eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نشست «تاثیر سلبریتی‌ها در انتخاب مردم» با حضور: 🔹دکتر محمد حسنی 🔹حجت‌الاسلام دکتر وکیلی 🔹حجت‌الاسلام محمدلو
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘ضعف کار فرهنگی؛ سرعت‌گیرِ مشارکت انتخاباتی ▪️ متأسفانه در عرصه کار فرهنگی و رسانه ای و در یک کلمه جهاد تبیین، دست‌کم در مواجهه با مخاطبان قشر خاکستری، دچار ضعف های مشهودی هستیم که این ضعف در موسم انتخابات و در بحث اقناع مردم و نسل جوان، بیشتر هم به چشم می آید. ▪️ البته این سخن به معنای نادیده گرفتن زحمات و تلاش های دلسوزانه خاصه از ناحیه جریان های خودجوش مردمی و انقلابی نیست بلکه تأکیدی است بر این که خروجی فعالیت ها هنوز آن چیزی نیست که رهبر معظم انقلاب از ما انتظار دارند. ▪️ روی سخن در این یادداشت عمدتاً ناظر به علاقه مندان به جبهه انقلاب است و گرنه افرادی که نه فقط در دهه هفتاد و هشتاد بلکه در زمان حاضر نیز همچنان «تهاجم فرهنگی» را توهم توطئه می دانند، مشخص است که به کار عمیق فرهنگی آن هم مبتنی بر مبانی انقلاب اسلامی اعتقادی نداشته و ندارند. ▪️ آنچه مهم است این که در عرصه کارهای فرهنگی ضمن توجه به بُعد مخاطب شناسی و زمان شناسی، هوشمندیِ رسانه ای نیز باید چاشنی کار شود و گرنه صرفاً در مسیر پُر کردن بیلان کاری برای فلان نهاد و بهمان سازمان گام برداشته ایم و دیگر هیچ! ▪️ طبعاً برای کارآمدسازی امر تبیین، می‌بایست به مساله روزآمدی توجه داشت، چه آن که نمی‌شود از شیوه‌های قدیمی که کارآمدی خود را از دست داده‌اند، انتظار نتیجه داشت. به دیگر سخن، استفاده از ابزار روز که بُرد مناسب و تأثیر عمیق‌تری داشته باشد یک ضرورت انکارناپذیر به شمار می رود. ▪️ نکته دیگر در این مجال که باید آن را گلایه مندانه مطرح کرد اینکه برخی از افراد که از ابتدا به کارهای فرهنگی مشغول بوده اند، پس از مطرح شدن جهاد تبیین از سوی حضرت آقا، همان کارهای روزمره و متعارف پیشین را به اسم جهاد تبیین، روانه بازار مصرف کرده اند و به این طریق مدعی بوده و هستند که در حال عمل به فریضه جهاد تبیین می باشند. ▪️ نگارنده پیشتر در یادداشتی به این نکته اشاره کرده بود که درصد کمی از سیاهی لشکر امروز رسانه‌ای کشور به معنای واقعی کلمه به دنبال جهاد تبیین و استمرار و ثبات قدم در این طریق آن هم به شکل هوشمندانه است. ▪️البته منکر تلاش‌های مخلصانه برخی فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی نمی‌شویم که به تعبیری به شکل آتش به اختیار امر ولی و رهبرشان را دنبال می‌کنند؛ اما واقعیت‌های موجود رسانه‌ای کشور را نمی‌توان نادیده گرفت، کما این که برای تحول در این عرصه قبل از هر چیز می‌بایست نقص‌ها و ایرادهای خود را بپذیریم تا بعد بشود کاری کرد انشاءالله کارستان. ✍️سید محمدمهدی موسوی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 «وظـیفـه سـنـگیـن خـواص» حجت الاسلام والمسلمین فلاح شیروانی تبیین کرد: ◽️ معجزه مشارکت بالا ◽️اگــر غـفـلـت کـنــیـم، ممکـن اسـت ضـربـه‌ای سـنـگـیـن بـخـوریـم! ◽️هزینه ناشی‌از کوتاهی خواص اهل حق در طول تاریخ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت | مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از رادیو فکرت
اصلح.mp3
3.52M
| 🎧 اصلح 👤علامه مصباح یزدی(قدس سره) 🔻پشتوانه عقلی و عقلایی ضرورت ترجیح اصلح در انتخاب ها 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
انجمن سواد رسانه طلاب
#دکوپاژ | #تحلیل 💢اکران خصوصی و تحلیل فیلم سینمایی «نگهبان» 🔻با حضور: ناقدان و تحلیلگران سینما ⏱
سلام علیکم برنامه اکران خصوصی و تحلیل فیلم سینمایی «نگهبان» به علت برودت هوا کنسل می باشد و به هفته اینده موکول می شود
🔘تکنیک های انتخاباتی ▪️تاکتیک تکرار پیام: ▫️یکی از شگرد‌های همیشگی رسانه‌های بیگانه خصوصاً در مقطع انتخابات تکنیک تکرار یا تعقیب و (پیگیری) است. در این روش رسانه‌های بیگانه با تکرار زمان بندی شده‌ی موضوع سعی می‌کنند آن را تا زمانی که نیاز است، زنده نگه دارند. ▪️تکرار از لحاظ روان شناسی در تشکیل عادت بسیار مفید است؛ به ویژه اگر با دقت توام باشد. به عبارت دیگر، تکرار مثل ضربه‌های پیاپی چکش است که سرانجام میخ را به داخل جسمی فرو می‌برد؛ بنابراین رسانه‌های بیگانه امیدوارند که این شکل از ضربه زدن مداوم، باعث دریافت نکات پیام توسط مخاطب شود. ▫️تکرار این گزاره که انتخابات در ایران فرمایشی است در این راستا صورت می‌گیرد، پاسخ این است که اگر انتخابات در ایران فرمایشی است چرا شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی برای ورود به آن تلاش می‌کنند و خبر‌های انتخاباتی ایران در صدر اخبار تلویزیونی و مجازی و برنامه‌های تحلیلی رسانه‌های خارج نشین قرار می گیرد؟! ▪️عمده رسانه‌های فارسی زبان و انگلیسی زبان این روز‌ها در حال تکرار و تاکید بر غیررقابتی بودن انتخابات و همچنین مشارکت پایین مردم هستند و تکرار این گزاره‌ها باعث شکل گیری و تثبیت همین نگرش در ذهن مخاطبان می‌شود. ▫️این موضوع در رسانه‌های اجتماعی نیز از طریق هشتگ سازی و ترندسازی هشتگ‌هایی نظیر «رأی بی رأی» توسط ارتش های سایبری آن ها دنبال و پس از آن شبکه‌های تلویزیونی مرتبط با پروپاگاندای دشمن هم بر این کمپین‌ها تاکید می‌کنند و به دنبال جهت دهی به فکر و ذهن شهروندان ایرانی هستند... 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
. 💠«تاثیر سلبریتی‌ها در انتخاب مردم» 🌀در این نشست که با حضور دکتر محمد حسنی، حجت‌الاسلام دکتر وکیلی و حجت‌الاسلام محمدلو، برگزار شد؛ به موضوع تأثیر سلبیرتی‌ها بر انتخابات پرداخته شد. 🔰مهمترین عناوین مطرح شده در این نشست عبارتند از؛ 🔹ما در جهانی موازی زندگی می‌کنیم. افرادی که زندگی در آن واحد زندگی متفاوت از مردم دارند. 🔸در کتاب «خدایان بد کردار» نوشته «پیت وارد» سه نوع شهرت مطرح ذکر شده است: 1️⃣ شهرت نسبت‌دار که به اصل و نسب فرد باز می‌گردد 2️⃣ شهرت به‌دست‌آمده و منتج از تلاش و زحمت 3️⃣ شهرت منتسب. که به هیچ وجه با توانایی‌های فرد نسبتی ندارد و میزان تلاش فرد با نسبت او یکی نیست. صرفا از طریق دنبال کننده‌ها شهرت حاصل شده است. (سلبریتیسم) 🔹دو ضلع اصلی در ساختار سلبریتیزم عبارتند: 1. در کانون توجه قرا داشتن 2. رسانه پایه بودن 🔸سلبریتی‌ها رسانه‌ای‌هایی هستند که می‌توانند توجه دیگران را جلب کنند 🔹باید بپذیریم گرایش به مدرنیته و نوعی غربزدگی در سلبریتی‌ها وجود دارد. 🔸در رابطه سلبریتی‌ها و انتخابات باید گفت اساسا هیچ‌گونه تناسب دیدگاهی وجود ندارد چرا که خوراک پیج‌های آنان آبشخور سبک زندگی غربی، جذابیت‌های بصری و تحریک احساسات فالورهایشان است. بنابراین نسبتی با انتخاباتی که منتسب به انقلاب اسلامی و نگاهی الوهیت محور است ندارند. 🔹در کتاب عصر سکولار نوشته چارلز تیلور دین را جزئی از سکولار می‌نامد چرا که رسانه‌های جمعی هژمونی حکومت به رسانه‌های اجتماعی و چند مرجعی تبدیل شده‌اند. طبق این برداشت سلبریتی نسبت به حکومت و سیاست، دلالتی منفی و در انتخابات اثری واگرایی خواهد داشت. 🔸شهرت ابزار «پست مدرن» است. و سلبریتی کالای «صنعت فرهنگ» که به تأسی از رسانه و تصویر، به حیات لیبرالی خود ادامه می‌دهد «هایدگر» در این باره می‌گوید: ما در «عصر تصویر جهان» زندگی می‌کنیم، به تعبیر این متفکر آلمانی «حادثه بنیادین عصر جدید غلبه بر جهان به عنوان نقش و تصویر است». 🔹به قول «سوزان سونتاگ» نویسنده و فیلمساز فقید آمریکایی در این عصر «واقعیت بیش از پیش شبیه چیزی می‌شود که با دوربین می‌بینیم». 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢اقدامات تبلیغاتی و رسانه ای ابلیس برای گمراه کردن انسان 🎙استاد نجف لکزایی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🎁🎁 بزرگ *رأی من* برای شرکت در این مسابقه کافیه به یکی از سوالات زیر پاسخ دهید... 🤔چرا رأی می‌‌دهی؟ 🤔چرا رأی نمی‌دهی؟ ✅ پاسختون رو در یک جمله به شماره 📱3000802222 پیامک کنید و در قرعه‌کشی جوایز متبرک و خاص حرم مطهر امام هشتم علیه السلام شرکت کنید. ⏳ مهلت شرکت در مسابقه 10 اسفند ماه ❣️در حرم بمانید؛ کانال رسمی حرم مطهر امام رضا(ع) 🆔 @razavi_aqr_ir
🔘تروریسم پُست مدرن ▪️اینترنت و فضای مجازی، شاید بیان کلی در خصوص قدرت «انقلاب اطلاعاتی» باشد که بستر ارتباطی مناسب و کارآمد برای تروریست‌های معاصر محسوب می شود. اما از سوی دیگر «مزایای بزرگ اینترنت... برای کمک به گروه‌هایی است که متعهد به ترور جوامع برای رسیدن به اهداف خود هستند.» علاوه بر این، برخی از تحلیلگران و محققان خاطرنشان کردند که نام امروزی تروریسم که بعد از حملات 11 سپتامبر به مکاتب مختلف معرفی شد و پازل‌های مشابهی را نیز در بر گرفته، نشانگر شروع یک نوع «تروریسم جدید» در جامعه بین‌المللی است. ▪️در سال 1996، والتر لاکوئر مقاله‌ای تحت عنوان «تروریسم پُست‌مدرن» در مجله "امور خارجه" منتشر کرد که در آن؛ ظهور این نوع تروریسم جدید را مشخصاً پیش بینی کرده و آن را دارای شاخص‌هایی همچون نبود حمایت مالی از سوی دولت‌ها، حضور ایدئولوژی‌های مذهبی و تمایل به استفاده از سلاح‌های ضد بشری و کشتارجمعی یاد کرده است.همچنین لاکوئر براین باوراست که: «جامعه کنونی به نوع جدیدی از تروریسم به شدت آسیب‌پذیر شده که در آن قدرت مخرب «تروریست و تروریسم» به‌طورقطع در قالب یک تاکتیک کشنده ؛بسیار پررنگتر از گذشته دیده می شود.» ▪️چنین نگاهی از سوی لاکوئر یک دهه بعد شکل جدید خود را نشان داد، هنگامی‌که گزارش های تحقیقاتی کنگره آمریکا « موضوع تروریسم بین‌الملل مرتبط با گسترش سلاح‌های کشتارجمعی را مطرح ساخت.» تلاش برای حمله شیمیایی درکشور اردن شواهدی از اعتبار چنین نگرانی هایی را نشان می‌دهد. علاوه بر این، "تروریسم جدید" حملات انتحاری را نیز دربرمی گیرد که چندان تاریخی و منحصربه‌فرد نیستند، اما ازلحاظ فنی کاملاًبی‌سابقه ، بسیارظرفیت و مقیاس بسیار مخربی دارند. ▪️به‌تازگی، ببرهای آزادیخواه سریلانکا یک حمله انتحاری را به یک کاروان از اتوبوس‌های نظامی انجام دادند که بیش از نود نفر از کارکنان نیروی دریایی سریلانکا از بین رفتند و یا در حملات انتحاری تروریست های وابسته به داعش در کشور عراق و سوریه هزاران نفر از افراد بی دفاع کشته و یا زخمی شده اند که عموماً در مناطق شهری صورت گرفته است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 منجی به روایت هالیوود ️همه ی انسان ها دوست دارند بدانند این دنیا نهایتا به کجا می رسد و نقطه پایان آن کجاست؟! انسان امروز نیز آنچنان مادی، فلکزده و زمینی شده است که برای موضوعات فرازمینی دلش تنگ شده و بیش از همیشه می خواهد بداند فرجام این دنیا چیست... ؟! ▪️البته از این حس کنجکاوی می توان سوء استفاده نیز کرد و انواع قرائتهای عجیب و غریب را در خصوص آخرالزمان به خورد انسان امروز داد؛ کاری که سینمای هالیوود مأموریت عمده ی آن را بر عهده گرفته است. ▫️هالیوود که در واقع یک نام استعاری و نمادین برای مدیریت امپراتوری تصویری غرب است، در رویکرد به بحث آخرالزمان، مثل دیگر رویکردهایش ناظر به فکر، برنامه ریزی و اندیشه قبلی است... هالیوود صرفا از این جهت که آخرالزمان سوژه ی ناب، بدیع، جذاب و تماشاگرپسندی است سراغ آخرالزمان نرفته است بلکه مقاصد کاملا جدی و نهفته ای در این رویکرد وجود داشته است. ▪️از همان آغاز، یهودیان به دلیل نفوذی که در هالیوود داشتند توانستند بسیاری از آموزه های توراتی را به فیلمهای هالیوودی تسری دهند. از این رو در بسیاری از فیلمهای هالیوودی تقابل مسلمانان با فرهنگ غرب را شاهدیم. مسلمانها به عنوان مظهر سنت، و غرب به عنوان مظهر مدرنیته و نمایش چالش سنت و تجدد، و همواره می بینیم که سنت در این گونه فیلمها محکوم می شود... ▫️در واقع فیلمهای متعددی را شاهدیم که در آن ها مسلمانان شرایط آخرالزمانی را برای دنیا ایجاد می کنند و به نوعی آنان مسبب این خطا هستند... ▪️این تصاویر، به تدریج گزاره ی تروریست بودن مسلمانان را در ذهن مخاطب غربی پررنگتر می کند. بر این اساس، مسلمان بنیادگرا، تروریست است چون به مفاهیم جهاد و شهادت ایمان دارد و کسی که چنین باوری دارد مضر به حال جامعه است، بیماری روانی است که او را باید حبس کرد؛ چرا که مخل آسایش و امنیت دیگران است... ▫️این نوع نگاه مغرب زمین به فرهنگ ما باعث شده است تا هنگام به تصویر کشیدن شرایط آخرالزمانی، در سناریوهای آن ایفای نقش «ضد مسیح یا دجال یا جناح مخالف حق» را به عهده ی مسلمانان بگذارند... و در این راستا برای گوشزد کردن خطر آخرالزمانی مسلمانان، شخصیت آخرالزمانی منجی مسلمین را بعنوان « دجال غرب» نشان می دهند و اینکه این همان آنتی کرایست یا ضد مسیح معروف است که می آید و دنیا را با خطر مواجه می کند...!!! ▪️به تدریج این صراحت لهجه در اکثر فیلم های هالیوودی بیشتر شده و به وضوح مسلمین را جناح باطل آخرالزمان و رهبر آنان را، «آنتی کرایست» یا همان «دجال» نشان می دهند و این رویکرد در بسیاری از کارهای آنها قابل رصد و پی گیری است... ▫️منبع: مصاحبه با مجید شاه حسینی، استاد دانشگاه، پایگاه اطلاع رسانی حوزه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘بِکار بَستنِ آزادی ▪️در این اثر که یک مستندِ آرشیویِ کوتاه است، از فلسطین می‌رسیم به ایران، انقلاب ۵۷، مهسا امینی و حاج قاسم سلیمانی. ▪️در بخش «با ربط و بی ربط به سینما» cinemafromcinema.com/?p=626 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#انتخابات 💢 نشست «تاثیر سلبریتی‌ها در انتخاب مردم» با حضور: 🔹دکتر محمد حسنی 🔹حجت‌الاسلام دکتر وکی
نشست سلبریتی در انتخابات.mp3
31.49M
| 💢 نشست «تاثیر سلبریتی‌ها در انتخاب مردم» با حضور: 🔹دکتر محمد حسنی 🔹حجت‌الاسلام دکتر وکیلی 🔹حجت‌الاسلام محمدلو 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔘 دوراهی‌ انتخاب صالح یا اصلح!؟ ▫️رسانه های بیگانه معتقدند که مقام معظم رهبری، در این ، تغییر رویکرد داده اند و برخلاف انتخابات قبل، ما بین دوراهی مشارکت حداکثری و انتخاب فرد صالح از یک سو و مشارکت حداقلی و انتخاب فرد اصلح و یا به عبارت دیگر، مابین جمهوریت و اسلامیت، دومی را انتخاب کرده اند. ▫️ نظر شما چیست؟ ▫️ یکی از شگردهای اصلی اندیشمندان سیاسی غرب ،گرفتار کردن انسان ها در دو راهی های ساختگی است؟ آن ها با این کار، دعوا به پا می کنند و اهداف مدنظر خود را جلو می برند. ▫️مردم عزیز باید مانند سنوات گذشته با هوشیاری عمل نمایند که در بازی دشمن به نفع جبهه انقلاب توپ بزنند . ▫️هدف اصلی؛ مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 چگونه با ذهنیت سازی‌های هدفدار، شهروندان را از حاكمیت و از هویت خویش منزجر می‌سازند؟! ▪️یکی از مهم‌ترین اهداف رسانه‌های بیگانه و فارسی زبان خارجی این است تا كشور را از اهداف جاری خود دور كنند. ▪️آنها تلاش می‌كنند تا با گزینش از پیش تعیین شده‌ی نقص‌ها، كاستی‌ها، سهل‌انگاری‌ها، ناشایستگی‌ها، تصمیمات احمقانه و رفتارهای مضحك و به ظاهر تمسخرآمیز، یك تصویر منسجم و طرح كلی تثبیت شده از کشور و نظام به مخاطبان خود ارائه دهند. ▪️به دنبال آن، برای این مدل سازی‌ها مصادیقی را پیدا می‌کنند تا از طریق و تلویزیونی مدام به آن بپردازند و در عوض بسیاری از موضوعات اصلی و اساسی پیرامون پیشرفت های کشور را مسكوت، تحریف شده و برچسب خورده رها كنند. ▪️خروجی چنین رفتارهایی از رسانه‌های بیگانه این خواهد بود كه شاهد احساس ضعف و عقب ماندگی‌های اجتماعی در شهروندان باشیم. رویكردی كه احساس عقب ماندگی به شهروندان می‌دهد و این فكر را در آن ها تقویت می‌كند كه ما دچار یك حاكمیت مضمحل، غیر عقلانی و غیر شایسته‌ای هستیم كه با زور حاكم شده است نه با خواست عمومی و منطق... ▪️در نهایت نسبت به ارزش‌ها، سنت‌ها و هویت ملی خود منزجر می‌شود و تصویر رویای فردا برای جوانان و مخاطبان آن ها به صورت تدریجی با گذشت زمان از بین خواهد رفت.... ▪️هدف رسانه‌های بیگانه نیز همین ذهنیت سازی است كه به احساس انزجار، دل زدگی و ناامیدی از هویت و حاكمیت در فرد می‌انجامد. ▪️از طرف دیگر نیز طرح‌های موازی از وضعیت دیگر كشورها مانند اروپای غربی و آمریكای شمالی ترسیم می‌كنند و تصاویری از شهروندان ایرانی مهاجرت كرده به این کشورها می‌سازند و با القای فاصله میان آنچه كه فرد احساس می‌كند در آن قرار گرفته با حالتی كه احساس می‌كند كه دیگران در آن قرار گرفته‌اند، یك تصویری می سازند که تا حد زیادی تحریف شده؛ نه به این معنا كه آنچه كه در داخل و خارج كشور نشان می‌دهند، الزاما دروغ است بلكه یك تصویر گزینش شده و هدفدار است. ▪️لذا؛ كاركرد رسانه‌های بیگانه ایجاد تصویری گزینش شده و القای احساساتی است كه در نهایت به تصمیمات، رویكردها و رفتارهای پرخاشگرانه و ناخوشایند در شهروندان می‌انجامد... ▪️ با آگاهی از این شگردها، ساخت الگوها و انگاره های ذهنی خویش را به دست این رسانه‌ها نسپاریم... 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 چرا مشارکت در این دوره بالاست؟ عباس بابائی ▪️ناکارآمدی‌های فراوان دولت قبل در کنار جنگ جهانی رسانه علیه ملت، باعث‌شد نصاب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ انقلاب حدود ۵۸ درصد بود، به حدود ۴۰ درصد تقلیل یابد! تکرار مشارکت زیر ۵۰ درصد در انتخابات ریاست‌جمهوری با ميانگين ۶۶ درصد، نگرانی‌ها را نسبت به انتخابات پیش‌رو به‌طرز قابل‌توجهی افزایش داد. اما با اندکی تأمل می‌توان فهمید، حوادث مبارکی در حال وقوع است که نوید «مشارکت حداکثری» را می‌دهد: ۱) پایان قیمومیت پدرخوانده‌ها؛ یکی از تلخی‌های گزنده در دوره‌های مختلف انتخابات، قیم‌مآبی عده‌ای در جناح‌های متعدد کشور بود که مجالی برای عرض‌اندام به باقی ظرفیت‌ها به‌ویژه جوانان نمی‌داد. طیفی با ترساندن از رقیب موهوم و طیف‌دیگر با تحکم‌های روشنفکرمابانه، هر صدایی را در قامت «صدای‌ملت» در جناح متبوع خودشان خفه می‌کردند؛ «اما این‌بار فرق‌می‌کند!» آنان‌که «نهضت مردم‌سالاری دینی» را در راستای «نهضت بزرگ خمینی» می‌دیدند، با «ائتلاف مردمی عدالت» به مبارزه با پدرخوانده‌های سیاسی آمدند تا «هوالمطلوب»های واقعی، در میان تعدد لیست‌های مردمی انتخاب شود نه با زدوبندهای سیاسی در شب انتخابات! نکته‌ی زیباتر آنجاست که این‌روزها حتی در پایتخت، بعضی از احزاب در برابر تعدد لیست‌ها نتوانستند «پایداری» کنند تا در یک جبهه نیز شاهد لیست‌های مختلف باشیم! ۲) تنها نسخه‌ی شفابخش؛ نزدیک‌شدن افکار و گفتار و رفتار مجریان دولت و ناظران شورای نگهبان به منظومه‌ی سیاسی‌-اجتماعی «امام‌خامنه‌ای» باعث تأیید صلاحیت گسترده‌ای از طیف‌های مختلف شد که محصول ارزشمند آن، «مردمی‌ترشدن» انقلاب و نظام و «مشارکت حداکثری» خواهد بود. ۳) دولت مردمی؛ خیز بلند دولت برای برگزاری انتخاباتی «آسان و امن»، نویدبخش لیلةالقدری مبارک است. مصوب‌شدن قوانینی همچون استفاده از انواع کارت‌های شناسایی جهت رای‌دادن، در کنار جلوگیری از تکرارنشدن اتفاقاتی چون تخلفات انتخاباتی ناجوانمردانه‌ی برخی مدیران در دولت‌های گذشته، انتخاباتی پررونق را نوید می‌دهد. این اقدامات ارزشمند و بهنگام، وقتی در کنار خدمات فراوان دولت(به‌ویژه ریشه‌کنی کرونا) آن هم بعد از بحران‌های فراوان هشت‌سال دولت غربگرایان قرار می‌گیرد، هر انسان منصفی را نسبت به انجام وظیفه‌‌ی مکتبی‌اش در قبال اسلام و انقلاب و میهن شائق می‌کند. ۴) صداوسیمای ملی؛ صداوسيما که مدت‌های مدید تبدیل به «جعبه‌ی جادویی سلبریتی‌ساز» شده بود، در سالیان دراز با نشان‌دادن احزاب تکراری و پیرمردان سیاسی، داد انقلابی و غیرانقلابی را درآورده بود! امسال اما در تغییری ماهوی فقط در یک برنامه‌ی تراز انقلاب حدود یک‌میلیون نفر از مخاطبانش، عهد کردند تا «به‌اضافه‌یک» شوند و یک‌نفر را که با صندوق رأی قهر کرده، پای صندوق رأی بیاورند! راه‌اندازی کانال‌های متعدد انتخاباتی در تلویزیون، مناظرات فراوان و پرچالش سلایق گوناگون، به همراه برنامه‌های متنوع و گسترده که زیبا و هنرمندانه در حال تولید و پخش است، ثمره‌ای مبارک به‌دنبال خواهد داشت. ۵) سرداران جوان گام دومی؛ این دوره از انتخابات مصادف شده با تولد طیف‌های گسترده‌ای از گروه‌ها و کنشگران جوان حوزوی و دانشگاهی در سراسر کشور که در آوردگاه جهاد کنشگری، فضای حقیقی و مجازی را عالمانه و هنرمندانه به دست گرفته‌اند تا بازنشستگان سیاسی این‌بار مجبور شوند صحنه‌ی پرتکرار «احساس تکلیف» را به «جوانان گام دومی» بسپارند! ۶) دانشگاه تراز؛ انتخابات امسال، دانشگاه را نیز تکان داده است؛ البته نه دانشجویان دغدغه‌مند را؛ بلکه استادان دانشگاه‌های مختلف کشور را تا جایی‌که نه تنها وارد کارزار «دعوت به انتخابات» شده‌اند، بلکه در اقدامی انقلابی، اسامی خود را به‌صورت علنی در فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات انتخاباتی اعلام کردند! ۷) ای لشکر صاحب‌زمان... در کدام دوره از انتخابات سراغ دارید که اصناف و اقشار مختلف مردمی این‌گونه نسبت به سرنوشت انقلاب، احساس تکلیف کنند! از جمله‌ی این اصناف، پزشکان هستند که این‌روزها به‌صورت کاملاً خودجوش در نسخه‌‌های غالباً ناخوانای‌شان، بسیار خوانا بیماران را به شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند! ۸) امام بیدارِ جبهه‌ی حق؛ سایه‌ی پربرکت «امام‌خامنه‌ای» عزیز مستدام که هرآنچه از اقدامات مبارک در میان ملت محقق می‌شود، از افکار و گفتار و رفتار انقلابی اوست؛ به لطف الهی دعاهای خالصانه‌ی ایشان بار دیگر به اجابت خواهد رسید و همچون راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن شاهد «حضوری انقلابی» در انتخابات خواهيم بود. ▪️فارغ از هر نتیجه‌ای که در این انتخابات حاصل‌شود، حضور پررنگ مردم به عنوان «صاحبان اصلی انقلاب» در میدان کنشگری، قدم بزرگی است در راه رسیدن به جامعه‌ی‌اسلامی و تمدن‌اسلامی‌. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 ا ☑️ به چه کسی رأی دهیم؟! 🎙حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجف لک‌زایی، رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✔️خداوند کریم در قرآن می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ يَأمُرُكُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها» امانت‌ها را به کسانی بسپارید که صلاحیت و شایستگی لازم را دارند. ✔️بنابراین ضمن شرکت در انتخابات باید کسی کنیم به کسی رأی دهیم که از شایستگی‌های لازم برخوردار باشد. امانت‌دار و متعهد و متخصص باشد. ✅ در یک کلام به کسی رأی دهیم که برای اقامه دین تلاش کند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی 📲وبگاه| فکرت | مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢یکی از مهمترین اشتباهات صدا و سیما در دو دهه اخیر ▪️دکتر محمد حسنی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢رای ندادن هیچ فایده ای نداره 💢در رای دادن احتمال فایده وجود داره 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔘واردشوندگان به صنعت سلبریتی ✍️دکتر حوریه بزرگی ▪️واردشوندگان به صنعت سلبریتی، ابتدا باید در برابر که نامورسازان وضع می‌کنند، سر تسلیم فرود آورند. کوچکترین فرمان‌‌ناپذیری از سوی سلبریتی‌ها، تبعاتی سخت برایشان به‌همراه داشته باشد. ▫️در ، این قوانین شامل رژیم‌های فشرده غذایی سخت، خودبهینه‌سازی مستمر و در صورت لزوم جراحی زیبایی، ورزش‌های خاص برای اجرای بهینه رقص‎‌آرایی و ارائه بدنی جذاب، آموختن زبان‌های خارجی، نظم شدید و عدم ارتباط‌گیری با دیگرانی که شرکت اجازه نمی‌دهد و هر چیزی است که بازنمایی رسانه‌ای سلبریتی را در قالب یک (بت) باورپذیر کند. ▪️پژوهش‌ها ثابت کرده است، میان دینداری و هواداری از یک سلبریتی رابطه معکوس وجود دارد. این یعنی هر قدر باورمندی و اتصال ما از معبود اصلی دور شود، به‌دنبال ارضای حس پرستشمان در نمونه‌های جایگزینش در معبودهای مادی و انسانی خواهیم بود. ▫️سلبریتی‌ها را آیدل می‌خوانند و می‌دانند؛ چون در زمانه‌ی غیاب، طرد و غفلت بشری از خالق خویش، جذاب برای پرستش‌اند. این روزها، اما یکی از آیدل‌های کره‌ای، بتِ درون را شکسته و به هوادارانش از جهان بی‌بت‌پرستی و خداپرستی می‌گوید که برنامه و قوانینی دقیق اما دارد... (از اینجا تماشا کنید) ▪️اما مهم آن است که صنعت سلبریتی، را نیز به مسلخ نمایشی‌شدن می‌برد تا برندِ سلبریتی را تقویت کند؛ پیت وارد، در کتاب خدایان بدکردار برای تبیین فرایند استحاله دین در فرهنگ سلبریتی، از کلیدواژه خوب و دقیق «چرخش سوژه‌ای» استفاده می‌کند. یعنی سلبریتی در مقام سوژه مختاری است که میان منابع دینی و غیردینی گزینه‌های خود را دارد و این منابع در فرهنگ حل شده‌اند. در این فرایند سوژه احساس نمی‌کند با مرزهای سنت محدود می‌شود، بلکه او در راستای هدف و ساخت برند خود، به هرچیز دینی یا غیردینی که بخواهد، متوسل می‌شود و در چنین شرایطی تمایز میان گفتمان‌های سکولار و دینی فرومی‌پاشد. ▫️در چرخش سوژه‌ای، مردم دیگر خود را در رابطه با فرمان‌های استعلایی نمی‌بینند، بلکه آنچه مهم و استعلایی است، خود فرد و اموری مانند «آگاهی، ذهن، خاطرات، عواطف، احساسات، شور و حال، تجربه‌های بدنی، رؤیاها، حس‌ها، وجدان درونی و گرایش‌ها» هستند. بدین‌سان پرسش «چگونه می‌توانم رستگار شوم؟» به «چطور می‌توانم حس خوبی درباره خودم داشته باشم؟» مبدل می‌شود. ▪️نظر به پیش‌گفته‌ها، در مواجهه با سلبریتی‌هایی مانند مدیریت مواجهه با او مهم است؛ تمرکز و برجسته‌سازی وجوهی از شخصیت او که منادی رهایی از بت درون و پرستش خالق است و نقد وجوهی از دینداری او که هم‌بسته با نمایشی شدن و است، بسیار مهم است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از رادیو فکرت
دوباره ایران .نهایی.mp3
5.67M
| 🎧 با جمهوری اسلامی تا ابد... ✍️نویسنده: محمدحسین نجفی فتح دهقان 🔰گویندگان: 🔻علی عسگری 🔻مجید رنگی 🔻مهدی غفاری 🔻الیاس فلاحتی 🔻میثم شهردمی 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت