فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘از اصول سواد رسانه: به هیچ عنوان به طرف مقابل که نمیشناسید در شبکههای اجتماعی اعتماد نکنید.
▫️5 خطر مهم دوستیهای مجازی را می شناسید؟
▪️رابطه دوستی که در فضای مجازی شکل میگیرد فرصت شناخت عمیق را به فرد نمی دهد و خطراتی را برای شما دارد:
1️⃣فرد ممکن است سارق اطلاعات مالی شما باشد.
2️⃣فرد ممکن است قصد سواستفاده از اطلاعات خانوادگی شما را داشته باشد.
3️⃣ دوستیهای مجازی انزوا به دنبال دارد.
4️⃣ اعتیاد اینترنتی به دنبال دارد.
5️⃣این دوستیها توام با عدم تشخیص هویت واقعی طرف مقابل است
▪️ پس لازم است به هیچ عنوان اطلاعات شخصی، فیلم و تصاویر خود را به اشتراک نگذارید و با توجه به وجود اپلیکیشنها و استفاده از هوش مصنوعی برای تغییر صدا و تصویر به هیچ عنوان به صدا و تصویر در این دوستیها اعتماد نکنید.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘اهمیت و راهکارهای مدیریت زمان در فضای مجازی
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سوادرسانه
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘اعتراف متهمان پرونده «سرویس اسکورت»
▪️متهمانی پرونده«سرویس اِسکُورت» که اقدام به جذب و اغفال دختران جوان از طریق فضای مجازی کرده و آنها را به کشورهای دیگر می فرستادند شناسایی و دستگیر شدند.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
✅ فراخون ارسال آثار دهمین جشنواره هنر آسمانی ویژه طلاب و فضلای حوزه های علمیه (برادران و خواهران)
✅ این دوره از جشنواره به هنرهای «هنرهای نمایشی»، «هنرهای تجسّمی» و «هنرهای آوایی» اختصاص یافته است.
✅ موضوعات دهمین جشنواره هنر آسمانی
۱. موضوعات بخش آزاد (اولویتدار):
🔸 تبلیغ «کنشگری حوزههای علمیه»
🔸 هویت طلبگی «جذب و پذیرش حوزه»
🔸 امید آفرینی
🔸 حکومت اسلامی و ولایت فقیه
🔸 خانواده و سبک زندگی
🔸 جهاد تبیین
🔸 تبلیغ دانش آموزی و دانشجویی
🔸 زیست مجازی
🔸 حجاب و عفاف
🔸 مقاومت و جهاد اسلامی
🔸 فرهنگ و تمدن اسلامی
۲. موضوع بخش ویژه:
🔹 تبلیغ نوین و هوش مصنوعی
📡 دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘نهادینه کردن مفاهیم لیبرالیسم
در ذهن نوجوانان از طریق #جریانات_رسانهای
▪️یکی از تاثیراتی که جریانات رسانه ای در دراز مدت روی ذهن فرزندان ما میگذارند نهادینه کردن و معتقد کردن آنان به مفاهیم لیبرالیسم است..
▫️#فضای_رسانه به فرزند ما این خط را میدهد که والدین تو میتوانند #سبک_زندگی خودش را داشته باشد #افکار و #عقاید و #پوشش خودش را داشته باشد..
و تو هم سبک زندگی و افکار و عقاید و پوشش خودت را داشته باش و به کسی ربطی ندارد ..
▪️این نکته، منشأ تقابل بین والدین و فرزندان است که جریانات رسانه ای به آن دامن میزنند و هر چه افراد در این فضای رسانه بیشتر ورود کنند این شکاف عمیق تر خواهد شد…
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔷 مؤسسه وائل تحت اشراف معاونت ارتباطات و بینالملل حوزه علمیه برگزار میکند:
«سلسله دوره های آموزشی/مهارتى حماةالأقصى»
📌 ویژه طلاب عرب و طلاب زباندان عربی استان خوزستان (برادران/خواهران)
📋 کارگاه ها
✓ مبانی و کلیات جنگ شناختی
✓ سواد رسانه در جنگ شناختی
✓ مبانی کنشگری در فضای مجازی
✓ عملیات روانی و تکنیک های آن
📲 جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر:
✓ طلاب برادر به شناسه @Wael03 در ایتا پیام داده و یا با شماره ۰۹۰۲۲۰۲۱۰۳۱ تماس حاصل نمایند.
✓ طلاب خواهر به شناسه @Z_d1371 در ایتا پیام داده و یا با شماره ۰۹۱۰۶۳۴۸۸۴۲ تماس حاصل نمایند.
🔗متقاضیان گرامی میتوانند از طریق لینک زیر جهت ثبت نام اقدام نمایند.
https://survey.porsline.ir/s/TaNeZaX1
🗓 زمان ثبت نام:
۱۹ الی ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
🗓 افتتاحیه دوره
پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
#سواد_رسانه |#تربیت_مربی
💢دوره تربیت مربی سواد رسانه (هفته چهارم)
🔻تفکر انتقادی
▪️استاد حجت الاسلام علی قهرمانی
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘تمساح خونی؛ متوسطِ ارزشمند
▪️«وقتی اسم جواد عزتی به میان میآید قطعاً با یک شاهکار روبرو هستیم»
اگر این جمله چند سال پیشگفته میشد کمتر کسی مخالفت از خود نشان میداد؛ ولی حالا با سیاستهای نادرست، عزتی ضربه بزرگی به برند شخصیاش وارد کرده؛ حضور در فیلمهای ضعیف مهدویان و دوری از فضای طنز دو مورد از این سیاستهای اشتباه است.
▪️جواد عزتی با «تمساح خونی» میخواهد خودش را دوباره به آسمان پرتاب کند؛ این بار نه فقط در قامت بازیگر بلکه در جایگاه یک کارگردان هم ظاهر میشود!
▪️در «تمساح خونی» مخاطب با یک کمدیِ اکشن طرف هست که فرصتهای خنده بسیاری در اختیارش میگذارد. جواد عزتی و عباس جمشیدی فر بازی خوبی به نمایش میگذارند که کمک بسیاری به روند فیلم کرده است.
▪️ریتم فیلم بسیار خوب است و مخاطب را همراه میکند؛ ولی در نتیجهگیری، مخاطب گیج و گم میشود و همینقدر میفهمد که همه چه بهخوبی و خوشی تمام شد که طبیعتاً این موضوع خوشایند نیست.
▪️«تمساح خونی» نسبت به دیگر آثار طنز سینمای امروز ما یک کمدیِ محجوب بهحساب میآید و این را مدیون شخصیت کارگردانش هست؛ لوکیشنها و موقعیتهای بین افراد، ظرفیت این را داشت که با شوخیهای عامیانه و مبتذل از مخاطب خنده بگیرد؛ ولی اینجا سرآشپز جواد عزتی است و برای مخاطب خود ارزش قائل است.
▪️بهطورکلی «تمساح خونی» یک طنز متوسط بهحساب میآید که کمکی بیش از یک فیلم متوسط به سینما میکند و حضورش روی پرده سینما ارزشمند است. امیدوارم این فیلم شروعی دوباره برای جواد عزتی باشد.
✍ مهدیار اسفندیار
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
#دکوپاژ | #نقد_فیلم
💢 تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «سه کام حبس»
👤باحضور:
◾️تحلیلگران و ناقدان سینما
⏰ زمان: سه شنبه 25 اردیبهشت
🔻 ساعت: 15:00
📍مکان: قم، خیابان شهدا (صفائیه) کوچه39
کوچه دوم پلاک 11،کافه جهان نما
▪️جهت شرکت به آیدی زیر پیام بدهید
🆔@savade_rasane
🛑ظرفیت محدود است🛑
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
May 11
چالشهای معرفتشناختی فضای سایبر.mp3
25.41M
🔘 #گفتگو | چالشهای معرفتشناختی فضای سایبر
▪️انواع چالشهای معرفتی فضای سایبر
تبدیل باور صادق موجه به اطلاعات در این فضا
▪️معضلات معرفتشناختی که فضای سایبر ایجاد میکند
▪️بیان اشکالات این دیدگاه
▪️اشاره به برخی فوائد فضای سایبر
▪️مخاطب این چالشها چه افرادی هستند؟
👤 دکتر #مهدی_عباسزاده
👤 دکتر #علیرضا_قائمینیا
👤 دکتر #محسن_انبیایی
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘انیمیشن آموزشی با آفتاب پرستی به نام "لئو"
▪️انیمیشن لئو محصول سال 2023 از کمپانی نتفیلیکس است که کارگردان آن را رابرت ماریانتی و رابرت اسمیگل و نویسندگی آن را رابرت اسمیگل و آدام سندلر به عهده داشته اند.
▪️ژانر این اثر کمدی موزیکال است و سعی دارد تا درباره مسائل نوجوان و راه حل هایش با نوجوانان، مربیان و والدین شان صحبت کند و تعدادی از دغدغه های این سن را مورد بررسی قرار دهد.
▪️داستان انیمیشن "لئو" در مورد آفتابپرستی است که به همراه یک لاکپشت به عنوان حیوانات کلاسی در کلاس پنجم از یک دبستان حضور دارند، لئو آفتابپرست پیر که تصور میکند آخرهای عمرش هست تصمیم میگیرد جهت خارج شدن از آکواریوم و فرار از مدرسه، قدرت پنهانی خود که توانایی سخن گفتن است را به بچهها نشان دهد. ولی در این مسیر این هدف با مشکلات بچههای کلاس روبرو شده و به حل مشکل آنها میپردازد.
▪️در مورد این انیمیشن چند نکته حائز اهمیت است که ذکر میکنیم:
1️⃣مدت زمان نسبتاً طولانی این اثر و طیف مشکلات مطرح شده در این اثر از حوصله کودکان خارج و غیرقابل فهم است و برای رنج سنی نوجوان مناسب است.
2️⃣این اثر از لحاظ فرهنگ مدارس با کشور ما همخوانی ندارد. کلاسها بدون تفکیک جنسیتی بوده و به صورت مختلط برگزار میشوند. بچهها حیوان خونگی دارند و در منزل مهمانیهای مختلط میگیرند. قبل و یا بعد از تماشای اثر توسط فرزندانتان پیرامون این مسائل توضیح دهید.
3️⃣این انیمیشن یک اثر موزیکال محسوب میشود و برای والدینی که به این مسئله حساس هستند مناسب نبوده و یادآوری میکنیم.
4️⃣اگر نمیخواهید فرزندتان درگیر مسائلی همچون طلاق و نحوه ی به دنیا آمدن بچهها باشد حتماً از نسخه پالایش شده استفاده کنید.
5️⃣دو معلم در این کلاس هستند یکی چاق، کوتاه قد و بداخلاق و دیگری نقطه مقابل. شاید این دو ظاهر بتواند برای کودکان شما ایجاد کلیشه کند
6️⃣نقش خانواده در این اثر کمرنگ است و نقش پدر در این اثر بیرنگ شده و میتوان گفت تعمدی در کار است.
▪️در مجموع انیمیشن لئو یک اثر جذاب و شادی آفرین است که در کنار جذابیت به بحث آموزش هم میپردازد. ولی در برخی از مواردبا فرهنگ ما همخوانی ندارد.
✍️محسن بنی احمدی
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
💢 اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم، رئیس فضای مجازی کشور می شدم!
🔹 با توجه به اهمیت فضای مجازی در منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مرکز تبلیغ مجازی از علاقه مندان به این عرصه دعوت به عمل می آورد.
دعوت به همکاری از طلاب برادر در مهارت ها و تخصص های زیر:
🔻نقد بازی های ویدیویی
🔻سیاست و اجتماع
🔻فیلمنامه و سناریو نویسی
🔻نقد رسانه
🔻جمعیت و فرزندآوری
🔻خانواده و سبک زندگی
🔻طراحی گرافیک (فتوشاپ، ایندیزاین و ایلاستریتور)
🔻ویدئو موشن (کلیپ سازی، موشن گرافیک)
🔻تدوین صوت (میکس و مسترینگ)
🔸متقاضیان می توانند با توجه به مهارت ها و تخصص های فوق، درخواست خود را به آیدی @Salman_1372 ارسال نمایند.
🔷 مزایا: حق الزحمه ماهیانه و ثبت سوابق فرهنگی، تبلیغی
#طلاب
#فعالیت_تبلیغی
#فضای_مجازی
@banketolidat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘هوش مصنوعی و آینده جهان...
▪️نقش هوش مصنوعی و فیک نیوز ها در جنگ شناختی و اهمیت سواد رسانه و هوش منصوعی در مواجهه صحیح با آنها
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘انتقاد تند کارشناس صداوسیما به پلتفرم روبیکا: چرا نهاد دولتی همراه اول و روبیکا از محتوای فاضلاب فیلمهای همجنسگرایی کسب درآمد میکند؟!
▪️پ.ن: متاسفانه با وجود تذکرات متعدد به مسئولان روبیکا درب مجموعه روبیکا روی همون پاشنه قبلی میچرخه و مسئولان روبیکا قصدی برای تغییر و اصلاح وضعیت لجن زار روبیکا ندارند.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘سه اصل #تربیت_فرزند در عصر رسانه:
1⃣ #توجه کودک را مدیریت کنید و سوژه های مناسب دیداری،شنیداری،مهارتی تدارک ببینید.
2⃣ #تخیل کودک را دریابید و شعر و داستان با محتوای حساب شده تهیه کنید.
3⃣ #تعقل کودک را با طراحی چالش های مناسب سن و حالش با رویکرد #توان_حل_مساله، رشد بدهید.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘 ماجرای یک فیلم سینمایی که تبدیل به #سلاح_جنگ_روانی #سیا شد!
▫️ فیلم سینمایی «مصاحبه» یکی از آثاری بود که در سال 2014 از سوی کمپانی فیلمسازی سونی و با حمایت سازمان جاسوسی سیا تولید شد. یکی از نکات جالب در ارتباط با این فیلم استفاده از آن به عنوان سلاح جنگ روانی بود.
▪️ در بخشی از کتاب «سینمای امنیت ملی» درباره حواشی مرتبط با این فیلم آمده است:
«چند ماه بعد از اینکه فیلم اکران شد، فعالان اجتماعی کره جنوبی تعداد بسیار زیادی بالون به سمت کره شمالی فرستادند که در آنها دهها هزار فلش مموری و دیویدی حاوی فیلم «مصاحبه» قرار داشت. این دقیقاً مشابه کاری بود که سیا در اتحاد جماهیر شوروی انجام داده بود. سیا، از بالون برای ارسال کاغذهای تبلیغاتی و کتاب و حتی روش اعمال تروریستی برای عموم مردم استفاده میکرد. به نظر می رسد که سیا نه تنها در تولید «مصاحبه» نقش داشته بلکه در استفاده از آن به مثابه سلاح جنگ روانی علیه دولت کره شمالی هم مشارکت داشت.»
https://eitaa.com/joinchat/1994850655C49e3c10ea8
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هم_اکنون | #دکوپاژ
💢 تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «سه کام حبس»
👤باحضور:
◾️تحلیلگران و ناقدان سینما
📍مکان: قم، خیابان شهدا (صفائیه) کوچه39
کوچه دوم پلاک 11،کافه جهان نما
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 فیلم کامل بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون کتاب و کتابخوانی_ ۱۴۰۳/۲/۲۴
▪️اعتقاد من این است که همه آحاد مردم در طبقات مختلف سنی و علمی نیازمند به کتاب هستند و هیچ چیزی نمیتواند جای کتاب را بگیرد.
▪️نباید فضای مجازی جای کتابخوانی را بگیرد و کتاب باید همواره در سبد خرید و در مجموعه اوقات مردم جای خاص خود را داشته باشد.
▪️مسئولان وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی باید به کسانی که در کار نشر و تولید کتاب فعال هستند کمک کنند. البته در این بخش کمکهایی میشود و این روند باید ادامه یابد اما
کار مهم دیگر این است که فعالان فضای مجازی، ترویج کتاب و کتابخوانی را از جمله وظایف خود بدانند.
▪️دستگاههایی همچون #وزارت_ارشاد، #سازمان_تبلیغات و #حوزه_هنری باید در زمینه #تولید_کتاب_مناسب برای نسل جوان و «وزارت آموزش و پرورش» و «وزارت علوم» نیز باید در زمینه ترویج کتابخوانی میان نوجوانان و جوانان بیش از پیش تلاش کنند.
▪️در زمینه قضایایی همچون #مشروطیت، #دفاع_مقدس، #انقلاب_اسلامی و #شخصیت_برجسته_و_کمنظیری همچون #امام(ره) یا کتاب مناسب وجود ندارد و یا کتاب «خواندنی» بسیار کم است که باید در این موضوعات تولید کتاب مناسب برای نسل جوان انجام گیرد.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
#گزارش_تصویری | #دکوپاژ
💢 تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «سه کام حبس»
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh