eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
31.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 چالش رسانه‌ای... ◾️صحبت های اخیر پدر شهید عجمیان ، بالاخره چه سرنوشتی پیدا خواهد؟ ◾️آیا افکار عمومی اقناع خواهند شد؟ ◾️وظیفه نیروهای جبهه انقلاب چیست؟ ◾️نویسنده: سید ابوالفضل موسوی ◾️گوینده: هاشم هاشم‌زاده 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
▪️با من تماس گرفت و با همان حس راحتی که بین مان بود به یک مرکز دیجیتال جهت بازدید از آینده دعوتم کرد. بار اولم نبود اما همچنان هیجان و تازگی اش دلبری میکرد. ▫️ناگفته نماند که تحقیق شخصی من در این زمینه از حدود یک و نیم سال پیش شروع شد‌ و در برخی گعده های خانوادگی و دوستانه، چند دقیقه ای با ارائه ی من از متاورس و هوش مصنوعی می گذشت. ▪️با اینکه فهم عمیق و دقیقی از این ماجرا ندارم ولی همین مقدارش هم دوست داشتنی است. در وقت خالی، کتاب ها و مجلات انگلیسی در این زمینه را دنبال میکنم. ▫️حلقه درسی خارج فقه و اصول نیز با استقبال خوب استاد، در این روز برای بازدید از این سبک زندگی نه چندان دور، به حالت تعلیق درآمد. ▪️به این تعطیل شدن درس خرده نگیرید، بلکه این یک جهش و به روز رسانی در حوزه محسوب میشود؛که یک استاد معظم درس خارج و حلقه شاگردان، بجای اینکه فقط در یک نقطه بنشینند و به تعبیری با استراتژی تدافعی، منتظر این بمانند تا روزی از آنها حکم خرید و فروش گجت های متاورسی و یا لمس متاورسی و یا معاملات متاورسی و... را بپرسند، اکنون با تغییر سبک، گامی رو به جلو برداشته و شاید بتوان گفت که میخواهند تهاجمی عمل کنند. ▫️در حافظه تاریخ ثبت شده است؛ روزی تماس تصویری را حرام اعلام کردند، بعد از مدتی همان اعزه، همایش ها را تصویری شرکت کردند و می کنند. و مثل این مورد کم نداریم. ▪️عدم توجه به پیشران های آینده ، باعث میشود تا امروز نیز دنیا را با عینکی محدود ببینیم. و فقط خط کش حلال و حرام را به عنوان خط قرمز و مرز های دین ترسیم کنیم؛ غافل از اینکه اگر مراقب مرز های ایدئولوژیک و تغییرات سریع زندگی مکلفین نباشیم،در آینده مکلفی نخواهیم داشت تا او را مشغول الذمه احکام تلقی کنیم. و هدف تکنولوژی جدید دقیقاً سوق دادن بشر به همین پوچی است. ▫️واژه Metavers از دو کلمه متا، و یونیورس تشکیل شده است. متا در زبان عبری یعنی مرده، و یونیورس یعنی جهان» یعنی جهان مردگان. (عده ای متا را به معنی"فرا" ترجمه میکنند. که در این صورت متاورس، یعنی فرا جهان). اربابان تکنولوژی با تمام قوا می تازند تا بشر را به این سیاه چاله مردگان زنده نما بکشانند ، و افسوس که بسیاری از ما، با عشق مجذوب آنها شده ایم. ▪️الهیات متاورسی و به تعبیری الهیات سایبر یکی از نقطه های حساسی است که باید با شناخت و اقدام به موقع برایش کاری انجام داد چراکه اگر وقت بگذرد ، این سونامی، زندگی های خیلی از جوانان ما را نابود خواهد کرد. البته عزیزان دغدغه مندی هم داریم که پا به پای این فناوری در حال تلاش هستند. ▫️ بیخیال این درد و دل هایی که کار را به جایی نمی برد. انصافاً تجربه دوست داشتنی است: عینک ها بر چشم، نفس ها در سینه حبس» آماده ی پرواز ، پرش از ارتفاع، خلق و لمس تصاویر و حضور در صحنه هایی که ممکن است در این دنیا تجربه شدنی نباشند و قبلاً از آنها فقط در خیالمان یاد می کردیم. اینها برشی از کیک متاورس بودند. ▪️صحبت در این مجال زیاد است. تشویق شدم تا در این زمینه کلیپی بسازم. نوید این را بدهم که ان شاء الله در فرصت مناسب شما را در این زمینه بیشتر آگاه خواهم کرد. ▫️با آرزوی موفقیت برای دوست داران علم و فناوری ▪️نویسنده:محمد جواد ابراهیمی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘هوش‌مصنوعی و اخلاق پژوهش ✍️ احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم یکی از چالش‌های بزرگ هوش مصنوعی (Artificial intelligent) در عرصه پژوهش، تولید ابزارها و نرم‌افزارهای بسیار پیشرفته و هوشمندی است که با سرعتی باورنکردنی، بعضاً با دریافت موضوع، به «تولید مقاله» می‌پردازند. «چکیده مقاله» را به صورتی نسبتاً دقیق تدوین می‌کنند. «منابع» و مستندات را دسته‌بندی و تنظیم می‌کنند. «محاسبات پیچیده» را انجام می‌دهند و فرمول‌هایی را تولید و طراحی می‌کنند. این ابزارها نیز مثل ذهن آدمی، به هر میزان که از آنها استفاده می‌شود، به همان میزان دایره آگاهی و دقت و فهم آنها نیز افزوده می‌شود! برخی از مراکز معتبر و مهم پژوهشی تدوین مقاله، با «مشارکت» هوش مصنوعی را به رسمیت شناخته‌اند. اما بسیاری از مراکز پژوهشی معتبر بهره‌گیری از هوش‌ مصنوعی در تولید مقاله یا بخشی از مقاله یا انجام محاسبات را از مصادیق «انتحال» و «بی‌اخلاقی پژوهشی» به شمار آورده و نشریات یا نویسندگانی که دست به چنین کاری زده باشند را در «فهرست سیاه» قرار می‌دهند. در کشور ما نیز هم‌اکنون، افرادی با استفاده از این فضا، دائماً دوره‌های گران‌قیمتی با عنوان آموزش راه‌های استفاده از هوش مصنوعی در تولید مقاله و امثال آن، برای دانشجویان و بعضاً‌ استادانی برگزار می‌کنند که به داشتن مقالاتی در رزومه خود نیازمندند! امید است تا دیر نشده است، شورای عالی انقلاب فرهنگی یا سایر مراکز مربوط، تدابیر لازم و قوانین مورد نیاز در این حوزه را تدارک و تدوین نمایند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 سینما فرانسه و آمریکا... ◾️فرانسه و آمریکا در نهادینه کردن لیبرالیسم در نهاد جامعه خود رقابت سختی را با یکدیگر دارند و نمود آن در بسیاری از شئون اجتماعی و فرهنگی نمایان است؛ ولی اندک تفاوت های باعث تمایزاتی بین این دو جامعه و نیز آثار هنری و بالاخص آثار سینمایی آنان شده است. ◾️به طور مثال در کشور فرانسه قانون اعدام بالکل ملغا شده و برای هیچ جرم و جنایتی کیفر اعدام انجام نمی شود ، ولی در کشور آمریکا در ایالت های مختلف حتی اعدام برای زیر سن هجده سال اجرا و به شیوه های مختلفی انجام می شود. ◾️در کشور فرانسه هنر های تجسمی و نمایشی از تاریخ گرانسنگ و کهنی برخوردار است و آثاری مانند آثار ویکتور هوگو در عرصه نمایش با شاخصه های بسیار متعالی انسانی، اسلوب سختی را ساخته که حتی با نفوذ مدرنیته و امیال امپریالیستی گذر از این حافظه تاریخی کار چندان آسانی نیست و آثار هنری بالاخص انیمیشن ها و آثار تهیه شده با بستر تاریخی بسیار متأثر از این امر می باشند که به طور مثال به انیمیشن شازده کوچولو تولید سال ۲۰۱۵ می توان اشاره کرد. ولی در آمریکا، سینما از خلق ، ابداع و یا حتی تحریف و استحاله تاریخ و سایر اسلوب های که در شرق و حتی اروپا از چهارچوب های محکمی برخودار است فروگذار نکرده و هیچ حد و مرزی را نمی شناسند و هالیوود و سایر کمپانی های فیلم سازی با بلند پروازی و استفاده از تکنیک ها و صرف هزینه های گزاف به واقع مرزهای تخیل و رویا پردازی را در سینما جابه‌جا کرده‌اند که به عنوان مثال می توان به فیلم مرد عنکبوتی و فیلم سینمایی تلقین اثر کریستوفر نولان اشاره نمود. ◾️البته کشف تفاوت های فرهنگی و هنری متاثر از علوم انسانی و اجتماعی فرانسه و آمریکا نیاز به تحقیقی جامع و دقیق است که از حد این سطور و راقم آن خارج است ولی غرض، دادن اشاره ای و داشتن گوشه چشمی به این مسائل برای درک هرچه بهتر سینما هر دو کشور برای علاقمندان است؛ امید که این مقصود حاصل، و مخاطبان عزیز را انگیزه‌ای برای تحقیق، پژوهش و مطالعه باشد، ان‌شاءالله ... 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🔘کارگاه صفر متاورس (آشنایی با متاورس) 🔻همکاری انجمن سواد رسانه طلاب با پارک دیجیتال فیض 🎙مهندس مصطفی ضابط 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘یهودیان ارتش هیتلر ... ◾️ آیا یهودیان مخالف نازی ها بودن؟! ◾️۱۵۰ هزار نفر از سربازان ؛ افسران و بزرگان ارتش آلمان یهودی بودن ؛ قسمت اول ؛ یهودیان ارتش هیتلر. اینا (صهیونیسم ها) دنیا پرستند نه نژادپرست 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘نقد اتک ان تایتان ▪️کلیات اتک ان تایتان دو چیز هستش. اول اینکه دنیا برپایه ظلم ساخته شده و دوم اینکه در دنیا قانون جنگل حاکمه ▫️برپایه ظلم یعنی یا ظالمی یا بهت ظلم میشه و کسی که الان داره ظلم می‌کنه کسیه که خودش مورد ظلم واقع شده و الان داره انتقامش رو می‌گیره.ارن به عنوان شیطان داستان ۸۰ درصد مردم رو قتل عام می‌کنه اما ما باز هم دوسش داریم و صحنه های پایانی واقعا غم انگیز و دراماتیک هستن. ▪️قانون جنگل یا می‌خوری یا خورده میشی. هیچ راه عادلانه ای برای نجات همه وجود نداره. ▫️دنیایی که اتک تایتان نشون میده فقط پلیدیه . 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘سینما فرانسه و آمریکا...(۲) ▪️یکی دیگر از تفاوت های بسیار مهم سینما فرانسه و آمریکا که شاید متاثر از مسائل جامعه بوده _ ولی این تاثیر شاید منحصربفرد ترین بستر اثر پذیری نسبت به سایر قسمت ها، ارگان ها و نهادهای یک جامعه در قبال فعل و انفعالات اجتماعی بوده _ سینمای آمریکا است؛ سینمای آمریکا در دهه پنجاه و با ورود این کشور به جنگ کره، جریان مک‌کارتیسم‌ را به خود دید که بی اغراق هنوز هم ریشه های آن اختناق بزرگ در سینمای آمریکا مشهود است، در این جریان سینماگران آمریکایی و هنرمندان و فعالان این عرصه همچون سایر شهروندان آمریکایی مورد پالایش قرار گرفته و با کوچکترین شواهد و قرائنی دال بر تمایل به کمونیست، مورد عقوبت های سخت قرار می گرفتند، ولی مسلماً سینما آمریکا از این حیث تاثیر بیشتری را پیدا کرد زیرا باید انعکاس دهنده اثرات این جریان بر جامعه می بود در صورتی که خود بسیار متأثر از این واقعه شده بود، و این شروعی بر کارهای سفارشی و تقریباً می شود گفت پیمانکاری دائم سینما آمریکا برای دستگاه حاکمه و تبدیل آن به بوق دولت شد. ▪️شاید اندک تفاوت اتفاق افتاده در طول این سالیان تغییر کارفرما از دولت به اندیشکده های متعلق به دولت و لابی های سرمایه داری در آمریکا باشد ولی در سرسپردگی و اختناق تقریباً هیچ تغییر خاصی رخ نداده است که به عنوان مثال می توان به فیلم مجستیک برای نشان دادن این برهه اشاره کرد. ▪️البته بلند پروازی های سینما آمریکا گاه به اعتراف برخی تناقضات مبانی فکری لیبرالیسم و امپریالیستی می انجامد که کشف آن در لابه‌لای انبوه تلاش تبلیغاتی این سینما با تکاپوی و ممارست عجیبش کار صعب و دشواری است و گاه جای مناقشه. ▪️ولی در سینمای فرانسه و عبور از جنگ جهانی دوم ، سینمای این کشور از تجربه عکسی نسبت به آمریکا برخوردار است و رقابت سینماگران در نشان دادن مظلومیت و رشادت‌های سربازانشان در جنگ باعث وحدت و اتفاق آراء بیشتری شده و آن را تبدیل به تجربه تاریخی مشترک قابل اتکا نموده است. ▪️البته روح استعمارگرانه و امپریالیستی در قالب ایدیولوژی های مثل لیبرالیسم و اومانیسم، با ذات هنر تضاد ماهوی دارد و دستگاه حاکمه فرانسه و سینما آن نیز از این تضاد مستثنا نیستند و مسلما بنگاه های پول و ثروت سعی در بهره کشی از ابزار سینما برای خود دارند ، چه آمریکا باشد و چه فرانسه؛ جالبتر اینکه نحله فراماسونری در فرانسه جنبه تاریخی تر و با قدمت بیشتری است که مسلما ریشه های آن را می توان در آثار هنری فرانسوی پیدا کرد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘خطر خودفراموشی ◾️عینک را روی چشمانم گذاشت، من هم محکم و قوی و با اطمینان به خود که فریب نخواهم خورد، عینک را روی چشمانم درست کردم به طوری که حتی باریکه ای از واقعیت معلوم نباشد. دو بار که پلک زدم خودم را درست کنار خیابان دیدم. سمت راست ماشین سفیدی پارک بود، دوست داشتم به سمت ماشین بروم که خانم همراه گفت: "پشتتون آسانسور، وارد آسانسور بشید" نمی شود باور نکنی که واقعی نیست، فضا به اندازه ای واقعی بود که حتی از بسته شدن در آسانسور ترسیدم، خود حقیقی ام را فراموش کرده بودم من که در واقعیت در اتاقی بر روی موکت راه می رفتم در مجازی خود را در ارتفاعی دیدم که از وحشت آن با اضطراب گفتم؛ "نمی خوام ادامه بدم" خانم همراه دستانم را محکم گرفته بود شاید می دانست تمام وجودم تسخیر شده است و خود حقیقی ام را فراموش کرده ام، با اصرار من عینک را برداشت. ۱- "عینک وی آر" یا "هدست وی آر" یا "واقعیت مجازی" نمونه ای از دنیای مجازی یا متاورس است، تجربه شبیه سازی شده که کاملا مشابه با دنیای واقعی است و البته می تواند فضای را ایجاد کند که تجربه ای کاملا متفاوت با دنیای واقعی باشد. ۲- واقعیت مجازی یا مجازی که فکر می کنی واقعی است تو را به طور کامل از دنیای واقعی جدا می کند به نحوی که خود واقعی و محیط واقعی خود را فراموش می کنی. ۳- هر چند از عینک وی آر به عنوان یک فناوری برتر یاد می کنند و کاربرده های متنوع و جذابی را بر می شمارند اما یک حقیقت ترسناک دارد و آن خود فراموشی است. ۴- خودفراموشی یعنی خود را فراموش کردن وبه تبع آن، انسانیت، شرافت نفس انسانی، وجدان اخلاقی و سجایای انسان فراموش می شود‌. ▫️خطر خودفراموشی؛ اضطراب، تزلزل، افسردگی و انحطاط و سقوط انسانیت است. ✍🏻 پازکی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢 اکران، تحلیل و بررسی سریال «زخم کاری» با تاکید برنقش زن با حضور: ▫️دکتر زهرا راد _ تحلیلگر سینما ◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘نقد و تحلیل سریال "زخم کاری" در نشست دکوپاژ ◾️به همت انجمن سواد رسانه طلاب، نشست هفتگی "دکوپاژ" با محوریت نقد و تحلیل سریال "زخم کاری" در قم برگزار شد. ◾️به گزارش فکرت، دکتر زهرا راد، کارشناس رسانه و منتقد فیلم در این نشست که با حضور علاقه مندان و پژوهشگران عرصه رسانه و فرهنگ در مؤسسه شناخت برگزار شد، اظهار داشت: در هر دو فصل سریال زخم کاری، محمد حسین مهدویان به عنوان کارگردان اثر اصرار دارد که بگوید این سریال یک کار اقتباسی است و به خصوص تأکید بر الهام گرفتن از آثار شاخص شکسپیر همچون مکبث دارد. ◾️وی افزود: کارگردان در این سریال توانسته با خلاقیت در فرم و جاذبه های هنری، کار نسبتاً شاخصی را به مخاطب تحویل دهد و این مسااله نشان می دهد که در فرم مهارت خوبی دارد اما در عین حال سریال دارای ضعف ها و نقص هایی هم است. ◾️وی همچنین گفت: سریال زخم کاری به دنبال نشان دادن مسایل و مشکلات نظام طبقاتی است و لذا شاهد جنگ قدرت و نفسانیات در افراد هستیم و این که برای رسیدن به ثروت و قدرت چه جنایاتی رقم می خورد. ◾️راد خاطرنشان کرد: با این حال مهدویان در نسبت به جامعه و حاکمیت، مراقب است که دعوای قدرت را سیاسی نکند و البته برای ایجاد جذابیت در فرم متأثر از ژانر نوآر و گانگستری است. ◾️وی بیان داشت: در این کار شاهد نقش آفرینی خاص زنان اغواگر هستیم اما با این وجود در نگاه کلی، سازنده اثر به دنبال نقد مناسبات حاکم بر طبقه ثروتمند و سرمایه دار است. نویسنده: سید مهدی موسوی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هفته سوم دوره آموزشی تربیت مربی سواد رسانه (ویژه طلاب و دانشجویان) 💠 باحضور دکتر اسماعیلی، مدرس سواد رسانه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هفته سوم دوره آموزشی تربیت مربی سواد رسانه (ویژه طلاب و دانشجویان) 💠 باحضور استاد اسفندیار، مدرس سواد رسانه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هفته سوم دوره آموزشی تربیت مربی سواد رسانه (ویژه طلاب و دانشجویان) 💠 باحضور استاد موسوی، مدرس سواد رسانه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘تکنیک های رسانه ای این‌گونه ساخته می‌شوند ...!! ◾️ حال همین تکنیک هارا در سیاست و فرهنگ و اجتماع بسط دهید. در عصر فریب رسانه ای هر مطلبی اشتباه است مگر اینکه خلافش ثابت شود ! ✍️ صدرا 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
ادغام هوش مصنوعی جدید ماسک با «ایکس» http://fna.ir/3fxdno 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘تفکر انتقادی(1) «بسیار مهم؛ خصوصا برای کودکان‌مون» ◾️چیستی وضرورت تفکر انتقادی: آموزش تفکر انتقادی که یکی از مهارت‌های زندگی است از دوران کودکی بسیار مهم است چرا که انسان را قادر می‌سازد تا اطلاعات دریافتی را از همان کودکی ارزیابی نموده و خطرات عمل برپایه یک فرض غلط را به حداقل برساند. ◾️تفکر انتقادی را باید از سنین پایین به کودکان آموزش دهیم تا وقتی بزرگتر شدند در مقابل دوستان ناسالم، انتخاب‌های اشتباه یا حتی موج تبلیغات و مد و رسانه، بتوانند تصمیم درست بگیرند و از خودشان محافظت کنند. ◾️تفکر نقادانه می‌تواند به مثابه جعبه ابزاری از مهارت‌ها تصور شود که کودکان را قادر می‌سازد عمیق‌تر و روشن‌تر درباره آنچه به آن باور دارند و درباره آنچه باید انجام دهند، فکر کنند. چنین تفکری به آنها کمک خواهد کرد نسبت به اطلاعاتی که دریافت می‌کنند هوشیارتر باشند و کمتر در معرض قانع شدن متعصبانه، پیش‌داوری و باور یا رفتار نامعقول قرار گیرند. ◾️پرورش این مهارت‌ منجر خواهد شد به: یادگیری عاقلانه، منطقی بودن، مستقل بودن و برای خود فکر کردن که عناصر کلیدی هر نوع آموزش است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘توی این ویدئو واضح مشاهده می کنیم سه دور فیک نیوز رو 1⃣نسبت دادن سه عکس به کشته شدن فلسطینی ها و اینکه پر از سوتیه این سه تا عکس. در نهایتم نتیجه می‌گیرن که کشته شدن فلسطینی ها دروغه(اتفاقا فیک نیوز مهمی هم شده چند روز اخیر این سه تا عکس) 2⃣مشخص میشه عکس اصلا ربطی به فلسطین نداره و مال ۷ سال پیش در سوریه اس 3⃣این عکس ها رو مخالفین اسد و کلاه سفیدای سازمان ملل منتشر کردن و ادعای این عکس ها حملات شیمیایی اسد بود. یعنی همون اولم عکس ها از مظلومیت مردم بی گناه دفاع نمی کردن ◾️مثل ماست دروغ میگن و برخی باورشون میشه. اومده فیک نیوز رو برداشته، فیک نیوزش کرده و در آخر به عنوان فیک نیوز داده به خورد مخاطب(اعجاب انگیز هستش) 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 استفاده افراطی از فضای مجازی و رسانه در فرزندان ▪️بحران هویت ▫️خود شیفتگی ▪️تصمیم گیری بر پايه وهم و خیال ▫️سطحی نگری ▪️دغدغه دیده شدن ▫️کاهش اعتماد به نفس ▪️احساس نا امیدی ▫️افزایش اضطراب و استرس ▪️بلند پروازی ▫️عدم آینده نگری ▪️کاهش عزت نفس ▫️وسواس ▪️احساس نارضایتی از زندگی ▫️کاهش قدرت تمركز 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh