#گزارش_تصویری
🔘جلسه #به_روایت_سینما
▫️با حضور:
▪️دکتر محمد حسنی
▫️موضوع:
▪️نگرش راهبردی و جریان شناسانه به سینمای غرب
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
22.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏫 مدرسه اندیشه ورز رحا برگزار میکند:
✅ دوره تقویت مبانی اندیشه اسلامی و کنشگری در فضای مجازی
#رایگان
🍂 #مجموعه_دورههای_پاییزی
📣ویژه #طلاب و فعالان فرهنگی و رسانهای
📜 همراه با اعطای گواهی معتبر
♦️عناوین دوره ها:
1⃣ هویت شیعی در لبنان و شکلگیری حزب الله
2⃣ جریانهای فکری و معرفتی مکتب نجف
3⃣ سیره سیاسی ائمه در منظومه فکری رهبر انقلاب
4⃣ ژئوپلتیک رسانه
5⃣ حکمرانی فضای مجازی
6⃣ رصد و تحلیل شبکههای اجتماعی
🎓 دوره های مهارتی و کارگاهها:
1⃣ نویسندگی خلاق🖋️
2⃣ سوادبصری در تصویرسازی و گرافیک🌇
3⃣ از ایده تا تدوین📽
4⃣ کنشگری در فضای مجازی📲
📆 زمان برگزاری هریک از دوره ها در کانال رحامدیا اطلاع رسانی خواهد شد.↪️
https://eitaa.com/joinchat/3502047246Cda14933e66
جهت ثبتنام و اطلاع از دوره ها به آی دی زیر مراجعه فرمایید↪️
@adm_schl
.
25.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘هوش مصنوعی؛ سلاح جدید صهیونیستها در جنگ علیه محور مقاومت
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
هدایت شده از استاد محمدحسین فرجنژاد
✨مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد با همکاری حوزه هنری یزد برگزار میکند:
🍁ثبت نام ترم پاییز و زمستان 1403❄️
«دوره مقدماتی تربیت مربی جنگ شناختی»
📌ویژه طلاب، دانشجویان و فعالین فرهنگی استان یزد
🖇 با حضور اساتید برتر استانی و کشوری
📌 مهمترین سرفصلها:
🔰سیر تطور جنگ از منظر رهبر معظم انقلاب
🔰جنگ شناختی، بُعد پنجم جنگ
🔰جریان شناسی رسانه در تاریخ معاصر ایران
🔰تکنیکهای مؤثر در جنگ شناختی
🔰نقش سینما، انیمیشن و بازی در تحقق جنگ شناختی
🔰نویسندگی آسان در شبکههای اجتماعی
و...
☎️ راههای ارتباط جهت ثبتنام و کسب اطلاعات بیشتر:
09106943183
@ad_rahenatamam
📌 مزیتهای دوره:
✔️ ارائه گواهی معتبر برای متقاضیان
✔️ انتخاب مربیان برتر جهت تدریس در دورههای بعدی
✔️ جواز حضور در دورههای پیشرفته
📌 مهلت ثبتنام:
تا اول آبان ماه
#راه_ناتمام
#مرحله_دوم
@rahenatamam_ir
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🔘شوق مخاطب تلویزیون برای تماشای سریال جذاب و پرمحتوا
▪️توفیق نسبی سریال "طوبی در جلب نظر مخاطب عام تلویزیونی نشان می دهد که مردم همچنان مشتاق تماشای سریال های جذاب و پرمحتوایی هستند که بر اساس مؤلفه های فرهنگ ایرانی و اسلامی تولید شده اند.
▫️به گزارش خبرگزاری حوزه، پس از پخش سه فصل از سریال "سرزمین مادری"، سریال "طوبی" در جعبه جادوی وطنی در طول یکی دو ماه اخیر بار دیگر ثابت کرد که در هیاهوی امروز رسانه ها و جلوه نماییِ محصولات پرزرق و برق شبکه های ماهواره ای و اینترنتی، تلویزیون اگر بتواند سریالی واجد حداقل شاخصه های جذابیت کیفی و محتوایی به مخاطبان خود عرضه کند می تواند نظر رضایت بخش آنان را جلب کرده و کارنامه ای نسبتاً قابل قبول از خود در این زمینه در معرض قضاوت عمومی قرار دهد.
▪️در سال های اخیر بارها این نکته را متذکر شده بودیم که به خصوص در رقابت با شبکه نمایش خانگی، تلویزیون تا حدودی از حیث تولید سریال و مجموعه نمایشی، دچار ضعف هایی شده بود و با این حال تولید و پخش سریال هایی از جنس "طوبی" نشان می دهد که همچنان می توان به رسانه ملی از این منظر امیدوار بود که با تولید آثاری قابل قبول در این رقابت خودنمایی کند و همچنان مرجعیت رسانه ای را ثابت نماید.
▫️در مورد سریال طوبی علاوه بر کارگردانی نسبتاً خوب نباید از اهمیت فیلمنامه کار همچنین نقش آفرینی تحسین برانگیزِ هنرپیشه های اصلی و البته دیگر عوامل همچون فیلمبردار غافل شد چه آن که به عنوان مثال علیرضا زرین دست که یکی از فیلمبرداران نامدار سینمای ایران است، مدیریت فیلمبرداری این پروژه الف را برعهده داشته و این موضوع ثابت می کند که بهره گیری درست از عوامل حرفه ای در کنار داشتن برنامه و هدف صحیح با چاشنی حداقل حمایت های لازم، می تواند رسانه ملی را در تولید آثار نمایشی در جایگاه بهتری قرار دهد، به نحوی که بازخورد خوبی هم از مخاطب و کارشناسان و منتقدین از این حیث دریافت کند.
▪️از سوی دیگر این سریال ثابت کرد که اقتباس از آثار ادبی با رعایت اجرای دقیق هنری نتیجه مطلوبی خواهد داشت، کما این که فیلمنامه این اثر برگرفته از کتاب "اربعین طوبی" نوشته محسن امامیان است.
▫️ذکر این نکته از این حیث حائز اهمیت است که می دانیم همچنان "قصه" درد پر غصه امروز سینما و سریال سازی روزگار ماست. داستان ها و ماجراهایی که برای خانواده طوبی رخ می دهد، برای مخاطب ایرانی بسیار ملموس است؛ چه دوران پیش از انقلاب و چه به خصوص مقطع پس از انقلاب و دوران حاکمیت حزب بعث در عراق و جنگ تحمیلی.
✍️سید محمدمهدی موسوی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#عکس_نوشته|#اختصاصی
🔘حالا 200 درصد
▪️انیمیشن سینمایی (200 درصد گرگ) در ادامه انیمیشن (100 درصد گرگ) است که روایت کننده ماجرای فردی لوپین را به تصویر میکشد.
▫️در این نسخه، فردی با کمک یکی از پریان ساکن ماه، به گرگ کاملی تبدیل میشود اما در جریان نجات جان پری کوچک، مجددا به پودل تبدیل شده اما به دلیل شکست دادن خبیثترین جادوگر، احترام ویژه برای یک گرگ را از قبیلهاش دریافت میکند.
▪️دویست درصد گرگ، در ژانری فانتزی ماجراجویی و کمدی ساخته شده است.
✍️محسن بنی احمدی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#عکس_نوشته|#اختصاصی 🔘حالا 200 درصد ▪️انیمیشن سینمایی (200 درصد گرگ) در ادامه انیمیشن (100 درصد گرگ
#نقد_فیلم|#اختصاصی
🔘حالا 200 درصد
▪️انیمیشن سینمایی (200 درصد گرگ) در ادامه انیمیشن (100 درصد گرگ) است که روایت کننده ماجرای فردی لوپین را به تصویر میکشد.
▫️در این نسخه، فردی با کمک یکی از پریان ساکن ماه، به گرگ کاملی تبدیل میشود اما در جریان نجات جان پری کوچک، مجددا به پودل تبدیل شده اما به دلیل شکست دادن خبیثترین جادوگر، احترام ویژه برای یک گرگ را از قبیلهاش دریافت میکند.
▪️دویست درصد گرگ، در ژانری فانتزی ماجراجویی و کمدی ساخته شده است.
▫️این اثر با موضوع کسب احترام و توجه دیگران ساخته شده است اما این موضوع برای کودکان زیر 9 سال قابل درک نیست و برای کودکان بالای 9 سال نیز باید درباره این موضوع صحبت کنید. درست است که این انیمیشن در ژانر کمدی ساخته شده ولی صحنه های خشونت آمیز و زد و خورد در این انیمیشن کم نیست.
▪️نکته مثبت این اثر این است که به وضوح نشان می دهد که برای رسیدن به اهداف خود باید ترس های کوچک و بزرگ خود را کنار گذاشت و با همبستگی و در کنار هم بودن می توان به بزرگ ترین مشکلات پیروز شد.
✍️محسن بنی احمدی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘سکانس پایانی قهرمان
▪️آنطور که دشمن گفته و تصاویر نشان میدهند، سکانس پایانی قهرمانِ قصه ما اینگونه بوده: پیرمرد، تنها بود و بیکس و البته شجاع و نترس. جوانهای دشمن محاصرهاش کردند ولی قهرمان، تا آخرین گلوله جنگید. نیروهای تیپ ویژه، از او ترسیدند و با تانک به سمت او شلیک کردند. زانوی چپش کاملا خرد شد، ساعد دست راست هم شکست، انگشت سبابه دست چپ هم قطع شد؛ اما او تسلیم نشد. فرمانده نیروهای ویژه تلاش کرد با نیروهایش از پلهها بالا رفته و بر قهرمانِ زخمی و بیرمق، پیروز شود؛ اما او با نارنجک اینها را عقب راند.
▪️شکستگی استخوانها و خونریزی، رمق از قهرمان ربوده بود. کوادکوپتر وارد ساختمان شد تا بدانند این مرد تسلیم ناپذیر کیست؟ اما او در تنهایی و جراحت هم کاملا باهوش و زرنگ بود: چهرهاش را با چفیهای پوشانده بود و با همان درد شدید، کوادکوپتر را فراری داد.
▪️تکتیرانداز دشمن به پیشانیاش شلیک کرد اما خونی بر صورتش نریخته، یعنی خونریزی خیلی شدید بوده و خونی در بدن نداشته. در نهایت مجددا تانک دشمن گلوله دیگری شلیک کرد و طبقه دوم آوار شد. نیروهای ویژه، هنوز جرأت نزدیک شدن به قهرمان در طبقه دوم را نداشتند و او را رها کردند. یک روز بعد و پس از تمام شدن همه چیز، بالاخره بالا رفتند و قهرمانی را دیدند که در کنار سلاح و کتاب دعایش به شهادت رسیده است.
▪️فیلمنامه و دکوراسیون صحنه، عجیب سورئال است. قهرمان قصه، یک کلاشینکف خراب دارد که ناگزیر شده با چسب برق، قطعات آن را به هم بچسباند. تا آخرین فشنگ و آخرین قطره خون جنگیده. پیکرش نه روی زمین، که روی مبل افتاده و زیر تونلها نیست؛ بلکه در یک منزل مسکونی عادی است.
▪️عجب دکوراسیون عجیبی برای پایانبندی فیلم! قهرمان، خانه، مبل، اسلحه و البته کتاب دعا... حتی وقتی سربازان دشمن بالای پیکر او هستند، هیچ نشانهای از خوشحالی در آنها نیست؛ چهرههایشان بهتزده است.
▪️ابوابراهیم شهید شده و اکنون، منتظر ابراهیمهایی هستیم که قرار است بت بزرگ را بشکنند و بساط نمرود و نمرودیان را جمع کنند. آتش بر این ابراهیمها، گلستان است و خوشا به حال اینان.
▪️همیشه، خورشید در سپیدهدم خود، از میان خون برمیخیزد. آنان که سرخی شفق را میبینند، منتظر سپیدی خورشید هم هستند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام