eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
23.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘چگونه یک نوجوان ناآگاه در فضای مجازی بانکی را به آتش کشید ؟ ▫️براساس پرونده ای واقعی 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 شبکه‌های اجتماعی سلاحی برای جذب و اعتیاد! ▪️در واقع می‌توان گفت برخی ابزارها و محتواها در دنیای امروز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مخاطب را مجذوب و حتی معتاد کنند. این نوع اعتیاد که اغلب به اعتیاد دیجیتال یا اعتیاد رفتاری معروف است، بیشتر از همه در دنیای اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های ویدیویی و اپلیکیشن‌ها دیده می‌شود. ▪️طراحی این ابزارها به‌گونه‌ای است که حس رضایت و لذت آنی ایجاد می‌کنند و افراد را به تعاملِ مداوم و بازگشتِ دوباره تشویق می‌کنند. ▫️برای این کار، اغلب از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود: 1️⃣ پاداش‌های متناوب: که باعث می‌شود فرد منتظر پاداش بعدی بماند و تعامل خود را افزایش دهد. 2️⃣ ایجاد احساس فوریت: مانند اعلان‌ها و هشدارها که حس نیاز به پاسخ سریع را در کاربر برانگیخته و او را به استفاده مداوم ترغیب می‌کند. 3️⃣ شخصی‌سازی محتوا: در شبکه‌های اجتماعی، اغلب محتوای مورد علاقه هر فرد به او نمایش داده می‌شود و به همین دلیل، فرد کمتر می‌تواند از آن دل بکند. 4️⃣ مکانیسم‌های رقابتی: مانند امتیازدهی یا رده‌بندی که حس رقابت را در کاربران زنده نگه می‌دارد و باعث می‌شود بارها بازگردند. ▪️این روش‌ها با الهام از روانشناسی و شناخت رفتارهای انسانی طراحی شده‌اند و در برخی موارد شباهت زیادی با مکانیسم‌های اعتیادآور داروها دارند. ✍️حسن باویر 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘دزدی از کره به کره ▫️فیلم سینمایی "هواپیما ربایی 1971"، در ژانر اکشن تاریخی هیجان انگیز توسط کیم کیونگ چان نوشته و توسط کیم سونگ هانساخته شده است. ▫️داستان این اثر اقتباسی از یک حادثه ‌ی تلخ و واقعی در سال 1971 است. ▫️روایتگر ربوده شدن یک هواپیمای مسافربری در آسمان کره جنوبی توسط جوانی است که قصد دارد به کره شمالی فرار کند. ✍️محسن بنی احمدی 👇ادامه مطلب در پست بعد👇 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#عکس_نوشته|#اختصاصی 🔘دزدی از کره به کره ▫️فیلم سینمایی "هواپیما ربایی 1971"، در ژانر اکشن تاریخی ه
| 🔘دزدی از کره به کره ▫️فیلم سینمایی "هواپیما ربایی 1971"، در ژانر اکشن تاریخی هیجان انگیز توسط کیم کیونگ چان نوشته و توسط کیم سونگ هانساخته شده است. ▫️داستان این اثر اقتباسی از یک حادثه ‌ی تلخ و واقعی در سال 1971 است. ▫️روایتگر ربوده شدن یک هواپیمای مسافربری در آسمان کره جنوبی توسط جوانی است که قصد دارد به کره شمالی فرار کند. ▫️مسافران و خدمه‌ی پرواز در دل این ماجرای مرگبار که هر لحظه می‌تواند آخرین ثانیه‌های زندگی آن‌ها باشد، برای بقا تلاش می‌کنند. ▫️این فیلم به بررسی تأثیر عمیق این حادثه بر احوال مسافران و خدمه‌ی پرواز پرداخته و به خوبی توانسته فداکاری، از خودگذشتگی و ایثار خلبانان را به عنوان اسطوره و قهرمانان این اتفاق نشان دهد. ▫️میزان استرس و اضطراب و همچنین ترس این اثر بالا است و شاید برای برخی از سنین مناسب نباشد اما به جز این نکته مواردی برای نگرانی وجود ندارد و از پیام های مثبت این اثر می توان به تعریف ایثار و فداکاری برای نجات مردم، عزیز بودن جان انسان‌ها و تلاش برای زنده ماندن آنها نام برد که همه اینها وجه ی آموزشی نیز دارند. ▫️در نتیجه خانواده های که نمی خواهند استرس و هیجان زیادی به فرزندانشان منتقل نشود آن ها رزا از دیدن این فیلم منع کنند. ✍️محسن بنی احمدی 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
11.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘مهندسی اجتماعی چیست؟ ▪️هکرها و مهندسان اجتماعی چگونه با جمع‌آوری اطلاعات و هنر دستکاری ذهنی، طعمه‌های خود را به دام می‌اندازند؟ ▫️حملات مهندسی اجتماعی چگونه می‌تواند به افراد و سازمان‌ها آسیب بزند؟ ▪️ سه نکته‌ی مهم برای در امان ماندن از این حملات 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
اینفوگرافی کاربرد های هوش مصنوعی.jpg
204.5K
. 🔘کاربرد‌های در عرصه های مختلف ▪️میتونید با آموزش دیدن و افزایش سواد رسانه خودتون، از همه ی کاربرد های هوش مصنوعی استفاده کنید. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘عاملان اخبار جعلی داستان‌های جعلی و غیرواقعی ایجاد می‌کنند که اغلب توسط شبکه‌ای از ربات‌ها تقویت می‌شود و به‌طور خودکار محتوا را لایک می‌کنند، به ‌اشتراک می‌گذارند یا درباره‌‌ آن نظر می‌دهند. ▪️الگوریتم‌ها در بسترهای مجازیِ رسانه‌های اجتماعی، محتوای پسندیده‌شده را ارتقا می‌دهند و تأثیر آن را بیشتر می‌کنند. ▪️ربات‌ها حتی می‌توانند برای دست‌کاری نظرسنجی‌ها و نظرسنجی‌های آنلاین استفاده شوند. همچنین در حال حاضر، راهنماهای مؤثر و فراوانی برای کسانی که می‌خواهند مجموعه‌ای از ربات‌ها را به‌تنهایی برنامه‌ریزی و کنترل کنند، وجود دارد. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
8.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘فیک نیوز و راه‌های مقابله با آن ▪️مطالعات نشان می‌دهد که ۷۵ درصد مردم اخبار جعلی را باور می‌کنند! ▫️فیک نیوز یا خبر جعلی که به صورت سازمانی و حرفه‌ای اغلب در بستر رسانه‌های اجتماعی و شبکه‎های ماهواره‌ای، جهت فریب کاربران و انحراف جامعه ساخته و پرداخته می‌شود، به یکی از تهدیدات مهم رسانه‌ای در جوامع امروز تبدیل شده است! ◾️در صورت داشتن سواد رسانه‌ای و شناخت کافی از رسانه‌ها می توان در دام این خبرها و موضوعات جعلی نیفتاد! 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘بازنمایی در رسانه ✍️ سید علیرضا آل داود ▪️ بازنمایی در رسانه به معنای چگونگی نمایش و ارائه افراد، گروه‌ها، ایده‌ها، رویدادها و مفاهیم مختلف در رسانه‌ها مانند فیلم، تلویزیون، روزنامه، مجلات، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی است. ▪️در واقع، رسانه‌ها به عنوان واسطه ای بین واقعیت و مخاطب عمل می‌کنند و تصویری از جهان را به مخاطبان خود ارائه می‌دهند. این تصویر، لزوماً انعکاسی دقیق از واقعیت نیست، بلکه تفسیر و بازنمایی آن توسط سازندگان رسانه است. ▪️نکات کلیدی در مورد بازنمایی در رسانه: ▫️ انتخاب و حذف: رسانه‌ها در انتخاب موضوعات و ارائه اطلاعات، انتخاب‌های خاص خود را دارند. برخی موضوعات را برجسته می‌کنند و برخی دیگر را نادیده می‌گیرند. ▫️ساختاردهی و چارچوب: رسانه‌ها از طریق ساختارهای مختلف مانند داستان، تصاویر، موسیقی و زبان، به مخاطبان خود چارچوبی برای درک موضوعات ارائه می‌دهند. ▫️معنا و تفسیر: بازنمایی در رسانه‌ها به مخاطبان کمک می‌کند تا معنای رویدادها و مفاهیم را درک کنند. با این حال، این تفسیر می‌تواند تحت تأثیر دیدگاه‌های ایدئولوژیک، فرهنگی و سیاسی سازندگان رسانه باشد. ▫️تأثیر بر مخاطبان: بازنمایی‌های رسانه‌ای می‌توانند بر نحوه تفکر، احساس و عمل مخاطبان تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، بازنمایی‌های کلیشه‌ای از گروه‌های مختلف می‌تواند به تقویت تعصبات و تبعیض منجر شود. ▫️ نقش قدرت: رسانه‌ها اغلب در دست گروه‌های قدرتمند هستند و می‌توانند از این قدرت برای ترویج دیدگاه‌های خاص و شکل دادن به افکار عمومی استفاده کنند. ▪️در نهایت، درک بازنمایی در رسانه‌ها به ما کمک می‌کند تا: ▫️ به طور انتقادی به اطلاعات ارائه شده در رسانه‌ها نگاه کنیم. ▫️تأثیر رسانه‌ها بر تفکر و رفتار خود را درک کنیم. ▫️ از قدرت رسانه‌ها برای ایجاد تغییر و ارتقای عدالت اجتماعی استفاده کنیم. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
7.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 باز تولید سرمایه های اجتماعی ▪️یکی از ستون های امنیت جامعه سرمایه اجتماعی است ▫️رویکرد غرب(هالیوود) و تمدن اسلامی در در این مسئله... 👤 حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو @rahamedia 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام