eitaa logo
سواد رسانه‌ای
2.4هزار دنبال‌کننده
603 عکس
474 ویدیو
22 فایل
سواد رسانه‌ای؛ لازمه‌ی مواجهه‌ی هوشمندانه و ایمن با رسانه‌ها
مشاهده در ایتا
دانلود
🚦 📍۱- تبلیغات برای رقیب! 🔸 این عنوان شاید خنده‌دار باشد که چگونه یک فرد حاضر است برای رقیبش تبلیغات کند؟ اما این از مهم‌ترین روش‌های ضد‌تبلیغات در دنیای مدرن است که در آن ستاد نامزد الف به صورت رایگان برای نامزد ب تبلیغات می‌کند، اما جلوه‌ی بیرونی آن به‌گونه‌ای است که هیچ‌کس و حتا ستاد‌ نامزد ب تصور نخواهد کرد که این تبلیغات ضد‌تبلیغاتی است که از سوی حریف تدارک دیده شده است، اما این تبلیغات دامنه‌ی وسیعی دارد که شامل تبلیغات بد، یعنی‌ سخنان زاویه‌دار، تصاویر خنده‌آور، حرف‌های تفرقه‌آمیز، فیلم‌های تحریک‌آمیز، رفتارهای زشت و‌… خواهد بود که در لابلای مواد تبلیغاتی آن نامزد برجسته شده و ذهنیت مردم را تخریب خواهد کرد. حمایت‌های افراد مشکوک و عناصر بدنام، جنایت‌کاران و ناقضان حقوق بشر و تحرکات بزرگ رسانه‌ای و تبلیغاتی نیز می‌توانند از جمله برنامه‌های تبلیغاتی طراحی شده برای بدنام کردن رقیب باشند. 📎 در زودباور نباشیم! 📲 @savaderesanei
سواد رسانه‌ای
🚦 #تکنیک_های_انتخاباتی 📍۱- تبلیغات برای رقیب! 🔸 این عنوان شاید خنده‌دار باشد که چگونه یک فرد حاضر
🚦 📍2- جهت‌دار كردن 🔸️گاهی تبلیغات موثر به جاي كذب و دروغ، بر جهت‌دهي هدفمند اخبار و حوادث وابسته‌اند، به اين معنا كه با استفاده از تأكيد و ديگر ابزارهاي كمكي بيان منظور، مي‌توان بدون تكذيب حقيقت، آن را به نفع خود شكل داده و تأثير مورد نظر را بر ذهن مخاطب گذاشت. 📎بديهي است كه در اين شيوه نيازي به جانبداري مستقيم از موضوعي خاص و يا دور شدن بيش از حد از واقعيت نيست. جهت‌دار كردن اخبار مي‌تواند بر اساس موارد زير انجام گيرد: _ لحن بيان خبر (پرحرارت يا از سر بي‌اعتنايي) _ القا حس اعتبار، اطمینان یا تجاهل عالمانه در مخاطب _ نوع تصاویر و نحوه استفاده از آن ها _ و... گزاره‌هايي مانند: "در صورتي كه روند دولت فعلی ادامه پیدا کند، تحریم ها علیه ایران شدت خواهد یافت" و يا "اگر شهردار به سرعت دست به كار نشود، همچنان شاهد حوادثي از اين دست خواهيم بود" 📍فراتر از اين، ارباب رسانه با ترويج نوعي بينش جبري، پديده‌هاي بدفرجام را به عنوان راه حلی مطلوب و اجتناب‌ناپذير در ذهن مخاطبان خود نهادينه مي‌كنند. 📎 در زودباور نباشیم! 📲 @savaderesanei
سواد رسانه‌ای
🚦 #تکنیک_های_انتخاباتی 📍2- جهت‌دار كردن 🔸️گاهی تبلیغات موثر به جاي كذب و دروغ، بر جهت‌دهي هدفمند
 🚦 📍3_دو قطبی سازی  🔸️دو قطبی سازی روش قدیمی در رقابت های سیاسی است. به این روش، روش دیو و دلبر هم می گویند. احزاب و چهره های سیاسی در این تکنیک سعی می کنند  عرصه رقابت های سیاسی را به دو صحنه تقسیم کنند، یکی سیاه و یکی سفید. البته خودشان سفید و رقیب شان سیاه. این روش فضای انتخاباتی را کاملاً احساسی می کند و فرصت تفکر و تعقل را از افراد می گیرد. این دو قطب هم معمولاً کاذب هستند و نیاز واقعی مردم را شکل نمی دهند اما با فشار تبلیغاتی زیاد هیجان ایجاد می کنند. 📎چند فضای دو قطبی که در کشور ایجاد شده است عبارتند از: دوقطبی برجام و افراطیون - دو قطبی تعامل با دنیا و مخالفان تعامل با دنیا  📎در زودباور نباشیم! 📲 @savaderesanei
🚦 رسانه‌های اجتماعی شیوۀ ابراز خشم ما را چگونه تغییر می‌دهند؟ — حس امنیتی که در اینترنت وجود دارد هزینه‌های احتمالی ابراز خشم را کمتر می‌کند 🔸حمله به صفحۀ اینستاگرام لیونل مسی، ایوان زایتسف، دختر باراک اوباما و فرناندا لیما ازجمله رفتارهای پرخاش‌جویانۀ کاربران ایرانی بود که در جهان هم بازتابی گسترده داشت. این قبیل رفتارها در سال‌های اخیر در دنیا شیوع زیادی پیدا کرده‌اند و زمینه‌ای بسیار جدید در تحقیقات پدید آورده‌اند. اما هیک، سردبیر ارشد سایت ثرایو گلوبال، در گفت‌وگو با مالی کراکت، عصب‌شناس و استادیار دانشگاه ییل، علل و زمینه های بروز خشم اخلاقی در فضای مجازی را بررسی کرده است. ▫️ترجمان علوم انسانی 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://tarjomaan.com/neveshtar/10233/ 📲 @savaderesanei
4.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚦کلیپ ساخته شده در فرانسه برای تشویق به تزریق ؛ همزمان با شروع سراسری واکسیناسیون در این کشور 🔸این کلیپ علاوه بر حس خوب نسبت به واکسیناسیون کرونا، با شرطی‌سازی به خوبی برای مخاطب می‌کند که با افزایش گستره واکسیناسیون عمومی، زندگی شرایط عادی‌تری پیدا می‌کند. 📲 @savaderesanei
2.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚦موج‌سواری عالی شرکت بر روی ماجرای و در حاشیه مسابقات یورو😁 📲 @savaderesanei
🚦کلمات می‌توانند کشنده باشند؛ قبل از نوشتن، فکر کنید! 📲 @savaderesanei
🚦 📍تبلیغات عجیب در فوتبال لیگ برتر ایران در مقایسه با تبلیغات یورو۲۰۲۰!! 🔸امروزه از مهمترین مباحث حوزه ارتباطت و رسانه است که متاسفانه به دلیل نبود سازوکار قانونی در ایران برای رسیدگی به آن، همواره شاهد ارجحیت منافع مالی به حق مخاطب هستیم! 📲 @savaderesanei
🚦گوشت ببر دندان خنجری ۹۷ یورو، ران دایناسور ۵۵ یورو! 📍تبلیغ یخچال‌های بوش که تلاش شده با استفاده از تکنیک‌های اقناعی و با چاشنی ، قدرت محصولات این شرکت در تازه نگه داشتن مواد غذایی را به نمایش گذارد. 📲 @savaderesanei
🚦یکی از پرکاربردترین و ساده‌ترین تکنیک‌های در حوزه رسانه‌ها و اخبار، در انتخاب عکس و است 🔸همان‌گونه که در این خبر ایران اینترنشنال مشاهده می‌کنید، عکس و تیتر به‌گونه‌ای انتخاب شده است که در نگاه اول، مفهومی کاملا متضاد با واقعیت را به مخاطب می‌کند. 📍داشتن ، آشنایی با تکنیک‌ها و روش‌های رسانه‌ای و مواجهه‌ی فعال و هوشمندانه، تا حدود زیادی به مخاطب در برابر رسانه‌ها مصونیت می‌بخشد. 📲 @savaderesanei
3.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚦قدرت جادویی نرم‌افزارها در خلق آنچه صاحبان رسانه‌ها می‌خواهند! 📎 آگاهانه پای رسانه‌ها بنشینیم! 📲 @savaderesanei
🚦به قول آقای احسان محمدی، واکنش‌های مردم نسبت به بحران آبیِ و ارسال آب معدنی (!) برای حل این بحران که اتفاقا کاملا از روی حُسن نیت نیز انجام شد، باری دیگه به وضوح نشان داد که علی‌رغم همه مزیت‌هایی که دارد، اما صرفا اطلاعات مردم را نسبت به مسائل مختلف زیاد کرده است نه مردم را! 🔸رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های اجتماعی، کاملا از این قدرت برخوردار هستند که با تحریک هیجانات، قواعد خود را بر مخاطب تحمیل کنند. بهترین نوع مصرف رسانه‌ای برای کنترل این رفتارهای هیجانی؛ مصرفی همراه با و رفتارِ رسانه‌ایِ همراه با و ! 📲 @savaderesanei