🔘«ما» در آیینه رسانهها
▪️علل کمرغبتی جامعه به رسانههای دیداری ایران؛
▫️تصور متفاوت از اینکه «ما» که هستیم و جدا شدن «ما» از «آنها»، منبع اصلی شکافهای اجتماعی است.
▫️هر چه شکاف اجتماعی حوزههای گستردهتری را دربرگیرد، خطرات بیشتری برای تعاملات اجتماعی و هویت اجتماعی ما خواهد داشت و اصلا نباید آن را کوچک شمرد، چرا که به مرور میتواند هر آنچه «ما» را بهمثابه یک کل واحد میسازد از بین ببرد و زمینه هرگونه گفتوگو و تعامل اجتماعی را مسدود کند.
▫️برای درک بهتر چنین وضعیتی شاید مرور اتفاقات و اغتشاشات سال ۱۴۰۱ مفید باشد؛ برههای که در آن حتی بدترین انواع خشونت نیز علیه «دیگری» مجاز شمرده میشد.
▫️متاسفانه بعد از گذشت ۲ سال از آن وقایع، تلاشهای جدی برای التیام زخمها و شکافهای اجتماعی موجود، اما سربسته دیده نمیشود.
📎https://farhangesadid.com/0002WT
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
15.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 هر چیزی را منتشر نکنید
▫️هشدار رهبر معظم انقلاب به مسئولین درباره فضای مجازی:
▪️ به موضوع امنیت روانی جامعه توجه کنند.
مسئولان کشور باید امنیت روانی را در کنار امنیت مرزها حفظ کنند....
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
هدایت شده از استاد محمدحسین فرجنژاد
39.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖇موسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد برگزاری میکند:
📌ثبت نام ترم پاییز و زمستان ۱۴۰۳
📍دوره آموزشی #برخط
«اسطورههای صهیونیستی سینما »
•⊰ ویژۀ طلاب، دانشجویان و فعالین حوزه رسانه و نقد فیلم⊱•
⏳ مهلت ثبتنام: ۷ لغایت ۱۲ آبان ماه
⏰ شروع دوره: از ۱۴ آبان به مدت ۲۰ جلسه
#دوشنبه_و_چهارشنبه_هر_هفته
۱۸:۳۰ تا ۲۰
💳 هزینه ثبتنام: ۴۰۰ هزار تومان |
📮 جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبتنام به آیدی @serrolayan مراجعه یا با شماره ۰۹۱۰۵۸۳۶۶۴۱ تماس حاصل نمایید.
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
#هوش_مصنوعی
🔘 تلفیق هوش انسانی و هوش مصنوعی میتواند نوعی تفکر تازه ایجاد کند
▪️انسانها میتوانند از هوش مصنوعی بهمنزله روشی برای جمعآوری و غربال کردن اطلاعات استفاده کنند، اما باید کنترل و تفکر نهایی را به انسان واگذار کنند
▪️ براساس مطالعهای جدید، انسانها و فناوریهای نوین میتوانند باهم نوعی تفکر تازه ایجاد کنند.
▪️براساس تحقیقات جدید، این نوع جدید از تفکر، خارج از مغز رخ میدهد، اما قابلیتهای شناختی آن را افزایش میدهد.
▪️این ایده بر پایه مفهوم تفکر سیستم ۱ و سیستم ۲، مفهومی که در کتاب «تفکر، سریع و آهسته» (Thinking, Fast and Slow) دنیل کانمن به شهرت رسید، استوار است. براساس این نظریه، دو نوع تفکر وجود دارد: سیستم ۱ که سریع و احساسی است و سیستم ۲ که کندتر اما عمیقتر و با تامل بیشتر است.
✍️اندرو گریفین
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#اختصاصی
🔘سریال "در انتهای شب" به کارگردانی "آیدا پناهنده" تولید شده است.
▪️داستان سریال حول محور زندگی شخصیت اصلی، سریال"بهنام" میچرخد که در تلاش است تا با مشکلات و چالشهای زندگیاش کنار بیاید. این داستان به نوعی نمایانگر واقعیتهای روزمره جامعه است و به بیننده این امکان را میدهد که با چالشهای انسانی و اجتماعی شخصیتها همزادپنداری کند.
▫️بهنام به عنوان شخصیت اصلی، نماد امید و تلاش در برابر مشکلات است. او با چالشهای زندگی، از جمله مشکلات مالی و روابط خانوادگی، مواجه میشود و این مسائل او را به سمت تغییر و تحول می برد.
▪️در سریال در انتهای شب یکی ازموضوعات اصلی سریال، مشکلات اقتصادی و معیشتی است که بسیاری از خانوادهها با آن درگیر هستند این موضوع به خوبی در داستان مشهود است و واقعیتهای جامعه را به تصویر میکشد.
▫️سریال "در انتهای شب"به بیننده یادآوری میکند که حتی در سختترین شرایط، امید و تلاش برای بهتر شدن نباید از بین برود. این سریال نشان میدهد که چگونه میتوان با کمک به یکدیگر، بر مشکلات غلبه کرد.
✍️میثم شهردمی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘نقد و بررسی سریال این شب های شبکه سوم سیما؛
▪️"تانک خورها" علیه لاشخورها
یادداشت را در اینجا بخوانید👇👇👇
https://hawzahnews.com/xdbM9
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#اختصاصی 🔘ابر قهرمانان سینمایی و نماد شناسی آنها ▪️بخش اول ▫️ابر قهرمانان سینمایی به عنوان یکی ا
#اختصاصی
🔘ابر قهرمانان سینمایی و نماد شناسی آنها
▪️بخش دوم
🔳تغییرات در تصویرسازی ابرقهرمانان
▫️اگرچه در گذشته ابرقهرمانان بهطور عمده نمادهایی از عدالت و حقیقت بودند، در دوران معاصر تحولات زیادی در نحوهی تصویرسازی آنها رخ داده است.
▫️یکی از جنبههای مهم این تحول، تغییر تمرکز از شخصیتهای «بیعیب و نقص» به شخصیتهایی با ضعفها و چالشهای روانشناختی است. برای مثال، مرد آهنی (Iron Man) یکی از ابرقهرمانهای محبوب سینمای معاصر است که شخصیتی پیچیده دارد.
▫️تونی استارک، شخصیت اصلی مرد آهنی، فردی خودخواه، مغرور و معتاد به الکل است که با وجود همهی این ضعفها، به صورت قهرمانی برجسته نمایش داده میشود. این نوع از ابرقهرمانان، نمایانگر انسانهایی هستند که با تمام پیچیدگیها و کاستیهایشان، میتوانند نقشی مثبت در جامعه ایفا کنند، در صورتی که مشخصا نمیتوان از شر توقع زایش و ایجاد خیر و صلاح داشت.
▫️در فیلمهای جدید ابرقهرمانی، ما شاهد چالشهای بیشتری هستیم که به مبارزه با مسائل اجتماعی نیز پرداختهاند. فیلمهایی مانند "بلک پنتر" (Black Panther) یا "زن شگفتانگیز" (Wonder Woman) نمادهایی جدید از قدرت زنانه و یا نمایندگی از جوامع حاشیهای ارائه میدهند.
▫️بلک پنتر، نماد قوی از فرهنگ آفریقایی و استقلال سیاسی و اقتصادی در برابر استعمارگری است و با به تصویر کشیدن کشور واکاندا به عنوان یک ملت پیشرفته، ایدههای نژادی و فرهنگی معاصر را به چالش میکشد. در سوی دیگر، واندر وومن بهعنوان نماد قدرتمند زنانه، نمایانگر مبارزه با ظلم و تجاوز و همچنین قدرت درونی زنان است که از دل تاریخ اساطیری به دنیای معاصر آمده است.
▫️ممکن است در ابتدا این تغییرات با رشد اجتماعی مرتبط دانسته شوند، ولی با واکاوی رویدادهای فرافرهنگی در سطح جهان متوجه حقیقت پشت پرده هریک از این سناریوهای سینمایی خواهید شد.
▫️مثلا در خصوص بلک پنتر و آرمانشهر پرزرق و برق و غرق تکنولوژی واکاندا نمیتوان جنبشهای آزادی طلب ضد امپریالیستی اخیر کشورهای آفریقایی را نادیده گرفت، یا در خصوص زن شگفتانگیز یا دیگر فیلمهای از این دست مانند عنکبوت بیوه و ققنوس سیاه ردپای سیاستهای فمنیستی روشن و عیان است.
✍️یوسف پورجم
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام