🔘 #روایتسازی_رسانه های غربی از جنگ علیه #غزه...
▪️روایتها مسیر تحولات را میسازند و رسانهها میتوانند نقش عمدهای در تقویت و تعمیق شکافهای اجتماعی ایفا کنند، به گونهای که میتوانند راه را برای جنایات وحشیانه وحشتناک هموارتر کنند...
▪️ کلمات و روایتها خصوصاً در بحرانهای اجتماعی واقعاً مهم اند، زیرا چارچوبی را برای آنچه ما فکر میکنیم، و آنچه که تصمیم می گیریم شکل میدهند...
1⃣ بسیاری از رسانههای غربی، گروه حماس را «تروریست» و اقدامات آنان را «تروریستی» مینامند. پیش فرض ثابت رسانههای غربی مبنی بر «تروریست بودن» حماس و سکوت در برابر رژیم آپارتاید صهیونیستی و اقدامات ناقض حقوق بشر آنها از جمله استانداردهای دوگانه این رسانههاست.
▫️در این میان برخی رسانهها چون «آسوشیتدپرس»، «بیبیسی»، «صدای آمریکا» و … بر اساس دستورالعملهای خود از واژه «تروریسم» برای اطلاق به گروه حماس استفاده نمیکنند. با این حال این رسانهها در لفافه و با استفاده از تکنیکهای عملیات روانی به نوعی حماس را عامل اصلی جنگ در غزه معرفی میکنند...
2⃣ سوگیری رسانهای هم در این رسانهها موج میزند، طوری که به صورت نهادینه افکار عمومی را به سوی همدلی با صهیونیستها هدایت میکند.
▫️ مثلاً رسانههای غربی، هنگام اعلام خبر در مورد تعداد شهدای فلسطینی، از عنوان وزارت بهداشت «حماس» استفاده میکنند تا بر «اعتبار» این آمار تردید وارد کنند و همدلی احتمالی با فلسطینیها را از بین ببرند.
در همین راستا ماه گذشته، رئیس جمهور آمریکا گفت که به تخمین تعداد کشتهشدگان این وزارتخانه «بی اعتمادی» دارد...!!
▫️ نمونه ی دیگر این که از اغلب فلسطینیهایی که برای صحبت با شبکههای خبری غربی دعوت میشوند، سوال میشود که آیا حماس را محکوم میکنند، در حالی که از مهمانان صهیونیستی به ندرت خواسته میشود که سیاستهای نژادپرستانه دولتشان در کرانه باختری یا محاصره و بمباران غزه را محکوم کنند...
▫️شما کلمه «قربانیان» را در رابطه با فلسطینیها نمیشنوید، در حالی که همین کلمه را در مورد کشته شدگان طرف صهیونیستی بارها میشنوید.
بسیاری از شبکههای رسانهای غربی به جای پوشش دادن تلفات انسانی در غزه، از شهدا به عنوان «کشته شدگان» یاد میکنند و ضمن دادن «حق دفاع» از خود به رژیم صهیونسیتی حماس را متهم به استفاده از غیرنظامیان در غزه به عنوان «سپر انسانی» میکنند.
3⃣ اخبار دروغین و غیر مستندی چون «سربریدن ۴۰ نوزاد»، که در رسانههایی چون نیویورک پست، فاکس نیوز، سیانان و ایندیپندنت منتشر شد و در اظهارات رئیسجمهور آمریکا هم بازتاب یافت، از دیگر راهبردهای این رسانهها برای ایجاد حمایت عمومی از تهاجم رژیم به غزه بود. آنچه رسانههای غربی با تمرکز بر چنین ادعاهای دروغینی عملاً انجام میدهند این است که قساوت و خشونت تهاجم رژیم را توجیه میکنند..
4⃣ در برابر، نحوه پوشش اخبار تهاجم رژیم به مراکز غیرنظامی، بیمارستانها، اردوگاه آوارگان و … در این رسانهها هم قابل توجه است.
این اقدامات ناقض حقوق بشر، در رسانههای غربی به نوعی پوشش داده میشود که رژیم به طور مستقیم عامل انجام آن معرفی نشود؛
به کار بردن فعلهای مجهول و نادیده گرفتن مسئولیت تلآویو در این زمینه در این رسانهها معنادار ست...
5⃣ بستن جریان آزاد خبر و پوشش یک طرفه ماجرا هم از دیگر نقصهای بزرگ پوشش اخبار غزه در رسانههای غربی است.
خبرنگاران غربی به سرزمینهای اشغالی رفتهاند و در آنجا گزارشهای گستردهای درباره غم و اندوه خانوادههای صهیونیستی منتشر کردهاند، اما رژیم به خبرنگاران خارجی اجازه ورود به غزه را نداده است و آنها یک جنبه ی مهم از ماجرا را از دست دادهاند...
▪️ این «استانداردهای دوگانه» نشاندهنده گرایش گستردهتر سازمانهای رسانهای غربی برای نشان دادن مسلمانان و عربها به عنوان «کمتر از انسان» است،
آنچه در حال حاضر میبینیم تکرار آن چیزی است که در ۱۱ سپتامبر دیدیم، جایی که عربها و مسلمانان مورد تحقیر قرار گرفتند...
▪️هر چند این نوع از روایتسازی از سوی رسانههای غربی، بهواسطه ضریب گرفتن در شبکههای اجتماعی، گاه حتی می تواند طیفهایی از مخاطبان منطقه را در خصوص حقانیت فلسطین دچار تردید کند، اما قطعاً آشنایی با این تکنیک ها و افزایش سطح سواد رسانهای عموم ملت های منطقه در کاهش این تبعات موثر است...
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘مولودی جالب حاج محمود کریمی در روز ولادت حضرت زینب (س)
با اشاره به شعار #زن_زندگی_آزادی
▪️حتما نگاه کنید و لذت ببرید
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
◾️ یه فرمول کلیدی از سبک زندگی حضرت زینب سلاماللهعلیها، برای کسی که قصد داره برای امامش خاص باشه!
@ostad_shojae | montazer.ir
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘 فضای مجازی با مردم چه میکند؟
▪️در توییتر بذلهگو، در اینستاگرام خودنما و در تلهگرام باید مقلد باشند!
▪️مفهومی تحت عنوان نقاب یا ماسکمجازی و رسانهای داریم و افراد یاد میگیرند دوشخصیتی و چندشخصیتی باشند، افراد یادگرفتهاند در هر شبکه اجتماعی رفتاری را از خود بروز بدهند و به یک گونه عمل کنند.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘نقش بازی و انیمیشن در تربیت و اعتقادات
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘تبلیغات رسانهای صهیونیستها شکست خورد!
▫️دادهها نشان میدهد که با وجود پولپاشی هنگفت صهیونیستها برای حمایت بلاگرها و افراد شاخص از اسرائیل، هشتگ حمایت از فلسطین با ۲۸۵ میلیون بار تکرار، حدود ۴.۵ برابر حمایت از اسرائیل در «تیکتاک» به کار برده شده است.
▫️#تیکتاک به علت مالکیت چینی آن، تا حدودی فضا را برای حمایت از فلسطین باز گذاشته است، اما شرکت Meta که متعلق به مارک زاکربرگ صهیونیست است، در همهی زیر مجموعههای خود مثل اینستاگرام و فیسبوک به حذف محتوا و یا حتی اکانتهای حامی فلسطین میپردازد.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دکوپاژ | #تیزر
💢 دورهمی تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «اخت الرضا»
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘افول شبکههای فارسی زبان خارجی و شکست جنگ رسانهای غرب علیه ایران؛ از بیبی سی و اینترنشنال تا منوتو!
▪️رضا تقیزاده، تحلیلگر و فعال سیاسی اپوزیسیون:
بیبیسی و اینترنشنال هم در مسیر افول قرار گرفتهاند و مثل منوتو به پایان خود نزدیک شدهاند.
▪️در عصر جنگ نرم که اسرائیل باید یک شبکه فارسی زبان داشته باشد، ما شاهد کاهش اثرگذاری شبکههایی همچون منوتو و اینترنشنال در جامعه ایرانی هستیم!
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
28.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #ببینید| شیوه جنگهای نوین رسانهای
👤دکتر محمدحسن فرجنژاد
🖇دوره تابستانه پسران
📝 @FarajNezhad110
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
May 11
#نشست
💢 بررسی اندیشه فکری جنایات صهیونیستها در حوادث اخیر غزه
▪️با حضور فعالان رسانهای بسیج طلاب خواهر در انجمن سواد رسانه طلاب
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘روند اسلامهراسی و انعکاس تصویر خشونت از مسلمانان در هالیوود (۱)
▫️مجید نجفی _ ارشد ادیان و عرفان تطبیقی _ دانشگاه فردوسی مشهد
◾️مسئله اسلامهراسی، به معنای ترس از اسلام، به عنوان واکنشی در برابر رشد اسلام در مقاطع مختلف، چالشی است که قدمت آن به بیش از هزار سال یعنی به تاریخ طولانی تعامل و یا رویارویی جهان غرب و اسلام میرسد.
◾️ این روند از بعد ماجرای 11 سپتامبر 2001، شدت بیشتری گرفت و در رسانههای بزرگی مثل هالیوود که زبان تصویری غرب میباشد، نمود بیشتری پیدا کرد و بازنمایی نامناسب از اسلام بود. به نظر میرسد این خصومت هالیوود، ناشی از ماهیت ایدئولوژیک آن باشد که آرمانها و باورهای آخرالزمانی صهیونیسم نشات گرفته است. از همین رو، از ابتدا در سینمای آمریکا، مسلمانان در کسوت عرب یا غیر عرب، افرادی شرور و خبیث و در حالت خوشبینانه، مضحکهآمیز و مسخره نمایش داده شدند.
◾️ این نگاه تحقیرآمیز، بعضا خرافات یا درگیریهای قبیلهای و جاهلی را نیز چاشنی داستانهای خود میکرد و معمولا در اینجا سفیدپوستان غربی و بخصوص آمریکایی ظاهر میشدند تا اوضاع جامعه درهم و برهم مسلمانان را درست کنند. معروفترین فیلم از این دست "لارنس عربستان" دیوید لین است.
◾️در این گونه آثار همواره سعی شده با نشان دادن مشرق زمین به عنوان فضایی بدوی، جنس جوامع شرقی و مانوسات مردم با جامعه اطراف خود متفاوت نمایش داده شود و انسان شرقی به شخصی غریبه از منظر مخاطبان غربی بدل شود.
ادامه دارد...
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
#حاشیه_نگاری
💢شهادت معصومانه سوژه در بستر سینما
✍️سلمان ایرانمنش
▪️روی صندلی برای شروع فیلم نشستهایم و از میان تاریکیها نوری میدرخشد و مینویسد «اخت الرضا»
▪️کنار دستیم میگوید: زنان و دخترانمان نیاز به یک الگو برای شناخت هویت زن مسلمان دارند و خواهر امام رضا به قطع میتواند همان الگو برای این موقعیت باشد
▪️من هم که نمیخواهم صحبتش بیجواب باشد میگویم: چه بهتر که این الگوسازی در مدیوم سینما به تصویر کشده شود
▪️فیلم شروع میشود
▪️صحنههای اولیه فیلم را میبینیم که گیرایی خاصی ندارد اما شاید ادامه بهتر شود
▪️دیالوگهای ضعیفی به گوش میرسد، اما باز هم ادامه میدهیم
▪️بازیگران گویا تئاتر بازی میکنند و گاهی تصاویر به مستند روایی نزدیک میشود
▪️شخصتی در بستر فیلم ساخته نمیشود و قصهای هم شکل نمیگیرد
▪️تقریبا تمام المانهای یک فیلم سینمایی در فیلم دیده نمیشود فقط تصویر بود و روایتی آبگرفته و بدون کشش
▪️تنها یک صحنه میخواست احساساتمان را برانگیزاند که آن هم نتوانست و ای کاش در آن صحنه هم خانم فاطمه معصومه (س) شهید نمیشد تا فیلم و روایت معصومش شهید نشود
▪️اگر فیلم مزین به نام خانم (س) نبود قطعا مثل بعضی از حضار مکان را ترک میکردیم و دیگر نقدی هم نداشتیم.
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
🔻انجمن سواد رسانه برگزار میکند:
📹 اتمسفر مستند (دوره مقدماتی)🎞
🔅حضوری و مجازی🔅
⭕️با اعطای گواهی معتبر⭕️
▪️ آشنایی با مستند سازی به صورت مقدماتی با حضور استاد مجید رستگار (سازنده عابدان کهنز، سریال وضعیت زرد، مجموعه طنز حرفشم نزن و مستند سینمایی لاتارینو)
▪️آموزش مقدماتی تصویر برداری مستند
▪️آموزش مقدماتی تدوین مستند
⏱مهلت ثبت نام از 28 آبان الی 6 آذر
🕰زمان برگزاری 7 آذر ماه الی 28 آذر
🏷روزهای سه شنبه ساعت 14 الی 17
📍مکان: قم، بلوار بسیج، انجمن سواد رسانه طلاب
💳هزینه ثبت نام 300 هزار تومان که با 50 درصد تخفیف ویژه برای اعضای انجمن، طلاب و دانشجویان 150 هزار تومان میباشد.
🔻برای شرکت در دوره به آیدی
@mg1370
🔻و یا با شماره تماس
09113579033
تماس حاصل فرمایید.
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘نقد و بررسی فیلم ستون فقرات شیطان
◾️ستون فقرات شیطان از آقای دل توروی اسکار گرفته، از جمله آثاریه که تونسته فانتزی و واقعیت رو جوری با هم ترکیب کنه که گویا فانتزی هم واقعیت داره
◾️این فیلم هم در مورد یک دکتره، که با فروختن نوشیدنی خاصی که از اجساد نوزاد ها بدست میاد، یه سری یتیم رو سرپرستی میکنه!
◾️در فیلم یک روح سرگردان هم هست که از مضامین پر تکرار سینماست و البته خرافاته
در جهان روح سرگردان به شکلی که توی فیلم ها هست، وجود نداره؛ بلکه موجودات موذیای که بعضی خونواده ها رو اذیت میکنن، از جنیان هستن و روح انسانی ندارن
برای مطالعه نقد کامل فیلم:
https://inaghd.ir/devils_backbone/
@inaghd_ir
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
🔘روند اسلامهراسی و انعکاس تصویر خشونت از مسلمانان در هالیوود (۱) ▫️مجید نجفی _ ارشد ادیان و عرفا
🔘روند اسلامهراسی و انعکاس تصویر خشونت از مسلمانان در هالیوود (۲)
▫️مجید نجفی _ ارشد ادیان و عرفان تطبیقی _ دانشگاه فردوسی مشهد
◾️در ادامه:
▪️اما در دهه نود میلادی، رویکرد هالیوود به فیلمهای ضد تروریستی، متأثر از حملات تروریستی به منافع آمریکا در این کشور و دیگر نقاط جهان، با فراز و فرود ادامه پیدا کرد. یعنی صراحت آشکارتری در لحن هالیوود نسبت به مسلمانان به وجود آمد. تروریستها، مسلمانانی بودند که نابودی جوامع غربی را نشانه رفته بودند. فیلمی همچون "دروغهای حقیقی" جیمز کامرون از جمله همین آثار بود. اما بعد از یازده سپتامبر، تروریسم با اسلامهراسی در هم تنیده شد و طیف وسیعی از فیلمها با محوریت خطری که از سوی خاورمیانه آمریکا را تهدید میکرد، ساخته شدند.
▪️در واقع از سال ۲۰۰۰ فیلمها، رویکرد آخرالزمانی به خود گرفت و در فیلمهای بسیاری نبرد نهایی اسلام و غرب به تصویر کشیده شد. روند اسلامستیزی هالیوود به حدی شدت گرفت که "برژینسکی"، مشاور امنیت ملی جیمی کارتر، رییس جمهور اسبق آمریکا، در بخشی از مقاله خود تحت عنوان "این پارانویا را متوقف کنید" در اعتراض به این موج ضد اسلامی نوشت:
▪️"اثرات عمومی برنامه و فیلمهایی که در آن تروریستها با چهرههای ریشدار به عنوان کانون افراد شرور نمایش داده میشوند، تقویت احساس خطر ناشناخته، اما مخفی است که میگوید به نحو رو به افزایشی زندگی آمریکاییها را تهدید میکند.
▪️صنعت فیلمسازی نیز در این خصوص اقدام کرده است. در سریالهای تلویزیونی و فیلمها، شخصیتهای اهریمنی با قیافه و چهرههای عربی که گاهی با وضعیت ظاهری مذهبی، برجسته میگردند، نشان داده میشوند که از اظطراب و نگرانی افکار عمومی بهرهبرداری کرده و ترس از اسلام را برمیانگیزد."
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ | #تحلیل
💢 تحلیل پیام _ دوره تربیت مربی سواد رسانه
با حضور:
▫️دکتر محمد حسنی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
#سواد_رسانه
هفته پنجم دوره آموزشی تربیت مربی (ویژه طلاب و دانشجویان)
💠 باحضور استاد ابراهیم کارگران، کارشناس رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘 روشهای پروپاگاندا و تکنیک های جنگ رسانه ای:
▪️#برچسب_زدن: این روش به منظور برانگیختن وحشت یا تعصب افراد جامعه علیه یک گروه مخالف استفاده میشود. این روش باعث میشود که نیازی به ایجاد بحث استدلالی با گروههای مخالف نباشد یکی از این روشها استهزای مخالفان با کاریکاتور میباشد.
▪️#شعارهای_فریبنده : دراین روش سعی میشود که بادادن شعارهایی با مفهوم مبهم و کلّی توجه افکار عمومی به پیام مبلغ جلب شود. این پیامها اغلب بر حول محور ارزشهایی همچون شرافت، دین، افتخار به میهن و میهنپرستی یا ارزشهای خانوادگی میباشد.
▪️#حمله_شخصی : حمله کردن به شخصیت فرد (مثلاً اتهام روابط نامشروع یا خیانت به کشور)، به جای رد کردن منطقی افکار و سخنان او.
▪️#تکرار : تکرار بی وقفه ی یک حرف، مخصوصاً اگر یک شعار ساده باشد، باعث می شود که کم کم به عنوان یک حقیقت بدیهی پذیرفته شود. این حربه اگر همراه با کنترل و سانسور رسانه ها باشد، تأثیر بیشتری خواهد گذاشت.
▪️#توسل_به_مرجع : برای اثبات درستی یک سخن، به جای استدلال منطقی، به مرجعیت و اقتدار و محبوبیت گوینده ی آن استناد می شود.
▪️#توسل_به_ترس :القای ترس و نگرانی همگانی برای آن که مردم با حکومت همراه شوند، همچون تأکید بر خشونت و وحشی گری دشمنان یا احتمال قریبالوقوع حمله ی آن ها.
▪️#توسل_به_اکثریت: القای این حس که اکثریت مردم پیرو این فرد یا حزب هستند و پیروزی آن قطعی است، تا افراد برای همرنگ جماعت شدن، یا برای رسیدن به پیروزی حتمی، به پیروان آن فرد یا حزب بپیوندند.
▪️#دروغ_بزرگ: بیان دروغی چنان بزرگ که هیچ کس فکرش را هم نمیکند که کسی آن قدر بی شرم باشد که چنین گستاخانه حقیقت را تحریف کند، در نتیجه همگان آن دروغ را باور خواهند کرد.
▪️#سیاه_و_سفیدنمایی: جلوه دادن اوضاع به گونه ای که افراد تنها دو گزینه در برابر خود ببینند: یا دوست کامل بودن یا دشمن کامل بودن.
▪️#حقیقت_گزینشی : گفتن پیام تبلیغاتی در ضمن حقایق گزینش شده، به شکلی که مخاطب متوجه نشود که مورد هجوم تبلیغاتی قرار گرفته است.
✍️مهدی یار
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
◾️سطح دانش سواد رسانهای اکانتهای برانداز در همین تصویر پیدا است. اینکه برچسب پلمپ را لولا ببینی و این اشتباه را منتشر کنی و بیش از دو هزار ششصد لایک هم دریافتی کنی نیاز به شرح ندارد.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘 قرق رسانه ای چه می گوید؟
▪️ قرق در فرهنگ لغت دهخدا به ممانعتکردن، قدغنکردن، چیزی را راه ندادن معنا شده است. قرق رسانهای می گوید رسانههای قدرتمند و بزرگ به کمک رسانههای همگرا و همسو، قرقی رسانهای ایجاد می کنند که اجازه ورود دیگر رسانهها را به آن قرق نمیدهند و بدین ترتیب جریان اخبار و اطلاعات را یا پوشش خبری نمیدهند و یا با انتشار اخبار مخالف و منحرفکننده، جریان اخبار و اطلاعات را بهکلی از مسیر خارج میسازند.
▪️ قرق رسانهای در دو سطح ملی و فرا ملی به وقوع میپیوندد.
▫️در سطح فراملی و بینالمللی آنچه حائز اهمیت است #سختافزار و #نرمافزاری است که در اختیار قرقگران جهانی قرار دارد؛ به این مفهوم که قرقگران جهانی به دلیل در اختیار داشتن زیرساختهای سختافزاری مانند اینترنت و ماهوارهها و فناوریهای ارتباطی از یک سو، و داشتن قدرت نرمافزاری همچون دانش استفاده از سختافزار و داشتن منابع انسانی متخصص با استفاده از تکنیک #تکرار_اخبار و یا بهرهجستن از #اعتبار_رسانه باورپذیری را در مخاطب ایجاد میکنند.
قدرتهای بزرگ در واقع با رسانههای خود، #باورها_و_ارزشهای ملتها را تغییر میدهند، همانطور که در جنگ سخت اساساً #جامعه_هدف مطرح است، در فضای رسانهای نیز جامعه هدف مطرح است؛ آنها کشورها و ملتها را بهعنوان جامعه هدف مطرح میکنند و با استفاده از نرمافزارها و سختافزارها، باورها و ارزشها را تغییر میدهند.
▪️جریان قرق رسانهای در سطح ملی جریان معیوبی است که #تاریخ_کشور را دگرگون میکند بهگونهای که بعضاً اخبار جهتدار از سوی رسانههای استکباری و عناصر داخلی آنها در کشور ، در فضای مجازی منتشر میشود (جریان نفوذ) و سپس برخی رسانههای مکتوب نیز آن را بازنشر میدهند درحالی که این نسخهها میماند و آیندگانی که با تاریخی دگرگون و نامطلوب مواجه میشوند؛ از همین حیث یک پژوهشگر 20 سال آینده به منابع مجهولی دست پیدا میکند که تحت سیطره جریان قرق رسانهای به وجود آمده و ثبت شده است.
✍️🏻 مهدی یار
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh