eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
💢ده فاز عملیات تجزیه؛ از کشته سازی تا جریان سازی ⭕️ آنالیز تحرکات اغتشاش گران با پشت صحنه تمام آمریکایی_صهیونیستی و دقت در فرمایشات رهبر انقلاب نشان می‌دهد که ۱.سرویس‌های جاسوسی بیگانه ۲.پوشش رسانه‌ای معاند بینظیر ۳.عوامل منافق داخلی، را به سمت تجزیه ایران تدوین کرده‌اند. ▫️فرایند و چشم انداز کشته سازی های اخیر را مروری داشته باشیم. 1️⃣کشته سازی: ضدانقلاب و تجزیه طلبان برای پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده و بدلیل فقدان پایگاه اجتماعی، نیاز مبرم به جرقه مهیج و تحریک کننده دارند. هرچقدر وضعیت انسجام و پیشرفت جامعه در نقطه مطلوب تری‌ باشد، نیاز به قوی تری است. پس کشته سازی بهترین گزینه برای شروع یک جریان است که لمپن های اجیرشده و در خدمت سرویس های جاسوسی بیگانه، ترتیب این مرحله را می‌دهند. 2️⃣روایت سازی: از آنجایی که روایت ها از واقعیت ها سبقت گرفته اند و کشته سازی نیازمند امتداد مجازی است، فاز روایت سازی از طریق بنگاه‌های خبرپراکنی استارت میخورد. bbc ها شروع به دروغ و شایعه سازی و پاره حقیقت گویی می‌کنند و گام ذهنیت سازی را پیش می‌برند. 3️⃣هشتگ سازی: روایت کاذب بایستی غالب شود و نیاز به مصرف مخاطب و کنترل توجه دارد. این گام از طریق ربات ها و لشگر سایبری سنتکامی‌ها محقق می‌شود. و مصرف توجه مخاطب از طریق هشتگ سازی، تسخیر مجازی مخاطب را در پی خواهد داشت. بطور کلی هشتگ سازی به زبان اعتراض عصرجدید تبدبل شده است. 4️⃣فضا سازی: هشتگ سازی مقدمه ای برای می شود که در نتیجه باعث تولید فضای غالب کاذب شده و توجهات را از فاز مصرف به مرحله باور نزدیکتر می‌کند. در فضاسازی با تکنیک آستروتورفینگ، سعی بر آن است که قشر خاکستری و خاموش را به سمت تقویت دُز اعتراضات بکشاند. 5️⃣اسطوره سازی: حال که فضاسازی بخشی از توجهات را جلب نمود و صورتبندی مجازی اعتراضات هم به سرانجام رسید، نیاز به اعتراضات برای عبور از فضای مجازی به سمت فضای عینی و اجتماعی است. آنچه که کاربر و مخاطب را از خانه به خیابان می‌کشاند وقتی است که پای یک نماد و اسطوره در میان باشد. فیلم‌ها و تصاویری متفاوت از مرحوم یا مرحومه جهت قهرمان سازی و تحریک و تعمیق احساسات منفی در همین راستا وایرال می‌شود. 6️⃣شعارسازی: در شرایطی که پای نماد و کاریزما هم وسط باشد، برای معنادهی و راهبری اعتراضات در میدان و اینکه تکمیل شود یا دچار خدشه نشده و یک جنبش تمام عیار و ریشه دار شکل بگیرد، شعارها و مضامین رادیکال و وارد صحنه شده و دست لیدرها را در هدایت اعتراضات بازتر می‌کند. 7️⃣شبکه سازی: اثربخشی و بقای اعتراضات به هویت اجتماعی و فراگیری آنهاست. و توسعه اعتراضات از طریق شبکه سازی رقم می‌خورد. این شبکه، مامور محلی سازی، استانی کردن و ایجاد تنوع اقلیمی و زبانی اعتراضات در سراسر کشور است که بقا و توسعه جنبش را تامین می‌کند. 8️⃣تصویرسازی: وقتی شبکه سازی شکل گرفت، تنوع و تکثر داده ها و مدیاها برای خبرپراکنی بیشتر می‌شود. جنبش و اعتراضات برای باورپذیری بیشتر و ذهنیت سازی عمیق تر نیازمند رفت و برگشت جدی میان فضای مجازی و میدانی است. شبکه خانگی و مستندهای ورزشی در تصویرسازی لیدری می‌کنند و مکمل فضای میدانی‌ می‌شوند. برخی مجریان و مربیان ورزشی هم در همین راستا سیاه‌پوش می شوند و بعضی از ورزشکاران هم برای حفظ فضا و بازتولید تصویر خلق شده، مچ‌بند سیاه می‌بندد. دیالکتیک مجازی و میدانی باعث تصویرسازی نو و نمایش یک بحران اجتماعی خواهد بود که برای همراهی و حمایت و تسخیر کامل افکار عمومی به کار بسته می‌شوند. 9️⃣واقعیت سازی: وقتی فضای میدان شلوغ شد و فضای مجازی به تسخیر در آمد و ذهنیت عموم دچار مسمومیت خبری ناشی از تصویرسازی گردید، یک فرامتنی سیطره پیدا می‌کند به نام بحران و شرایط انقلابی. واژه انقلاب با طی چنین فرایند پیچیده ای است که برخی را دچار تردید و ابهام و توهم می‌کند. این وسط، خواننده معلوم الحالی هم می‌گوید که انقلاب اسلامی سقوط کرده و ما الان وسط انقلابیم!! 🔟جریان سازی: با ترکیب فضای مجازی و میدانی و ذهنی مسموم و فرایندی که طی شد، خط خبری و تصویرسازی در بازه زمانی کوتاهی به فاز جریان سازی می رسد که اتصال خبری از روایت سازی تا جریان سازی به آنارشیسم و هرج و مرج و خشونت ختم می‌شود. 🔻افق و چشم انداز این مکانیزم تولید خشونت و آنارشیسم، با چاشنی سازی_ترکیبی(جنسیتی، مذهبی و قومیتی) است. ✍️علیرضامحمدلو •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢انفجار سرمایه، انفجار شهرت، آغاز سلبریتیسم •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
💢انفجار سرمایه، انفجار شهرت، آغاز سلبریتیسم •┈┈┈••✾••┈┈┈• #رسانه #جنگ_روایت #جنگ_شناختی #فضای_مجاز
💢انفجار سرمایه، انفجار شهرت، آغاز سلبریتیسم ⭕️مثبت یا منفی بودن اثرگذاری سلبریتی‌ها تحلیلی یک‌خطی ندارد. سطح اول پاسخ به این سوال این است که خوب یا بد از کدام منظر؟ خود سلبریتی؟ دولت‌ها؟ یا عامه مردم؟ ♨️اثربخشی سلبریتی‌ها به‌طورکلی امر جدیدی نیست. ⭕️سابقه تاریخی اقتصاد و جامعه‌شناسی تبلیغات در کشور خودمان هم این روند را نشان می‌دهد، نگاهی به آرشیو مجلات دوره پهلوی موید این نکته است. ⭕️ باید بگوییم رشد اثر آنها به‌یک‌باره در عصر انفجار اطلاعات تصاعدی شد. انفجار اطلاعات منجر به انفجار شهرت شده و انفجار شهرت هم انفجار سرمایه را پدید آورده و احتمالا این چرخه در یک منطق دیالکتیکی مدام خود را بازتولید می‌کند و سلبریتیسم را پدید آورده است. ⭕️در بین سلبریتی‌های موثر، وجیه‌ترین آنها ورزشکاران یا بازیگران هستند؛ جمعی که بالاخره درمیان آنها زحمت‌کشیده و دود چراغ‌ خورده و از زمین خاکی شروع کرده و خاک تئاتر خورده کم نیست. ⭕️امروز اما فضای مجازی زیست‌بوم بلاگرهای شکم، مد، پزشکی، جراحی، لیپوساکشن، اپیلاسیون، کنکور و مدرک و آموزش، طب سنتی و حتی مذهب و... شده است. کم‌هنرانی که با رویافروشی از این بستر درآمدهای نجومی دارند و زیست‌شان در ادامه این چرخه است؛ بستری که در آن دولت‌ها موجودی منفعل هستند و در فعالانه‌ترین موضع برای استفاده از آن باید باج بدهند. ⭕️ مردم هم منفعل و تماشاچی هستند، آنها از سویی به یغما رفتن سرمایه‌ها و بلندتر شدن قلل تبعیض را باید تماشا کنند و از طرف دیگر شاهد سرقت اعتراض و تبدیل آن به اغتشاش و حمایت‌های بی‌هزینه و کاسبکارانه باشند. این وسط برنده سلبریتی‌ها هستند که هم کاسب سرمایه‌اند و هم اعتبار. سلبریتی‌ها حامی وضع موجودند و دولت‌ها و مردم اگر عمیق‌تر به ماجرا نگاه کنند باید این وضعیت را تغییر بدهد. ✍️محمد زعیم زاده •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢صحبت‌های تکان دهنده مجری بی‌بی‌سی در مورد دستور ایران اینترنشنال برای تجزیه ایران ⭕️رعنا رحیم پور مجری بی‌بی‌سی فارسی در فایل صوتی که از مکالمه او با مادرش منتشر شده صراحتا اعلام می‌کند همکارانش در ایران اینترنشنال دستوراتی را از مدیران رسانه‌ای خود دریافت کرده‌اند که هدف از آن تجزیه ایران است. ⭕️وی در این فایل به نحو بی‌پرده‌ای از هدف تکه تکه و تجزیه کردن ایران خبر می‌دهد و تاکید می‌کند هدف تجزیه است! ⭕️او مشخصاً خبر می‌دهد که در رسانه سعودی ایران اینترنشنال ابلاغ شده که فقط با رهبران احزاب [تجزیه طلب] گفت‌وگو و به آنها تریبون داده شود! ⭕️رحیم پور هرچند از انتشار فایل مکالمه شخصی خود گله دارد اما محتوای آن را رد نکرده است @akharinkhabar •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
📲 دوره آموزشی رسانه و جنگ شناختی سرفصل‌های دوره: 📧 ابعاد راهبردی حکمرانی و جنگ شناختی، استاد محمدرضا قاسمی 🛠 چیستی هوش مصنوعی در عصر رسانه، استاد دکتر مینایی 👁 جنگ شناختی، استاد دکتر رفیع الدین اسماعیلی 🗣 افکار عمومی، دکتر احمد باصری 👷‍♂️ مدیریت بحران در رسانه، دکتر حسین ظفری 👣 جهان‌ موازی و نقش آن در رسانه، دکتر محمد حسنی 🔒 جنگ ترکیبی، استاد دکتر محمدحسین قربانی 📍 تکنیک‌های اقناع، علی اصغر سیاحت هویدا 📆زمان: 19، 20، 26 و 27 آبان ماه ⏰ساعت 8 صبح تا 5 عصر 🏢مکان: قم، خیابان هنرستان، پلاک 245، مؤسسه رسانه‌ای استاد فرج نژاد 💳 هزینه دوره: 200.000 تومان (تخفیف برای اعضای فعال در دوره‌های مجموعه، ثبت نام گروهی و دهه هشتادیا) 📝جهت حضور در دوره به آیدی @Media_Institute پیام بدهید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 پاسخ محکم حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی به عبدالحمید •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢هر فیلمی رو در فضای مجازی میبینیم باور نکنیم •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢تاثیر فیلترشکن بر کاهش سرعت در زمان استفاده از اینترنت، دانلود و آپلود ⭕️اپلیکیشن‌های (App) فیلتر شکن (VPN) برای فعال‌سازی به سرورهای (Server) مختلف متصل می‌شوند و در واقع کیفیت اتصال شما به این قضیه وابسته است. ⭕️از آنجایی هم که بیشتر این اپلیکیشن ها رایگان (Free) هستند و سازندگان برای داشتن سرورهای پرقدرت هزینه نمی‌کنند ، کاربر معمولاً با سرعت اینترنتی پایین‌تر از حالت معمولی مواجه می‌شود. ⭕️البته همان دانلود (Download) فیلم‌ها و عکس‌هایی که در محیط برنامه به عنوان تبلیغ (Advertising) نمایش داده‌ می‌شوند هم بر سرعت اینترنت کاربر تاثیر منفی خواهد گذاشت. ✍️مرتضی حاتمی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
🔴 پیدایش جنگ‌های هیبریدی ◾️ به مرور زمان با پیدایش تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و ترکیب شیوه‌های مختلف جنگ‌های نرم (منظور همان جنگ‌های روانی، رسانه‌ای و اطلاعاتی و...) با هم ترکیب می‌شوند. ◾️ اتفاق مهمی که در علوم رسانه‌ای و ارتباطاتی و محاسباتی در غرب افتاد کمک کرد به این که یک شیوه‌ی جدیدی از جنگ به وجود بیاید. هرکدام از این موارد یک کمکی کردند؛ برای مثال هوش مصنوعی و جمع‌آوری کلان‌داده‌ها از علوم محاسباتی به دست آمد. ◾️ با توجه به ترکیب همه این‌ها، تهاجم وسیع‌تر، عملیات‌ها مؤثرتر و ماندگار تر شد. یعنی خروجی‌ای که از ترکیب این‌ها گرفته شد اینطور نبود که محصول شما مثلاً فیلم شما به دست برخی از افراد برسد و ماندگار‌تر بود یعنی اینطور نبود که زمان اکران داشته باشد و مؤثرتر هم هست که در نتیجه مردم، نخبگان و تصمیم‌سازان هدف این عملیات‌ها هستند و این نوع جنگ را طبق واژه‌ای که خود رهبری هم به کار بردند جنگ‌های هیبریدی می‌نامند. 📎 استاد رفیع‌الدین اسماعیلی، نشست «جنگ شناختی دشمن در آشوب‌های اخیر» 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢خطر نفوذ چیه؟ ⭕️چرا از انگلیس غافل شدیم؟ ⭕️چطور میشه که فقط یه‌ بُعد از اتفاقات رو میبینیم؟ •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢جنگ نرم چگونه است؟ ⭕️حداقل در شش سطح بررسی می شود ⬅️ ویژگی های جنگ نرم : ۱ - پیچیده بودن ۲ - آرام و بی صدا ۳ - غافلگیر کننده ۴ - پیشرفته ۵ - هنرمندانه ۶ - سازماندهی شده ۷ - سریع و پرشتاب ۸ - دقیق نبودن مرزهای خودی و غیر خودی. ⬅️ روش های اعمال جنگ : ۱ - فریب مردم ۲ - شایعه پراکنی ۳ - شبهه افکنی در جامعه ۴ - کارشکنی در برنامه ها ۵ - نفوذ (نفوذ در اشخاص- نفوذ در ارکان- نفوذ در برنامه ها و تصمیمات). ۶ - برخی اغتشاشات صنفی ⬅️ ابزارهای جنگ نرم : ۱ - رسانه؛ به عنوان مهمترین ابزار جنگ نرم شامل : ماهواره، اینترنت، فضای مجازی ۲ - سلبریتی ها از هر قشری (هنرمند، ورزشکار، شاعر، خواننده و...) ⬅️ اهداف جنگ نرم : ۱ - تغییر باورها و اعتقادات ۲ - تغییر افکار و اندیشه ها ۳ - تغییر رفتار ۴ - تغییر ساختار (هدف غایی) ⬅️ پیامدهای جنگ نرم : ۱ - سست کردن مقاومت ملی ۲ - از بین بردن وحدت و انسجام ۳ - به هم ریختن آرامش روانی جامعه ۴ - ایجاد دوقطبی های کاذب و عمیق کردن برخی شکاف های سطحی و جزئی موجود ۵ - تقویت گرایشات به خارج از مرزها ۶ - تغییر سبک زندگی از شیوه بومی، سنتی و اسلامی به لوکس گرایی و مصرف زدگی ۷ - تغییر نگاه طهارتی مردم به برداشت صرفا بهداشتی (سگ چون واکسن زده و با شامپوی لوکس شستشو می شود پس نگهداریش در منزل بلا اشکال است!) ۸ - ترویج بی تفاوتی نسبت به محیط اطراف و اطرافیان، چه این اطراف، همسایه یا شهر دیگری باشد یا کشوری دیگر. و... ⬅️ راههای مقابله با جنگ نرم : ۱ - تکیه به خداوند و رعایت تقوا و تعبد ۲ - بصیرت افزایی ۳ - نیکوکاری ۴ - تقویت همبستگی ۵ - خدمت به مردم ۶ - شایسته گزینی ۷ - مبارزه با فساد ۸ - صداقت با مردم ۹ - حضور در مراسم ۱۰ - تقویت روحیه ایثار ۱۱ - تقویت امید در جامعه ۱۲ - باور به نقش جوانان ۱۳ - توجه جدی به پرورش کودکان و دانش آموزان ۱۴ - تسهیل ازدواج ۱۵ - توجه به معیشت مردم ۱۶ - اعتقاد به اصل "ما می توانیم" ۱۷ - ساده زیستی و پرهیز از اسراف ۱۸ - مصرف کالای داخلی ۱۹ - تلاش در جهت رفع محرومیت •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از 🇮🇷 حوزه های علمیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢ازدواج 🛑شغل ⭕️مسکن و... دغدغه مهم زندگی شما چیه؟ 😏😎بعضیا جوابای جالبی دادن که میتونیم باهم ببینیم...🤔 •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#مصاحبه_مردمی 💢ازدواج 🛑شغل ⭕️مسکن و... دغدغه مهم زندگی شما چیه؟ 😏😎بعضیا جوابای جالبی دادن که میتون
💢بازخورد کلیپ تولیدی انجمن سواد رسانه در کانال‌های دیگر 🙏 از حمایت و همراهی شما دوستان و همراهان بسیار سپاس گزاریم 🙏 👌انتقادات و پیشنهادات سازنده خودتون رو برای ما ارسال کنید👌 •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 چرا سعودی‌ها کاسه داغ‌تر از آش شده‌اند؟ •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢 شباهت های داعشی های وطنی و داعشی‌های اصلی 1️⃣ شکنجه و تجاوز و آدم کشی ⭕️هر دو آدم ها را براحتی به گلوله می بندند و می کشند و شکنجه می کنند. 2️⃣در قتل و کشتار زن و مرد و بچه و بزرگ فرقی نمی کند سعودی ها سیزده ساله ها را اعدام می کنند و زنان را در خیابان سر می برند و داعش نیز کودک سیزده ساله سلاخی می کند و در شاه چراغ بچه‌ها در آغوش مادران با هم می کشد و داعشی های وطنی در وان حمام همسرش را می کشد و شاگردانشان در کوچه و خیابان حلقوم پلیس را می برند و بسیجی را آتش می زنند و طلبه و دانشجو را پوست می کنند و شکنجه می کنند. 3️⃣استفاده ابزاری از زنان ⭕️سعودی ها فقط زنان را برای استفاده جنسی و کلفتی در خانه به کار می گیرند و داعشی ها علاوه بر آن با جهاد نکاح زنان را در اختیار اهداف شومشان و در جنگ نیز ناموس مردم را به کنیزی می برند و در بازار می فروشند و داعشی های وطنی نیز با کشیدن چادر از سر زنان و بی حجاب کردن آن ها و راه اندازی آغوش رایگان بدنبال نهادینه کردن همین تفکر هستند تا زنان جامعه را در راستای اهداف جنسی خویش به کار بگیرند 4️⃣شادی ممنوع ⭕️داعش با برگزاری هر گونه مراسم شادی مخالف است حتی برگزاری جشن های پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را شرک می داند و داعشی های وطنی نیز چنین هستند آن ها برغم شعار های پر طمطراق آزادی حتی کنسرت گوگوش و ساسی مانکن را هم تحمل نمی کنند و با الفاظ خشن بی شرف مراسمشان را به هم می زنند 5️⃣ارعاب و ترس ⭕️داعشی ها از شکنجه ها و آدم‌کشی های خودشان فیلم می گیرند و پخش می کنند تا رعب و وحشت ایجاد کنند داعشی های وطنی نیز از شکنجه ها و ضرب و جرح مردم و پلیس و برخورد های خشن با علما و روحانیون فیلم تهیه می کنند تا مردم را بترسانند. ♨️حالا برایتان معلوم شد چرا اینترنشنال سعودی از این داعش صفت های داخلی حمایت تمام عیار می کند؟! ✍️قاسم روانبخش •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از عباسی
🔰 کانال استاد 🔸 تحلیل جریان‌های فکری معاصر 🔸 پانزده مسأله درباره آموزش 🔸بررسی تاریخ فعال و زنده‌ حکمت اسلامی 🔸 رصدکردن بنیان‌های فلسفی متون آموزشی 🔸تحولات حوزه­‌های معرفتی 🔸بررسی نقاط قوت فلسفه‌ی اسلامی و فلسفه­‌های مدرن 🔸پخش زنده دروس استاد 🔻🔻با عضویت در @parsania_net
💢«این عکس را برسانید به جوان‌های فوتبال ساحلی‌مان که بدانند پا روی شانه‌های چه آدم‌هایی گذاشتند و رسیدند به این موفقیت. تبریک به مردم عزیز و فوتبالیست‌های ساحلی که پرچم ایران را بر قله جهان برافراشتند. امیدوارم مرام پهلوانی هم در وجود تک تک ما جاری شود.» •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢برای شناسایی بهتر ابعاد جنگ هیبریدی به توضیح اجمالی و کلی در مورد هر یک از مولفه‌های آن می‌پردازیم. هر یک از این جنگ‌ها خود ابزارها و شیوه‌های متنوعی را در خود جای داده که به مرور زمان و گسترش عرصه ارتباطات، توسعه یافته‌اند. 1️⃣ به کارگیری یک استراتژی اقتصادی از سوی کشور متخاصم با هدف تضعیف اقتصاد کشور مقابل ذیل عنوان کلی جنگ اقتصادی تعریف می‌شود که بارزترین روش‌های آن محاصره اقتصادی و تحریم است. هدف جنگ اقتصادی تسخیر یا کنترل منابع حیاتی اقتصادی رقیب است. 2️⃣ نبرد مجازی یا جنگ سایبری به نوعی از نبرد اطلاق می‌شود که دو طرف در آن از شبکه‌های رایانه‌ای به عنوان ابزار استفاده کرده و نبرد را در فضای مجازی جاری می‌کنند. هدف از این نوع جنگ تخریب سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی است. این نبرد حرکتی در جهت تغییر موازنه اطلاعات و دانش به نفع طرف دیگر است. 3️⃣ جنگ اطلاعاتی مجموعه‌ای از فنون شامل گردآوری، انتقال، حفاظت، جلوگیری از دسترسی، ایجاد اغتشاش و افت کیفیت در اطلاعات را در بر می‌گیرد که به وسیلۀ آن یکی از دو طرف درگیر به مزیت چشمگیر در عرصه دسترسی به اطلاعات دست یافته و آن را حفظ می‌کند. 4️⃣ جنگ نامنظم و چریکی اصطلاحی کلی است که برای تشریح عملیات نظامی در منطقه تحت کنترل دشمن و با استفاده از منابع و ساکنان بومی به کار می‌رود و از سوی منابع خارجی پشتیبانی و هدایت می‌شود. 5️⃣ نیروهای ویژه گروهی از نیروهای مسلح هستند که آموزش‌های سختی می‌بینند و در عملیات‌ با ریسک بالا شرکت می‌کنند. عملیات مخفیانه، جنگ‌های نامتعارف، عملیات جاسوسی، بازداشت یا کشتن افراد مهم و ... از طریق نیروهای ویژه و حرفه‌ای در کشور هدف انجام می‌شود. 6️⃣ حمایت از نابسامانی‌ها و شورش‌های محلی هم از دیگر ابزارهایی است که در جنگ‌های هیبریدی با موج‌سواری روی نارضایتی‌های داخلی و حمایت از آن با هدف تضعیف اقتدار و اضمحلال نیروی طرف مقابل به کارگرفته می‌شود. 7️⃣ جنگ با نیروهای کلاسیک نظامی هم بخشی از جنگ هیبریدی است. جنگ نظامی نه تنها در نقطه مقابل جنگ هیبریدی قرار ندارد، بلکه بخشی از آن محسوب می‌شود، به این معنی که ممکن است همزمان از نیروهای کلاسیک نظامی برای پوشش بخشی از ابعاد چند وجهی جنگ ترکیبی به ویژه در حوزه سخت آن استفاده شود. 8️⃣ دیپلماسی به عنوان مکانیسمی برای اعمال قدرت نرم در عرصه عمل بخشی دیگر از جنگ هیبریدی است. دیپلماسی یعنی توانایی حضور در جوامع خارجی و اثرگذاری بر اذهان مردم از طریق بهره‌مندی از روش‌های ارتباط جمعی به گونه‌ای که دولت‌ها و ملت‌های دیگر تمایل مثبتی نسبت به کشور به کاربرنده دیپلماسی عمومی در ذهن خود احساس کنند و رفتار خود را بر این اساس سمت و سو دهند. @emswar •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢قبح شکنی نسبت به ناهنجاری های دینی و اجتماعی ⭕️اکثر کاربران در فضای مجازی به دلیل ارتباط تعاملی خود با دیگران، در بسیاری از کنش ها و واکنش ها خود را دخالت داده و در انجام انواع اقدامات مشارکت می نمایند. ⭕️از طرفی به جهت تسلط کامل بیگانگان بر اینترنت و فضای مجازی، اکثر فعالیت های کاربران بصورت ناهنجار بوده و در تعارض کامل با هنجارهای اجتماعی و دینی کشور می باشد. ⭕️طبق تحقیقات انجام شده، کاربران فضای مجازی در زمان حضور خود در فجازی، بخصوص در بازی های آنلاین و یا آفلاین ویدئویی، بارها و بارها اعمالی چون سرقت، تجاوز به عنف، زورگیری، قمار ، شراب خواری، تشکیل باندهای تبهکاری و... را تجربه می نمایند. ⭕️کاربران پس از مدتی به دلیل عادی شدن مواجهه با موارد مزکور و حتی ارتکاب و انجام آن، قبح چنین اعمالی برایشان از بین رفته و در برخی از موارد منجر به انجام چنین اعمالی در محیط فیزیکی نیز می شود که پس از مصاحبه با این افراد، همه ی آنها دلیل ارتکاب به اعمال و افعال خارج از عرف و شرع را هیجان زدگی در فضای مجازی عنوان می کنند که در اغتشاشات اخیر شاهد آن بودیم. ⭕️برای مثال آتش زدن اماکن عمومی و حمله به عابران پیاده و تشکیل گروه برای ایجاد رعب و وحشت و حمله پلیس، نمونه هایی از اعمال عادی برای کاربران فضای مجازی می باشد که در چند سال اخیر به دلیل عدم نظارت بر محتوای رسانه ای و بازی ها، شدت یافته است و این عادی انگاری و هیجان برای انجام اقدامات و ناهنجاری ها باعث شده است که جوانان وارد دنیای جدیدی شده که به هیچ وجه از عواقب و خطرات آن آگاه نیستند. ⭕️راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در کنار اینترنت ملی و استاندارد سازی پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی و استفاده از روش های آموزش سواد رسانه ای در مدارس و دانشگاه ها و همچنین صدا و سیما، می تواند باعث کاهش آثار مخرب فضای مجازی بر بنیان خانواده ها و اجتماع گردد. ✍️مرتضی حاتمی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢توهین عجیب علی کریمی به اعتقادات مردم ایران ⭕️علی کریمی که از ابتدای آشوب‌ها در فضای مجازی اقدام به تشویق به آشوب و اغتشاش می‌کرد، این‌بار در یک استوری به اعتقادات مذهبی مردم ایران در عزاداری بر اهل‌بیت(ع) و شخص پیامبر اکرم(ص) اهانت کرد. ⭕️در روزهای گذشته، علاوه بر رادیکال‌‌تر شدن مواضع کریمی، چندین‌بار مطالب جعلی و کذب از سوی وی منتشر شده است. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 نقد سریال اسرائیلی تهران 👤دکتر علیرضا سلطانشاهی 🎞فیلم کامل این نشست در صفحه آپارات: 🌐 aparat.com/v/otyLx •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢نتایج جستجوی واژۀ «iran» ⭕️ این تصویر را باید به عزیزانی نشان داد که فکر می‌کنند موتور جستجوگری همچون گوگل یا اپلیکیشن‌هایی همچون اینستاگرام، یوتیوب، توئیتر، تلگرام و… بی‌طرف هستند و این کاربر و محتواست که حرف اول را در این فضاها می‌زند و فضای مجازی نوکر کاربر و مقاصد اوست!!! ⭕️ خیر… این مدیریت و حاکمیت است که حرف آخر و اول را می‌زند و این مدیر شبکه است که تصمیم می‌گیرد کاربری که زیر دست‌ش فعالیت می‌کند چه چیزی ببیند و چه چیزی نبیند! ⭕️خودتان نتایج جستجوی واژۀ «iran» را در دو جستجوگر آمریکایی و روسی با هم مقایسه کنید!!! •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢حداقل راحت فریب نخورید!🤔 ⭕️دیدن این کلیپ برای همه کسانی که در عرصه فضای مجازی فعالیت می‌کنند(چه آنها که تولید محتوا دارند و چه آنها که محتوا را توزیع می‌کنند و چه آنهایی که فقط استفاده می‌کنند) لازم است. ♨️البته قابلیت برای کاربران ایرانی مسدود است و نیاز به فیلترشکن دارد؛ برای اینکه مخاطبان مورد هدف بمباران نباید براحتی به حقایق دست پیدا کنند! •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
📲چرا عضو انجمن سواد رسانه شویم؟ 💢««سواد رسانه‌ای به ما می‌آموزد که بدانیم تولید محتوای رسانه در مورد هر «واقعیت»؛ 1️⃣فرآورده‌ای بازنمایی شده است. 2️⃣این فراورده مأمور تحقق اهداف صاحبان رسانه که گاهی صاحبان قدرت هستند، است. 3️⃣محتوای رسانه در بردارنده ارزش‌ها، باورها، عقیده‌ها و ایدئولوژی صاحبان رسانه که گاهی اربابان قدرت هستند، است. 4️⃣فراورده رسانه‌ای؛ با زبان خلاقانه به بازآفرینی و روایت واقعیت می‌پردازد. ⭕️انجمن سواد رسانه طلاب شمارا به حضور در جمع دوستان انجمن دعوت می‌کند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 👈❌برای عضویت در کانال انجمن از اینجا وارد شوید❌👇 https://eitaa.com/joinchat/4278517775C243526d687 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh