eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘سریال "در انتهای شب" به کارگردانی "آیدا پناهنده" تولید شده است. ▪️داستان سریال حول محور زندگی شخصیت اصلی، سریال"بهنام" می‌چرخد که در تلاش است تا با مشکلات و چالش‌های زندگی‌اش کنار بیاید. این داستان به نوعی نمایانگر واقعیت‌های روزمره جامعه است و به بیننده این امکان را می‌دهد که با چالش‌های انسانی و اجتماعی شخصیت‌ها همزادپنداری کند. ▫️بهنام به عنوان شخصیت اصلی، نماد امید و تلاش در برابر مشکلات است. او با چالش‌های زندگی، از جمله مشکلات مالی و روابط خانوادگی، مواجه می‌شود و این مسائل او را به سمت تغییر و تحول می برد. ▪️در سریال در انتهای شب یکی ازموضوعات اصلی سریال، مشکلات اقتصادی و معیشتی است که بسیاری از خانواده‌ها با آن درگیر هستند این موضوع به خوبی در داستان مشهود است و واقعیت‌های جامعه را به تصویر می‌کشد. ▫️سریال "در انتهای شب"به بیننده یادآوری می‌کند که حتی در سخت‌ترین شرایط، امید و تلاش برای بهتر شدن نباید از بین برود. این سریال نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با کمک به یکدیگر، بر مشکلات غلبه کرد. ✍️میثم شهردمی 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘نقد و بررسی سریال این شب های شبکه سوم سیما؛ ▪️"تانک خورها" علیه لاشخورها یادداشت را در اینجا بخوانید👇👇👇 https://hawzahnews.com/xdbM9 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#اختصاصی 🔘ابر قهرمانان سینمایی و نماد شناسی آن‌ها ▪️بخش اول ▫️ابر قهرمانان سینمایی به عنوان یکی ا
🔘ابر قهرمانان سینمایی و نماد شناسی آن‌ها ▪️بخش دوم 🔳تغییرات در تصویرسازی ابرقهرمانان ▫️اگرچه در گذشته ابرقهرمانان به‌طور عمده نمادهایی از عدالت و حقیقت بودند، در دوران معاصر تحولات زیادی در نحوه‌ی تصویرسازی آن‌ها رخ داده است. ▫️یکی از جنبه‌های مهم این تحول، تغییر تمرکز از شخصیت‌های «بی‌عیب و نقص» به شخصیت‌هایی با ضعف‌ها و چالش‌های روان‌شناختی است. برای مثال، مرد آهنی (Iron Man) یکی از ابرقهرمان‌های محبوب سینمای معاصر است که شخصیتی پیچیده دارد. ▫️تونی استارک، شخصیت اصلی مرد آهنی، فردی خودخواه، مغرور و معتاد به الکل است که با وجود همه‌ی این ضعف‌ها، به صورت قهرمانی برجسته نمایش داده می‌شود. این نوع از ابرقهرمانان، نمایانگر انسان‌هایی هستند که با تمام پیچیدگی‌ها و کاستی‌هایشان، می‌توانند نقشی مثبت در جامعه ایفا کنند، در صورتی که مشخصا نمی‌توان از شر توقع زایش و ایجاد خیر و صلاح داشت. ▫️در فیلم‌های جدید ابرقهرمانی، ما شاهد چالش‌های بیشتری هستیم که به مبارزه با مسائل اجتماعی نیز پرداخته‌اند. فیلم‌هایی مانند "بلک پنتر" (Black Panther) یا "زن شگفت‌انگیز" (Wonder Woman) نمادهایی جدید از قدرت زنانه و یا نمایندگی از جوامع حاشیه‌ای ارائه می‌دهند. ▫️بلک پنتر، نماد قوی از فرهنگ آفریقایی و استقلال سیاسی و اقتصادی در برابر استعمارگری است و با به تصویر کشیدن کشور واکاندا به عنوان یک ملت پیشرفته، ایده‌های نژادی و فرهنگی معاصر را به چالش می‌کشد. در سوی دیگر، واندر وومن به‌عنوان نماد قدرتمند زنانه، نمایانگر مبارزه با ظلم و تجاوز و همچنین قدرت درونی زنان است که از دل تاریخ اساطیری به دنیای معاصر آمده است. ▫️ممکن است در ابتدا این تغییرات با رشد اجتماعی مرتبط دانسته شوند، ولی با واکاوی رویدادهای فرافرهنگی در سطح جهان متوجه حقیقت پشت پرده هریک از این سناریوهای سینمایی خواهید شد. ▫️مثلا در خصوص بلک پنتر و آرمان‌شهر پرزرق و برق و غرق تکنولوژی واکاندا نمی‌توان جنبش‌های آزادی طلب ضد امپریالیستی اخیر کشورهای آفریقایی را نادیده گرفت، یا در خصوص زن شگفت‌انگیز یا دیگر فیلم‌های از این دست مانند عنکبوت بیوه و ققنوس سیاه ردپای سیاست‌های فمنیستی روشن و عیان است. ✍️یوسف پورجم 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘در جنگ نرم چگونه عمل کنیم؟ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#اختصاصی 🔘ابر قهرمانان سینمایی و نماد شناسی آن‌ها ▪️بخش دوم 🔳تغییرات در تصویرسازی ابرقهرمانان ▫️
🔘ابر قهرمانان سینمایی و نماد شناسی آن‌ها ▪️بخش سوم 🔳نمادشناسی در ابعاد فلسفی و سیاسی ▫️ابرقهرمانان در سینما، علاوه بر ابعاد سرگرمی، نمادهای فلسفی و سیاسی نیز هستند. در فیلم‌هایی مانند "نگهبانان" (Watchmen) یا "شوالیه تاریکی" (The Dark Knight)، مسائل اخلاقی و فلسفی پیچیده‌تری مطرح می‌شود. ▫️این فیلم‌ها پرسش‌هایی اساسی درباره‌ی قدرت، فساد، و مسئولیت فردی مطرح می‌کنند که ساختار و داستان ذهن بیننده را به سمت پاسخ‌هایی سوق می‌دهد که غرب پیشاپیش ارائه داده است. در "شوالیه تاریکی"، بتمن با مفهوم اخلاقیات در مواجهه با تروریسم و بی‌قانونی به چالش کشیده می‌شود. ▫️جوکر به‌عنوان نماد هرج‌ومرج، فلسفه‌ای رادیکال را ارائه می‌دهد که نظم اجتماعی را زیر سؤال می‌برد و بتمن در تلاش است تا میان عدالت و بی‌عدالتی تعادلی بیابد. ▫️از سوی دیگر، فیلم "نگهبانان" به پرسش‌هایی درباره‌ی سرنوشت بشر و خطرات قدرت بی‌حدوحصر می‌پردازد. شخصیت‌هایی مانند دکتر منهتن که قدرت‌های خدایی دارد، نمایانگر این هستند که حتی قهرمانان نیز می‌توانند از اخلاقیات و ارزش‌های انسانی فاصله بگیرند و به تهدیدی برای جامعه تبدیل شوند. ▫️به قول مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی «استعمار یعنی تعطیلی فکر، نه به آن معنا که اجازه ندهند شما فکر کنید، بلکه به آن معنا که فرصت ندهند شما فکر کنید... استعمار نو، استعمار رسیدن به جواب قبل از رسیدن به سؤال است». ✍️یوسف پورجم 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
36.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 🎞ابتذال یا گفتگو؟ مساله کدام است؟ 👤حسین سوزنچی؛ عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم 📍به علت برخوردهای سطحی با مساله فیلترینگ، طالبان قدرت روی این مساله سوار شدند و با نشر ابتذال فرهنگی، مسیر گفتگوی نخبگانی را سد می‌کنند. بخش های کامل این گفتگو را در آپارات فکرت ببینید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب|ایتا|تلگرام|اینستاگرام|تویتر
🔘 دروغ‌های بزرگ صهیونیست‌ها پایان ندارد! ▪️صهیونیست‌ها هر روز با روشی ساده سعی در فریب دیگران و بزرگنمایی در قدرت خود دارند. تشریح جزئیات بیشتر درباره یک دروغ، می‌تواند باورپذیری آن را نزد مخاطبان افزایش دهد. ▪️یکی از این دروغ‌ها، حضور یک خلبان زن ایرانی‌الاصل «جنگنده اف 16» به نام «ماریا اسکندری»، اهل سنندج در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم هوایی کشور در چند روز پیش بود. ادعایی که دروغ بودن آن در تصاویر زیر نمایان شده است. اتفاقی که ضرورت افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان در شایط فعلی را بیش از پیش نمایان می‌کند. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘شگردهای رسانه‌ های فارسی زبان در تولید محتوا و فریب دادن مخاطب ▪️ تصویربرداری فیلم‌ها و گزارش‌ها در فضایی ناراحت‌کننده و تیره: ▫️از جمله شگردهایی که معمولاً برای سیاه نمایی مسایل مربوط به ایران در ذهن مخاطبان شبکه های فارسی زبان بیگانه مورد استفاده قرار می گیرد؛ «تصویربرداری در فضایی ناراحت‌کننده و تیره» است. ▪️این روش معمولا در تهیه گزارش‌های خبری و مستندسازی مورد استفاده قرار می گیرد تا برای مخاطب باورپذیرتر باشد. ▫️اکثر این محصولات رسانه ای محتوایی سیاه از وضعیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران را به نمایش می گذارند. ▪️معمولا فضایی که تصاویر و مصاحبه‌ها در آن ضبط می‌شوند، دارای رنگ‌های سیاه و تیره‌اند تا نوعی شکست و غم ناشی از مشکلات را به ذهن مخاطب تزریق کند. ▫️ تهیه بعضی از گزارش‌ها از ایران در لوکیشن خاصی مانند ترافیک و شلوغی خیابان با استفاده از صداهایی مثل بوق ماشین در پس‌زمینه صورت می‌گیرد. ▪️معمولاً تجربه ترافیک یا شلوغی یک تجربه ی بد و ناراحت‌کننده برای تمام مردم دنیاست و همه مردم نیز معمولا این حس ناراحت‌کننده را در این فضاها تجربه کرده‌اند. ▫️آنها با دیدن این گزارش‌ها، ناخودآگاه حسی ناراحت‌کننده را به‌ واسطه تجربه‌های قبلی دریافت می‌کنند! ▪️این اتفاق به تدریج ذهن مخاطب را به گونه‌ای شکل می دهد که در محصولات رسانه ای تولید شده در مورد ایران، به دنبال تماشای فضایی متشنج، محزون یا کسالت آور است و این موضوع به تدریج جزو باورهای تثبیت شده در ذهن وی جای می گیرد..! 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
7.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 جنگ روانی استراتژیک ▪️هدف: تاثیرگذاری بر عمومی یک ملت یا یک منطقه در درازمدت و ایجاد تغییرات بنیادین در ساختار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی. ▪️روش‌ها: استفاده از جمعی، آموزش، فرهنگ، و دین برای تغییر هویت ملی، ارزش‌ها و باورهای مردم. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام