🔎دسته دختران؛ از تصویر "زن در میدان " تا تنقیص "زن چادری"
✍️علیرضا محمدلو
🔸دسته دختران، فیلم ایرانی در ژانر #دفاع_مقدس، به کارگردانی منیر قیدی و بازیگری نیکی کریمی، پانتهآ پناهیها، فرشته حسینی و...روایت گروهی از زنان است که برای ایفای نقش استراتژیک در متن جنگ، دسته رزمی دختران را شکل دادهاند. این درام اولین بار در جشنواره فیلم فجر 1400 به نمایش در آمد و در تیرماه 1402 نیز در پلتفرم های فیلیمو، نماوا و روبیکا، اکران آنلاین آن آغاز شده است.
1️⃣ دسته دختران، گونه متفاوت از حضور زنان در جنگ را به تصویر میکشد و از روایت ویلاییها(فیلم قبلی کارگردان) عبور کرده و نقش زن را از حاشیه یا پشت جبهه، در قامت یک چریک آموزش دیده به متن و معرکه جنگ میکشاند. اینکه چنین تصویر مسلح و مردانه از زن، چه خلا یا پرسش بومی اجتماعی را پاسخ میدهد، قابل تامل است. اینکه توانسته گسل جنسیتی را پوشش دهد یا ضریب بدهد نیز می تواند محل بحث باشد.
2️⃣ این فیلم در صدد است تا اتحاد رویه در عین اختلاف سلیقه را حول محور #جنگ و دفاع از وطن به تصویر بکشد. دسته دختران و زنانی که هرکدام از طبقه و تیپ فکری متفاوتی در فضای جنگ، حاضر بودند و هدف کلی آنها علیرغم انگیزه های متفاوت و شخصیشان، ذیل دفاع از کشور و کمک به خط مقدم تعریف میشود. تکثری که هرکدام نماینده قشری هستند. از نوجوانی که برادرش عاشق بروسلی است و دختر جوان کمتوجه به #حجاب تا دکتر مرفه و معلم راهبر و تیپ چادری.
3️⃣ منتقدین اثر قائل هستند که علیرغم کارگردانی خوب و جلوههای میدانی فوقالعاده، فیلمنامه لاغر بود و در واقع #درامی_ضعیف در دل اجرایی قوی را شاهد بودیم. شخصیتهای فیلم، عمق لازم را نداشتند و قصه هرکدام شاید در حد یک پاراگراف بود که این ضعف در فیلمنانه و شخصیت پردازی، باعث کاهش تاثیرپذیری مخاطب در مقام الگوگیری میشود.
4️⃣ در امتداد نقد قبلی، چون شخصیتها قصه ویژهای نداشتند و بیشتر حجم فیلم ناظر بر جلوههای میدانی و کارگردانی اثر بود، هیچ چهره شاخص و #قهرمان و پروتاگونیستی را در فیلم شاهد نبودیم. فیلم بدون قهرمان هم برای انتقال مفاهیم و معانی قطعا دچار اختلال در رسانش و ارتباط با مخاطب خصوصا جوان و نوجوان میشود.
✔️ متن کامل در این صفحه
@HOWZAVIAN
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
آگاهی های رسانه(سواد رسانه) ۶.mp3
10.09M
♦️روایت و ضربه روایت اول!
🔴 سید محمود احمدزاده
جامعه شناس سیاسی و پژوهشگر رسانه
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#دکوپاژ | #نقد_فیلم 💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «حق سکوت» اثر محمدهادی نائیجی با حضور: ▫️ا
شروع تحلیل و بررسی فیلم حق سکوت
اکنون بصورت مجازی
https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 دیالوگ های ناب
🎞 از فیلمهای دفاع مقدس
💠 در یک قاب
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #بازنشر | #کلیپ
مستند «برنامه شیطان»
🎯 قسمت چهلویکم: توطئههای مخفی
💥 توهم توطئه - انقلابهای ساختگی!
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
"به نام خدا"
🔴✍️ #دفاع مقدس، استعلاء و تمدن مقدس!
♦️با از دست دادن بخش هایی از کشور در دوره فتحعلی شاه، فتح قلوب و اذهان نیز شروع شد. و غرب استعمار گر با روش استعلایی کم کم این باور را در جوامع تحت سلطه جا انداخت که برترند و دیگران پست تر و حقیرتر. و تاسف بار تر این بود که در داخل هم برخی تائید کردند و گفتند که ما آفتابه هم نمیتوانیم بسازیم.و در همین راستا دیگری اخیرا گفته بود آمریکا با یک بمب ما را نفله میکند.
🔷آمریکای لاتین گرچه دو قرن است در مبارزه با استعمارگران و امپریالیسم است. اما آنچه در این مبارزه از دست داد « هویت ملی » خویش بود. که سالهاست در پی ساختن آن و پیوند حال به گذشته خود است. چیزی که طی سالها در اثر تلقین همین تفکرات استعلایی غرب، نابود شده.
♦️دفاع مقدس، نه یک جنگ هشت ساله، که خروش و بغضی نهفته در سینه ملتهای جهان بود. در برابر چند قرن تحقیر و سرخوردگی. که این خروش از رزم و مقاومت جوانان ایرانی در دنیا طنین انداز شد. بطوری که همه غرب و اذنابش نتوانستند آن را تا به امروز خاموش کنند.
🔷از داخل و خارج با تحریف و روایت های سخیف تلاش میکنند تا جلوی انتشار این طنین را در دنیا بگیرند. کاری که دیروز با اسلحه نتوانستند امروز با رسانه. و عده ای دانسته و ندانسته سوار بر این روایت های سخیف جامعه را به بحث های انحرافی میکشانند.
جایی که برخی از خود این ایثارگران هم راه را گم کرده و در سراب های توهمی و رسانه ای گرفتار.
⚪️رهبری فرمودند:
«دوران دفاع مقدس برای ملت ما ظرفیت و موقعیتی بود که این ملت بتواند اعماق جوهرهی خودش را در ابعاد مختلف نشان دهد، و نشان داد. »
♦️این فریاد و خروش علیه استعلای غرب در عرصه نظامی و هشت سال دفاع مقدس آشکار شد و تاکنون تلاش میشود تا این فریاد به حوزه های اقتصادی، فرهنگی، و سیاسی کشیده نشود. و هنوز از بیرون برخورد استعلایی و از داخل خودتحقیری ها ادامه دارد.
و فشار بر این باور که کدخدا بهتر است.
🔷و البته باید گفت که امتداد دفاع مقدس امروز به تمدن سازی مقدس گام نهاده و اربعین ها، رزمایش هایی از آن تمدن مقدسند. و انشاالله پیوند و امتداد آن به ظهور امام ( عج ) .
⚪️رهبری:
« ما از بخش زیادی از مسیر با وجود شیب تند عبور کرده و به قلهها نزدیک شدهایم بنابراین امروز روز خسته شدن و نا امیدی نیست بلکه روز شوق و امید و حرکت است و مسئولان کشور باید با این روحیه حرکت کنند. »
🔴 ارادتمند شما
سید محمود احمدزاده
جامعه شناس سیاسی و پژوهشگر رسانه
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
#دکوپاژ | #گزارش_تصویری
💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «حق سکوت» اثر محمدهادی نائیجی
با حضور:
▫️استاد علی قهرمانی _ پژوهشگر و تحلیلگر سینما
◾️صدرا نائیجی _ کارگردان و تولیدکننده سینما
◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
#یاداشت | #تحلیل_فیلم
🔘موضوع متن، فیلم دینامیت نیست
💢بازنمایی روحانیت در سینما و تصویرسازی اجتماعی.
✍️مهدی اسدی
◾️درهمه دنیا خصوصاً جوامع پیشرفته، سینما ابزار بسترسازی و ایجاد آمادگی ذهنی و تصویر سازی مثبت ازتصمیمات حاکمیتی است.
▫️یک امکان تاثیرگذار برای کنترل اجتماعی و اجرایی کردن سیاست های دولت و مدیریت علاقه و نفرت عامه است.
◾️اما در جمهوری اسلامی ماجرا کمی تفاوت دارد، حکومت ما در این عرصه دچار بیماری خود ایمنی است؛شاید بعضی روشنفکرنماها از این بیماری به آزادی بیان تعبیرکنند که البته این سادهلوحانه ترین برداشت ممکن است..
▫️مسئله این است که هیچ جای دنیا اصول بنیادین را زیر سوال نمیبرند،شما هیچ وقت نمیبینید فیلمی در هالیوود ساخته شود و اساس ایجاد کشورجعلی اسرائیل را زیر سوال ببرد، اگر کسی این حماقت را بکند عملاگردن خود را زیرگیوتین مافیای رسانه برده است.
◾️در ایران هیچ کس بارئیس جمهور شوخی مستقیم نمیکند چون نتیجه اش رامیداند،حال آنکه جایگاه ریاست جمهور آنچنان اصیل و بنیادین نیست!
▫️اما به راحتی میتوان مفهوم #آخوند و روحانی را هجو کرد و ازجدیت اجتماعی آن کاست،نگویید باهمه اقشار میشود شوخی کرد کسی منکر این مطلب نیست،مسئله تصویرکلان و بازنمایی کلی است،اگر درچند فیلم باپلیس شوخی میشود در چندین سریال هم توانمندی واقتدار خاص آن به نمایش گذاشته میشود.
#آخوند
#حوزه_علمیه
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
💢سرخپوست؛ احیای زنانگی در سینما
✍زهرا راد
▪️رسانه های داخلی در یک نگاه کلی کمتر توانستند بازنمایی درست و مطلوبی از زن مسلمان در عصر مدرن بدست دهند و به اشکال مختلف در دام الگوهای غربی گرفتار شدند. گاهی دریک ترکیب نامتوازن از زن ایرانی با پوشش اسلامی و رفتاری مردواره تصویری ناهنجار و غیرمتناسب با مؤلفه های اسلامی ارائه کردند یا زن را در قامت موجودی ضعیف و منفعل به نمایش درآوردند و در نهایت او را در حد و اندازه ابژه جنسی تنزل دادند.
▫️فیلم سینمایی "سرخ پوست" به کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی، از منظر نگاه به زن تا حد قابل توجهی به الگوی تکوینی زن در سینما نردیک شده است.
▪️داستان این فیلم در سال 1346 و در زندانی در جنوب کشور روایت می شود که در حال تخلیه برای توسعه باند فرودگاه است. همزمان رئیس زندان هم در وضعیت ارتقاء درجه و ترفیع پست به ریاست شهربانی است. در این میان یکی از زندانی ها که به خاطر حفظ زمین خود در روستا با ارباب درگیر شده و با دسیسه او متهم به قتل و زندانی شده است، به اعدام محکوم می شود ولی در حین تخلیه زندان ناپدید می شود و رییس زندان برای حفظ جایگاه خود و جلوگیری از تنزل مقام در تلاش برای یافتن اوست. مددکار زندانی، زنی به نام سوسن کریمی است که برای اثبات بی گناهی و نجات جان او تلاش می کند.
🌸"سوسن کریمی" زنی است که با وجود لطیف خود، در کمال وقار و متانت، بدون خارج شدن از چارچوب های کاری در بدو ورود به زندان، در پی رهایی مددجوی خود است، که به اعتقاد او مستحق اعدام نیست. گویی وجود پر از عطوفت او، زندان مرده و تاریک داستان را زنده می کند . کاراکتر او طوری طراحی شده که براساس مأموریت تکوینی اش در راستای کمک و یاری به انسان ها به وظیفه اجتماعی خود عمل کند.
▪️گرچه داستان در سال های حکومت طاغوت جریان دارد و زن قصه ما از حجاب اسلامی برخوردار نیست ولی رفتارش از جاذبه های جنسی برای جلب رئیس زندان حتی برای رسیدن به هدف انسانی اش خالی است؛ این یعنی او "ابژه" تعریف نمی شود و برای خود ارزش و کرامت انسانی قائل است. او سعی دارد با آنچه خداوند در درونش به ودیعه نهاده، شدت و حدت وجودی رئیس را برای یافتن زندانی و تحویلش، تلطیف کند.
▫️علاقه رئیس زندان به او نیز نمی تواند نقطه تاریکی برای این شخصیت باشد؛ چراکه طبیعت سرگردان و خشن مرد ناخواسته مجذوب طبیعت آرامشگر و لطیف زن می شود و آن چه میان این دو رد و بدل می شود چیزی بیش از یک خواستگای کنایه آمیز از جانب یک مرد و یک قبول در لفافه از سوی یک زن نیست. در ادامه اما رئیس به راحتی علاقه را برای وظیفه و منافع کاری به حال تعلیق در می آورد. کش و قوس های داستان اما در نهایت پیروزی عواطف زنانه در دفاع از حق و عدل در مقابل عقل گرایی غیرعادلانه مرد، پایان داستان را رقم می زند و البته نگاهی که نوید عشقی ماندگار میان آندو را می دهد.
▫️برخلاف آنچه جریان های فمینیستی داخل و خارج به عنوان حقوق زنان در سایه برابری، ترویج می کنند، نقش های اجتماعی زنان باید در راستای طبیعت الهی آنان و حول محور حیات عاطفیشان تعریف شود و بازنمایی های رسانه ای هم باید از این الگو تبعیت کند. در واقع تئوری "عدالت لزوماً به معنای برابری نیست"، به عنوان تئوری انقلاب اسلامی در حوزه زنان باید به شکل عینی در قالب نقش های کارآمد و متناسب با نیازهای جامعه دینی که در میانهای از سنت و مدرنیسم به حیات خویش ادامه می دهد، معرفی شود.
✅ظهور زن در نقش هایی چون مددکاری، پرستاری، آموزش و تعلیم و تربیت و خدمات عام المنفعه و هر آنچه با دمیدن روح زندگی در جامعه سازگار است ، به جای تأکید بر مشاغل سخت و طاقت فرسا می تواند هم سلامت جامعه و هم سلامت خود زنان را تأمین کند وصرف نظر از زنان نخبه و نیازمندیهای جامعه به این گروه از زنان برای رفع حوایج جامعه اسلامی، برای هدایت توده زنان جامعه، هدفی مطلوب و مشروع است.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
#دکوپاژ | #حاشیه_نگاری
🔘 متن و حاشیه
▪️حاشیه نگاری پیرامون برنامه دکوپاژ (#حق_سکوت)
✍️ سرکار خانم شیفو
💢من هم یک تحلیلگرم
◾️هرچه دنبال معنای اسم فیلم در محتوای فیلم بودم پیدا نکردم بی صبرانه در انتظار تحلیل کارشناسان فیلم شدم تا شاید آنها گره ذهنیم را باز کنند.
▫️مثل همیشه استاد قهرمانی دست برتر مناظر تحلیلی بود گویا صدرا نائیجی فقط برای تایید آمده بود و دفاعیه برای فیلم نداشت.
◾️لابه لای صحبتها آقای موسوی به گره ذهنی من اشاره کرد و گفت: اسم فیلم به محتوا نمیخورد.
▫️بسیار خوشحال بودم از اینکه سوال من، مساله کارشناسان برنامه بود.
◾️درست است که جوابی برای سوالم داده نشد، اما همین اندازه که دیگر فیلم را برای وقت گذرانی نمیبینم و دقتم در تماشای فیلم از سطح، به عمق و محتوا رفته را بسیار میپسندم و این از تاثیرات دنبال کردن دکوپاژ بوده است.
#سینما #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#دکوپاژ | #نقد_فیلم 💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «حق سکوت» اثر محمدهادی نائیجی با حضور: ▫️ا
🔘 متن و حاشیه
▪️حاشیه نگاری پیرامون برنامه دکوپاژ (#حق_سکوت)
✍️علی برهانی (یک طلبه تدوینگر)
◾️به نظر جلسه دکوپاژ به درستی مدیریت نشد و آقای قهرمانی از اواسط جلسه به بعد از بحث خارج شدند و به علت کمبود وقت آقای نائیجی تایم بسیار محدودی برای دفاع داشتند.
▫️مورد دوم چندین نقدی که آقای قهرمانی به فیلم «حقِ سکوت » داشتند و فرصت نشد به آن پاسخ داده شود خام و فکر نشده بود مثل نقد به اینکه روند فیلم کند و خسته کننده میباشد اما نتوانستند به پلانی اضافه اشاره کنند که روند فیلم را کند و یا خسته کننده کرده باشد و یا اشکالی که به فیلمنامه حقِ سکوت داشتند که بهتر بود میر هاشم در تبلیغی که داشت مسائل مهم دینی را تبلیغ میکرد و مردم با دیدن این فیلم تلنگری بخورند اما باید توجه داشت در این فیلمنامه و با این روند و اتفاقات کارکتر اصلی فیلم توانایی تبلیغ درست را ندارد و در این صورت فیلم دچار شعار زدگی و فرار مخاطب می شود.
◾️به نظر که در اکران و نقد این فیلم تنها یک نقد درست بود و آن دور از ذهن بودن اسم فیلم نسبت به محتوای فیلم است.
#سینما #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
#خبر
🔘کارآمدی نهاد دین و روحانیت را در سینما به مخاطب نشان دهیم
✍️سید مهدی موسوی
💢مدرّس سواد رسانه و منتقد سینما بر ضرورت تلاش در جهت نشان دادن کارکردها و کارآمدی های نهاد دین و و روحانیت در سینما تأکید کرد.
▫️به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی قهرمانی طی سخنانی در چهاردهمین نشست تخصصی "دکوپاژ" که اختصاص به نقد و بررسی فیلم "حق سکوت" به کارگردانی محمدهادی نائیجی داشت، با بیان این که نقد صحیح به معنای بیان ضعف ها و کاستی ها در کنار دیدن نقاط قوت و اشاره به آن هاست.
◾️حجت الاسلام قهرمانی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر کانون همه شبهات و حملات علیه روحانیت این بوده که کارآمدی نهاد دین و روحانیت را زیر سوال ببرد و در این میان ما باید در هنر هفتم نقش روحانی در پاسبانی از حریم دین و نیز کارکردهای مختلف آن را نشان دهیم که متأسفانه در این باره کار چندان شایسته ای تاکنون صورت نگرفته است.
▫️صدرا نائیجی، فیلمنامه نویس و فعال در حوزه سینما نیز در این نشست با بیان این که ۱۵ دقیقه پایانی فیلم آن چیزی نبود که به نمایش درآمد، گفت: هدف کارگردان این بوده که بگوید یک طلبه و روحانی نیز در درجه اول یک انسان و بنده خداست و لذا گاه دچار مشکلات و گرفتاری هایی می شود که ممکن است زندگی او را به چالش بکشد.
🔗لینک متن کامل خبر در خبرگزاری حوزه
https://hawzahnews.com/xcsbs
#سینما #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
#پارا_مقاله
🔘 ارزیابی جریانات سینمایی ایران راهی برای درک هنر انقلاب
▪️ هر جریان فکری و هنری برای حیات خود، نیازمند استفاده از ابزارهای فرهنگی ایدئولوژیک است تا عناصر اصلی خود را در میان مخاطبان خویش درونی سازد.
▫️ جایگاه جریانهای غالب و مغلوب نیز به مقدار زیادی وابسته به عملکرد ابزارهای فرهنگی و مهمتر از آن برنامهریزیهای فرهنگی و اجتماعی است.
🔚 پس از گذشت چهار دهه پر فراز و نشیب از انقلاب اسلامی ایران، ترسیم جریانهای سینمایی موجود و ارزیابی آنها با جریان هنری مطلوب انقلاب اسلامی، میتواند به درک هنر انقلاب کمک کند.
📑 مقاله جریانشناسی سینمای پس از انقلاب اسلامی ایران
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دکوپاژ | #تیزر
💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «حق سکوت» اثر محمدهادی نائیجی
با حضور:
▫️استاد علی قهرمانی _ پژوهشگر و تحلیلگر سینما
◾️صدرا نائیجی _ کارگران و تولید کننده سیما
◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس
🔗لینک گفتگوی کامل
https://www.aparat.com/v/LoHNI
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#دکوپاژ | #نقد_فیلم 💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «حق سکوت» اثر محمدهادی نائیجی با حضور: ▫️ا
🔘 متن و حاشیه
▪️حاشیه نگاری پیرامون برنامه دکوپاژ (#حق_سکوت)
✍️سلمان ایرانمنش
▫️در کنار استادی نشسته بودیم که او نیز از جرگه روحانیت بود اما اهل هنر و فهم مطلب.
◾️داستان فیلم را روحانیای روایت میکرد که در دل مشکلات مالی فرو رفته و قصد برنامه ریزی اقتصادی برای جبران کم و کاستیهای مالیش داشت
▫️تصمیم گرفت برای تبلیغ به روستا برود و این حرکت برای ما چیز عجیبی نبود چون بسیاری از طلبهها و روحانیون برای معاششان مدتی را در تبلیغ سپری کرده و میکنند
◾️اما چیزی که توجهم را جلب میکرد استاد کنارم بود؛ بعضی دیالوگهای فیلم را دوباره زمزمه میکرد و کمی میخندید و از این خنده متوجه میشدم فیلم هدف گیری درستی دارد و استاد با فیلم همزاد پنداری میکند.
▫️یک لحظه خنده همه گیر شد و بقیه هم که عموما طلبه بودند،خندیدند
◾️فیلم کمدی نبود اما روایتی درست از طلبگی، سادگی و منش آنها داشت.
▫️بعد گفته شد نویسنده و کارگردان فیلم هم طلبه است
◾️این نشان میداد که چقدر فضای طلبگی ناشناخته است که اگر طلبه باشی میتوانی روایتگر زیست آنها شوی و اگر طلبه نباشی قاعدتا فهمی از منش و زندگی آنها نداری، در حالی که روحانیان و طلاب امامان و الگوی معنوی جامعه هستند
▫️چگونه میتوان از الگویی پیروی کرد که روایتی از زیست او را نمیدانیم و فقط آنها را در جلوی صفوف نماز یا بر منابر دیدهایم.
◾️این ضعف روایتگری تا کجا میخواهد شکاف میان روحانیت و مردم را افزایش دهد؟ و چرا افرادی از بین طلاب برای روایتگری زیستشان دست به قلم نمیشوند و این سیره پر از عبرت را به تصویر نمیکشدند؟
#سینما #سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
حق سکوت.mp3
23.69M
#دکوپاژ | #صوت
💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «حق سکوت» اثر محمدهادی نائیجی
با حضور:
▫️استاد علی قهرمانی _ پژوهشگر و تحلیلگر سینما
◾️صدرا نائیجی _ کارگران و تولید کننده سیما
◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس
🔗لینک گفتگوی کامل
https://www.aparat.com/v/LoHNI
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#روایت_مستند | #تیزر
🔘روایتی از سفر به منزل مرحوم استاد سید علی حسینی ایمنی
💢شاعر دیار سینه سوختگان
▫️شعر روح را درگیر میکند. قلب را تسخیر میکند و زشتی را تکفیر.
◾️شاعر اگر عاشق نباشد، هیکدام از اهداف شعر را محقق نخواهد کرد؛ اگر عاشق باشد ولی معتقد نباشد، مسیر شعرش انسان را به بیراهه و سرآب خواهد کشاند.
▫️شاعری میتواند انسان تربیت کند که هم عاشق باشد و هم معتقد.
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh