eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
1402-08-23-event_ai_philosophy1.mp3
39.11M
🔘 نشست علمی: «چیستی و تاریخچه هوش مصنوعی» ▪️ با ارائه‌ی «دکتر کاظم فولادی قلعه» عضو هیئت علمی دانشگاه تهران سرپرست آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#پارا_کتاب|#باز_نشر 🔘بررسی رویکردهای رسانه و دین 🔳بخش اول ▪️درباره تکنولوژی و نسبت آن با فرهنگ و
| 🔘بررسی رویکردهای رسانه و دین 🔳بخش دوم ▪️درباره تکنولوژی و نسبت آن با فرهنگ و دین و یا به تعبیر دقیق در حوزه مطالعات رسانه و دین سه رویکرد نظری مهم وجود دارد: 2️⃣ رویکرد دوم: ذات گرایی یا جبر تکنولوژیک ▫️این رویکرد، دنیای سنت و مدرن را در تقابل و تضاد توصیف می کند و بر پایه آن در نسبت میان مفاهیم سنتی دین و ارزشهای دنیای متجدد جدایی و ناسازگاریهای ذاتی بر قرار است. از این رو پیوند و اتصال میان دو حوزه که ذاتاً درتقابل با یکدیگر قرار دارند کاری بیهوده و حتی خطرناک خواهد بود. لذا جریانها و مشربهای فکری که از روح حاکم بر تکنولوژی مدرن غفلت می ورزند، ساده انگار و سطحی نگر هستند. ▫️البته از این حقیقت نباید دور رفت و فاصله گرفت که ذات گرایان طیف های مختلف و متفاوتی را شامل میشوند برخی ذات تکنولوژی را به شکلی عام و رسانه ها را به طور خاص دارای اقتضائاتی تاریخی و هویت فرهنگی ویژه ای که خود را تعین بخشیده میدانند و برخی دیگر رسانه ها را نه صاحب اقتضای ویژه ای بلکه دارای ذات ،معینی میدانند که با هر غایت و هدفی ساز نمی آید. ▫️شاید مهم ترین نحله های فکری که از رسانه ها به منزله ابزاری در اختیار بهره می بردند، متفکران اردوی چپ باشند. آنان معتقد بودند رسانه ها وسیله و ابزار قدرت و عامل سازگاری و مدافع وضع موجود هستند. 📚کتاب دین و رسانه صفحه ۹۲ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 اینفوگرافیک | گوهر درخشان لبنان ▪️مروری بر ویژگی‌های شخصیتی و مکتب ماندگار شهید سیدحسن نصرالله، دبیرکل مومن و مجاهد حزب‌الله لبنان در خطبه‌های روز گذشته نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘نگاهی به جهان موازی در انیمه‌های مشهور ▫️قسمت اول ▪️جهان موازی معانی مختلفی دارد. دو خط موازی را فرض کنید که به جلو حرکت می‌کنند و ربطی هم با هم ندارند. هر کدوم از این خطوط جهانی مستقل هستند و البته بعضی از قسمت های این دو خط با خطی دیگر به هم وصل می‌شوند و دریچه هایی بین این دو جهان ساخته می‌شود. ✍️مسیح عرفان 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
| 🔘نگاهی به جهان موازی در انیمه‌های مشهور ▫️قسمت اول ▪️جهان موازی معانی مختلفی دارد. دو خط موازی را فرض کنید که به جلو حرکت می‌کنند و ربطی هم با هم ندارند. هر کدوم از این خطوط جهانی مستقل هستند و البته بعضی از قسمت های این دو خط با خطی دیگر به هم وصل می‌شوند و دریچه هایی بین این دو جهان ساخته می‌شود. ▪️جهان موازی با تعابیر متنوعی که دارد، بیان‌گر جهان هایی مستقل اما مرتبط است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارا است. گاهی به وجوه و ابعاد باطنی همین جهان نیز جهان موازی و غیبی می‌گویند که افراد عادی معمولا از دیدن آن عاجزند. پس جهان موازی یعنی لایه‌های باطنی همین عالم یا جهانی جدید و مستقل. ▪️در نگاه قرآنی، بهشت و جهنم، زندگی برزخی و ریشه‌های همه چیز در جهان های دیگری قرار دارند و همین الآن موجود هستند. معاد یا بازگشت به خدا هم درواقع سیر انسان در عوالم مختلف است تا وقتی که به لقاء الهی نائل شود. ▪️در انیمه (انیمیشن با سبک ژاپنی) و مانگا (داستان تصویری به سبک ژاپنی) یک ساب-ژانر مستقلا مربوط به همین مضمون است؛ می‌شود گفت Isekai زیرژانر جهان موازی است که البته انواع و اقسامی دارد. از جهان درون بازی‌ها تا جهان های ماورائی و فانتزی. ▪️در موضوع انیمه و جهان موازی خیلی می‌شود نوشت، اما چند اثر مهم و بسیار پر طرفدار هستند که می‌شود محور بحث قرار گیرد. در قسمت‌های بعدی به بررسی اجمالی مضمون جهان موازی در انیمه‌های اَتَک آن تایتان، کیمیاگر تمام فلزی و سورد آرت آنلاین خواهیم پرداخت. ✍️مسیح عرفان 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
▪️انجمن سواد رسانه طلاب با همکاری بسیج‌دانشجویی‌دانشگاه‌‌بین‌المللی‌قم برگزار میکند: 🔘نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی قلب رقه 👤باحضور: ◾️تحلیلگران و ناقدان سینما ▪️ویژه دانشجویان،اساتید و کارکنان دانشگاه بین المللی قم ⏰ دوشنبه ۱۶ مهر ماه ساعت ۲۰ 📍 جنب تالار شیخ مفید، ساختمان معاونت فرهنگی، سالن جلسات معاونت فرهنگی ▫️جهت شرکت در نشست تحلیل و بررسی فیلم قلب رقه وارد پیوند زیر شوید: 🔗https://digiform.ir/wf367b92b ▫️جهت کسب اطلاعات بیشتر @Qombasij 02532857900 🆔 @QomBasij 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#پارا_کتاب|#باز_نشر 🔘بررسی رویکردهای رسانه و دین 🔳بخش دوم ▪️درباره تکنولوژی و نسبت آن با فرهنگ و
| 🔘بررسی رویکردهای رسانه و دین 🔳بخش سوم ▪️درباره تکنولوژی و نسبت آن با فرهنگ و دین و یا به تعبیر دقیق در حوزه مطالعات رسانه و دین سه رویکرد نظری مهم وجود دارد: 3️⃣ رویکرد سوم :دیدگاه های متعامل و سه وجهی ▫️نظریه تعامل گرا یا سه وجهی رسانه دین و فرهنگ به دلیل آن که درمحیط زیست دین عمل میکند و در محیط زیست فرهنگ تنفس می کند، بر تعاملی میان آن سه تأکید می کند و معتقد است روشهای حذفی زمانش گذشته است. ▫️نه دین می تواند بدون رسانه در دنیای کنونی عمل کند و نه رسانه بدون دین و فرهنگ میتواند توفیق پیدا نماید بنابراین رسانه میتواند به دین و فرهنگ خدمت کنند و پیامش را انتقال بدهد و دین و فرهنگ هم می توانند به رسانه وجاهت و مشروعیت بدهد. رسانه ها تأکید زیادی دارند که شبیه جامعه شوند. مثلاً روی زبان تأکید میکنند و خود را با فرهنگ هم ساز می کنند؛ پس آنها در جامعه در تعامل هستند. ▫️این نظریه ریشه در سنت جامعه شناختی تعامل گرایی «نمادین» دارد که برخاسته از مکتب شیکاگو است. تعامل گرایی نمادین که به تعبیر هربرت بلومر همان «کنش متقابل نمادین» است در جست و جوی شیوه ها و تمهیداتی است که عاملان اجتماعی توانا به وسیله آنها جهان اجتماعی ای را که در آن اقامت دارند خود میسازند و میکوشند تا آن را بفهمند. کنش متقابل نمادین مولد« معنا» و سازنده دنیای ماست و ما با معنا دادن به دنیای خود آن را خلق می کنیم . 📚کتاب دین و رسانه صفحه ۹۹ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
🛑گروه دکوپاژ محلی برای تبادل مباحث سینمایی و اطلاعات اهل هنر و رسانه‌ای 🔻با حضور اساتید و تحلیلگران سینما لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/193462645C745c7f70f3
هوش مصنوعی قوی.mp3
28.69M
🔘صوت کامل کرسی علمی- ترویجی نظریه اعتباریات و هوش مصنوعی قوی ▪️با حضور آقایان: علیرضا قائمی نیا ابوالفضل کیاشمشکی مهدی عباس زاده محمدمهدی حکمت مهر 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
«به روایت سینما» با موضوع: «نگرش راهبردی و جریان شناسانه به سینمای غرب» 📌با ارائه دکتر محمد حسنی 📌زمان برگزاری: هر هفته، سه‌شنبه‌ها _ پخش فیلم ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴:۱۵ _ شروع جلسه و نقد و تحلیل ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰ 📌مکان برگزاری: پردیسان، موسسه شناخت، طبقه اول، واحد۲، سالن آموزش 📌فیلم این هفته: Seven Days in May ✍ جهت حضور در این برنامه تا پایان روز دوشنبه به آیدی @Kargaranebrahim اطلاع داده شود. 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
🔘 نقش رسانه‌ها در انتشار گفتمان انقلاب اسلامی ▪️ امروزه رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری در فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند. دسترسی آسان به رسانه‌ها، تنوع بسیار برنامه‌ها و جذابیت آنها سبب شده است بسیاری از این رسانه‌ها بهره‌مند شوند. ▪️ رسانه‌ها زمینه انتقال فرهنگ‌های گوناگون را فراهم می‌سازند و به یکی از کارآمدترین ابزار‌های فرهنگ‌سازی بدل شده‌اند. از این رو، رسانه‌ها می‌توانند به خوبی باورهای دینی و روحیه‌ مسؤولیت‌پذیری را در جامعه تقویت‌ کنند. ▪️ رسانه‌ها زمینه‌ درونی شدن تکلیف‌مداری را فراهم سازند. گاهی اثر یک فیلم و یا یک سریال در عمق بخشیدن به روحیه تکلیف‌محوری بسیار بیشتر از هزاران ساعت سخنرانی است. ✍️ محمدرضا انواری 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘گردن زنی یا اد‌ابازی ▪️وقتی سه قسمت اول سریال «گردن¬زنی» را پشت سرم نگاه کردم، بیش از همه چیز از بازی‌های بد بازیگرانش متعجب شدم. ▪️این حجم از بازی غیرسینمایی یا همان ادا بازی به چه جهت در این سریال شکل گرفته بود. ▪️هیچگونه شخصیت‌پردازی در فیلمنامه نبود و سبب شده بود تا هر بازیگر از نقش‌های مشابه خودش در گذشته تصویری بسازد و به بازی درآورد (نقش بازی کردن‌های کلیشه‌ای و تکراری و بی‌ربط) و یا بازیگرهای جدیدتر ادای نقش‌های مشابهی که در فیلم‌ها دیده بودند را درمی‌آوردند. ✍️صدیقه سادات رجایی 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#عکس_نوشته|#اختصاصی 🔘گردن زنی یا اد‌ابازی ▪️وقتی سه قسمت اول سریال «گردن¬زنی» را پشت سرم نگاه کرد
| 🔘گردن زنی یا اد‌ابازی ▪️وقتی سه قسمت اول سریال «گردن¬زنی» را پشت سرم نگاه کردم، بیش از همه چیز از بازی‌های بد بازیگرانش متعجب شدم. ▪️این حجم از بازی غیرسینمایی یا همان ادا بازی به چه جهت در این سریال شکل گرفته بود. ▪️هیچگونه شخصیت‌پردازی در فیلمنامه نبود و سبب شده بود تا هر بازیگر از نقش‌های مشابه خودش در گذشته تصویری بسازد و به بازی درآورد (نقش بازی کردن‌های کلیشه‌ای و تکراری و بی‌ربط) و یا بازیگرهای جدیدتر ادای نقش‌های مشابهی که در فیلم‌ها دیده بودند را درمی‌آوردند. ▪️دامنه محدود اطلاع‌دهی روایت اگر چه تکنیک شناخته شده برای یک داستان جنایی معمایی است تا در روند داستان رازها یکی یکی گره گشایی شوند و هر گشایش مخاطب را هیجان زده کند که در این سریال کارکردی ندارد؛ چون داستان شخصیتی ندارد تا حول او داستانی تعریف شود و مخاطب را با خود همراه کند. ▪️در آغاز پس از دیدن کلی صحنه ادابازی عروس و داماد، فجیع‌ترین تصویرسازی از قتل همزمان یک عروس و داماد در حساس‌ترین لحظه زندگی آنها را شاهدیم که بیشتر به سبک فیلم «قصه‌های عام پسند» زیباسازی خشونت است. اطرافیان عروس و داماد در طول مراسم در کشمش مدوام، در ظاهر خوشحال و در خلوت پر از خشم و کینه و نفرتند، موقعیت‌های به شدت کلیشه‌ای و با چاشنی ادابازی های خام، نه جذابیت و کششی ایجاد می کند و نه حسی را در مخاطب برمی‌انگیزاند. ▪️حتی واکنش اطرافیان پس از آگاهی از قتل در نگاه‌های مبهوت و اشک و آه‌هایی به شدت اداگونه خلاصه شده است که باز همه کنش‌ها و واکنش‌های کاراکترها برای مخاطب مسخره بازی و قابل پیش بینی به نظر می‌رسد. ▪️بازی به مفهوم سینمایی در این سریال مطلقا وجود ندارد. همه دارند ادای کاراکترهایی بی ربط و بی هویت و حتی به لحاظ سنی نامتجانس را در می آورند و روایت در زرق و برق تو خالی از صحنه‌های اغراق‌آمیز و گنگ و پر از خشونت، تنها ادای یک داستان پیچیده و پر رمز و راز جنایی معمایی را می خواهد در آورد. ✍️صدیقه سادات رجایی 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘دلنوشته کارگردان چهارگانه «زیرخاکی» برای شهید سیدحسن نصرالله: حسرت دیدارش در من باقی ماند ▪️جلیل سامان، کارگردان چهارگانه «زیرخاکی»، از احساسات خود نسبت به کشور لبنان و به ویژه شهید سیدحسن نصرالله نوشت: ▪️اولین و آخرین باری که به لبنان رفتم برای تحقیق سریال «شهید چمران» بود. آنجا رزمنده‌ها، خانواده‌ها و همسران شهدایی را ملاقات کردم که نظیرش را فقط در دهه شصت ایران دیده بودم. با تمام وجودم درک کردم که شیعیان جنوب لبنان بعد از دهه‌ها مقاومت بی ادعا و خالص پای کار دین و وطن و مقاومت هستند. به وجد آمدم و افسوس خوردم . ▪️نام لبنان همواره برای من تداعی‌کننده چمران و سیدحسن است. شاید به جرات بتوان گفت مقاومت را در لبنان امام موسی صدر و چمران بر پایه تفکر شیعی پایه‌گذاری کردند. اما سرانجام این سید حسن بود که در ادامه توانست با ایجاد انسجام در یکی از سخت‌ترین و پر ایرادترین و گونه گون‌ترین ساختارهای ملی و حکومتی دنیا مقاومت را استحکام بورزد و اولین شکست تاریخ را برای صهیونیست‌ها به بار بیاورد. ▪️سیدحسن یکی از بی نظیرترین رهبران دنیا بود که حسرت دیدارش در من باقی ماند. چهره‌ای که همیشه برای من با لبخند و صلابت بود و برای تسلیم کردنش هیچ راهی جز ریختن خونش وجود نداشت! 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘شگردهای رسانه‌ های فارسی زبان در تولید محتوا و فریب دادن مخاطب ▪️ برچسب زدن به خصلت‌های ایرانی ▫️ امروزه در برنامه‌های رسانه‌ای که درباره ایران ساخته می‌شود به بعضی از کلمات، طوری جهت دهی می کنند تا دارای بار منفی گردند و به مرور کلماتی به عنوان کلمات جایگزین معرفی می‌شوند که در خود جامعه نیز مورد اقبال قرار گرفته و تکرار می‌شوند. ▫️ کلماتی مثل مردان سنتی به‌جای مردان غیرتمند، افراد افراطی به‌جای پایبند به اصول و از این‌دست عبارات.آنها زنان محجبه را افرادی خشونت طلب، سنتی و بی‌سواد معرفی می کنند و مردان باغیرت را افرادی گرفتار در تفکرات متحجرانه و سنتی، پایبند بودن به آرمان‌ها را افراطی‌گری می‌پندارند و به‌طور خلاصه، از هر چیز متضاد با مبانی فلسفی و اعتقادی غرب، با عنوان تحجر، سنت‌گرایی و ازکارافتادگی یاد می‌کنند؛ به این ترتیب ارزش و ضد ارزش در دید افراد جامعه جای یکدیگر را خواهند گرفت و نوعی بدبینی نسبت به افراد پایبند به اصول‌‌ ایجاد خواهد شد... ▫️ آگاهی از روش های تولید محتوا در رسانه ها برای فریب دادن مخاطب،یکی از مراحل سواد رسانه ای امروز است... 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘اکران و نقد فیلم سینمایی قلب رقه ▪️مسجد امام حسن عسگری(ع) پردیسان ▪️با حضور آقای محسن بنی احمدی 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام