eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مبلغ هوشمند
🔴 خبری که دیده نشد هماهنگی فرقه ضاله بهائیت با متا (واتس اپ، اینستاگرام، فیس بوک) برای حذف و محدود کردن گروه و افرادی که علیه این فرقه روشنگری میکنند قبل از اینکه ما به فکر تبلیغ در متاورس باشیم، آنها قوانین جلوگیری از تبلیغات مذهبی را نوشته‌اند و در حال اعمال آن هستند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌کانال مبلغ متعلق به مبلغان عصر حاکمیت و است. به ما بپیوندید 🆔@The_Age_of_Intelligent
هدایت شده از مبلغ هوشمند
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به‌مناسبت ۲۰ مهر روز بزرگداشت شاعر بزرگ ایرانی، لسان الغیب حافظ شیرازی. 💢 احوال، آراء و عصر حافظ شیرازی 👤دکتر باقر خلیلی؛ استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تماشای کامل گفتگو در آپارات فکرت •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
هدایت شده از رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧خطاهای تحلیلی در مواجهه با 🎙درست است که بی‌حجابی، ریشه‌های مختلفی دارد و باید به‌جای معلول‌ها با علّت‌ها برخورد کرد و به اصلاح‌های اساسی روآورد، امّا این سخن به آن معنی نیست که مواجهۀ حاکمیّتی با را به «متغیّرهای متعدّد» متوقف کنیم و به این ترتیب، این برنامه را دچار «تعلیق» نماییم. 🎙اگر مواجهه با بدحجابی را به ، اشتغال و تربیت جنسی و ... «مشروط» سازیم و این‌طور استدلال کنیم که با سامان‌یافتن این امور، وضع حجاب نیز اصلاح خواهد شد؛ با این کار «یک مسأله» را به «مسأله‌های فراوانی» گره زده‌ایم. حال‌آن‌که باید هم به «مسألۀ بی‌حجابی» پرداخت و هم به «مسأله‌های دیگر». چنین تعلیقی، به معنی «توقف» خواهد بود و وضع را بدتر و پیچیده‌تر خواهد کرد. 🎙منطق معقول این است که در عین برخورد با ریشه‌ها، در این سطح نیز فعّال بود. برای مثال، نمی‌توان گفت که چون فقر در دزدی و ضعف دیانت و طمع و ... ریشه دارد، پس باید به‌جای برخورد با دزدها، با این سرچشمه‌ها برخورد کرد. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻 کانال رادیو فکرت: 🆔 https://eitaa.com/radiofekrat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 انیمیشن‌های ترسناک چه تاثیری بر روی کودکان می‌‎گذارد⁉️ •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢 پيامبر اكرم «ص» فرمودند: هرکس علی را دوست بدارد ؛ خداوند حکمت را در قلبش استوار می‌کند و راستی و درستی را بر زبانش جاری می سازد و درهای رحمت را برایش می گشاید بحارالأنوار جلد 65 صفحه 124 🌸 ولادت با سعادت پیامبر نور و رحمت، حضرت محمد مصطفی(ص) و امام صادق(ع) مبارک باد. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
سالیان سال با پول بی زبان ملت و بیت المال، در بستر آنتن‌های زنده و غیر زنده صدا و سیما رشد کردند و در قالب مجریان و شومن های صداوسیما خودشون رو جا زدند ولی امروز میبینیم که به راحتی به خاک و مهین و وطن خود پشت می‌کنند و به یکی از شبکه‌های فارسی زبان ضدایرانی می‌پیوندند؛ این دست افراد دچار کمبود دیده شدن هستند و فقط فقط به فکر منفعت شخصی خودشون هستند نه خاک و نه مردم و نه هیچ کس دیگر... دیروز صدا و سیما و امروز من‌و‌تو و بی بی سی ملکه و اینترنشنال سعودی @cafe_fekr
💢 سواد رسانه‌ای؛ پاشنه آشیل رسانه‌های سعودی، لندنی ⭕️ در عملیات روانی و جنگِ رسانه‌‌‌ای علیه ایرانیان توسط بنگاه‌های شایعه پراکنی سعودی، لندنی معمولا از کلیدواژه‌های اصلی تولید خبر اعم از چگونه؟ کجا؟ کی؟ چه کسی؟ چه چیزی؟ چرا؟ در خبر استفاده نمی‌شود و رسانه‌های معاند با ترفندهای خبری پاره حقیقت‌گوئی، وارونه نمایی و ایجاد شک و تردید در اذهان جامعه تلاش می‌کنند دوگانه سازی کرده یا با تحریک احساسات، جاانداختن یک شایعه یا دروغ از ارزش‌های ایرانی، اسلامی، اعتبارزدایی کرده و انسجام اجتماعی را درهم بشکنند و به عبارتی از میان آب گل‌آلود دوقطبی‌سازی‌ها، اهداف شوم تجزیه‌طلبی و سوری سازی ایران را صید کنند. ⭕️ عجیب‌تر از آنها همصدایی و همکاری آشکار برخی از سلبریتی‌ها و مخرج مشترک شدن خواص غربزده با گروهک‌های تجزیه طلب، منافقین و محور عبری، عربی و غربی بود که همراه با انقلاب ربات‌ها از همان ابتدای فتنه، شمشیر را از رو بسته و از هجمه به قرآن کریم و قانون کشور، از چنگ اندازی به نظام اسلامی و مقابله و مخالفت با فرهنگ ایرانی، اسلامی و نمادهای ملی و مذهبی ابایی نداشتند. ⭕️ افراد مشهور یا متخصص در رشته‌های مختلف، اما پیاده در زمینه سواد رسانه‌ای که همچون راننده مدعی و ناشی با جان و مال مردم و آبروی کشور، بازی کردند و با عملکرد احساسی، غیرمسئولانه و غیرعقلانی خود در فضای مجازی بر آتش فتنه دمیده و برای چندمین مرتبه، بی‌سوادی رسانه‌ای خود را اعتراف کردند؛ هرچند تکرار اشتباه این افراد همانند فتنه‌ ۸۸ موجب خسارت به بیت‌المال و بهانه فشارهای بین‌المللی و تحریم مردم ایران را فراهم کرد و باعث ریختن خون ده‌ها فرد بی‌گناه در آشوب‌های خیابانی شد. ⭕️ فارغ از آسیب شناسی فرهنگی و بررسی راهکارهای حفظ حریم مقدسات و قوانین کشور، اما موضوع تأمل برانگیز و شاید مغفول واقع شده در این ماجرا، آشکار شدن ماهیت اصلی براندازان برای مردم، فاصله عمیق شعارهای آزادیخواهانه ضدانقلاب با وحشی‌گری آنها در سیرک لندن و پاریس و اعتراف ضمنی برخی از اپوزیسیون به اهداف شوم و توطئه‌های پشت پرده بود. ⭕️ به هرحال تنها موضوعی که در تحلیل‌ها آشوب‌ها کمتر به آن پرداخته شد و معمولا در این قضیه و رویدادهای مشابه، زمینه موج سواری رسانه‎های معاند را فراهم کرده است، ضعف سواد رسانه‌‌ای افراد فریب خورده به معنای عدم تحلیل محتوا، اعتماد و دنباله‌روی از رسانه‌های دشمن است. ⭕️ امروزه مأموریت یک رسانه‌، رساندن حرف‌ها، پیام‌ها، دیدگاه‌ها و محتواهای تولید شده توسط مدیران، متخصصان و اتاق فکرهای یک رسانه است؛ از این‌رو بی‌شک رسانه‌‌ها بر فرهنگ‌ها تأثیرگذار هستند و به همین جهت در میان انواع تحریم‌های اعمال شده توسط بیگانگان؛ اما فعالیت رسانه‌های خود را در کشور ما تحریم و تعطیل نکرده، بلکه برای تخریب سرمایه‌های دینی و اجتماعی ایرانیان، پول‌های کلانی را هزینه می‌کنند. ⭕️ در حال حاضر رسانه‌ها می‌توانند با تولید انواع بازی‌ها، سریال‌ها و محتواهای جذاب به ابزاری برای هویت دادن به افکار عمومی تبدیل شوند و با استفاده از هوش مصنوعی و مدیریت ذهن و افکار مردم، در اقتصاد، سیاست، فرهنگ، سبک زندگی، واکنش‌‌های اجتماعی، حب و بغض‌ها و حتی در زندگی شخصی و تمایلات و گرایش‌های روزمره مردم تأثیرگذار بوده و به عبارتی دنیا و آخرت مردم را بسازند. ⭕️ رسانه‌ها در عصر ارتباطات به مثابه نوعی تغذیه و طعام فکری عمل می‌کنند و مصداق آیه «فلینظر الانسان الی طعامه» هستند که همچون غذای سالم یا مسموم با فرصت و تهدیدهایی که به همراه دارند، می‌توانند موجب رشد و ارتقای انسان‌ها یا باعث صدمه و آسیب به جامعه باشند؛ از این جهت جدای از وظیفه حاکمیت در ساماندهی فضای مجازی، افراد جامعه نیز در عین استفاده از رسانه‌، ناگزیر هستند سواد رسانه‌ای را فرا بگیرند. ✍ مجتبی عباسی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 روایتی تاریخی از «محمد رسول‌الله» 🔺فیلم «محمد رسول‌الله» فیلمی کاملاً به‌روز و از دل روایتی تاریخی، گویی با زبان حال است. فیلم، هوشمندانه با وقایع شعب ابوطالب و مسئلۀ تحریم آغاز می‌شود؛ مقوله‌ای که دیری است برای مردم ما آشناست. مسلمانان براساس عهدنامه‌ای میان سران مشرک قریش، در تحریم قرار دارند و هرگونه معامله و خریدوفروش با آنان منع شده است. 🎞 تماشای فایل باکیفیت در آپارات •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
💢 مردم زخمی هستند 🔺آیت الله جوادی آملی در دیدار با امام جمعه کاشان: ⭕️ «در احادیث می‌خوانیم که هیچ تازیانه‌ای دردناک‌تر از فقر نیست و امروز این تازیانه کمر مردم را زخم کرده است و مسئولین باید برای رفع مشکلات تدبیری بیندیشند» ایشان در ادامه افزودند: ⭕️ «پیامبر اسلام فرمودند: خدایا به نان ما برکت بده و بین ما و آن جدایی نیفکن! زیرا اگر نان نباشد ما نمی توانیم نماز بخوانیم و روزه بگیریم. نان در این حدیث به معنای اقتصاد است. با اختلاس و حقوق‌های نجومی، اقتصاد ساخته نمی‌شود و اگر اقتصاد سالم نباشد، خبری از دین نخواهد بود.» •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢 رهبر انقلاب: مراد از وحدت اشتراک عمل در برابر نقشه‌های استکبار است ⭕️ باید برویم به سمت عملی‌شدن هفته وحدت. حالا وحدت یعنی چه؟ مراد از وحدت قطعاً وحدت مذهبی نیست؛ یعنی اینکه این به مذهب آن دربیاید، آن به مذهب این دربیاید؛ نه، این قطعاً مراد نیست. ⭕️ وحدت جغرافیایی هم نیست. مثل آن چیزی که در دهه‌های شصت میلادی و هفتاد میلادی، بعضی کشورهای عربی با هم اتّحاد پیدا کردند و اعلام کردند که یکی هستند، که نشد و نمی‌‌شود و امکان هم ندارد. ⭕️ مراد از وحدت، وحدت در حفظِ منافعِ امّتِ اسلامی است. اوّل تشخیص بدهیم منافع امّت اسلامی کجاست و در چیست؛ بعد در این زمینه ملّت‌ها با هم توافق کنند، ببینند امّت اسلامی امروز به چه احتیاج دارد، با که باید دشمنی کرد، با که باید دوستی کرد و چه جوری دوستی کرد، این جهت‌گیری‌ها را در ضمن گفتگوها و مذاکرات، به توافق برسند، در این جهت حرکت کنند. مراد این است: اشتراک عمل در برابر نقشه‌های استکبار. @Farsna •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
📢دوره کوتاه مدت عدالت و اقتصاد دانش بنیان 📃 گروه مطالعات عدالت اجتماعی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌نماید. 🔹 به صورت حضوری و مجازی 🔹تاریخ برگزاری: چهارم و پنجم آبان ماه 1401 🔹مهلت ثبت نام تا سوم آبان 🔸 اولویت ثبت نام با دانشجویان و طلاب ارشد و دکتری رشته‌های مطالعات اقتصادی، فقهی، فناوری و علاقه مندان به حوزه مطالعات عدالت اقتصادی و اجتماعی و... 🔻هزینه دوره ۵۰ هزارتومان جهت صدور مدرک 🔻اعطای گواهینامه 🔻معرفی ایده های نو برای پروژه های تحقیقاتی، پایان نامه و مقاله 💎نحوه ثبت نام: ارسال نام و نام خانوادگی و شماره همراه از طریق پیام رسان ایتا به شماره: 09034786750 🌴 @edalateejtemaei
💢شش قاعده کلی در نظریه سواد رسانه ای 1️⃣ مسئولیت: مسئولیت ارتقا و پیشبرد سواد رسانه ای در خود فرد نهفته است و تا زمانی که شخص مسئولیت میزان سواد خودش را نپذیرد، انگیزه ای برای تغییر وجود نخواهد داشت. 2️⃣ تأثيرات: افراد باید نسبت به حوزه تأثیرات رسانه ها اعم از مثبت و منفی حساس باشند. 3️⃣ تفسیر: انسان موجودی تفسیرگر هست و باید بر فعالیت ساخت معنا مسلط بوده بر آن کنترل داشته باشد. 4️⃣ اهمیت معنا: این قاعده به اهمیت معنای به اشتراک گذاشته شده اشاره کرده و می گوید؛ افراد باید تعداد قابل توجهی تفسير خارج از ذهن خودشان را فرابگیرند؛ به طوری که بتوانند سایر افراد را درک کرده و از نمادهای رایج جهت برقراری ارتباط با آنها استفاده کنند. 5️⃣ قدرت: بر طبق پنجمین قاعده یا قاعده کلی قدرت، دانش قدرت است. چنانچه افراد بخواهند بر ساخت معنی شان کنترل و تسلط داشته باشند نیازمند انواع خاصی از دانش هستند بدون این دانش آنها توانایی ایجاد تغییرات اساسی در جهت مثبت را نخواهند داشت. افراد لازم است بدانند چه ساختارهای دانشی به آنها بسیار کمک می کند و چگونه باید از آن ساختارهای دانش استفاده نمود. 6️⃣ هدف: هدف سواد رسانه ای تجهیز افراد جهت انتقال کنترل از سوی رسانه ها به سمت خودشان است. قدرت و اختیار را به فرد می دهد و بیان می دارد که اگر افراد نتوانند به ساخت معنا کنترل داشته باشند، رسانه ها این کار را انجام خواهند داد. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢رسانه های بیگانه چگونه در فضای مجازی عملیات می کنند؟ •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh ‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢🔞 فیلم‌ تعرض نیروهای یگان ویژه پلیس ایران به یک زن که توسط رسانه های دشمن منتشر شد تقطیع شده است و تعرضی صورت نگرفته! حقیقت این است که بخشی از کلیپ را سانسور کرده اند، با دقت کلیپ بالا را ببینید تا متوجه دروغ رسانه های دشمن شوید. 💠 و چند نکته: 1⃣ اصلا تعرض و تجاوز از روی لباس و دستکشی با آن ضخامت مضحک است! آن هم با کلاهی که کاملا دیدن پایین را برای مامور‌ غیر ممکن میکند. 2⃣ ماموران هنگام دستگیری فرد از کمربند او را میگیرند چون متهم دست و پا میزند اگر از پیراهنش او را بگیرند پیراهن پاره میشود. 3⃣ در کلیپ اصلی و تقطیع نشده کاملا مشخص است تعرضی صورت نگرفته و متهم ظاهرا آموزش دیده است، بعد از گرفته شدن کمربندش خودش را به زمین می اندازد نه این که پلیس او را مجبور به روی زمین خوابیدن کند! 4⃣ از نظر روانی و جنسی هم اصلا برقراری رابطه جنسی یا تعرض در جایی که ممکن است هر لحظه درگیری و آشوب‌ رخ بدهد غیر ممکن است! 5⃣ این کلیپ جدید نیست، اما دشمن این زمان را جهت وایرال و انتشار کلیپ انتخاب کرده تا آشوب ها ادامه پیدا کند. ظاهرا کلیپ ها و عکس های مشابه دیگری را هم برای ادامه اغتشاشات آماده انتشار کرده اند و سعی دارند جنایت مهمی هم مانند قضیه هواپیمای اوکراینی رقم بزنند تا پروژه صهیونیستی ققنوس متوقف نشود. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh ‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌
🔰دوره آموزشی نرم افزار فتوشاپ (مقدمات تا پیشرفته) 👤مدرس: استاد محمد پورخان 📆 10 جلسه، روزهای دوشنبه و چهارشنبه ⏰مهلت ثبت نام تا 29 مهر ماه 🏢مکان: قم، خیابان هنرستان، پلاک 245، مؤسسه رسانه‌ای استاد فرج نژاد 💥ظرفیت محدود است 📝جهت حضور در دوره، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @Media_Institute ارسال کنید. ✨ تخفیف برای ثبت نام گروهی و دهه هشتادی ها 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
💢 نشانه های اعتیاد اینترنتی در کودکان •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh ‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 💢 هنرمندان دیروز یا سلبریتی‌های امروز؟‌! کدام واقعی و اصیل‌اند؟! ❇️ سلبریتی‌ها به عنوان بازیگران فرهنگی امروز ایران در تقویت هویت ملی چه نقشی را ایفا می‌کنند؟ هویت ملی در گرو تاریخ، کتاب، اسطوره و... است یا در گرو سلبریتی‌ها؟ ❇️ آیا نهادهای فرهنگی در ایران، توانسته‌اند مفاخر ملی ایران را که به‌عنوان هویت ملی قلمداد می‌شوند، به مردم خصوصاً جوانان و نوجوانان معرفی کنند؟ ⏮ تماشای باکیفیت از آپارات •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
هدایت شده از رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 آیا آیه «لا اکراه فی الدین...» با اجباری تناقض دارد؟ ❇️ امری فطری، فراملی و فرامذهبی است؛ در همه تمدن‌های کهن و ادیان الهی پوشش و حجاب زنان، جایگاه خاصی داشته و مورد توافق همه مذاهب اسلامی است. ❇️ پوشش اجتماعی و از آنجا که موضوعی اجتماعی و حقی الهی است و نه فردی، حاکم اسلامی مکلف است تا در راستای حفظ ، برقراری و حفظ امنیت، منع از اشاعه فحشا و دفع مفاسد اجتماعی، تأمین منافع مادی و سعادت اخروی، برمبنای اصل امر به‌ معروف‌ و نهی‌ از منکر و قاعده فقهی تعزیر، این واجب الهی را در سطح اجتماع پیاده سازد و با افراد بدحجاب یا ، که مرتکب حرام اجتماعی شده‌اند، برخورد مناسب نماید. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻 کانال رادیو فکرت: 🆔 https://eitaa.com/radiofekrat
هدایت شده از فکرت
29.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 نشست «از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی» با موضوع «حجاب» - بخش ۶ 🎙 دکتر سیدمحمد کاظمی،‌ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 💠 تحلیل رسانه‌ای از حرکت اعتراضی به گشت ارشاد 📌 طبقاتی‌شدن سلف(self) یعنی سلفی که من تعریف می‌کنم بر اساس طبقات مسلط در صفحات مجازی است و آن طبقات به من می‌گویند ارزش‌ها و هنجارها چیست و تو باید از چه چیزی تبعیت کنی و به نوعی می‌توان گفت با القای آن مفاهیم کنترل و هدایت می‌کنم. 👈 متن بخش ششم در سایت فکرت •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
💢نوجوانی، دوره‌ای ناپایدار ولی تعیین کننده‼️ ⭕️ هنگامی که دوران کودکی پشت سر گذاشته شده و نوجوانی آغاز می‌شود، تغییراتی پرسرعت در سیستم‌های مختلف بدنی از جمله نظام هورمونی و فیزیولوژیکی بدن صورت می‌گیرد. این تغییرات به قدری سریع اتفاق می‌افتند که فرزند ما که تا دیروز کودکی مطیع و حرف گوش‌کن بود، به یکباره تبدیل به انسانی لجوج و خود رای شده و خود را دانای کل دانسته و از نصیحت متنفر می‌شود. ⭕️ ازنظر عصب شناختی در دوران نوجوانی یک توسعه‌ی نسبتا زودهنگام دربخش‌های مغزی مرتبط با سیستم پاداش مانند قشر اوربیتوفرونتال و جسم مخطط اتفاق می‌افتد (کیسی2015) و در مقابل مناطق شناختی مانند قشرپیشانی وسینگولیت قدامی که مسئول بازداری رفتارهای پیچیده هستند تا اواخر این مرحله به رشد کافی نمی‌رسند (هامیلتون اسمیث، کنکالوس، تشراس، شاکمن2020) درنتیجه این فاصله‌ی موجود بین بلوغ زودرس شبکه‌های عاطفی و رشد دیررس شبکه‌های شناختی وضعیت ناموزونی را ایجاد می‌کند که درآن احساسات احتمالاً مکانیزم‌های کنترل شناختی را نادیده می‌گیرد(لشم2016) و درنهایت می‌تواند منجر به افزایش تصمیمات پرخطر در نوجوانان شود( دفو دوباس، فیگنر، آکن2015) (بهروزی، بخشی پور، علی لو 2021) ⭕️ به همین دلیل نوجوانان خیلی به عواقب و خطرات یک عمل فکر نکرده و صرفاً هیجان آنی آن کار برای آنها اهمیت دارد. مثلا در بحث همین اغتشاشات اخیر، یکی از عللی که اکثر افرادی که در کف خیابان اعمال خشن و به دور از منطق و اخلاق انجام می‌دادند، نوجوان بودند، همین بود. ⭕️ چیزی که این رفتارها را می‌تواند کنترل کند در واقع شناخت نوجوان، درک او، شناخت نیازهای او و در یک کلام دوست بودن با اوست. ⭕️ نوجوان اگر با بنیه‌ی اعتقادی و اخلاقی قوی پا به عرصه ی پر تنش نوجوانی بگذارد، می‌تواند بر هیجانات و احساسات پرقدرت خود کنترل‌های لازم را داشته و هر اقدامی را انجام ندهد. وقتی فرزندان ما از سنین کم، بازی‌های خشن رایانه‌ای می کنند، وقتی والدین هر دو سرکار هستند و وقتی برای بازی و صحبت با فرزند خود ندارند، وقتی فرزند ما فیلم‌ها و کارتون‌های نامناسب سن خود تماشا می‌کند و وقتی خود ما به عنوان والدین نیز مهارت‌های لازم ارتباطی با فرزند خویش را بلد نیستیم، خروجی رفتار نوجوان‌ها، ترقه زدن و تک‌چرخ زدن با موتورسیکلت در خیابان‌ها می‌شود. ❌ مراکز فرهنگی ما در طی این سالها تمرکز بر تحلیل‌های آماری و سیستمی داشتند در حالی که اکنون تحلیل جامعه‌شناختی و روان‌شناختی لازمه ساختن اجتماع سالم است. 🛑 یادمان باشد اگر ما برای نوجوانان خود برنامه‌های کاربردی، جذاب و سالم نداشته باشیم، هستند کسانی که برنامه‌هایی با اهداف شوم خود، برای عزیزان ما دارند و وقتی ما متوجه خواهیم شد که هم خود و هم نوجوان ما و هم کشور ما متضرر از این برنامه‌ها شده‌اند . ⭕️ نباید در این عرصه ناامید شد و به قول معروف ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است ولی اگر امروز به فکر نباشیم، فردا دیر است. ✍سلمان بهادران •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢 زن و قومیت ⭕️ جنگ شناختی علیه جمهوری اسلامی ایران بر ۲مسئله زن و قومیت متمرکز است... •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢مسئولان فرهنگی به جای پرخاش به پلیس پاسخگوی کم‌کاری‌ها باشند 🚫کوچه و خیابان حریم خصوصی نیست ❌ ترویج بی‌حیایی در سینما و شبکه خانگی 🎙 نعیمه اسلام لو، مدیر موسسه خیبر: ⭕️ لباس پوشیدن هر کسی در حریم خصوصی به خودش مربوط است، اما در حریم عمومی شخص نمی تواند بگوید این موضوع به خودم مربوط است. به خاطر این وجه اجتماعی مسئله حجاب جنبه قانونی پیدا می کند. پس حجاب از این جهت که روی دیگر افراد جامعه اثر دارد، به دیگران ربط داشته و جنبه قانونی دارد. ⭕️ صدای جهاد تبیین در حوزه گفتمان حجاب از سوی نهادهای حوزوی بایستی بلندتر شنیده شود و در صورت بر طرف نشدن این چالش و ضعیف شدن چشمه جوشان تبلیغ سایر موسسات و نهادهای دیگر هم دچار ضعف و کم کاری می شوند. ⭕️ در افکار سنجی انجام شده ۷۶تا۹۶درصد جامعه حجاب را ارزش اخلاقی و دینی می دانند اما در رفتارسنجی‌ها کمتر از ۵۰ درصد به حجاب شرعی عمل می‌کنند، این مسأله نشان می‌دهد؛ حجاب هم مثل سایر ارزش‌های اخلاقی دیگر مثل راستگویی، مهربانی با اینکه مردم به آن اعتقاد دارند، اما در عمل به آن موانعی وجود دارد. از این پژوهش‌ها می‌توان نتیجه گرفت که عدم التزام عملی به حجاب نتیجه بسترهای نامناسب فرهنگ بی حجابی است. ⭕️ هر کجای دنیا ضوابط و قوانین خودش را دارد. در هیچ کجای دنیا با شلوارک و لباس لب ساحل به مدرسه، دانشگاه و اداره نمی روند. ضوابط پوشش در همه کشورها وجود دارد و قانون بردار است، چرا که مساله شخصی نیست و حد آن را در هر کشوری بر اساس ایدئولوژی حاکم مشخص می کنند. ⭕️ اصل بر کار فرهنگی است اما مگر می شود یک ارزش اجتماعی را بدون دخالت دادن قانون مدیریت کنیم تا به نقطه مطلوب برسیم. معیار کسانی که می گویند؛ پلیس یا حکومت در این زمینه ورود نکند چیست؟ برخی اظهار نظرها به نظر می‌رسد؛ ژست‌های سیاسی است در جهت توجه و جلب نظر و حفظ منافع است. بیشتر بخوانید: https://hawzahnews.com/xbVH9 @hawzahnews| خبرگزاری‌حوزه •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 وابستگی رسانه به سلبریتی‌ 🔸خیلی وقت‌ها اشتباه می‌کنیم که چیزی جدا به نام رسانه داریم و یک چیزی جدا به نام سلبریتی داریم. اینها با هم هستند. باید رسانه را بفهمیم، اقتضائاتش را درک کنیم، مخاطب را بشناسیم، و برای کل این وضعیت طرحی داشته باشیم. 🔸 اگر این اقتضائات را دانستیم، باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم. همه دنیا این مسائل را درباره سلبریتی‌ها اداره می‌کنند، برنامه‌ریزی می‌کنند. تبادل مالی بالا، گردش‌های مالی درست، تاثیرگذاری‌های کلان و عملیات‌های بزرگ فرهنگی، برنامه‌ریزی‌های سبک زندگی، تغییرات اجتماعی همه اینها اتفاق می‌افتد. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
💢 همه اتفاقات از یک دروغ بزرگ شروع شد 🛑 رسانه‌زدگی باعث جازدن موضوع فرعی به‌عنوان موضوع اصلی می‌شود 🎙دکتر سهیل احمدی ⭕️ همه‌چیز از زودباوری در مواجهه با یک دروغ بزرگ شروع شد،‌ حجاب مسئله اصلی جامعه ما نیست و رسانه‌زدگی باعث می‌شود آن را به‌عنوان مسئله اصلی تصور کنیم. ⭕️ دکتر سهیل احمدی کارشناس امور رسانه‌ای و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اتفاقات اخیر کشور گفت: در فضایی که خبر زیاد می‌شود ما فرصت اینکه به تک‌تک گروه‌ها راه شناخت خبر دروغ و راست را آموزش بدهیم نداریم، در این شرایط روایت حق و باطل خلط می‌شود. ⭕️ افرادی در رسانه‌های انقلابی هم تلاش کردند تا گوشه‌ای از ماجرا را روایت کنند؛ آیا این گزاره‌های خبری تمام ماجرا است، قطعاً نیست اما این روایت‌ها جزئی به‌عنوان جز از کل در ذهن مخاطب معنا خواهد شد. ⭕️ اتحاد رد فضای ملتهب و در فتنه به یک تواصی خاص نیاز دارد چراکه تشخیص حق از باطل خیلی سخت خواهد بود. مسئله ما در جامعه به افراد انقلابی هم خواهد بود که نگرششان باعث می‌شود دچار یک مخاطب زدگی شده و افراد در فضای مجازی را به همه جامعه تعمیم دهند و درنتیجه فهم اشتباهی از مخاطب دارند. ⭕️ در ابتدای انتشار خبر خانم مهسا امینی حتی بچه‌های انقلابی چه واکنشی نشان دادند، همه شروع به محکوم کردن پلیس و نظام کردند و وقتی فیلم را دیدند متوجه اشتباه خود شدند، همه ماجرا از یک دروغ رسانه‌ای و عدم فهم رسانه از سوی مخاطب شروع شد. ⭕️ ما نظرسنجی‌هایی داریم از سال 92 تا سال 98 و 99 این‌ها معانی واقعی و ذهنی مردم را بازتاب می‌دهد، چرا مردم در این آشوب‌ها همراهی نکردند، چون اساساً مسئله بانوان و جامعه حجاب و پوشش بانوان نیست، نظرسنجی‌ای در سال 96 دریکی از رسانه‌ها انجام شد و نشان داد که بیش از 60 درصد جامعه بانوان ایران به حجاب عرفی اعتقاددارند. ⭕️ مشکل جامعه ما حجاب نیست و این دروغ‌های رسانه‌ای است که این موضوعات را به‌عنوان موضوع اصلی ما جا زده‌اند. ⭕️ نظام معنایی مردم ایران قاطعیت مسئولین را می‌خواهد و باید با این آشوب با قاطعیت برخورد شود،‌ مردم هم این را می‌پسندند چراکه امنیت و زندگی مردم برایشان اهمیت بیشتری دارد. ⭕️ ما حتی در جبهه انقلاب مواجهیم با افراد رسانه زده‌ای که هر چیزی را باور می‌کنند و با دروغ رسانه‌ها منحرف می‌شوند. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢حواسمان به عنوان سازی ها باشد ⭕️ «عنوان سازی» یکی از مهمترین و در عین حال موثرترین روش های رسانه ای برای تاثیر مشخص بر مخاطب است. با این روش رسانه می تواند به صورت هدفمند مفهوم موردنظر خود را در ذهن مخاطب ایجاد و ضمن تکرار، آن را در ذهن نهادینه سازد. 🛑 متن کامل👇 https://resanehsho.kowsarblog.ir/ •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh