eitaa logo
سواد رسانه‌ای
2.5هزار دنبال‌کننده
373 عکس
306 ویدیو
21 فایل
سواد رسانه‌ای؛ لازمه‌ی مواجهه‌ی هوشمندانه و ایمن با رسانه‌ها
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦 ۱۵ دقيقه استفاده از تلفن همراه معادل فشار وزن ۳۰ کيلوگرم بر گردن است. 📲 @savaderesanei
🚨 🚦چهارمین دوره جامع تربیت مربی ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر از‌ طریق آی‌دی زیر👈 @poshtiban_id عضویت در کانال👈 📲 @savaderesanei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦 تبلیغ جذاب ماشین لباسشویی با استفاده از تکنیک‌ اقناعی 🔺آشنایی با تکنیک‌های اقناعی و خلاقیت در تولید، باعث موفقیت در تحلیل پیام‌ها و حتی خلق تولیدات رسانه‌ای موفق می‌باشد. 📲 @savaderasanei
🚦امروزه خلاقیت در طراحی محصولات یکی از مهمترین عوامل جذب و اقناع مخاطب است که معمولا در مواجهه‌ی اول بخش زیادی از نیم کره چپ مغز که فرایند تعقل منطقی را انجام می‌هد به حاشیه می‌راند و با برانگیختن احساسات و هیجانات در نیم کره راست مغز مخاطب، او را به انتخاب و خرید آن محصول تحریک می‌کند. 🔸با تقویت و آگاهی از تکنیک‌های تبلیغی می‌توان این ضعف را در خود کاهش داد و انتخابی منطقی‌تر در مواجهه با محصولات تجاری داشت. 📲 @savaderesanei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦 رسانه‌ها واقعیت را می‌سازند! 📍سواد رسانه‌ای مبتنی بر و آشنایی با کمک می‌کند تا مواجه‌ای فعالانه، هوشمندانه و ایمن با تولیدات رسانه‌ای داشته باشیم! 📲 @savaderesanei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦 رسانه‌ها واقعیت را می‌سازند! 📍سواد رسانه‌ای مبتنی بر و آشنایی با کمک می‌کند تا مواجهه‌ای فعالانه، هوشمندانه و ایمن با تولیدات رسانه‌ای داشته باشیم! 📲 @savaderesanei
🚦همچنان سوال اصلی اینه که چرا حوزه با وجود مثال‌های فراوان در زیرپا گذاشتن اصول، عرف، اخلاق، اعتقادات و... از سوی تبلیغ‌کنندگان، همچنان دچار ولنگاری شدید مدیریتی است که عزم جدی مسئولین در اصلاح اون نیز دیده نمیشه! 📍نبود نهاد عالی تنظیم‌گری در حوزه رسانه و اختلافات ذی نفعان این حوزه باعث شده تا مسئله‌ای ساده که سالهاست در نظام‌های رسانه‌ای موفق دنیا حل شده، همچنان کلاف سردرگمی در کشور ما باشه! 📲 @savaderesanei
🚦سلسله جلسات با موضوع: ؛ رویکردها و راهکارها 📍 تفسیر نسبت تفکر بصری و رسانه‌های مدرن 🎙ارائه دهنده: چهارشنبه ۱۷ دی؛ ساعت ۱۳:۳۰ ✅ آدرس پیوند شرکت در نشست آنلاین: https://vc.isu.ac.ir/ch/candc 📲 @savaderesanei
🚦 📍شب‌های تلویزیون مافیایی شده است. نه از آن مافیاهایی که قاچاق مواد مخدر می‌کنند یا مثل کورلئونه‌ی فیلم پدرخوانده، با سر بریده یک اسب در تختخواب، برای مخالفان‌شان کُری می‌ خوانند که با یک بازی با سابقه روسی، شبکه سلامت تلویزیون ایران رنگ و بوی مافیایی گرفته است. 🔸آنگونه که می‌گویند این بازی اولین بار در بهار ۱۹۸۶ در بخش روانشناسی دانشگاه دولتی مسکو بازی شده‌است و سپس در کلاس‌های درس، خوابگاه‌ها و اردوگاه‌های تابستانی دانشگاه مسکو پخش شده‌است. 🔸انجام این بازی در شبکه سلامت تلویزیون بسیار عجیب بود. تلویزیونی که مجریان و مهمان‌هایش باید در مدار باشند، چگونه اجازه پخش این بازی را داده است؟ چگونه راضی به پخش این بازی شده‌اند را نمی‌دانم اما به هر دلیلی که به ما ربط ندارد، باید از این تصمیم دفاع کرد و به قول معروف «عیب مِیْ جمله بگفتی، هنرش نیز بگوی» 🔸این بازی هم می‌توانست به یک خط قرمز تبدیل شود و در همان کافه‌های شهر محصور شود. حالا اما بسیاری از آنهایی که در کافه‌ها، مافیا بازی می‌کنند به سراغ مسابقه شهروند و مافیای تلویزیون می‌آیند و این قاب را هم امتحان می‌کنند. 🔸مدیران شبکه سلامت و احتمالا مدیران بالادستی آنها به راحتی می‌توانستند با پخش این بازی مخالفت کنند اما خوشبختانه اجازه آن را صادر کردند و یکی از بهترین بازی‌های جمعی جهان در تلویزیون در حال اجراست. 🔸شاید برخی از شما با این بازی آشنا نباشید. توضیح کوتاهی در مورد آن می‌دهم. این بازی، نقش‌های مختلفی مثل مافیا شهروند، دکتر، کارآگاه و ... دارد. به جز بازیکن‌هایی که نقش مافیا دارند، دیگران از نقش‌های هم آگاه نیستند و شهروندان شهر یا همان بازیکنانی که مافیا نیستند باید از میان شرکت کنندگان مافیاها را پیدا کنند. اگر مافیاها مشخص شوند، شهروندان پیروز بازی هستند و اگر مافیا تا آخر بازی حضور داشته باشند، آنها فاتح میدان خواهند بود. 🔸این بازی از این جهت ارزشمند است که به شما اجازه استدلال کردن، گوش دادن به حرف دیگران و مهم‌تر از همه حرف زدن در جمع را آموزش می‌دهد. آنهایی که فکر می‌کنند توان سخن گفتن در جمع‌های مختلف را ندارند، حتما این بازی را تجربه کنند. بسیاری از کافه‌ها در شهرهای مختلف پذیرای شما هستند. در جمع‌های خانوادگی هم می‌توایند این بازی را امتحان کنید. 🔸به بحث خودمان برگردیم؛ انجام بازی مافیا در تلویزیون، نشان داد به راحتی می‌شود تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد. واقعا این بازی می‌توانست تبدیل به یک بازی زیرزمینی شود. اما با یک تصمیم درست و خلاقانه، شهروند و مافیا بدون هیچ مشکلی در جامعه نهادینه شد. 🔸آنقدر این بازی گسترش پیدا کرده است که شبکه نمایش خانگی هم به سراغ آن رفته و بازیگران هم این بازی را تجربه کرده‌اند. البته کیفیت بازی آنها به بازی شبکه سلامت نمی‌رسد. 🔹ساعت 19 و اگر نرسیدید ساعت 23، پای شبکه سلامت بنشینید و این بازی را ببینید. با بچه‌های‌تان بازی کنید و اجازه بدهید آنها برای تصمیم‌های خود استدلال بیاورند. به آنها گوش دادن را با این بازی بیاموزید و اجازه بدهید با صدای بلند نظرات خود را بیان کنند. جناب تلویزیون به خاطر پخش این مسابقه از شما ممنونیم. ✍ 📲 @savaderesanei
🚦 : پلتفرمی که دنیای نوجوان‌ها را منفجر کرده است 📍چطور شد که نوجوانی شانزده‌ساله ناگهان از ریانا و تیلور سوئیفت پرطرفدارتر شد؟ 🔸دنیای نوجوان‌ها همیشه تا حدی برای بزرگترها عجیب‌و‌غریب بوده است. کلمه‌های نامفهوم، خنده‌ها و گریه‌های افراطی، احساساتِ متناقض و فکر و خیال‌های فانتزی. اما این سال‌ها، ماجرا سرعت دیوانه‌کننده‌ای به خود گرفته است. طوری که انگار نوجوان‌های امروزی اساساً ساکنِ دنیای دیگری هستند که بقیه چیزی از آن نمی‌دانند. تیک‌تاک، شبکۀ اجتماعی‌ای که نوجوان‌ها به تسخیر خود درآورده‌اند، سیارۀ بیگانه‌ای است که در آن چهارده پانزده ساله‌های معمولی، از فوق‌ستاره‌های هالیوودی مشهورترند. در تیک‌تاک چه می‌گذرد و چطور به اینجا رسیده است؟ 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://tarjomaan.com/neveshtar/10004/ ▫️ترجمان علوم انسانی 📲 @savaderesanei
-1264967933_-211868.pdf
1.28M
🚦اسطوره‌ای به پهنای واقعیت؛ بررسی ابعاد رسانه‌ای شهید 📍یادداشت شفاهی از: 📲 @savaderesanei