🔘اهداف دشمنان داخلی وخارجی از رها ماندن فضای مجازی در داخل چیست؟
✍ سیدعلیرضا آل داود
▪️اهداف دشمنان داخلی وخارجی از راه اندازی جنبش های اجتماعی با استفاده از پیام رسان ها، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی رها شده در کشور چیست؟
1⃣ پروژه بی ثبات سازی: شبکه سازی گسترده در فضای مجازی با اهدافی چون جمع آوری Bigdata، جریان سازی برای جنگ شناختی، جنگ روایت ها و جنگ اراده ها
2⃣ بهره گیری از ابزار مکمل جنبش های اجتماعی( پیام رسان هایی نظیر تلگرام و شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام) برای انتقال سریع اخبار و پیام های جعلی، شایعات، دوقطبی سازی، فریب و جریان سازی رسانه ای
3⃣ هدایت افکار عمومی: ایجاد موج های رسانه ای ساختار شکن، منفی و سازمان یافته بمنظور ایجاد ناامنی و سردرگمی در مخاطب با این هدف که رهبران سیاسی و نظام به نظرات و خواسته های اجتماعی و اقتصادی مردم بی توجه هستند.
4⃣ ایجاد جنبش اجتماعی توسط فضای مجازی و تبدیل آن به جنبش عمل گرا، حقیقی، براندازانه، زنانه در کف جامعه مانند #فتنه۸۸ که فیس بوک و توئیتر این نقش را بر عهده داشتند، در فتنه های 96 و 98 پیام رسان تلگرام و واتس اپ و شبکه اجتماعی اینستاگرام آتش بیار معرکه بودند
5⃣ جنگ نرم، جنگ شناختی و جنگ روایت های اعتقادی-اجتماعی با استفاده از استراتژی ایجاد نت ترول ها مانند جنبش های زنانه مانندچهارشنبه های سفید، دختران خیابان انقلاب و نه به حجاب اجباری، اجرای سند ۲۰۳۰، روایت سازی با هشتگ اعدام نکنید، دختر آبادانی، نوید افکاری که مقدمه ایجاد جنبش های اجتماعی براندازانه در کشور است که با محوریت فضای مجازی و سرویس های آن دنبال می شود
6⃣ فروپاشی از درون: با توجه به اظهارات صریح سران آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر حمایت از رسانه های مختلف نظیر شبکه های ماهواره ای، شبکه های اجتماعی، پیام رسان ها و... برای از بین بردن مشروعیت و مقبولیت داخلی نظام، ایجاد جنبش های اجتماعی چند ماه اخیر را باید در این راستا ارزیابی کرد.
7⃣ توجه به اصل کاهش ضریب شکست:با توجه به ترس و استیصال آمریکا و رژیم صهیونیستی از رويارويي مستقیم با ایران به دلیل غیر قابل پیش بینی بودن هزینه های این جنگ و پاسخ کوبنده و واقعی ایران اسلامی نظیر بمباران عین الاسد و هدف گرفتن پهپاد های آنان، آنها ترجیح داده اند از ضعف ها و کم کاری های موجود اقتصادی و طمع #جریان_نفوذ و جریان تحریف استفاده کرده و پیام رسان ها و شبكههاي اجتماعي غربی را در ایران تقویت کنند.
▪️گفتنی است در این میان نباید از موضوع #نفوذ_جریانی در کشور غفلت نمود، چراکه این نوع نفوذ با شبکه سازی داخل ملت به دنبال تصمیم سازی برای مسئولان، نخبگان و افراد تاثیر گذار در سطح کشور است.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تولید فلسفههای مضاف، فریضه ماست.
ما چرا در فلسفه اجتماعی خودمان تعمق نکنیم؟ چرا در فلسفه سیاسی خودمان غور نکنیم؟ فلسفه سیاسی ما چه باید باشد؟ حتما در فلسفه سیاسی یکی از این الگوهای غرب را باید بگیریم؟ باید در فلسفه سیاسی تابع انگلستان و آمریکا و فرانسه باشیم؟ تابع شوروی باید باشیم؟
#فلسفه_سیاست_اسلامی
#فلسفه_اخلاق_اسلامی
#فلسفه_اقتصاد_اسلامی
#فلسفه_زندگی_اسلامی
#فلسفه_هنر_اسلامی
#فلسفه_معماری_اسلامی
#فلسفه_جامعهشناسی_اسلامی
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 آیا از محتوای بازیهایی که فرزندانتان انجام میدهند، اطلاع دارید؟
▪️ آیا میدانید پس از مدتی کودکتان به دیدن تصاویر مستهجن اعتیاد پیدا میکند؟
▫️ دیدن این فیلم برای والدین توصیه میشود
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘تغییر نام پیام رسان داخلی ایتا از حسینیه به فرقه(فرقه ایتا)
▪️سایت خبری تحلیلی انصاف نیوز به تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ پستی را با عنوان "فرقه ایتا" به اشتراک گذاشت که در آن به موضوعات مختلف از نگاه و کنش ایتایی ها پرداخت.
▫️آنچه بیش از همه توجه مخاطب را جلب می کند نامگذاری مطلب منتشر شده با نام (فرقه ایتا) و معرفی افراد با نام (ایتایی ها) و بررسی کنش آنها در موضوعات مختلف است.
▪️نام "فرقه ایتا" که چندی پیش به نام "حسینیه ایتا" معرفی شده بود چند چیز را به نمایش میگذارد:
1️⃣ مسجد و حسینیه در نگاه انقلاب پایگاه عظیم مردمی برای مجاهدت و دفاع از انقلاب و اسلام بوده و هست، این بار اما در فضای مجازی هم حسینیه کارکرد خود را به خوبی نشان داده است و پایگاهی مجازی برای جبهه انقلاب و محور اتحاد و وحدت مدافعان گفتمان انقلاب و اسلام گردید.
2️⃣جبهه انقلاب در دفاع از گفتمان انقلاب و اسلام و تهاجم به دشمن در بستر داخلی موفق عمل کرده است و پایگاه دردسرسازی برای مخالفین انقلاب اسلامی گردید و به مدد الهی این قدرت را دارد که گفتمان غیرانقلابی تمام پیام رسان های خارجی را به زیر بکشاند.
3️⃣توجه به امکانات و توان داخلی قوی ترین و مطمئن ترین ابزار برای جبهه انقلاب در تقویت، حفظ و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی است و زمینه ساز وحدتی است تا در کنار هم مشتی سنگی و سنگین بر تمام محتواهای تفرقه افکن پیام رسان های خارجی شود.
ان شاءالله
✍🏻پازکی
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘 ترندهای فضای مجازی از کجا میآیند؟ / درک اتفاقاتی که در پلتفرمها میافتد از همیشه سختتر شده
▪️سازوکار رسانههای اجتماعی در انتخاب و نمایش محبوبترین محتواها، بیشازپیش، پیچیده و مبهم شده است. هیچ بعید نیست که ویدئویی خاص در گوشهای از فضای مجازی سروصدا کند، ولی در صفحات شما ظاهر نشود و از آن باخبر نشوید.
▪️یا متوجه شوید که محبوبترین ویدئوهای فضای مجازی چیزهایی است که تا به حال ندیدهاید. ازاینرو، «ترندشدن» و «وایرالشدن» معنا و اهمیت خود را از دست داده و دیگر به معنای محبوبیت همگانی نیست. پس خبرها و ویدئوها چگونه ترند میشوند؟ مخاطرات این پیچیدگی سرگیجهآور فضای مجازی چیست؟ و آیا ممکن است پای منافع کلان سیاسی در میان باشد؟
▫️۲۰۰۰ کلمه
▫️ زمان مطالعه: ۱۲ دقيقه
▫️ ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
🌐 B2n.ir/n67118
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘دموکراسی و آزادی بیان غربی
▪️شاید فکر کنید دموکراسی یعنی رای اکثریت
▪️شاید فکر کنید آزادی بیان یعنی اجازه صحبت و اعتراض دادن به همه مردم
▪️معلومه که نه
▪️دموکراسی در غرب یعنی هرچی سران کشورها بگن. دقیقا همون چیزی که اقلیت بگه. گسترش دموکراسی با جنگ هم همینه. تعیین زورکی حاکمی که طبق نظر غرب عمل کنه. اصلا حرف مردم مهم نیست
▪️آزادی بیان هم یعنی شما به مسائل خط قرمز دار اخلاقی یا دینی وارد بشی. مثل سوزاندن قرآن یا تجمع برای قانونی کردن همجنسبازی
▪️پس اعتراضات مردم غرب در حمایت از فلسطین نه دموکراسیه نه آزادی بیان. بخاطر همین پلیس ضد شورش می فرستن سراغشون
@inaghd_ir
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘زخم کاری؛ زخمی کاری بر پیکره اخلاق
▫️به بهانه خبر پخش زخم کاری 3 در هفته های آتی بر آن شدم که نوشته ای کوتاه در باب این فیلم از وجه اخلاقی بنویسم. به دنبال پاسخ به این پرسش که آیا ما جایزیم برای این که قبح یک عمل غیر اخلاقی را نشان دهیم از هر ابزار غیر اخلاقی بهره ببریم؟ سوژه اصلی این سریال نشان دادن زشتیِ «طمع» بود و برای نشان دادن این فعل اخلاقی بد، دهها فعل غیراخلاقی و قبیح را نمایش می دهد.
▫️شخصیت اول این داستان(مالک) به شدت حسود است؛ بخش مهمی از تصمیمات او در زمینه قتل و غارت و فحشا و تحقیر و... ریشه در این طمع دارد
▫️فارغ از اشکالات فنی و ساختاری فیلم در بُعد اخلاقی، کارگردان کاری را با مخاطب می کند که به جای حس انزجار از فردی که دچار قتل و دزدی و... شده است؛ حس دل رحمی پیدا کنیم. سریالی که در نیمه اولش از یک شرور قهرمانسازی میکند و در نیمه دوم،تمامی بار گناهانش را زیر سایه آه و ناله تطهیر میکند، چطور میتواند مایه عبرت طمع، خشونت، ثروتطلبی باشد؟ سریال در حالی با شعری از سعدی در نکوهش طمع تمام میشود که شخصیت طمّاعش چند دقیقه پیش در کمال معصومیت، چاقو خورده و صدای بالا آوردن خون از دهانش، بیش از آنکه مخاطب را نسبت به سوژه دفع کند، حس دلسوزی را در او برمیانگیزد!
▫️ما همچنان در یک تعارضی هستیم که بالاخره با قاتل و دزد همراهی کنیم و به او حق بدهیم یا از نابودی او خوشحال باشیم؟ باید گفت جناب کارگردان از منجلاب بی اخلاقی ها نمی توان صید اخلاق کرد لذا به راستین باید گفت فیلم شما زخمی کاری بر اخلاق بود..
✍️ ابراهیم شریفی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از مؤسسه پژوهشی امام علی (ع)
#دوره #آنلاین #رایگان
مؤسسه پژوهشی امام علی(ع) برگزار میکند:
💢 دوره بایدها و نبایدهای تحصیل در علوم عقلی اسلامی
✅ با دعوت از اساتید تراز اول حکمت و معرفت اسلامی
💠 مزایای شرکت در دوره:
1. برگزاری آنلاین و رایگان؛
2. صدور گواهی پایان دوره؛
3. راهیابی به دوره های پیشرفتۀ بعدی؛
4. استفاده از مزایای آموزشی و پژوهشی فارغ التحصیلان مؤسسه امام علی(ع).
🗓 مهلت ثبت نام تا 19 اردیبهشت
✏️ ثبت نام از طریق:
🆔 @Imam_110 (أدمین)
📱 ۰۹۹۱۹۵۳۸۹۴۹
🌐@Imam_Ali_11
⏱ زمان برگزاری: از 20 اردیبهشت (هفتهای یک جلسه)
👈 جهت دریافت اطلاعات بیشتر به کانال موسّسه مراجعه فرمایید:
@Imam_Ali_11
#بایدها_نبایدهای_تحصیل_در_علوم_عقلی_اسلامی
💠 مؤسسه پژوهشی امام علی (ع)
🌐 ایتا | کانال پشتیبان | تلگرام | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘عاقبت سلبریتیهایی که به ایران پشتپا زدند چه شد؟
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘نسلکشی امروز در غزه سناریوی آمریکاست/ نادر طالبزاده روایتهای جعلی غرب را به چالش کشید
▫️زینب مهنا، فعال اجتماعی و همسر نادر طالبزاده طی ارتباط مستقیم با #ثریا از بیروت:
▪️نادر به خوبی فهمیده بود که تمام جنایتها در هر گوشه از جهان سناریوی آمریکاست. او در مقابل کلیت غرب ایستاده بود.
▫️نادر طالبزاده به اهمیت قدرت و نفوذ نخبگان آمریکا پی برده بود و با آنها در ارتباط بود.
▪️دانشجویانی که امروز در آمریکا سرکوب میشوند جزئی از جامعه نخبگانی آمریکا هستند اما به دلیل مخالفت با جنایت اسرائیل دستگیر میشوند.
▫️اوضاع امروز در غزه تاسفبار است.
▪️نادر طالبزاده روایتهای جعلی رسانههای غرب را به چالش میکشید. رسانههای آنها به دنبال شست و شوی مغزها هستند.
@sorayatv
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘 اینفوگرافی سه تمثیل از رسانه در جنگ شناختی
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘 انتظاری غلط از رسانههای سرد
▪️ از تلویزیون نباید توقع سینما و از رادیو توقع تلویزیون داشته باشید. در رادیو میتوانید داستانهای تخیلی را راحتتر ارائه بدهید اما در تلویزیون نمیتوانید. اشتباه این است که انتظاری که از تلویزیون داریم میخواهیم رادیو انجام بدهد. اشتباه راهبردی ما این است.
▪️رسانهها انواعی دارند، رسانۀ سرد کمتر با تخیلات و با حواس ظاهری ارتباط دارد اما رسانههای گرم تخیلات را وسط میآورد و بیشتر میتواند ذهن انسان را درگیر کند. رسانههای سنگین، رسانههایی هستند که قابل انتقال مکانی نیستند مانند تصاویری که روی کوهها دربارۀ جنگها میکشیدند و پایدار است.
🎙دکتر رفیعالدین اسماعیلی
▫️ ادامه مطلب را در اینجا بخوانید
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
🔘Snowden 2014
▪️یک جوان عینکی که مدام اطراف را بررسی میکند و مکعب روبیک توی دستش را میچرخاند، دو خبرنگار را با رعایت نکات امنیتی به محل اقامتش هدایت میکند.
▪️او #ادوارد_اسنودن است، مأمور امنیت شبکه و حوزه سایبری که آنچه در ادامه میبینیم روایت او از ورود به #ساختار_اطلاعاتی_ایالات_متحده و همکاری با CIA، NSA، DIA و دیگر سرویسهای آمریکایی در داخل و خارج کشور است.
▪️ادوارد اسنودن داستان خود را در یک اتاق هتل در هنگکنگ با خبرنگارها در میان میگذارد و به دنبال راهی برای #انتشار مدارک بسیاری است که بر علیه #سیستم_اطلاعاتی و #دولت ایالات متحده به دست آورده است. مدارکی که نشان میدهد دولت آمریکا به #بهانهی مبارزه با تروریسم، تمام خطوط ارتباطی داخل و حتی خارج کشور را #کنترل میکند.
▪️کنترل پیامها، تماسهای تصویری و صوتی و حتی کنترل وبکم #افراد_عادی اسنودن را دچار آشفتگی و تردید میکند.
▪️او در مورد مأموریت خود در ژاپن به خبرنگاران میگوید: میتوانیم بگوییم در مورد #شنود موارد مربوط #چین، #روسیه و #ایران توجیهی وجود دارد، اما شنود و جاسوسی از #ژاپن، #آلمان، #مکزیک، #برزیل و #اتریش که #همپیمان ما هستند چه دلیلی میتواند داشته باشد؟
▪️اسنودن معتقد است هدف آمریکا از شنود «تقریبا تمام جهان» دستیابی به کنترل #اجتماعی و #اقتصادی است.
▪️مسیری که اسنودن طی میکند، از برتری در دانشکده CIA، شرکت در مهمانیهای دیپلماتیک، انجام مأموریتهای مهم فوق سری، تا فروپاشی روانی و جسمی، مشکلات در رابطهی عاطفی و زندگی شخصی و مخفی شدن در شرق آسیا و مواجهه با #اتهام_جاسوسی، مخاطب را با فراز و فرود زندگی این #مأمور_اطلاعاتی آشنا میکند.
▪️فیلم اسنودن، روایت سینمایی زندگی افشاگر اسناد سازمان NSA ایالات متحده و صاحب وبسایت ویکی لیکس است؛ اسنودن در حال حاضر در روسیه زندگی میکند.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘یک رسانه و دو روایت!
▪️«مرگ خوب است اما برای همسایه!»
اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی و اروپایی علیه رژیم اسرائیل، چند روزی است که آغاز شده و اما در مقابل، مسالمتآمیزترین نوع اعتراض با شدیدترین نوع برخورد از سوی پلیس و نیروهای امنیتی غرب سرکوب میشود.
این درحالی است که همواره غرب در زمان اغتشاشات ایران با پرچم آزادی بیان به میدان میآمد و از سوی دیگر رسانههای حامی آنها برخورد پلیس ایران با اغتشاشات مسلحانه آشوبگران را زیر سوال میبردند...
▪️در حال حاضر نکته قابل تأمل، واکنش شبکههای فارسیزبان ضدایرانی از جمله BBC فارسی و ایران اینترنشنال است.
این رسانهها که در زمان اغتشاشات ایران کوچکترین اتفاق ایران را به صورت گسترده و متوالی منتشر میکردند و بارها و بارها بازنشر میدادند، حالا در قبال اتفاقاتی که در چندکیلومتریشان رخ میدهد عمدتاً سکوت کرده یا صرفاً به بازنشر محدود و #سانسور شدهای از اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین «به نفع مأموران امنیتی» بسنده میکنند.
▪️به عنوان مثال، ایران اینترنشنال در زمان اغتشاشات ایران «پس از فوت مهسا امینی» با پوشش اظهارات مقامات غربی درباره ایران، استفاده از اصطلاحاتی مانند:
▫️ «خیزش سراسری در ایران»،
▫️ «دانشگاه پادگان نیست»،
▫️«افزایش خشونت پلیس جمهوری اسلامی علیه دانشجویان ایرانی»
▫️به همراه نشان دادن تصاویری از اغتشاشگران و ...
سعی در بازتاب دادن اتفاقات ایران داشتند، اما اکنون از تیترهایی مانند:
▫️«معترضان طرفدار فلسطین در دانشگاههای آمریکا به دنبال چه هستند؟» و خبرهایی مانند
▫️«پلیس نیویورک برای متفرق کردن دانشجویان حامی فلسطین وارد دانشگاه کلمبیا شد» و...
استفاده میکنند.
▪️علت سکوت رسانههای معاند در برابر دستگیریها و سرکوبهای گسترده دانشجویان خواستار آزادی برای فلسطین چیست؟
▪️ چرا از نظر شبکههای معاند، اقدامات پلیس ایران برای مقابله با اغتشاشتگران مسلح که با همکاری سرویسهای امنیتی غرب، امنیت و جمهوریت نظام را نشانه گرفته بودند، «سرکوب وحشیانه» تلقی میشد، اما سرکوبهای خشن مأموران آمریکایی در برابر اعتراضات آرام دانشجویان حامی فلسطین،« متفرق کردن و جلوگیری از بینظمی شهر» تلقی میشود؟!
▪️سواد رسانهای، دانش شناسایی و تفکیک همین تعارضات است...
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘 رمز یک رسانه موفق، ضریب است!
✍ استاد وحید جلیلی
▪️چطور یک رسانه موفق میشود؟!
▫️یکی موفق نمیشود؟!
▪️ در ظاهر همه از یک سری #ابزارهای مشترک دارند استفاده میکنند. تو #تیتر زدی، من هم تیتر زدم، تو روزنامهات همین قطع است، مال من هم همین قطع است، تو از عکس استفاده کردهای من هم از عکس استفاده کردهام، تو از کار #گرافیکی استفاده کردهای من هم همینطور و…کار ژورنالیزم مهندسی است. اینها را مهندسی میکند.
▫️ کلمهای که شاید اگر نوشتههای مرا خوانده باشید قبلاً به گوشتان خورده است بحث «ضریب» است.
▪️کل ژورنالیزم در یک کلمه خلاصه میشود: #ضریب.
▫️ از بین ۱۰۰ هزار اتفاقی که افتاده ۱۰۰ تا یا ۵۰ تایش انتخاب میشود که بیاید در این #نشریه یا بخش خبری. حالا مرحله دوم ضریبدهی است. حالا مجموعهٔ آنهایی که ضریب صفر نگرفتهاند را چگونه ضریب بدهیم؟ چه ضریبی و چگونه؟
▪️«اینجاست که بحث ارزشها به میان میآید.»
▫️#ارزشها یعنی چیزهایی که مهمتر از چیزهای دیگر است. چیزهایی که بقیه چیزها باید فدای آنها بشوند. ارزشها چه چیزی را پدید میآورند؟ نظام اولویتبندی را، نظام اَهَم و مهم را؛ چه چیز اهم است، چه چیز مهم است، چه چیز بیاهمیت است.
▪️هر کسی بر اساس نگاه ارزشی خودش، نظام ارزشی خودش [انتخاب میکند.] اصلاً میگوییم نظام ارزشی.
▫️ارزشها منظومهسازند، مجموعهسازند. https://eitaa.com/revolutionson
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
Sorayatv-14030209.mp3
28M
بشنوید| صوت کامل برنامه تلویزیونی #ثریا
🔘موضوع: مأموریت جهانی رسانه و «راز»های «عصر» پسا وعده صادق
▫️ یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
▪️ مروری بر ویژگیهای علمدار رسانهای انقلاب اسلامی و فرصتهای جهانی پس از وعده صادق به بهانه دومین سالگرد درگذشت استاد نادر طالبزاده
▫️جای خالی #آقای_نادر در روزهای ترس و عصبانیت صهیونیستها از خیزش وجدانهای بیدار در دانشگاههای آمریکا و اروپا
▪️باحضور:
▫️سردار حاج سعید قاسمی
▫️فعال فرهنگی و جهادی
▪️دکتر فؤاد ایزدی
▫️استاد مطالعات آمریکا دانشگاه تهران
▪️پروفسور آلکساندر دوگین
▫️اندیشمند روس تبار
▪️زینب مهنا
▫️فعال اجتماعی و همسر استاد طالبزاده
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘نگاهی به مجموعه پرحاشیه «گناه فرشته»
▪️حامد عنقا پس از تجربه تهیهکنندگی و نویسندگی در سریالهایی همچون «آقازاده» و «پدر» که در سالهای اخیر حواشی زیادی ایجاد کرد و در جدیدترین اثرش پس از فیلم سینمایی «غریب»، برای اولین بار به سراغ کارگردانی رفت. مجموعه نمایشخانگی «گناه فرشته» اولین تجربه کارگردانی او بود.
▪️گناه فرشته با بازیگرانی همچون شهاب حسینی، پردیس پورعابدینی، امیر اقایی، لادن مستوفی، بهروز رضوی، مهدی سلطانی و... از همان ابتدا حاشیهساز شد و حرف و حدیثهایی از آن در رسانهها دست به دست شد.
▪️مجموعه «گناه فرشته» با جملهای شروع میشود که «هرگونه شباهت به افراد و رخدادهای واقعی کاملا تصادفی است» و وقایع این داستان در سال ۱۴۰۲ رخ نداده، از طرفی نشانههایی باربط و بیربط در سریال گنجانده شده که نمیتوان با فرض تصادف از کنار آن گذر کرد.
▪️علیایحال این نشانهها، همانند کتاب سال بلوا از عباس معروفی، انتخاب نام پروانه فرزند داریوش به عنوان زنی مقتول (پروانه نام همسر داریوش فروهر بوده است)، محمود واعظِ فیلم و شباهتهایش با ماشالله (محمود) شمسالواعظین روزنامهنگار، یا حتی ماجرای قتلهای زنجیرهای که یکی از رسانهها درباره این سریال مطرح کرده بود، اهمیت چندانی ندارند.
▪️انگار حامد عنقا با قرار دادن چنین نشانههایی به علاوهی باند مرموز، فاسد، مخوف و مافیایی سریال که بیننده اطلاعات چندانی نیز از آنان دستگیرش نمیشود، بیشتر دنبال حاشیهسازی بوده و نخواسته یا...
▫️پیوند مطلب کامل
http://roubesh.ir/post/1593
✍️حمیرا رحمتی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هم_اکنون
#دکوپاژ
💢 تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «پرویز خان»
👤باحضور:
◾️تحلیلگران و ناقدان سینما
📍مکان: قم، خیابان شهدا (صفائیه) کوچه39
کوچه دوم پلاک 11،کافه جهان نما
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هم_اکنون
#دکوپاژ
💢 تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «پرویز خان»
👤باحضور:
◾️تحلیلگران و ناقدان سینما
📍مکان: قم، خیابان شهدا (صفائیه) کوچه39
کوچه دوم پلاک 11،کافه جهان نما
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از مدرسه حضوری آوای توحید قم
▫️اعتباریات در حوزه مهندسی فرهنگی و تمدنی و زیست جهان مفاهیم اجتماعی بسیار کاربرد دارد.
✨دوره اعتباریات علامه طباطبایی بر اساس مقاله۶کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم
👤مدرس : حجت الاسلام دکتر برته
🖥 آیدی ثبت نام و پذیرش:
https://eitaa.com/ava122
📌به صورت حضوری(قم) و مجازی
❗️اولویت پذیرش با مدیران و فعالین فرهنگی و اجتماعی می باشد.
⏱زمان شروع دوره :
۶ خرداد ماه لغایت ۶ شهریور ۱۴۰۳
🆔کانال مدرسه حضوری آوای توحید
https://eitaa.com/joinchat/450428940C1fd79f6416
🔘دست رد حوزویان بر مصوبه نود و ششم شورای عالی فضای مجازی
▪️در نشست علمی «واکاوی فقهی-حقوقی دسترسی به پلتفرمهای خارجی از طریق پوستههای داخلی» مطرح شد؛
▪️استفاده از پوستههای داخلی در نرمافزارهای خارجی در تضاد با برخی اصول قانون اساسی از جمله اصل سوم، دهم، یازدهم، بیست و پنجم و چهل و سوم میباشد و چنین اقدامی زمینهساز شکلگیری استعمار میشود و حداقل استعماری که پدید میآید، استعمار اطلاعاتی خواهد بود.
▪️نکاتی نسبت به بند چهارم مصوبه نود و ششم جلسه شورای عالی فضای مجازی:
1⃣ عدم ارتباط با سایر اسناد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی
2⃣ به نظر میرسد در این مصوبه، مسئلهشناسی مناسبی صورت نگرفته و این اشکال، کل مصوبه را تحتالشعاع قرار داده است؛ مانند ارتباط ضعیف مسائل ذکر شده با مسائل حوزه فرهنگ، سبک زندگی، کسبوکار و تجارت و…
3⃣ شفاف نبودن نسبت حاکمیت با مسألۀ پوستهها و پلتفرمهای داخلی و خارجی
4⃣ عدم ضمانت اجرا برای راهکارهای ارائه شده: متأسفانه مانند بسیاری از مصوبات دیگر، ضمانت اجرایی مشخصی برای اجرای دستورالعملها در سند وجود ندارد.
5⃣ عدم تبیین فرایند نظارت و شفاف با رگولاتوری مشخص
▪️مهمترین راه ایجاد سلطه، مهندسی افکار عمومی و مهندسی انتشار محتوا در فضای مجازی است. حتیٰ با فرض تأسیس دفتر و معرفی نماینده توسط شبکههای اجتماعی خارجی، باز فرض تسلط صاحبان این سکوهای انتشار بر اطلاعات جامعه مسلمانان فراهم است.
▪️متن گزارش:
▫️https://ihkn.ir/?p=37378
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘حج امسال #حج_برائت است
▪️رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسؤولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیتاللهالحرام، «ذکر پروردگار» و «وحدت و ارتباط مسلمانان» را 2 عنصر بسیار مهم معنوی و اجتماعی فریضه حج خواندند و با اشاره به حادثه عظیم غزه و جنایات رژیم خونآشام صهیونیستی، گفتند: حج امسال در پرتو آیات قرآن کریم و یاد و نام مبارک حضرت ابراهیم(ع)، باید فراتر از هر سال، حج برائت از این دشمن جنایتکار مسلمانان و حامیان آن باشد.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
#گزارش_تصویری
#دکوپاژ
💢 تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «پرویز خان»
👤باحضور:
◾️تحلیلگران و ناقدان سینما
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh