#گزارش_تصویری
🔘جلسه اکران و تحلیل فیلم سینمایی پرویزخان در مسجد امام حسن عسگری(ع)پردیسان
▪️باحضور جناب آقای بنی احمدی
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هم_اکنون | #دکوپاژ
💢 اکران خصوصی، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «نگهبان شب»
👤باحضور:
◾️تحلیلگران و ناقدان سینما
📍مکان: قم، خیابان شهدا (صفائیه) کوچه39
کوچه دوم پلاک 11،کافه جهان نما
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘آنچه باید درباره پروپاگاندا یا تبلیغات سیاسی بدانید
▪️پروپاگاندا یعنی چه؟
▪️گونهای ارتباط است که در آن، اطلاعات هماهنگ و جهتدار برای اثرگذاری بر افکار عمومی از طریق تبلیغات سیاسی پخش و فرستاده میشود. پروپاگاندا برخلاف تهیه اطلاعات غیر جانبدارانه، در اصلیترین معنای خود، دادن اطلاعات با هدف نفوذ بر مخاطب است. در این راستا، اغلب اوقات، واقعیتها به طور گزینشی بیان و بازنمایی میشوند تا از سوی مخاطب، واکنش و رفتاری احساسی و نه آگاهانه و خردمندانه سربزند.
▪️روش های رایج برای موفقیت پروپاگاندا
1⃣برچسب زدن: برانگیختن وحشت یا تعصب افراد جامعه علیه یک گروه.
2⃣شعارهای فریبنده: دادن شعارهایی با مفهوم مبهم و کلّی.
3⃣حمله شخصی: حمله کردن به شخصیت فرد؛ اتهام روابط نامشروع یا خیانت به کشور به جای رد کردن منطقی افکار و سخنان او.
4⃣تکرار: تکرار بی وقفه یک حرف، مخصوصاً اگر یک شعار ساده باشد، باعث می شود که کم کم به عنوان یک حقیقت بدیهی پذیرفته شود.
5⃣توسل به اکثریت: القای این حس که اکثریت مردم پیرو این فرد یا حزب هستند و پیروزی آن قطعی است.
6⃣دروغ بزرگ: بیان دروغی چنان بزرگ که هیچ کس فکرش را هم نمیکند که کسی آنقدر بی شرم باشد که چنین گستاخانه حقیقت را تحریف کند، در نتیجه همگان آن دروغ را باور خواهند کرد.
و.....
▪️به دوقطبی ها، به کلیدواژه های احساسات برانگیز، به شعارهای بدونراهکار، به تاکید بر کارنامه به جای ارائه برنامه، به تاکید بر برنامه بدون ارائه راهکار و به همه آنچه ذیل گفتمانهای مختلف انتخاباتی گفته میشود دقت کنید.
✍معصومه نصیری
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
#گزارش_تصویری | #دکوپاژ
💢 اکران خصوصی، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی «نگهبان شب»
👤باحضور:
◾️تحلیلگران و ناقدان سینما
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh