eitaa logo
سواد رسانه‌ای
2.5هزار دنبال‌کننده
345 عکس
277 ویدیو
21 فایل
سواد رسانه‌ای؛ لازمه‌ی مواجهه‌ی هوشمندانه و ایمن با رسانه‌ها
مشاهده در ایتا
دانلود
66.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘تهدیدات فضای مجازی چیست و چگونه با آن مقابله کنیم ؟ 👤 @savaderesanei |
سلسله جلسات «» با موضوع: «نگرش راهبردی و جریان شناسانه به سینمای غرب» 📌موضوع این هفته: سری جیمزباند یک تیر و چند نشان 📌با حضور استاد: دکتر محمد حسنی 📌زمان برگزاری: ۲۲ آبان ماه ۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰ 📌مکان برگزاری: پردیسان، بلوار شهیدان تقوی، تقاطع خیابان آقامحمدی،جنب پوشاک فرخنده، موسسه شناخت، طبقه اول، واحد۲، سالن آموزش ✍ جهت حضور در این برنامه تا ساعت ۱۱ روز سه شنبه به آیدی @Kargaranebrahim اطلاع داده شود. 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
🔘 زیست مجازی‌گونه!!! ▪️در دنیای مجازی، مدیریت خیال و ترکیب رنگ‌ها نقش اساسی در ایجاد فضایی مطلوب برای کاربران ایفا می‌کند. ▪️کاربران با تخیل خود در این فضاها غوطه‌ور می‌شوند و این امر می‌تواند به تصمیم‌گیری‌های خرید و تعاملات اجتماعی آنها منجر شود. 🎙 عبدالله صلواتی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ▪️برای مطالعه متن کامل کلیک کنید 👤 @savaderesanei |
| 🔘ظهور مطالعات دین دیجیتال ▪️مطالعات دین دیجیتال به بررسی تلاقی فناوری رسانه های نوین دین و فرهنگ دیجیتال میپردازد و در بردارنده موضوعاتی همچون نحوه مشارکت اجتماعات دینی در اینترنت است تا شیوه های نمایش دینداری از طریق فعالیتهای دیجیتال و بررسی امکان در نظر گرفتن مشارکت فناورانه به عنوان یک اقدام معنوی در طول دو دهه اخیر اسامی زیادی به مطالعات دین دیجیتال منتسب شده است. ▫️از مطالعه دین سایبری - شیوه ای برای توصیف نمودهای جدید فعالیت های دینی که از طریق شبکه های رایانه ای جدید در حال ظهورند - تا«دین مجازی». این اسامی بر تنشهای بین ساختارهای دینی «جهان واقعی »و اشکال «مجازی» جدید دین تاکید دارد و این نمودهای مجازی ممکن است به نحوی ناقص در نظر گرفته شوند (هوچکارد و واربرگ : ۲۰۰۵) اخیراً اصطلاح دین دیجیتال برای توصیف مطالعات فضای فناورانه و فرهنگی استفاده شده است. ▪️این مطالعات زمانی انجام میشود که محققان درباره در هم آمیختگی یا ابهام عرصه های دینی آنلاین و آفلاین صحبت می کنند. ▫️زمانی که بسترهای دینی آفلاین با عرصه های جدید آنلاین تلاقی یابند ظهور فضاهایی ترکیبی ممکن میشود کمپل (۲۰۱۳) هوور (۲۰۱۲) اشاره دارد که محققان از بررسی ساده «دیجیتالی شدن دین» - چگونه رسانه های دیجیتال گروه های دینی را مجبور به سازگاری با مفاهیم در حال تغییر سنت اقتدار یا اصالت دینی می کنند - گذر کرده اند تا در سطحی عمیق تر «کمک» واقعی» امر دیجیتال» به «امر دینی» را ملاحظه نمایند. 📚کتاب دین دیجیتال صفحه ۲۲ 👤 @savaderesanei |
21.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘سرویس اطلاعاتی و نحوه اطلاعات گرفتن با گپ و گفتگوی دوستانه ▫️براساس پرونده ای واقعی 👤 @savaderesanei |
🔘آیا هوش مصنوعی، ادراک و فهم بشری را تصرف کرده است؟ ▪️فروید معتقد بود, تمدن غرب سه جراحت شدید بر خودشیفتگی انسان وارد کرده است: 1️⃣جراحتی که «کوپرنيک» وارد آورد و آن اینکه زمین مرکز کائنات نیست بلکه سیاره کوچکی است رها شده در فضایی لایتناهی؛ این موضوع نه فقط محوریت زمین بلکه محوریت انسان را گرفت. 2️⃣ جراحتی که «داروین» با نظریه تکامل وارد ساخت و انسان (که اشرف مخلوقات قلمداد می شد) از نسل میمون دانست! 3️⃣ جراحتی که خود «فروید» با توضیح اینکه سرچشمه رفتار و انتخاب انسان نه عقلانیت و آگاهی بلکه همه چیز ریشه در ناخودآگاه آدمی است(تمثیل کوه یخی) ◾️به عبارت دیگر تحقیر سه‌گانه انسان رخ داد: تحقیر کیهان‌شناختی تحقیر زیست‌شناختی تحقیر روانشناختی ▫️ حال در معاصر ما برخی قائل اند با ظهور هوش مصنوعی به نظر می رسد اساسی ترین دارایی بشر یعنی ادراک، فهم، تأمل هم از بشر گرفته می شود و ما با یک ساخته دست بشری مواجهیم که این ویژگی را از بشر به ارث برده است. در چنین دنیایی، آیا بشر به معنا بخشی زندگی اش کمک شده یا بیشتر معانی زندگی را از دست داده است؟ آیا با ظهور هوش مصنوعی قوی(Strong AI) اصلی ترین ممیّز انسان از سایر موجودات هم به تاراج رفته است؟ ✍️ ابراهیم شریفی پژوهشگر اخلاق و رسانه https://eitaa.com/resanesharif 👤 @savaderesanei |
🔘 راههای تشخیص دیپ فیک 👤 @savaderesanei |
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
میدان رسانه.mp3
1.91M
💢میدان‌داری در رسانه ▪️در فرایند تولید محتوا آنچه موجب تاثیرگذاری یک عملیات رسانه‌ای می‌شود، فهم عمیق عوامل تولیدی از فضای رسانه است. 🔻یکی از لوازم این فهم، حضور عوامل در بستر رسانه و شهود آن فضاست، به این معنی که تا وقتی اتمسفر رسانه ادراک و با چالش‌های آن از نزدیک مواجهه پیدا نشده باشد، هر نوع تجویزی برای افراد به خطا رفته و مثمر ثمر نخواهد بود. 🔘از این منظر شاید بتوان رسانه را همانند میدان جنگ در نظر گرفت و بهتر این است که فرماندهی میدان را به افرادی سپرد که تجربه کافی و تصور صحیح از موقعیت داشته و در این فضا زندگی کرده باشند. ✍️مصطفی گودرزی 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 جنگ روانی عملیاتی: ▪️هدف: ▫️تاثیرگذاری بر کوتاه‌مدت دشمن یا متحدان بالقوه در یک بحران یا درگیری خاص. ▪️ روش‌ها: ▫️انتشار اطلاعات گمراه‌کننده، ، و تهدیدات برای ایجاد تردید، ترس و بی‌اعتمادی در بین دشمن. 👤 @savaderesanei |
🔘شگردهای رسانه‌ های فارسی زبان در تولید محتوا و فریب دادن مخاطب ▫️ گزینش موارد احساس برانگیز: ▪️ یکی از شگردهایی که رسانه های فارسی زبان برای فریب دادن ذهن مخاطبان نسبت به مسائل موجود در ایران مورد استفاده قرار می دهند، گزینش موارد احساس برانگیز و بازی کردن با احساسات مخاطبین است. ▪️خیلی از گزارش‌ها و مستنداتی که این رسانه‌ها درباره ایران کار می‌کنند، مانند «موضوع اسیدپاشی یا اعدام بعضی افراد»، بیش از همه دارای ابعاد عاطفی و احساسی است. ▪️در این شگرد رسانه بیشتر بر بعد احساسی قضیه تکیه دارد تا اینکه واقعا و صرفاً بخواهد خبری را اطلاع دهد. ▫️پرداختن به اخبار به صورت احساسی دارای چند نکته است: ▪️اول مخاطب را با خود همراه می‌کند؛ ▪️پس از آن مخاطب را بر انگیخته و ▪️نهایتاً او را به واکنش وامی‌دارد و اینجاست که رسانه به هدف اصلی خود رسیده است... ▫️آگاهی از روش های تولید محتوا در رسانه ها برای فریب دادن مخاطب، یکی از مراحل سواد رسانه ای امروز است. 👤 @savaderesanei |
| 🔘«دین وسینما» ▪️هنر حاصل نسبتی بیواسطه با عالم و آدم و مبدأ عالم و آدم است و به عبارتی دیگر اثر هنری در نسبت بیواسطه آدمی با وجود موجود ظهور می کند. اما این نسبت دو وجه یا دو ساحت دیگر دارد: 1️⃣اول ساحت ادراکات حسی و فوق حسی بشری 2️⃣ دیگری زبان و بیان هنری که همان صورتهای خیالی یا «ایماژ» هاست. ▫️بدین معنی همه گونه های تجربه هنری نهایتاً با ایماژها سروکار پیدا میکنند. همین ایماژها واسطه انتقال مخاطب به عالم هنری است. همانطور که شعر با ایماژها و صورتهای خیالی عالم هنری خود را ابداع و اقامه میکند موسیقی، خط، نقاشی، معماری صنایع مستظرفه و سینما نیز با صورت خیالی واسطه بیان و محاکات و ابداع عالم می شوند. ▫️صورتهای خیالی هنرهای مختلف در هر دوره تاریخی جلوه انکشاف حقیقت و عالمی دیگر است در این میان برخی از این صور اختصاص به ظهور عالم جدید پیدا کرده اند و آن صور خیالی هنر تكنولوژيك (عکاسی گرافیک و سینما) است که به اقتضای سیطره نفس آدمی بر عالم و آدم بیشتر مجلای زیبایی های نفسانی و وسوسه ها و یا آینه دردها و وحشت و هراس بشری بوده اند. اما غیر از این تکنولوژی امکان نویی را برای بشر و ایماژهای او فراهم کرده که در گذشته بی سابقه بوده است. ▫️تاکنون هیچ هنری حتی هنرهای نمایشی (تئاتر) نتوانسته بود با ایماژها و صورتهای خیالی تألیفی خیال و و همی از کلیت محسوس واقعیت یا فوق واقعیت را در بیرون ابداع کند شعر در میان هنرها درونی ترین و از اینجا توانمندترین ایماژها را در مواجهه با ساحات ادراکی و ایماژهای درونی مخاطب ابداع می کند. ▫️اما این ایماژها همواره درونی و باطنی می مانند. پس صورتهای خیالی شعری بی آنکه چون نقاشی و هنرهای تجسمی به تصویرگری بپردازند به نحوی تصویر عالم را در خیال مخاطب باز آفرینی می کنند. ▫️هر قدر موضوع و مضمون شعر متعالی تر باشد به همان نسبت ساحت خیال مخاطب باید سیری عمیق تر در اعماق وجود داشته باشد تا او بتواند به همسخنی و همدلی و همدردی با شاعر برسد. 📚کتاب دین و سینما صفحه ۷ 👤 @savaderesanei |