خدمات فرهنگی متناسب و جذاب موثر باشند. ♨️بهره‌گیری از دانش مدیریت فرهنگی با توجه به فرهنگ غنی اسلامی _ ایرانی و ظرفیت بالای نخبگان، ما را قادر خواهد ساخت تا بر مشکلات موجود در حوزه فرهنگ با موفقیت فائق آییم. ✍️عاطفه رضازاده 🖋ویراستار: گلستانی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
10.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢نماهنگ ۱۶ آذر دانشجوی ایران ⭕️روایت موسیقیایی از دانشجوی ابتدای انقلاب تا امروز 🎼 شاعر و آهنگساز : سیدصادق آتشی 🎬 تهیه کننده : مهرداد توکلی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢فاطمیه‌ی امسال، با فاطمیه‌های قبل فرق می‌کند! ما چادرکشیدن را به چشم دیده‌ایم... ✍️محمدجواد محمودی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
💢 نجات اهل عالم با حسین است... 🔺 شاید برای ما که در فرهنگ حسینی چشم باز کرده ایم بسیاری از گزاره ها فقط یک شعار باشند و کمتر به عمق آن توجه کرده باشیم؛ ولی در غرب انسان محروم از مأمن و پناهگاه برای بسیاری از معضلات لاینحل انسانی و اجتماعی خود، در تکاپوی عجیبی برای یافتن «راه نجات» است... 🔺 در فیلم گرگ و میش محصول سال ۲۰۰۸ آمریکا عشق حرام مثلثی دو موجود خون آشام و انسان گرگ‌نما به یک دختر انسان مصالحه‌ی را بین آنان برقرار می کند که از ذات هر دو آنان غیر منتظره و غیرقابل باور است... 🔺 فیلم در لبه مرز ژانر وحشت و تخیل عبور می کند ولی به آن قدم نمی گذارد. فیلم می خواهد در فضای درام و دلکش، سودای عشق حرامی را به مخاطب خود بچشاند و از این رهگذر مقصود خود را تبیین کند ... 🔺 مقصود فیلم حتی ابتذال و پورن نیست، مقصود راه حل صلح و آشتی و آرامش را در _ عشق ورزیدن _ دیدن است... 🔺آری خون‌آشام یا گرگ‌‌نما ، استعاره ایست از حال دل بسیاری از انسانها که به جادوی عشق دست از خباثت و جنگ و دشمنی بر میدارند... 🔺اما عشق به چه و چه کسی؛ اگر معشوقه ها و عشق های حرام اینچنین پربرکت بودند دنیا تاریخ غیر از این داشت. این عشق پاک و معصوم است که فقط می تواند این کارکرد را داشته باشد، انسان را از رذیلت ها برهاند و به ساحل امن و آرامش برساند... 🔺حسین (ع) آن سفینه نجات است و نماد اکمل و اتم عشق الهی و حسینی نمود عملی تمسک به عشق معصوم و پاک؛ آشتی و صلحی مثال زدنی که برای انسان امروز نه یک خاطره خوش بلکه راه علاجی است تا خود را از هزاران ترفند شیطانی برای ضلالتش بنام راه نجات برهاند... 🔺فرض است بر دغدغه‌مندان عرصه تا با همین ابزار بیشتر «راه نجات» واقعی عالم را با قیاس با نسخه های شیطانی دستگاه های پروپاگاندای غرب _ که برای انسان نسخه نجات تجویز نموده‌اند _ را چه به مشتاقان راهش و چه سایر انسان های امروز دنیا بنمایانند... •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢پیام یکی از مخاطبان ⭕️ نکته ای رو عرض میکنم 🔻 خطابم به این پیام نیست. مدتی هست هم در استوری ‌های علی کریمی و هم جاهای دیگه از این شخص نقل قول میشه یا ریتوییت میشه مهم نیست این آدم کیه مهم اون لباسی هست که تن این آدمه رفته رفته در ذهن مخاطب اثر می‌ذاره حس انزجار ‌ و بدبینی از کی؟ از چی؟ لباس نیروی انتظامی و هر کی اونو به تن داره در چشم قشر حزب‌اللهی ها هم منفور میشه. خوبه خودمون شروع کننده باشیم و عکس این تصاویر رو ادیت کنیم و بعد نشر بدیم. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh