eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
92 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🎬 تلاش پیگیرانه هالیوود برای خروج دین از صحنه زندگی بشر دکتر محمد حسین فرج نژاد، عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای طلاب در گفتگو باحوزه؛🔻 ➖ ترویج معناگرایی منهای دین، از اهداف مهم سردمداران یهودی هالیوود است. ▫️وقتی به تاریخ شکل گیری رژیم اسراییل نگاهی می‌اندازیم متوجه می‌شویم در سال‌های دهه 1940 میلادی که به نوعی نیز سالهای طلایی هالیوود است. ▫️برای شناخت درست سینما می‌بایست هنر جدید و مدرنیته و فرهنگ غربی را بشناسیم چون سینما در فرهنگ غرب متولد شده است. 🔹اومانیسم(انسان محوری) و سکولاریسم در سینمای هالیوود تاثیر فوق‌العاده دارد 🔹جالب این که بدانیم حتی فیلم‌های دینی هالیوود را با نگاه اومانیستی می‌سازند. این فیلمهای به ظاهر دینی از درون پیام سکولار دارند. 🔰 شاخصه‌های سینمای غرب و هالیوود ➖ حاکمیت مکاتب مادی به جای ادیان وحیانی ➖ تلاش برای خارج کردن دین از صحنه زندگی بشری و جایگزینی آنها با اساطیر مادی ➖ رواج پلورالیسم و تسامح و تساهل برای خارج کردن قدرت دین از صحنه‌های زندگی ➖ علم گرایی منهای وحی ➖ کنار نهادن خدای شارع و رب و حاکمیت احکام انسانی به جای دین ➖ تاکید بر اهمیت سرمایه داری و ثروت سالاری فردی و حزبی ➖ ترویج معناگرایی منهای دین یا فرادینی و شیوع ادیان جدید، فرقه ها و عرفانهای اسراسر آمیز و باستانی برای پرکردن خلأ معنوی ➖ تاکید بر فرضیه داروین و تلقی به قبول کردن اخلاق و فلسفه داروینیستی و ماکیاولی ➖ پذیرش فمینیسم به عنوان تنها راه دفاع از حقوق زن 🔹نئومارکسیست‌ها و لیبرال‌های یهودی در هالیوود قدرت زیادی دارند که نتیجه تلاش نئومارکسیست ها، تولید سه گانه فیلم و تلاش لیبرال ها نیز تولید و اکران فیلم در سالهای گذشته بوده است. 🔹سینمای هالیوود به دنبال آن است که به جهت بدهد تا ذهن بشر متوجه معناگرایی اصیل اسلامی و شیعی نشود، به همین خاطر است که می‌بینیم در برخی فیلم‌های هالیوودی، عرفانهای انحرافی از منظر اسلام و نیز صوفیه‌گرایی و حتی بهائیت ترویج میشود و از آن سو، اسلام انقلابی و ناب به نوعی مورد هجو و تمسخر قرار میگیرد. 🔹تاکنون بیش از هزار فیلم آخرالزمانی در هالیوود ساخته شده است. متن‌کامل:🔻 http://hawzahnews.com/detail/News/497022 @HawzahNews| خبرگزاری‌حوزه @savad_rasaneh
عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب: 🔹تولید و پخش سریال هایی همچون "گاندو" باید تداوم پیدا کند حجت الاسلام علی قهرمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که فیلم ها و سریال ها در عین غنای محتوایی با پردازی و شخصیت پردازی مناسب باید بتوانند با مخاطب ارتباط لازم را برقرار کنند، اظهار داشت: در زمانه ای که بحث سواد رسانه ای تا حدود زیادی توسعه یافته ، مخاطب به این می اندیشد که فلان و سریال جدای از هیجانات و که داشته چقدر با جامعه و هویت و زندگی ام مرتبط بوده و منافع من را مورد توجه قرار داده به طوری که اگر آن را هم نبینم ، آیا واقعاً چیزی را از دست داده ام یا خیر. وی افزود: اساساً اصل گزینشگری در یعنی این که منافع و مضرات افراد در مواجهه با چیست و این موضوع بارها مورد ارزیابی قرار گرفته و سبک و سنگین می شود و لذا یکی از دلایلی که سریال گاندو را در این ایام برای مخاطبان انبوه تلویزیون جذاب کرده ، این است که مردم ما پس از مقاومتی چهل ساله در برابر قدرت های مستکبر در چه وضعیتی قرار دارند. این منتقد و تحلیلگر و تلویزیون همچنین گفت: در روزهای اخیر اسقاط پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی، موجی از غرور ملی را در کشور ما فراهم آورد و این مساله به وضوح نشان داد که در برابر کدخدای زورگوی دهکده جهانی باید مقاومت کرد و پاسخ تجاوز او را قاطعانه داد، نه این که فکر کنیم با مذاکره و تسلیم شدن، راه به جایی می بریم. وی بیان داشت: در این وضعیت سریالی ساخته شده که برخی جریانات نفوذ دشمن در داخل را نشان می دهد و استقبال مردمی از آن نیز حاکی از این است که گفتمان انقلابی باید مطرح باشد و اگر مسئولانی دچار خیانت و اشتباه شدند نباید دارای مصونیت باشند بلکه منافع و مصالح ملی از همه چیز مهم تر و ارجح تر است. عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب افزود: اتفاقاً در روزهای اخیر، بحث هایی مبنی بر دخالت و فشار برخی جریانات برای قسمت هایی از این سریال باعث علاقه مندی بیشتر مردم شده که بدانند حرف حساب سریال چیست و چه چیزی را می خواهد نشان دهد، به ویژه این که در فیلم های ضدجاسوسی و پلیسی ما کمتر شاهد هایی از این دست بوده ایم که بتواند با مخاطب عام ارتباط لازم را برقرار سازد. وی همچنین گفت: البته اگر از حیث داستانی قوی تر می بود و کشمکش میان شخصیت ها، افزایش می یافت کار به مراتب بهتری می شد، هر چند که الان هم واقعاً سریالی ارزشمند و جذاب از کار درآمده است. حجت الاسلام قهرمانی ابراز داشت: نقطه ضعف دیگر ناظر به ریتم کند برخی قسمت هاست که البته در می شد تا حدی این مشکل را مرتفع کرد و ما اگر نگاهی به سریال های مطرح جهان در این ژانر همچون سریال معروف 24 بیندازیم متوجه این نقیصه می شویم. وی افزود: با این حال سریال گاندو توانسته یک موضوع اجتماعی و سیاسی را دستمایه قرار دهد که مخاطب با آن ارتباط برقرار کند و یکی ازدلایلی که برخی سریالها و فیلم ها نمی گیرد به خاط ضعف در سوژه و ایده است و حال آن که اینجا به لطف واقعیتی که وجود داشته ،سوژه و ایده جذابیت لازم را برخوردار بوده و کار مخاطب پسندی تولید شده است و به نظر می رسد که باید به تولید و نمایش این گونه سریال ها ادامه دهد. وی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت دیگر آن است که طبعاً ذائقه مخاطب بعد از دیدن چنین اثری تغییر یافته و از این به بعد او مطالبه گر می شود و امید است که همچون سریال گاندو، آثاری ساخته شود که در عین حفظ خط قرمزها و مسایل اخلاقی، اثری جذاب باشد. http://hawzahnews.com/detail/News/497347 @savad_rasaneh
دانشگاه صدا و سیما در رشته های همچون روزنامه نگاری، علوم ارتباطات اجتماعی و مدیریت رسانه دانشجوی جدید می پذیرد. @savad_rasaneh
🔹دبیر در واکنش به گزارش وزارت ارتباطات: آمارهایی عجیب از پیشرفت شبکه ملی اطلاعات‌می‌دهند ➖«در پیاده‌سازی ، دوستان در به صورت شکلی زحمات بسیار خوبی کشیده‌اند از جمله ضریب نفوذ، قیمت و کیفیت مناسب را در چارچوب سرزمینی ایران پیاده کرده‌اند و به همین دلیل آمارهای عجیب و غریبی از پیشرفت‌های خودشان می‌دهند ولی وقتی آنچه روی کاغذ است را پیاده می‌کنیم، می‌بینیم که مردم در عمل به چه چیزی نیاز دارند؟ مردم باید نامه بدهند یا جست‌وجو کنند این در کدام شبکه انجام می‌شود؟ در چه مسیری بسته می‌شود؟ آیا الزامات ما از جمله ، ، و صیانت در آن رعایت شده است؟ ما که می‌بینیم تا رعایت این الزامات خیلی راه مانده است. 20 درصد نمانده و خیلی بیشتر از این مانده است. اختلاف ما با دوستان وزارت ارتباطات روی «استقلال» شبکه ملی اطلاعات است. با این شرایط کشور در حوزه استقلال ندارد، ما قدرت اعمال حاکمیت در این فضا را نداریم. روی کاغذ ناظر شبکه ملی اطلاعات هستیم اما در عمل نه بودجه داریم و نه ساختار. دوستان برداشت خودشان را از این شبکه دارند، آن‌ها بیشتر تمایل دارند شبکه را به صورت کلاسیک توسعه دهند.»این اظهاراتی است که ابوالحسن ، رییس مرکز ملی فضای مجازی به تازگی با یکی از رسانه‌ها مطرح کرده است؛ حرف‌هایی که در واکنش به گزارش دولت درباره پیشرفت 80درصدی این شبکه زده شده است. ➖چندی قبل وزیر ارتباطات با انتشار گزارشی که قبلاً هم به نمایندگان مجلس ارائه داده بود، اعلام کرده که ۸۰ درصد اهداف این سند را محقق و این گزارش را برای ارزیابی نهایی به به‌عنوان ناظر اجرای سند مصوب شورای عالی فضای مجازی، ارسال کرده است و هر چند عباس آسوشه معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی در 23 خرداد درباره این گزارش گفته بود: «گزارشی که از وزارت ارتباطات به دست ما رسیده یک پاورپوینت و فایل ارائه است و یک گزارش رسمی فنی و دارای ابعاد پروژه‌ای نیست، ما این موضوع را به وزیر اعلام کردیم و وی عنوان کرد که تشخیص ما این بود که گزارش مربوط به پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در همین حد کافی است؛ اما پس از این جلسه، وزیر ارتباطات موضوع را پذیرفت و مقرر شد گزارش تکمیلی مربوط به شبکه ملی اطلاعات را ارائه دهند. ➖بررسی این ادعا که ۸۰ درصد سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات انجام شده، کار ساده‌ای نبوده و زمان‌بر است اما ما امیدواریم که واقعاً انجام شده باشد. متأسفانه در گزارش اولیه‌ای که وزارت ارتباطات ارائه کرده است، گاهی دیده می‌شود که اقدامات مربوط به بحث دولت الکترونیک نیز در این گزارش وجود دارد و راجع به آن نیز بحث شده است. احتمال می‌دهیم اشتباهاتی در این زمینه صورت گرفته که باید اصلاح شود. این باید روشن شود که شبکه ملی اطلاعات شامل خدمات محتوایی، خدمات ، خدمات سلامت الکترونیک، خدمات تجارت الکترونیک و امثالهم نیست بلکه این خدمات بر بستر شبکه ملی اطلاعات ارائه می‌شوند. ➖نصرالله ، رییس کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی پیش از این در 10 اردیبهشت امسال به تسنیم گفته بود: وزیر ارتباطات اصلی‌ترین مخالف شبکه ملی اطلاعات است. منبع: صبح نو @savad_rasaneh
🔹 لزوم رعایت تقوا در فضای مجازی در بیانات 🔹حضرت رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح سه‌شنبه در دیدار ائمه‌ی جمعه‌ی سراسر کشور، «تقوا در فضای مجازی» را از نیازهای جامعه دانستند و افزودند: 🔹 "یکی از گرفتاری‌های امروز ما، رواج ، تهمت، و مسائلی از این قبیل در است که باید در خطبه‌های ، لزوم رعایت در فضای مجازی تبیین شود." ۹۸/۴/۲۵ منبع: KHAMENEI.IR @savad_rasaneh
🎥 کارگاه مستند اشراق مرکز فرهنگی هنری برگزار می کند: 📽 اکران آن زمستان فصلی از زندگی آیت الله یکشنبه 30 تیر - ساعت 10:30 نیروگاه - بلوار آیت الله کاشانی - سینما آوینه @savad_rasaneh
✅ شباهت سواد رسانه و تغذیه 🔷 سخنرانی دکتر محمد سرشار در نشست علمی سواد رسانه و مصرف تلویزیونی در میان کودکان و نوجوانان ایرانی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تماشای ویدیو در کانال #آپارات #اشراق: https://www.aparat.com/v/17POA #انجمن_سواد_رسانه_طلاب ✅ @savad_rasaneh
✅کوچ آهسته از تلگرام به واتساپ رُکود در در آمار نیست! ➖ براساس نتایج ملی مرکز ایران(ایسپا) که در روزهای ۱۷ و ۱۸ تیر ماه جاری به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است، ۷۰ درصد مردم ایران حداقل از یکی از مجازی استفاده می کنند. ➖ در این نظرسنجی از پاسخ گویان پرسیده شده «شما اکنون از کدام شبکه اجتماعی استفاده می کنید؟» که 42.8 درصد پاسخ داده اند واتساپ، 42.4 درصد تلگرام و 39.5 درصد نیز اینستاگرام را اعلام کرده اند. پس از این سه شبکه اجتماعی، با 2.8 درصد، با 2.3 درصد، با 1.9 درصد، با هشت دهم درصد، با هفت دهم درصد، با شش دهم درصد، با نیم درصد، بیسفون با دو دهم درصد و ساینا با یک دهم درصد قرار دارد. 30.4 درصد نیز اعلام کرده اند که از هیچ شبکه اجتماعی مجازی استفاده نمی کنند. البته پاسخ گو می توانسته چند گزینه را برای پاسخ انتخاب کند. ➖ مقایسه نظرسنجی تیرماه جاری با نظرسنجی اسفندماه این مجموعه نشان دهنده کاهش استفاده از و افزایش استفاده از و است. بر اساس نظرسنجی اسفند ماه 97 ایسپا با جامعه آماری شهروندان کل کشور، استفاده از تلگرام 55.9 درصد بوده که در تیرماه جاری با 13.5 درصد کاهش به 42.4 درصد رسیده است. همچنین واتساپ با 17.7 درصد افزایش از 25.1 به 42.8 درصد و استفاده از اینستاگرام هم با 13.6 درصد افزایش از 25.9 درصد به 39.5 درصد رسیده است. منبع: خراسان @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید| معرفی کتاب درسنامه «غناء و موسیقی» 🎙 گفت‌وگو با حجت‌الاسلام و المسلمین مختاری، مؤلف کتابی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در درس خارج فقه در موضوع غناء از آن استفاده کردند. 🔺 روایات معصومین و اقوال فقها؛ دو محور درس خارج فقه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در موضوع غناء @savad_rasaneh 💻 @Khamenei_ir
🔷 به همت انجمن سواد رسانه طلاب معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی: دوره های تابستانه در 4 رشته در حال برگزاری است. @savad_rasaneh
📌 : ، فیگور، : تاملاتی در دینی مؤلف: نعمت الله سعیدی ناشر: انتشارات با همکاری دفتر مطالعات 🔹محتوای این کتاب در واقع مبانی از نگاه شرقی و است. یعنی باید گفت معمولاً اکثر آثار انتقادی که در سینما همانند خود رایج فیلم، وجود دارد، به شدت تحت تأثیر فلسفه و فرهنگ غربی است. 🔹به عنوان مثال ما در سینمای شرقی خودمان، مفهومی تحت عنوان تحول شخصیت یا شخصیت خاکستری آنگونه که در مطرح است، نداریم. اما مواردی نظیر توبه، مؤمن، مؤمن گناه کار و غیره داریم. 🔹عناوین هفت مقاله اصلی کتاب به این شرح است: «سینما چه نیست»، «ملاحظاتی در »، «از دیدن جمعی تا جمعی دیده شدن»، «نسبی‌گرایی و شخصیت‌های خاکستری»، «تعلیق و انتظار»، «ژانرها و پیام‌ها» و «تعلیق و 36 وضعیت نمایشی». همچنین بخش پیوست کتاب هم شامل سه مقاله با عناوین «آن طرف از این طرف!»، «بی‌بی سینمای ایران» و «لکه؛ رخنه‌ای بر پیکره » است. خرید بصورت دیجیتالی در: http://yon.ir/7WNrH @savad_rasaneh
🔹پيكرتراش عشق و مرگ به مناسبت تولد ▫️ برگمان تنها است كه تا آخر عمرش توانست در ميان دورنماي كودكي خود گردش و همچنان نورها، بوها، اشيا، اتاق‌ها، آدم‌ها و تاريكي را تجربه ‌كند. اين تجربه به نزد او فقط تثبيت نشده، بلكه غني و بارور و به يك جهان تبديل شده؛ يك جهان يكه رويايي. ▫️ برگمان در -و با- آثارش به يك بزرگ تبديل شده كه از روشنفكري عبور كرده و به سوژه خود منحصربه‌فرد رسيده. برگمان تنها روشنفكر سينما -به معني خوب و غايي‌اش- است كه دنيا و آثارش را همچنان دوست مي‌دارم. تنها روشنفكر مدرني كه جهانش سبكمند است و جهاني دارد پرگنجايش و سرشار از . فرمي كه به زندگي هنري جان مي‌بخشد و تنها در ضمير فعال ناخودآگاه آدمي ريشه و ماوا دارد. ▫️ فيلم‌هاي او در عين خودنگاره - و اتوبيوگرافيك- بودن، قائم به ذاتند و زنده و با وجود تثبيت جهان تجربي-زيستي او، هر يك منشي خاص و مستقل دارند؛ نه وابسته به مولف اما رد پاي واقعي او. فيلمسازي براي برگمان، شيوه و نحوه زندگي كردن است و زندگي برايش تمرين فيلمسازي است. در سينماست كه زندگي مي‌كند؛ زندگي را تحمل كرده و مي‌تواند دوام يابد و تا 84 سالگي بسازد. ▫️ سينما برايش هم نياز مبرم است به برون‌ريزي خود و هم مكاشفه است. مكاشفه خود، ديگري و جهان. براي او مديومي است براي شناخت و درك لابيرنت‌هاي انسان: اندوه، عذاب، تنهايي، دلتنگي و هجوم اشباح و «جن‌هاي» درونش را با آن كنترل مي‌كند و التيام مي‌بخشد. سينما برايش اصل لذت است: شور، سودا و هيجان. شوري كه در زندگي‌اش وجود ندارد. سوال قديمي او: «آيا خدا هست؟» نه از اطوارها و آلودگي‌هاي روشنفكري و ‌زدگي‌هاي مد روز كه از بطن زندگي‌اش، از كودكي تا مرگ برآمده و به پرسش كليدي «آيا عشق هست؟» بدل شده و كه ذهن‌مشغولي هميشه‌اش بوده، شكل ديگر به خود گرفته. مرگ ديگر يك مفهوم مجرد نيست. مرگ از پس مردن و آدم عزيز از دست رفته برمي‌خيزد. مرگ پايان نيست؛ گذار است. به كجا؟ نمي‌داند - نبايد هم بداند. ▫️ اگر مرگ نبود قطعا برگمان به عنوان نيز نبود، زيرا به علت مرگ است كه به جنبش درمي‌آييم و به آفرينش. مرگ تعين زندگي است. بدون مرگ، زندگي بي‌معناست. اگر مرگ نبود، نه بود نه . عشق و هنر با مرگ ملازمند و با برگمان. منبع: روزنامه اعتماد 📽🎥 @savad_rasaneh
🔹نشست تخصصی آینده پژوهی با حضور رئیس و کارشناسان مرکز تحقیقات و سازمان فضای مجازی سراج چهارشنبه 9 مرداد ساعت 10 سالن رضوان دفتر تبلیغات اسلامی @savad_rasaneh
🎥📱چند ویدیوی جدید در رابطه با و از دکتر عبدالرسول علم الهدی: نشست علمی گونه شناسی کاربران شبکه‌های اجتماعی سایبری در ارتباط عفیفانه. 🔹زندگی سایبری (1) https://www.aparat.com/v/r82Fc 🔹زندگی سایبری (2) https://www.aparat.com/v/yYfPq 🔹ارتباط عفیفانه در شبکه های اجتماعی https://www.aparat.com/v/sGbdL 🔹انگیزه های حضور در شبکه های اجتماعی https://www.aparat.com/v/7U5HK 🔹ساخت هویت مجازی https://www.aparat.com/v/GjzdR 🔹گونه شناسی کاربران در ارتباط عفیفانه https://www.aparat.com/v/PtEy7 @savad_rasaneh
🔹عیدانه از عید قربان تا عید غدیر 40% تخفیف برای اشتراک یکساله نشریات سنجاقک، پوپک، سلام بچه‌ها و پیام زن ارسال کلمه عیدانه به 3000144095 @savad_rasaneh
در جستجوی فریده نماینده ایران در #اسکار شد 🔹با اعلام روابط عمومی #سازمان_سینمایی پس از رای‌گیری و تجمیع نظرات، از ۳ #فیلم قصر شیرین، در جستجوی فریده و متری شش و نیم اعضای هیات انتخاب #مستند در جستجوی فریده به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی را به عنوان گزینه نهایی و نماینده #سینمای_ایران در اسکار انتخاب کردند. منبع: فارس 🎥📽 #انجمن_سواد_رسانه_طلاب ✅ @savad_rasaneh
📌 #معرفی_کتاب: رویکردهایی به #سواد_رسانه_ای نویسندگان: آرت سیلور بلات، جین فری، باربارا فینان مترجم: امیر یزدیان ناشر: مرکز پژوهشهای اسلامی #صدا_و_سیما 🔹رويكردهايي به سواد رسانه‌اي، رويكردهايي براي مطالعه سواد رسانه‌اي ارائه مي‌دهد. از اين روي، كتاب به دنبال رويكردي فراگير است و نه تقليل‌گرا. هدف از آشناسازي دانشجويان با اين رويكردهاي متنوع، نشان دادن راهبردهايي متنوع به ايشان براي فهم و درك مطالب رسانه‌اي است. در حالتي ايده‌آل، اين رويكردها، شما را قادر مي‌سازند تا از دريچه‌هايي متنوع به مطالب رسانه‌اي بنگريد. هر يك از اين رويكردها مي‌تواند در رشته‌اي خاص، مفيدتر باشد. 🔹 نمي‌توان گفت كه مطالب رسانه‌اي تنها يك حقيقت دارند. اينكه در هر حوزه، يك حقيقت وجود دارد، اهميت ندارد، بلكه مهم اين است كه شما رويكردهايي انتقادي در پيش بگيريد و نگرشي تازه به مطالب رسانه‌اي به دست آوريد. با وجود اين، آشنايي شما با رويكردهاي انتقادي متنوع (به عنوان ابزار) از اهميت بسزايي برخوردار است؛ با بهره‌گيري از همين رويكردها قادر خواهيد بود تا مطالب رسانه‌اي را به طور نظام‌مند (با حمايتِ «متن» رسانه‌اي) تحليل كنيد. مطالعه کتاب بصورت دیجیتالی در: http://yon.ir/1lApF #کتاب_بخوانیم #انجمن_سواد_رسانه_طلاب ✅ @savad_rasaneh
🔴اکران مردمی مجموعه «خلیل آفریقا» 🔻سخنرانان: ▫️دکتر شجاعی‌فرد، نماینده در ▫️روح‌الله رفیعی، تهیه‌کننده و کارگردان مستند (استاد مستند سازی با موبایل انجمن سواد رسانه طلاب) ▫️به همراه رونمایی از سایت سه زبانه دفتر سید زکزاکی در ایران ▪️زمان: چهارشنبه ۶ شهریور، ساعت ۱۷ ▪️نشانی: ، بلوار غدیر، انتهای کوچه ۸، مجتمع آموزشی تربیتی هدایت، سالن شهید رجایی @savad_rasaneh 🆔 @Mazloom_Nigeria
🔰 مجموعه سخن‌نگاشت | ۱/۱۲ 🏷 مطالبه رهبرانقلاب از #وزارت_فرهنگ_و_ارشاد_اسلامی 👈 به فرهنگ عمومی، جهتِ ارزشی بدهید ❌ تلاش زیادی شده تا جریان های #فرهنگی و عاملهای فرهنگی - #هنر و #ادبیات و #شعر و #سینما و بقیه - در جهت غیر ارزشی حرکت کنند. 🌷 #هفته_دولت 💻 @Khamenei_ir #انجمن_سواد_رسانه_طلاب ✅ @savad_rasaneh
SPBA_Volume 6_Issue 14_Pages 101-127.pdf
945.7K
🔹مقاله: بررسی راهبردهای رسانه‌ای و فرهنگی دشمن درنبرد نرم علیه انقلاب اسلامی از منظر حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نویسندگان: علیرضا نجاتی منفرد، محمدرضا کمالی، سید کاظم دلخوش 🔹منبع: دوفصلنامه علمی پژوهشی مطالعات قدرت نرم، دوره 6، شماره 14، بهار و تابستان 1395. 🔻چکیده: انقلاب اسلامی ایران را می‌توان الگوی تجلی و تحقق اسلام در عصر حاضر محسوب نمود. این انقلاب از رهگذر اندیشه و آرمان عدالت‌خواهانه برخاسته از نگرش اصیل اسلامی و بینش والای بنیان‌گذار آن حضرت (رحمت‌الله علیه) درصدد برآمد با روش‌های مسالمت جویانه به نتیجه دلخواه و مطلوب خود یعنی دست یابد. به همین دلیل دشمنان در تلاش‌اند با بهره‌گیری از شیوه‌ها و ابزار گوناگون از جمله ابزار و به طور مداوم و به انحای مختلف به مقابله فرهنگی با این نهضت الهی بپردازند. رهبر بیدار و فرزانه‌مان حضرت در فرازی از فرمایشات گهربارشان فرموده‌اند، اولویت آن چیزی است که به آن می‌گویند نبرد نرم؛ یعنی نبرد به وسیله ابزارهای فرهنگی، به‌وسیله ، به‌وسیله دروغ، به‌وسیله شایعه پراکنی، با ابزارهای پیشرفته‌ای که امروز وجود دارد. ابزارهای ارتباطی که ده سال قبل و پانزده سال قبل و سی سال قبل نبود. در این تحقیق با در نظر گرفتن شیوهای نبرد نرم به بررسی راهبردها و شیوه‌های نرم رسانه‌ای و دشمن علیه انقلاب اسلامی پرداخته می‌شود ... @savad_rasaneh
✅ رضایت 94 درصدی مخاطبان از عصر جدید در نظر سنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما مسابقه استعدادیابی «» رضایت ۹۴ درصدی مخاطبان این برنامه را به همراه داشته است و بیش از ۶۵ درصد مردم در سراسر کشور پای این برنامه نشسته و ۹۷.۲ درصد از مخاطبان این برنامه هم اجرای احسان را خیلی خوب ارزیابی کرده‌اند. در نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان از جامعه آماری با جمعیت ۸۱۸ نفر از افراد ۱۵ سال و بالاتر در تهران و ۳۲ شهر دارای مرکز صداوسیما ۶۵.۳ درصد پاسخگویان به نحوی بیننده «مسابقه عصر جدید» بوده‌اند که ۹۴ درصد از این بینندگان در حد زیاد از این مسابقه رضایت داشته‌اند. از این تعداد، زنان با آمار ۶۷.۵ درصد و مردان با آمار ۶۲.۹ درصد بیننده این مسابقه بوده‌اند. همچنین در میان گروه‌های سنی مختلف نوجوانان با ۸۴.۹ درصد بیشتر از سایر گروه‌های سنی بیننده «عصرجدید» بوده‌اند. مطابق این نظر سنجی ۸۲.۳ درصد بینندگان «مسابقه عصرجدید» مهمترین هدف این مسابقه را کشف و معرفی استعداهای ناشناخته دانسته اندو اکثریت مخاطبان این برنامه را در این زمینه موفق ارزیابی کرده اند. در ارزیابی بینندگان در این ۹۰.۱ درصد فضاو دکور این مسابقه در حد زیاد موفق بوده و عواملی چون جالب و جذاب بودن با ۸۹.۷ درصد، حضوراستعدادهای متنوع از سراسر کشوربا ۸۶.۱ درصد، جدید و به‌روز بودن با ۸۶ درصد، هیجان‌انگیز بودن با ۸۲.۶ درصد و گروه داوران مسابقه با ۷۳.۶ درصد در جذب مخاطب این برنامه مؤثر بوده است. بر اساس نظر شرکت کنندگان این نظر سنجی اجرای احسان علیخانی با آمار ۹۷.۲ درصد در حد خیلی خوب بوده است. ۶۰.۶ درصد بینندگان نیز گروه داوری انتخاب شده برای این مسابقه را در حد زیاد مناسب دانسته‌اند. مرکز تحقیقات در این نظر سنجی اعلام کرده است ۹۸.۷ درصد بینندگان این مسابقه داوران را از نظر پوشش و ظاهر مناسب، ۹۴.۶ درصد از نظر نحوه بیان در حد خیلی خوب یا خوب ارزیابی کرده‌اند. تخصص و آگاهی مرتبط با اجراها، قضاوت عادلانه درباره اجراها و استدلال مناسب و مرتبط با رأی ارائه شده در رتبه‌های بعدی این بخش از نظر سنجی هستند. ۳۳.۳ درصد از بینندگان «مسابقه عصرجدید» داوری امین حیایی و ۲۶.۲ درصد داوری آریا عظیمی‌نژاد را بیش از سایر داوران پسندیده‌اند. سید بشیر حسینی با ۱۱.۸ درصد، رویا نونهالی با ۱. ۵ درصد در رتبه‌های بعدی هستند. براساس این نظرسنجی، ۷۹.۲ درصد با شیوه انتخاب نفرات برتر توسط مردم در حد زیاد ۱۷.۸ درصد درحد کم موافق هستند و ۳ درصد نیز اصلا با این شیوه موافق نبوده‌اند. درحالیکه ازنظر ۵۴.۷ درصد بینندگان این مسابقه اصلا بدآموزی نداشته است، ۱۶.۱ درصد نیز اعلام کردند که برخی از اجراهای مسابقه عصرجدید در حد زیاد بدآموزی داشته و ۲۹.۲ درصد بینندگان نیز بدآموزی آن را برای کودکان و نوجوانان در حد کم دانسته‌اند. ۹۵.۴ درصد از بینندگان در حد زیاد و ۳.۷ درصد در حد کم موافق ادامه پخش مسابقه عصر جدید هستند. ۹ درصد نیز اصلا موافق ادامه پخش این مسابقه نیستند. بنا بر نظر بینندگان این مسابقه درخصوص اینکه کدامیک از فینالیست‌ها باید به عنوان نفر اول انتخاب می‌شدند ۴۸.۱ درصد فاطمه عبادی، را شایسته کسب عنوان اول مسابقه دانسته‌اند.«پارسا خائف »با ۱۹.۱ درصد محمدزارع با ۱۶.۷ درصد، گروه دختران نینیجا با ۵.۸ درصد و سعید فتحی روشن با ۲.۶ درصد به ترتیب نفرات دوم تا پنجم از نظر بینندگان این برنامه در این نظر سنجی بوده‌اند. بر اساس این نظر سنجی۴۵.۹ درصد بینندگان مسابقه عصر جدید را فاقد هرگونه نقطه ضعفی دانسته‌اند. از نظر ۸.۶ درصد از بینندگان مهمترین نقطه ضعف مسابقه عصر جدید«رأی دادن داوران بر اساس احساس» بوده‌است. «خطرناک بودن بعضی اجراها» با ۶.۴ درصد، «عدم ارتباط تخصصی داوران با اجرای شرکت کنندگان » با ۵.۶ درصد در مراتب بعدی قرار دارند. منبع: خبرگزاری صدا و سیما @savad_rasaneh
🔹انگیزه های حضور در شبکه های اجتماعی، سخنرانی دکتر عبدالرسول علم الهدی در نشست علمی گونه شناسی کاربران در عفیفانه. معاونت ، و دفتر تبلیغات اسلامی قم تماشای ویدیو در کانال : https://www.aparat.com/v/7U5HK @savad_rasaneh
🔷 درباره جنگ نرم چه می دانید؟ 🔸تعریف جنگ نرم: مفهوم در مقابل جنگ سخت است.جان کالینز، نظریه پرداز دانشگاه ملی جنگ ، جنگ نرم را این گونه تعریف می کند: استفاده طراحی شده از و ابزارهای مربوط به آن، برای نفوذ در مختصات فکری دشمن، با توسل به شیوه هایی که موجب پیشرفت مقاصد امنیت ملی مجری می شود. وزارت دفاع امریکا جنگ نرم را این گونه تعریف می کند: جنگ نرم، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن، تأثیرگذاری بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار ، گروه بی طرف یا گروه های دولت است، به گونه ای که برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی پشتیبان باشد. 🔸اما مهم ترین تعریف از جوزف نای است. وی جنگ نرم را این گونه تعریف می کند: توانایی شکل دهی به ترجیحات دیگران. بنابراین، جنگ نرم هرگونه اقدام نرم، روانی و تبلیغات ای است که جامعه هدف را نشانه می گیرد و بدون درگیری و استفاده از زور و اجبار، به انفعال و شکست وا می دارد. جنگ روانی، جنگ سفید، جنگ رسانه ای، عملیات روانی، براندازی نرم، انقلاب نرم، ، انقلاب رنگی و... ازشکل های جنگ نرم شمرده می شود. به اعتقاد ویلیام وایتی، جنگ نرم عبارت است از: مجموع اقداماتی که از سوی یک کشور به منظور اثرگذاری و نفوذ بر عقاید و رفتار دولت ها و ملت های دیگر، در جهت مطلوب و با ابزارهایی غیر از ابزارهایی چون نظامی سیاسی و اقتصادی انجام می شود. 🔸جنگ نرم رسانه ای: این جنگ، بهره گیری از رسانه ها برای تضعیف هدف و بهره گیری از توان و ظرفیت رسانه ها، اعم از رسانه های نوشتاری، دیداری، شنیداری و به کارگیری اصول تبلیغات و به منظور کسب منافع است. جنگ رسانه ای، از برجسته ترین مؤلفه های جنگ نرم شمرده می شود؛ زیرا یکی از اقدامات در این زمینه، بهره گیری از روش برچسب زنی بر ضد کشور مورد نظر است. هدف آن است که ، گروه یا دولتی محکوم گردد، بی آنکه استدلالی در محکومیت آنها ذکر شود. 🔸اهداف در جنگ نرم: الف) ایجاد تغییر در باورها ب) ایجاد تغییر در افکار و اندیشه‌ها ج) ایجاد تغییر در رفتار د) ایجاد تغییر در ساختار سیاسی منبع: کتاب اهداف فرهنگی در جنگ نرم رسانه ای ( و الگوها)، مولف: سیده صدیقه حسینی ناشر: مرکز پژوشهای اسلامی ، 1392. @savad_rasaneh
برای عضویت در کانال انجمن سواد رسانه و دریافت فایل های مرتبط با به آدرس زیر مراجعه نمایید: https://eitaa.com/savad_rasaneh کلیک نمایید: @savad_rasaneh