eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
| 🔘نقدی بر رویکرد سینمای ایران به مهاجرت(بخش دوم) ▫️"نبودنت": ملودرامی بی‌فایده ▪️فیلم "نبودنت" به کارگردانی کاوه سجادی حسینی، هرچند با نگاهی واقع‌بینانه به مشکلات فرهنگی و اجتماعی مهاجرت پرداخته، اما بیش از حد به جنبه‌های دراماتیک داستان بسنده کرده است. این فیلم نیز نتوانسته به مسائل ساختاری و اجتماعی مهاجرت به طور کامل بپردازد و تنها به نمایش احساسات و درام خانوادگی محدود شده است. این رویکرد سطحی و ملودراماتیک، مخاطب را به جای آگاهی‌بخشی، تنها به همدردی بی‌فایده با شخصیت‌ها سوق می‌دهد. ▫️"هاوایی": طنز بی‌مزه ▪️بهمن گودرزی در فیلم "هاوایی" با استفاده از طنز و نگاه انتقادی به مسائل مهاجرت، تلاش کرده است تا دیدگاه‌های مختلفی را به نمایش بگذارد. اما استفاده از طنز در این فیلم، به جدیت موضوع مهاجرت لطمه زده و از تاثیر واقعی مشکلات مهاجرت کاسته است. این رویکرد طنزآمیز، نه تنها مشکلات واقعی مهاجران را به درستی نشان نمی‌دهد، بلکه با کم‌ارزش کردن آنها، عملاً مهاجرت را به موضوعی کم‌اهمیت و بی‌ارزش تبدیل می‌کند. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘«اوپنهایمر» و توجیه بمب اتم/ تاریخ را صاحبان رسانه روایت می‌کنند ▪️محمدرضا مقدسیان مجری و منتقد سینما در گفت‌وگویی به مناسبت ۱۶ مرداد ماه (۶ آگوست) سالروز بمباران هسته‌ای هیروشیما توسط آمریکا درباره روایت سلیقه‌ای تاریخ در سینما عنوان کرد: یک مساله مهم تاریخی وجود دارد که ما در طول حداقل یک قرن اخیر شاهد آن هستیم و آن هم این است که تاریخ به شکل انتخابی و سلیقه‌ای به نگارش در می‌آید. درواقع همان جمله قدیمی که می‌گفت «تاریخ را فاتحان می‌نویسند» این روزها تعبیرش اینگونه شده است که «تاریخ را کسانی می‌نویسند که رسانه را در دست دارند». سینما به عنوان یک رسانه بسیار تأثیرگذار این روزها از یک هنر صرف فاصله گرفته است و تبدیل به یک صنعت شده است که در ظاهر یک صنعت سرگرمی است اما در اصل در همه جای دنیا جریان سینما تلاش دارد نوعی از پارادایم‌های فکری، فرهنگی، تاریخی و سیاسی را در ذهن مخاطب شکل دهد. ▫️این منتقد ادامه داد: همانطور که نازی‌ها در جنگ جهانی هولوکاست را رقم زدند، آمریکا در بسیاری از کشورها جنایت کرد و رژیم صهیونیستی نیز سال‌هاست که در سرزمین‌های اشغالی همین جنایت را انجام می‌دهد اما در مقابل وقتی رسانه‌ها را دنبال می‌کنیم، فیلم‌ها و سریال‌های زیادی ساخته می‌شود درباره جنگ جهانی دوم و در این جنگ همیشه آلمان نازی و هیتلر تقبیح و آمریکا و اروپا مظلوم و فاتح معرفی می‌شوند. 🌐متن کامل گفت و گو 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘غفلت در سفر اربعین و هک شدن سیستم های سازمان ▫️برگرفته از پرونده ای واقعی 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
47.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘نشست تخصصی روایتی زنانه از اربعین استاد: ▪️دکتر معصومه طباطبایی 🖋پژوهشگر زن و خانواده 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
تنظیم گری.mp3
19.52M
🔘صوت پیش‌نشست علمی در راستای اولین همایش ملی تنظیم‌گری فضای مجازی ▪️کرسی علمی انفال انگاری فضای مجازی ▫️با حضور: ▪️ حمید فعلی ▪️ دکتر سید محمد مهدی غمامی ▪️ دکتر محمد عبدالصالح شاهنوش فروشانی 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘این پویانمایی برندۀ جایزۀ بهترین فیلم کوتاه در مورد فضای مخرب مجازی شده است… ▪️با دقت نگاه کنید… 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘نیروهای حوزه دیجیتال به سمت بخش خصوصی ‌می‌روند یا مهاجرت می‌کنند ▪️به نقل از وزارت علوم، محمدهادی زاهدی با اشاره به اهمیت سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی، گفت: در برخی کشورها میزان سهم اقتصاد دیجتال از تولید ناخالص ملی بالای ۱۳درصد است، اما در کشور ما ۷ درصد است که این مسأله نشان می‌دهد در حوزه تحول دیجیتال مسیر زیادی را پیش رو داریم. ▪️مدیرکل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم افزود: همچنین باید برای نیروهایی که در حوزه‌های فناورانه به خصوص در حوزه فناوری اطلاعات کمک می‌کنند شرایطی مهیا شود که این نیروها در سیستم و جایگاهشان حفظ شوند، برخی از این افراد به سمت بخش خصوصی ‌می‌روند و بخشی دیگر مهاجرت می‌کنند، باید این افراد را در سیستم اداری خودمان حفظ کنیم، این افراد باید به صورت ویژه دیده شوند. 🌐متن کامل خبر 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘تعرفۀ اپراتورهای تلفن همراه در ایام اربعین 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
کمدی الهی.mp3
44.47M
🔘نشست نقد و بررسی کتاب کمدی الهی هالیوود, فصل سوم، چهارم و پنجم ▪️در این نشست به بررسی: ▫️فصل سوم و مصاحبه با استاد شاه حسینی در مورد نوع شیطان در سینما ▫️فصل چهارم و مصاحبه به دیوید الریچ با نگاه مثبت به فیلم های دینی هالیوود ▫️فصل پنجم و مصاحبه با استاد شاه حسینی در خصوص ایمان در سینما(مجموع تمام مباحث کتاب) پرداخته ایم @inaghd_ir @filmosophy 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘آگاه‌سازی امنیتی: یک نوع سرمایه‌گذاری ▪️کنار هم گذاشتن قطعات پازل برای نفوذ به سازمان توسط مهندسان اجتماعی از چه روش‌هایی اتفاق می‌افتد؟ ▫️در این ویدئو در مورد فیشینگ ایمیلی،نفوذ فیزیکی و تکنیک تماس جعلی اطلاعات کسب می‌کنید و راهکارهایی برای مقابله با نفوذ یاد می‌گیرید! 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
46.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘نشست تخصصی روایتی زنانه از اربعین استاد: ▪️دکتر مرضیه مینایی‌پور 🖋پژوهشگر و فعال فرهنگی 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘سربازان اسرائیلی در اینستاگرام و گوگل چه می‌کنند؟ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘مکان‌های ممنوعه برای نگهداری گوشی ▫️گذاشتن تلفن همراه در بعضی مکان‌ها باعث میشه سلامتی‌ ما به خطر بیفته! 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️پرده دیگری از بازار مکاره اینستاگرام: 🔘 هواپیمای اجاره‌ای؛ ترفند جدید سلبریتی‌ها ▫️ پشت پرده بخشی از زندگی‌های رویایی برخی اینفلوئنسرهای اینستاگرامی چیست؟ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
تنظیم‌گری فضای مجازی.mp3
20.15M
🔘صوت نشست علمی تنظیم‌گری فضای مجازی ▪️تنظیم‌گری اجتماعی فضای مجازی با تأکید بر مسائل جنسیت 🎙 با حضور: ▪️دکتر ناهید سلیمی ▪️حجت الاسلام دکتر مجید دهقان ▪️دکتر فاطمه قاسمپور ▪️دکتر زهرا شریف 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘چگونه سواد رسانه‌ای را به کودکان بیاموزیم؟ ▪️آموزش سواد رسانه ای را از اصول اولیه شروع کنید ▫️ آموزش شناخت مرز میان واقعیت و خیال یکی از اصول اولیه است. مثلا والدین می‌توانند به بچه‌های کوچک‌تر خود توضیح بدهند افرادی که در آگهی‌های بازرگانی حضور دارند واقعا آن‌طوری نیستند و فقط نقش بازی می‌کنند. شاید مدتی طول بکشد، اما در نهایت بچه‌ها یاد می‌گیرند که هر چیزی در رسانه می‌بینند لزوما واقعی نیست. ▫️وقتی بزرگ‌تر شوند هم کم‌کم متوجه می‌شوند که مردم هر چیزی را در زندگی‌شان اتفاق می‌افتد در شبکه‌های اجتماعی منتشر نمی‌کنند. در واقع همه تلاش می‌کنند که اتفاقات خوب زندگی‌شان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. در نتیجه بچه‌ها می‌فهمند که بقیه هم مثل خودشان هستند و همه مردم با مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند...! 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 تفاوت فیک نیوز و شایعه ▪️ شایعه می تواند راست یا دروغ باشد؛ اما اخبار جعلی همیشه دروغ و اشتباه است. ▫️ اخبار جعلی معمولا یک داستان یا روایت ساختگی است که از طریق رسانه های مختلف منتشر می شود، اما شایعه لزوما از طریق رسانه منتشر نمی شود. در واقع شایعه هر خبریست که شایع می شود و از فردی به فرد دیگر سرایت می کند. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘شناخت قدرت نرم در رسانه ▪️ اولین شرط استفاده ی هوشمندانه از قدرت نرم شناخت جامعه ی هدف است... ▫️ ذهن یک جامعه اتاق فرمان آن جامعه است، وقتی وارد اتاق فرمان جامعه شوی، با هزینه ی خودشان آن ها را به مسیری که می خواهی می بری... ▪️آنها حداقل صد و پنجاه سال است که در مورد ما مطالعه کرده و نقاط ضعف و قوت ما را از خود ما بهتر می دانند... ▫️تصاویر و کلمات، ما را نشانه گرفته اند، به سمت ما شلیک شده اند...؛ اما ما صدای شلیکشان را نشنیده ایم...! ▪️ تحلیلی عالی از استاد ازغدی 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘در استفاده از تاکسیهای اینترنتی به چه نکاتی توجه کنیم؟ ▪️ استفاده از اپلیکیشن معتبر ▫️مطابقت دادن مشخصات راننده با مشخصات سفر ▪️ اشتراک‌گذاری موقعیت برخط خود با یکی از اعضای خانواده و دوستان ▫️نشستن در صندلی عقب ▪️عدم ارائه اطلاعات شخصی و مالی به راننده [و هیچ فرد غریبه دیگری] ▫️رهگیری صحت مسیر از طریق نقشه ▪️ درخواست پایان سفر به محض مشاهده رفتار مشکوک ▫️پرداخت آنلاین ▪️ اقدام فوری در صورت نیاز با استفاده از شماره‌های اضطراری مانند ۱۱۰ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘چگونه فیک نیوز را شناسایی کنیم ؟ ▪️شناسایی فیک نیوز آسان نیست: پژوهشی که در دانشگاه استنفورد در سال گذشته انجام شده نشان می‌دهد که دانشجویان در تفاوت گذاشتن میان محتواهای آنلاین گوناگون − محتوایی که با پول ساخته می‌شود، محتوای جعلی، و محتوای معتبر − بسیار بد عمل می‌کنند. فیسبوک فهرستی از ترفندها برای شناساییِ فیک نیوز ارائه داده که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم: 1️⃣به سرخط‌ خبرها با دیده‌ی شک بنگرید. سرخط خبرهای جعلی اغلب جالب هستند و با حروف بزرگ و علامت تعجب می‌آیند. اگر سرخط خبر باورناپذیر باشد این احتمال هست که خبر جعلی باشد. 2️⃣به نشانیِ وبسایت با دقت بیش‌تر توجه کنید. بسیاری از وبسایت‌هایی که خبرهای جعلی منتشر می‌کنند از نشانی اینترنتی مشابه منابع موثق استفاده می‌کنند؛ آنها نشانی وبسایت‌های معتبر را کمی‌ تغییر می‌دهند. شما می‌توانید با مقایسه‌ی نشانیِ وبسایت‌ها این نکته را دریابید. 3️⃣منبع خبر را نگاه کنید. مطمئن شوید که خبر از منبعی خوش‌آوازه به دست شما می‌رسد. اگر خبر از وبسایتی به دست شما رسیده که برایتان آشنا نیست درباره‌ی آن وبسایت اطلاعات کسب کنید. 4️⃣به فرمت‌های نامتعارف توجه کنید. بسیاری از خبرهای جعلی در خود خطاهای املایی و گرامری دارند و فرمت ظاهریشان هم غیرعادی است. 5️⃣به عکس‌ها توجه کنید. گزارش‌های خبریِ جعلی اغلب با عکس‌ها یا ویدئوهای دستکاری‌شده همراه هستند. گاهی عکس مورد نظر معتبر است اما در جایی غیر از پیش‌زمینه‌ی خودش به کار رفته است. می‌توانید عکس را در اینترنت جستجو کنید تا دریابید از کجا آمده است. 6️⃣به تاریخ‌ها توجه کنید. گزارش‌های خبریِ جعلی ممکن است زمان‌بندی‌هایی داشته باشند که بی‌معنا باشد یا ممکن است در آنها زمان رخدادها تغییر داده شده باشد. 7️⃣شواهد را چک کنید. منابعی که در آنها نام نویسنده آمده است را بررسی کنید. نبود هیچ منبعی یا بی‌نام بودن نویسنده می‌تواند نشانه‌ی جعلی بودنِ خبر باشد. 8️⃣به دیگر گزارش‌ها هم توجه کنید. اینکه هیچ منبع دیگری آن خبر را گزارش نکرده است می‌تواند نشانه‌ی جعلی بودن خبر باشد. 9️⃣آیا خبر طنز است. گاهی دشوار است میان خبر جعلی و مطلب فکاهی تمایز بگذاریم. بررسی کنید که آیا منبع خبر به مطالب طنز معروف است و آیا جزئیات خبر و آهنگ خبر نشان از طنز بودن دارد. 🔟برخی خبرها عمداً دروغ هستند. با نگاهی انتقادی درباره‌ی خبرهایی که می‌خوانید بیندیشید و فقط آنهایی را همرسانی کنید که می‌دانید موثق هستند. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘چگونه بفهمیم معتاد دیجیتال هستیم یا نه 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام