💢دقت کردید متاسفانه چقدر نو+جوونها توی سواد ارتباطی ضعیف هستند؟!؟!
🔹نه تنها در فضای حقیقی بلکه توی فضای مجازی هم سواد ارتباطی بسیار پایینی دارند...
باید بگم دختر و پسر هم نداره ها...
🔹متاسفانه شبکههای اجتماعی امروز بستری شده تا سودجویان از این ضعف به شدت استفاده کنند...
https://eitaa.com/savad_resana
سواد رسانه و فضای مجازی
💢دقت کردید متاسفانه چقدر نو+جوونها توی سواد ارتباطی ضعیف هستند؟!؟! 🔹نه تنها در فضای حقیقی بلکه توی
💢انواع سواد؛
🔹سواد ارتباطی
سواد ارتباطی به معنای توانایی برقراری ارتباط و تعامل با تمامی اعضای جامعه، که شامل آداب معاشرت و روابط اجتماعی بهینه میشود.
#طعم_کتاب
بخشی از کتاب والد سوم
✍ سید علیرضا تراشیون
https://eitaa.com/savad_resana
💢حواستون باشه بچههاتون چی میبینن
🔹متن خبر: پسربچه پنجساله اهل استانبول بعد از دیدن «مرد عنکبوتی» کارش رو تقلید کرد و از طبقه پنجم افتاده پایین. البته خداروشکر افتاده روی سطح نسبتا نرم و آسیب کمی دیده.
🔹پ.ن:
بچه ها تا حدود سن دوم دبستان گاهی اوقات توانایی تفکیک واقعیت از غیر واقعیت رو ندارند، برای همین باید حواسمون باشه که چه محتوایی در تلویزیون میبینند.
راستی با توجه به گرافیک بالا و واقعگرایانه فیلم و انیمیشن های امروزی این موضوع بیشتر از قبل باید مورد توجه قرار بگیره.
https://eitaa.com/savad_resana
💢اقناع چیست؟
👈 تشویق گیرنده پیام به تغییر رفتار، نگرش، باور، ارزش یا دیدگاه افراد، مطابق با نظر فرستنده که بهش «اقناع» گفته میشه.
👌روشها و فنونی که رسانهها برای قانع کردن ما و رسیدن به هدف نهایی خودشون به کار می برند رو «زبان اقناع» میگن.
🔻 فنون اقناع در فیلمنامه
1. گواهی دادن ستاره ها، نخبگان و مردم عادی
2. تداعی معانی
3. ایجاد ترس
4. طنز
5. تکرار
6. ادعای آشکار
7. ارابه یا واگن یا همراهی با جماعت
8. ایجاد فضایی گرم و صمیمی
9. تملّقگویی
10. نو و تازگی
11. نوستالژی (خاطره انگیز)
12. شواهد علمی
13. ایجاد کاریزما
14. دروغ بزرگ
15. و ...
🔻تکنیک های اقناعی در فیلمسازی
1. زیبایی افراد
2. استفاده از چهره های مشهوره
3. روانشناسی رنگ ها (تضاد رنگی در فیلم یا همنشنی رنگی )
4. ایجاد ابهام و واگزاری به مخاطب برای حل ابهام یا مساله یا تعلیق
5. ریتمیک بودن فیلم
6. استفاده از نما های جذاب
7. میزانس خوب و چیدمان درست
8. نور پردازی
9. تدوین
10. و...
https://eitaa.com/savad_resana
💢 حمله به مقر سازمان منافقین در آلبانی، چه تغییری در توییتر ایجاد کرد؟
🔹بهدنبال حمله پلیس آلبانی به مقر سازمان منافقین در این کشور، ادعایی در رسانهها منتشر شد که این حمله بر میزان توجه به شبکههای اجتماعی تأثیر گذاشته است.
🔹بر اساس بررسیهای مرکز رصد و تحلیل خورشید، با توجه به کاهش شدید توییت، پاسخ، ریتوییت و پسندها از تاریخ ۲۸ خرداد تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ و تغییر کاملا محسوس تعداد کاربران فعال از ۱۵۵,۴۲۸ کاربر در تاریخ ۲۸ خرداد به ۱۱۴,۰۲۴ در تاریخ ۳۱ خرداد میتوان نتیجه گرفت دلیل اصلی این کاهش، حمله به مقر منافقین و بازداشت تعدادی از اعضا و از دست رفتن زیرساختهای فعالیت سایبری این سازمان است.
پ.ن: دیپلماسی قدرتمند می تواند در فضای مجازی هم موثر باشد.
خدا میدونه همین لشکر فیک چقدر خون جوونای ایرانی به گردنش هست. یک زمانی ترور فیزیکی می کردند امروز هم از طریق دنیای مجازی ترور فیزیکی و مجازی می کنند.
https://eitaa.com/savad_resana
52.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میگند چیزای با ارزش رو باید در راه کار های با ارزش استفاده کرد!
میدونی که ذهن و روح تو خیییییلی با ارزشه؟! 😍
و شنیدی که داده های ذهنت غذای روح تو هستند؟
پس قدرش رو بدون...✨
و دنبال داده های با ارزش باش... 🌱😍
الان رسانه و فضای مجازی یکی از بزرگترین بستر ها برای جمع آوری مطالبی است که قراره وارد ذهن تو بشند!
ولی این تو هستی که انتخاب میکنی از کدوم کانال غذای روحت رو دریافت کنی! 😉
مراقب ذهنت باش و وارد کانالی بشو که مطالبش ارزشمنده...
از دستش نده! 👇
ما را در ایتا دنبال کنید👇
https://eitaa.com/savad_resana
ما را در روبیکا دنبال کنید👇
https://rubika.ir/savad_resana
💢یک پیام یک آیه
رحْمَتُ رَبِّکَ خَيْرٌ مِمَّا يَجْمَعُونَ
رحمت پروردگارت از آنچه آنان جمع می کنند، بهتر است
🔹پیام آیه
کسی از خداوند طلبى ندارد هر چه هست لطف و رحمت اوست
https://eitaa.com/savad_resana
💢 ساده لوح نباشیم
🔹 اکنون با دقت ببیننم تا بفهمیم تولید شایعات و سیاه نمایی وتحریک های اقتصادی و....بخشی از آن از کجا نشات میگیرد.
🔹حمله به مقرسازمان مجاهدین خلق درآلبانی چهتغییری درتعدادکامنتهای رسانههای اینستاگرام ایجادکرد؟
میانگین کامنت صفحه ایراناینترنشنال درروز۳۰ خردادباکاهش۴۳درصدی نسبت به ۱۰روزقبل ازآن مواجه شده وکامنتهای بیبیسی فارسی نیز۳۱درصدکاهش داشته است
✍ محمد لسانی
https://eitaa.com/savad_resana
💢تاثیر فالو کردن بلاگرهای اینستاگرام کمتر از تماشای هرزهنگاری نیست!
🤧 چرا که هر دوی آنها برای کسب درآمد، با نمایش اغراقآمیز و تک بعدی، تصویر ذهنی خیلی لذتبخش و خلاف واقعیت در ذهن مخاطب میسازند.
😈 آنها وضعیت را صرفاً لذتبخش و بدون هیچ رنجی عرضه میکنند و باعث از بین رفتن علاقه مخاطب به «واقعیت» میشوند.
😕 و چون در واقعیت امکان تجربه حالت ذهنی وجود ندارد، فرد برای تجربه مجدد احساس خوشی و لذت، دوباره و دوباره سراغ تماشای نمایش رفته و کمکم تصور اشتباه ذهنی به طور کلی جای واقعیت را میگیرد!
📺 هیچ انسانی قادر به تجربه خیالات ذهنی در واقعیت نیست، و همین موضوع عامل درماندگی و شروع مشکلات روحی میشود.
📸 یعنی بلاگری باعث ایجاد شکلی غیر واقعی از «زندگی» میشود که امکان زیست آن در دنیای واقعی نیست و صرفاٌ یک نمایش است.
😣 متاسفانه با افزایش رقابت بین بلاگرهای اینستاگرام، نارضایتی تماشاچیان از زندگی بیشتر میشود، درست مثل تماشای هرزهنگاری!
✅ راهکار چیست؟ عدم تماشا و دنبال کردن این نمایش غیرواقعی
#اینستاگرام
https://eitaa.com/savad_resana
13.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢شاکی شدن ابنسینا بخاطر سواستفاده از نامش در مجازی!😂🧐
https://eitaa.com/savad_resana
💢تابستان خود را چگونه گذراندید؟🤔
🔹قطعا یکی از سوالاتی که معلما از بچه ها توی سال تحصیلی جدید می پرسن دقیقا همینه...
اگر هم معلما نپرسن قطعا خدا توی اون دنیا میپرسه...
🔹امیدوارم جواب ما این عکس نباشه.
🔹تابستون وقت خوبیه برای رشد، برای پیشرفت و برای ساختن آینده مون
فقط لازمه مسیر درستی انتخاب کنیم، شروع کنیم به آموزش دیدن و پیشرفت کردن...
😎شما تابستون چکاره اید؟
https://eitaa.com/savad_resana
💢شما باید محل پاسخ باشید نه دیگران
🖼 در توضیح متن داخل عکس ...
🔹با توجه به این که رسانه ها در هر شکلی که باشند قطعا دارای پیام های مختلفی برای مخاطبین خود هستند باید به این نکته توجه کنیم که فرزندان ما متوجه این پیام ها می شوند یا نه؟
🔹اگر متوجه پیام های آشکار یا پنهان نشوند، سوالات خود را از چه کسی می پرسند؟ طرف مقابل چطور پاسخ می دهد؟
🔹این موضوع اصلا به سن خاصی بستگی نداره، بچه ها از 3 سالگی تا 30 سالگی کلی سوال دارن که سعی می کنند از افراد قابل اعتماد بپرسند.
🔺لطفا شما جزئی از افراد مورد اعتماد فرزندتان باشید...🔻
#راهکار_های_مدیریت_رسانه
https://eitaa.com/savad_resana