فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦 #کودکان درک درستی از بیماری ندارند، بنابراین مراقب گفت و گفتهای خانوادگی خود باشیم تا امنیت روانی آنها را به مخاطره نیندازیم!
📲 @savaderesanei
🚦بیاعتمادی ابربحران کشور
برخی محورهای مصاحبه دکتر نصراللهی با خبرگزاری تسنیم:
🔸شیوعاخباروحشت، هراس عمومی، #اغتشاشخبری، اطلاعات نادرست و #اخبارجعلی بیشتر از واقعیت ویروس کرونا است که مراجع قانونی و علمی اعلام میکنند.
🔹ویروس کرونا محدود به ایران نبوده و موضوع خجالتآوری هم نیست؛ کشورهای دیگری چون فرانسه، ایتالیا، آمریکا،انگلیس و بسیاری از کشورهای دیگر هم با این ویروس مواجهه هستند.
🔸بخش زیادی از شیوع وحشت موجود در کشور از کرونا،از #بهرهبرداریسیاسی برخی کنشگران و #بیاعتمادی مردم به رسانهها و مسئولان است.
🔹بهرهبرداریسیاسی در زمان بحرانهایانسانی #گناهغیرقابلبخشش است.
🔸اگر رسانهها و مسئولان از سواد سلامت و رسانهای بهرهمند بودند،کشور دچار این اغتشاش خبری و این حجم از نگرانی و بیاعتمادی نمیشدند.
🔹#مدیریتبحران مجموعه تدابیر و اقدامات در قبل،حین و بعد از بحران است.
🔸ورود ویروسکرونا به ایران مثل سایر کشورها #قابلپیشبینی بود و مسئولان نباید منتظر میماندند تا بعد از ورود در مورد تعیین مسئول سیاستگذاریرسانهای ،تامین بسته های بهداشتی ضروری و هماهنگی با رسانهها تصمیم بگیرند.
🔹دستگاههای متولی مدیریت بحران، خود با #بحرانمدیریتی و ناکارامدی مواجهاند؛ بهلحاظ ساختار و تشکیلات چیزی کم نداریم اما مدیریت این سازمانها مشکل دارد.
🔸سازمان مدیریت بحران کشور در سیل ۹۸ کجا بود؟ اگر موفق و کارآمد بود چرا وزیرمحترم کشور مستقیم وارد میدان شده است؟ نقش این سازمان در مورد #ویروسکرونا چیست؟
🔹آیا وظایف سازمان مدیریت بحران کشور فقط به #سیل و #زلزله محدود است، اگر چنین است باید نامشعوضشود.
🔸اگر آقای #نجار عملکرد مناسبی در مدیریت این سازمان ندارد،چرا رئیسجمهور حکم ایشان را برای یک دوره دیگر تمدید کردهاست؟
✍#دکتر_اکبر_نصراللهی
📲 @savaderesanei
5.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚦تبلیغ جذاب پپسی با تکیه بر ارتباطات #غیرکلامی و استفاده از تکنیکهای اقناعی #گواهی_دادن، #ستارهها و #طنز
📲 @savaderesanei
🚦بررسی رازهای پشت پرده فیلم منتخب #اسکار و گلدن گلوب ۲۰۲۰
📍درآمدی بر مدرنیته و علل جنگ جهانی همراه با نقد استراتژیک فیلم «1917»🎞
این مقاله را در لینک زیر مطالعه کنید:
🌐 https://b2n.ir/791149
#تفکر_انتقادی
📲 @savaderesanei
🚦۱۵ نکته کاربردی ارتباطی رسانهای برای ایام خانه نشینی #کرونایی
📍در معرض رگباری اخبار بد قرار نگیریم!
🔸دکتر #عبدالکریم_خیامی، دبیر شورای علمی سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی با ارائه ۱۵ نکته کاربردی ارتباطی ـ رسانه ای برای ایام خانه نشینی کرونایی، ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای مهارتهای سواد رسانهای، بر برنامهریزی رسانهای و وضع #رژیم_مصرف_رسانهای برای این دوران تاکید کرد.
🔸يادمان باشد كه ما در منزل انواع رسانهها را در اختيار داريم. وقتتان را بين همه آنها توزيع كنيد و به يكي-دو تا بسنده نكنيد. مثلاً همهاش سرتان در تلفن همراه نباشد. تلويزيون، راديو، كتاب، لوحهاي فشرده فيلم سينمايي، تلويزيونهاي تعاملي، موسيقي، ويدئوهاي درخواستي اينترنتي، بازيهاي ويدئويي،پ و... البته نميگويم مساوي، ولي ميگويم #متنوع مصرف كنيد. راستي! به كتابهاي دستنخورده اما مورد علاقهتان هم سري بزنيد در اين روزها.
🚨متن کامل را در سایت خبرگزاری مهر مطالعه کنید:
https://www.mehrnews.com/news/4877602
#سواد_رسانه_ای_علیه_کرونا
📲 @savaderesanei
سواد رسانهای
🚦۱۵ نکته کاربردی ارتباطی رسانهای برای ایام خانه نشینی #کرونایی 📍در معرض رگباری اخبار بد قرار نگیری
🚦۱۵ نکته کاربردی ارتباطی_رسانهای برای ایام خانهنشینی #کرونایی
📍 #بخش_اول
🔸 #یک: قبول دارم که الان توصیههای پزشکی مهمترین هستند. ولی همین پزشکان عزیز و زحمتکش گفتهاند آرامش روحی و روانی به حفظ و ارتقای ایمنی بدن کمک شایانی میکند و برعکس، اضطراب و افسردگی و تنش، مقاومتش را شدیداً در مقابل ویروس و بیماری ضعیف میکند. پس همه ما به توصیههای دیگری غیر از پزشکی هم نیاز داریم. بهویژه الان که بیشتر در خانهایم، بیشتر رسانه مصرف میکنیم، بیشتر در معرض بیحوصلگی هستیم، بیشتر در معرض اخبار بد هستیم و... .
🔸 #دو: یادمان باشد که ما در منزل انواع رسانهها را در اختیار داریم. وقتتان را بین همه آنها توزیع کنید و به یکی-دو تا بسنده نکنید. مثلاً همهاش سرتان در تلفن همراه نباشد. تلویزیون، رادیو، کتاب، لوحهای فشرده فیلم سینمایی، تلویزیونهای تعاملی، موسیقی، ویدئوهای درخواستی اینترنتی، بازیهای ویدئویی، ….البته نمیگویم مساوی، ولی میگویم #متنوع مصرف کنید. راستی! به کتابهای دستنخورده اما مورد علاقهتان هم سری بزنید در این روزها.
🔸 #سه: دقت کنید هریک از اعضای خانواده، در طول شبانهروز به اوقاتی برای خلوت فردی نیاز دارند. در چنین اوقاتی اجازه دهید سر در کار خود داشته باشند و مزاحم نشوید! بسته به سن و سال و یا جنسیت و یا سطح تحصیلی، مدت نیاز به این خلوتها متفاوت است. البته نسل دیجیتال، خلوت و تنهایی را مثل نسل قبل بهدرستی نیاموختهاند یا با آنها متفاوتاند. ولی بههرحال تا زمانی که این اوقات تنهایی به صورت غیرمتعارف زیاد نشده، امری طبیعی و حتی مثبتاند.
🔸 #چهار: یک وقتهایی هم فقط و فقط برای هم باشیم. بدون هیچ رسانهای و هیچ تلفن همراه روشنی! مثلاً ما خودمان دیشب در منزل دور هم نشستیم و حافظ خواندیم. برای هر یک از افراد خانه هم جداگانه تفألی زدیم و خواندیم. ما ایرانیها هم که اهل حالیم با حافظ و دلدادگیهایش!
🔸 #پنج: این روزها برخی مؤسسات توزیع اینترنتی فیلم و سریال و انیمیشن و… تخفیفهای بسیار خوبی ارائه کردهاند تا خانوادههای خانهنشین، با خیال آسوده از آنها استفاده کنند. خوب است. دستشان درد نکند. فقط مراقب باشید در مصرف آنها افراط نکنید تا ذائقه رسانهای اعضای خانواده بهخصوص فرزندان به آنها عادت نکند. بالاخره فضای محتواهای این قبیل رسانهها متفاوت و بازتر است و قدرت انتخاب هم بالا. در ضمن قرار نیست همیشه رایگان باشند.
#ادامه_دارد
✍ #دکتر_عبدالکریم_خیامی
📲 @savaderesanei
سواد رسانهای
🚦۱۵ نکته کاربردی ارتباطی_رسانهای برای ایام خانهنشینی #کرونایی 📍 #بخش_اول 🔸 #یک: قبول دارم که ال
🚦۱۵ نکته کاربردی ارتباطی_رسانهای برای ایام خانهنشینی #کرونایی
📍 #بخش_دوم
🔸 #شش: ارتباط تلفنی با بستگان و دوستان و آشنایان و احوالپرسی از آنها فراموش نشود. روزی به یک یا دو تا از آنها تماس بگیرید. حتی با برخی که نزدیکتراند و بزرگتر مکالمه تصویری هم داشته باشید. توجه: آنانکه آشناها و اقوام کمتری دارند را بیشتر دریابید.
🔸 #هفت: اکثر ما عضو چندین گروه یا کانال در پیامرسانهای اجتماعی هستیم. ولی برخی از اینها به شکل رگباری خبر منفی میفرستند و اساساً علاقهای به دیدن خبرهای خوب و مثبت ندارند. شاید هم فکر میکنند که مشغول آگاهیبخشی اند. اما واقعیت این است که این نوع کانالها و گروهها در شبکههای اجتماعی که فقط بر اخبار بد و منفی متمرکز میشوند – خصوصاً وقتی که راست و دروغ را قاطی هم میکنند- بمب اضطراب و آشفتگی روحیاند. پیشنهاد میدهم از عضویت در آنها خارج شوید. ما باید هم خبرهای منفی و هم خبرهای مثبت را با هم دریافت کنیم.
🔸 #هشت: حتماً برگهای روی یخچال یا جایی در آشپزخانه بگذارید و به محض آنکه به کالایی نیاز پیدا شد یا رو به اتمام بود اسم آن را بنویسید. این کار ساده باعث میشود دفعات مراجعه شما به بیرونِ خانه برای خرید کمتر شود. ضمن آنکه از برخی بگو مگوها هم پیشگیری میکند. خصوصاً مردان خانه را کمتر ولی با بهرهوری بیشتر برای خرید به بیرون بفرستید!
🔸 #نه: هنگام استفاده از تلویزیون یا پخش موسیقی یا رادیو یا … مراقب همسایهها باشید. یعنی صدا را کنترل کنید. حتماً دقت کردهاید که ساعات خواب و بیداری اکثر خانوادهها به هم ریخته. معلوم نیست اوقاتی که شما بیدارید دیگران هم بیدار باشند یا برعکس!
🔸 #ده: میدانم برخی از ما و شما ممکن است گلههایی به صداوسیمای خودمان داشته باشید. مثلاً گاهی حس میکنید یکطرفه است یا حرفهای عمل نمیکند یا هرچه؛ قبول! بالاخره رسانه رسمی خودمان است و حق داریم انتظارمان هم از آن بالا باشد. او هم باید خودش را مدام اصلاح کند و ارتقا دهد. اینها را میفهمم. ولی به یک نکته دیگر هم دقت کنیم. من بعید میدانم شما قبول داشته باشید که مثلاً رسانههای انگلیس و عربستان دلسوز ما هستند و خیلی خیرخواه ما باشند. نه الان، که هرچه تاریخ چند صدساله اخیر را میبینیم، میفهمیم چنین نبوده. دست کم «مدیریت شناخت و ادراک» خودتان را به اینها واگذار نکنید. تجربه بیستساله رسانهای من که اینطور میگوید. شما را نمیدانم.
#ادامه_دارد
✍ #دکتر_عبدالکریم_خیامی
📲 @savaderesanei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦چطور با اضطراب بیماری #کرونا کنار بیاییم؟
📍 راهنمای یک دقیقهای سلامت و آرامش
▫️کانال #دکتر_علیرضا_سفیدچیان
📲 @savaderesanei
🚦عکس خندهداری از بچهتان گرفتهاید؟ لطفاً منتشرش نکنید!
📍بچهها وقتی اولینبار اسمشان را در اینترنت سرچ میکنند، چه احساسی پیدا میکنند؟
🔸تصور کنید اسمتان را جستوجو میکنید، و بلافاصله فیلمی بالا میآید که در آن دارید به خاطر موضوعی مضحک گریه میکنید، یا عکسی ظاهر میشود که در آن انگشتتان را توی سوراخ دماغتان کردهاید. این تجربهای است که ما کمتر داشتهایم اما بچههایمان کاملاً با آن درگیرند. شاید آنها با خودشان فکر کنند: یک لحظه پدر و مادرم فکر کردهاند عکسی که گرفتهاند خیلی بامزه است، اما من تا آخر عمر، شدهام «آن بچهای که توی دماغش انگشت کرده بود».
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
http://tarjomaan.com/neveshtar/9571/
📲 @savaderesanei
6.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚦شهاب سنگی که به سمت زمین میآید!
📍این موضوع دستمایه خیلی از تبلیغاتهای ویدئویی است. مثل همین تبلیغ فولکس واگن که با استفاده از تکنیکهای اقناعی #ترس و #طنز تلاش میکند تا جادار بودن محصول جدیدش را #تداعی کند.
📲 @savaderaeanei