🚦فرهنگ تماس تلفنی را تمرین کنیم!!!!!
📱 وقتی برای اولین بار با کسی تماس می گیریم، خوب است که قبلش پیام بدهیم و خودمان را معرفی کنیم و بگوئیم امکان تماس گرفتن هست؟ من به شخصه شماره های ناشناس را پاسخ نمی دهم.
📱 وقتی با کسی تماس می گیریم و جواب نمی دهد، به او پیام بدهیم، خودمان را معرفی کنیم و بنویسیم در صورت امکان با ما تماس بگیرد.
📱 این روزها به دلایل مختلف امکان دارد شماره تماس ما در گوشی دیگران پاک شود، اگر زنگ می زنیم و طرف مقابل ما را نمی شناسد نگوییم: بی معرفت! دیگه ما رو فراموش کردی! نارفیق! دوستای تازه پیدا کردی و ...
به جای این حرف ها عذر طرف مقابل را بپذیریم و حرف مان را بزنیم چون هیچ بعید نیست فردا شماره های گوشی خودمان پاک شود.
📱 عمر شوخی هایی مثل «اگه گفتی من کی هستم؟!»، « نه! کمی بیشتر فکر کن ببین صدامو نمی شناسی و ...» به سرآمده، مردم اعصاب و حوصله این چیستان ها را ندارند. سلام و علیک کنیم و خودمان را معرفی کنیم. خلاص!
📱 ما از وضعیت کاری، روحی و موقعیت طرف مقابل خبر نداریم، وقتی تماس می گیریم بعد از معرفی خودمان بپرسیم « الان امکان صحبت کردن را دارید یا نه؟» اگر گفت نه!.. درک کنیم و در یک موقعیت مناسب تماس بگیریم.
📱 اگر رانندگی می کنیم به تلفن پاسخ ندهیم. اگر متوجه شدیم کسی که آنطرف خط ماست رانندگی می کند یا عذرخواهی کرده و قطع کنیم یا تماس را بسیار کوتاه کنیم.
📱اینکه شماره تلگرام کسی را داریم دلیل نمی شود هر پستی که می پسندیم را برایش ارسال کنیم. در ارسال اخبار بد، تلخ و گزنده هم به شدت صرفه جویی کنیم. دلیلی ندارد حال دیگران را بد کنیم. از ارسال صبح بخیرهای کیلویی با عکس دسته گل و فنجان چای هم جداً خودداری کنیم. هیچ جذابیتی ندارد. دستکم برای من ندارد!
📱 اگر کسی در تلگرام آنلاین است یا در اینستاگرام پُست می گذارد دلیل نمی شود حتماً اگر آن لحظه تماس می گیریم وظیفه دارد پاسخ ما را بدهد و اگر ندهد یعنی «دوچمون نداله!» و « ما را تحقیر کرده و به پشیزی فروخته است»! نه! ممکن است دل و دماغ پاسخ دادن نداشته باشد. همدیگر را درک کنیم.
📱 شب، زمان استراحت اکثر انسان هاست. تماس های «کاری» مان را در طول روز بگیریم. آن چند دقیقه را به خودمان و دیگران استراحت بدهیم.
📱 در تاکسی، اتوبوس، مترو یا جاهای عمومی تلفنی حرف نزنیم، اگر می زنیم داد نزنیم، اگر داد می زنیم فحش ندهیم، اگر فحش می دهیم فحش جنسی ندهیم و ...!
📱 .. و دستکم هزار نکته دیگر در مورد یک تلفن زدن ساده. همه ما به یاد گرفتن محتاج هستیم. همه ما بدون هیچ استثنایی.
🔸 #سبک_زندگی_رسانه_ای
✍ #احسان_محمدی
📲 @savaderesanei
🚦گاهی بی توجهی به احساس #مخاطب و عدم درک درست از تفاوت شیوه مواجهه و #تحلیل_پیام_ها توسط مخاطب در شرایط احساسی و هیجانی، باعث میشه تصور کنیم در هر شرایط و زمانی میتونیم بصیرت افزایی و فرهنگ سازی کنیم!!!
🚨تاثیر یک پیام مشابه بر یک فرد مشخص در شرایط #زمانی و #روحی مختلف، متفاوت خواهد بود!!!
📲 @savaderesanei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦 #رسانهها_واقعیت_را_میسازند!
🔸لطفا منتقداته با رسانهها مواجه شویم!
#نگاه_انتقادی_به_رسانهها
📲 @savaderesanei
🚦آدمها کِش نیستند!
🔸توی ذوق دیگران نزنیم، به هم ضدحال نزنیم. اینطور همدیگر را آزار ندهیم.
🔸تا حالا هیچ موردی در تاریخ بشریت ثبت نشده که کسی گفتهباشد:
_ از بس خوب ضدحال می زنه و ذوقم رو کور میکنه عاشقش شدم! عاشقش موندم!
🔸هربار که این کار را میکنیم آدمهای دور و برمان یک قدم عقب میروند، یک قدم دورتر میشوند... و اندکاندک آنقدر دور که با هم غریبه میشویم.
📍آدمها که دور شدند دیگر سر جای اول برنمی گردند. آدمها کِش نیستند..
✍️ احسانمحمدی
🚨توی جامعه همیشه یه سری مشکلات عمومی وجود داره مثل همین مشکلات اقتصادی فعلی، یه سری از مشکلات هم خاص هر فرده به دلیل شرایط خانوادگی و... که ممکنه ما بدونیم یا ندونیم. اما چیزی که مهمه اینه که باید همیشه سعی کنیم در فضای مجازی و حقیقی به اطرافیانمون انرژی بدیم، لازم نیست تا به هم میرسیم شروع کنیم از مشکلات و پررنگ کردن بدبختی ها، گاهی لازمه خاطرات خوش رو با هم مرور کنیم و به هم درباره آینده زندگی فردی و اجتماعی امیدواری بدیم!
🔸 #لبخندها و انرژی های #مثبت از بین نمیرن، فقط از فردی به فرد دیگه منتقل میشن! اما ناراحتی و انرژی های منفی رو میشه توی خودمون #دفن کنیم تا باعث #جوانه_زدن شادی و نشاط در وجودمون بشه😍
📲 @savaderesanei
هدایت شده از کانال خبرگزاری فارس
🚨 #فوری
خبرگزاری فارس/ یک منبع موثق اعلام کرد بامداد امروز، فیچر #اولان وزیر جنگ #اسرائیل وارد کنسولگری #ایران در شهر اوحاجی قطر شد و ضمن درخواست #پناهندگی از تهران، اسناد محرمانه ای را در اختیار سفیر ایران قرار داد!
🔹اوحاجی که سال گذشته به این سمت منصوب شده بود در بازه سال های ۲۰۰۶ الی ۲۰۱۵ مسئولیت گروههای اطلاعات و عملیات کلیهی نیروهای مسلح اسرائیل را بر عهده داشت و از این حیث میتوان او را جعبه سیاه اسرائیل دانست که در جریان کلیهی سیاستهای نظامی راهبردی و عملیاتی آنها بوده و این فاجعهای اطلاعاتی برای اسرائیل خواهد بود!
http://fna.ir/brgty79
@farsna
📍خب برای انتشار این خبر #عجله_نکنید:
▫️آیا این خبر واقعا در خبرگزاری فارس منتشر شد؟ کانالی که خبر از اون ارسال شد فیک بوده!
▫️فیچر اولان اصلا کیه؟ اسرائیل اصلا وزیری به این نام نداره!
▫️شهر اوحاجی کجاست؟ قطر اصلا همچین شهری نداره!
▫️این پست کاملا ساختگی و پرورش یافتهی ذهن نگارنده متن بوده که جهت آموزش برخی نکات تدوین شده است
📍ای کاش با #مواجههی_انتقادی با پیام ها، قدری در انتشار و فوروارد کردن اخبار و پست ها در #فضای_مجازی حساس باشیم و قبل از لایک یا فوروارد کردن هر پیام، قدری درباره اش فکر و تحقیق کنیم!!
🔹ما بردهی اصحاب رسانهها نیستیم! کافیه فقط قدری عینک خوشبینی رو از چشمامون برداریم و منتقدانه با رسانهها مواجه بشیم!
📲 @savaderasanei
🚦چه کسی در کارنامۀ زندگیاش هیچ خطا و اشتباهی وجود ندارد؟ همۀ ما بالاخره در نوجوانی یا بعد از آن رفتارهایی کردهایم که بعدها آرزو کردهایم کاش مرتکب آنها نشده بودیم. اما شبکههای اجتماعی به جایزالخطا بودن انسانها احترامی نمیگذارند. کافی است اشتباه کوچکی از شما سر بزند، دیگر باید منتظر باشید که روزی کسی آن را منتشر کند و شما را از زندگی ساقط کند. اما آیا این پردهدریِ همگانی و بیمحابا جامعه را به جای بهتری تبدیل خواهد کرد؟
▫️ترجمان علومانسانی
📲 @savaderesanei
🚦قیصر! کجایی که غیرتت را بردند!؟!!!
🔸اغلب فیلمهای جشنواره فجر امسال علیرغم سردرگمی و پراکندهگویی در دو نقطه مشترک هستند: یکی از این نقاط این است که اغلب این آثار به مفهوم واقعی کلمه و از لحاظ #استانداردهای سینمایی اساسا #فیلم نیستند، دوم اینکه به روابط غیراخلاقی و نامشروع در #خانوادهها بها میدهند. در واقع میتوان گفت که این دسته از فیلمسازان بهطور حیرت آوری همانقدر که از مفهوم فیلم و سینما دور شدهاند، ولع عجیبی در پرداختن روابط به اصطلاح غیرافلاطونی میان زنان و #مردان داستانهای خود دارند و کنشگران این نوع روابط را درمثبتترین جایگاه فیلمهایشان قرار میدهند.
🔺در اغلب این فیلمها #غیرت و #تعصب ایرانی به سخره و مضحکه کشیده میشود.گویا پس از نزدیک به نیم قرن از فیلمی مانند #قیصر که اساسش بر غیرت و تعصب قرار داشت که در داستانش دختری به دلیل هتک حرمت، #خودکشی میکرد، برادر بزرگ برای مقابله جوانمردانه با این آبروریزی و حیثیت برباد رفته، به قتل میرسید و برادر کوچکتر به انتقام خون برادر و خواهرش برمیخاست، دیگر چنین واژههایی که از عمق #فرهنگ ایرانی/اسلامی میآید، در این سینما معنایی ندارد.
🔸همچنانکه سال گذشته در فیلمی به اسم #لاتاری توسط داوران شبه روشنفکر و آوانگارد و البته مدیران جشنواره خشونت طلبی معنا گردید! شاید از نظر آن داوران و مدیران، مردان فیلمهای ما باید کاملا اخته شده باشند و معنای خیانت هم به «احترام به خواسته همسر» تغییر یابد.
🔸مثلا در فیلم #درخونگاه، همه اعضای یک خانواده به نحوی بر سر پسر بازگشته از ژاپن خود کلاه گذاشتهاند، از پدر، مادر، خواهر، شوهر خواهر و ... در میانه این گردابی که آن خانواده بیمسئولیت برای پسر تدارک دیدهاند، تنها نجات غریق یک «هرجایی» و فاحشه لوطی است!
🔸در فیلم #روزهای_نارنجی، روابط نامعلومی در گذشته میان کاراکتر اصلی فیلم با مردی برقرار بوده که در چیدن پرتقالهای باغات شمال رقیب او محسوب میشود. این موضوع در برخی دیالوگها رو میشود، از جمله سقط یک بچه و سوال رقیب زن از اینکه چرا بعد از آن با یک بچه تهرون ازدواج کرده!
🔸در فیلم #آشفتگی که ادعای فیلم نوآر دارد و یکی از عناصر فیلم نوآر هم «زن اغواگر» به شمار میرود، شخصیت اصلی، هم عشق برادر مقتولش را غر زده و هم به همسر یا نامزد خود خیانت کرده، ضمن آنکه همان زن اغواگر هم به شوهر سابق یا امروزی خود خیانت میکند، هم به عشق به قتل رسیدهاش و هم به عشق جدیدش!
🔸در فیلم #جان_دارپدر خانواده، ناغافل هوویی بر سر زن اولش آورده و حالا بر سر وجه المصالحه قرار دادن دخترش در یک گروکشی ناموسی، با همسر اولش درگیر است!
🔸در فیلم #معکوس، بالاخره معلوم نمیشود که کاراکتر اصلی فیلم، فرزند کیست؟ پسر فردی که ظاهرا پدرش بوده یا فرزند مردی که بزرگش کرده و عشق اول مادرش ؟!
🔸در فیلم #مسخره_باز هم کاراکتر اصلی، یک بچه سرراهی است که مادرش در یک بحران روحی، رهایش کرده و حالا در رویای بازیگری در یک سلمانی کار میکند.
🔸در فیلم #ناگهان_درخت، کاراکتر اصلی به زندان میرود و معلوم نمیشود زنش یا نامزدش یا عشقش (که ماهیت آن هم روشن نیست!) در مدت زندان وی، کجا به سر برده که حتی به مادرش نیز سر نزده، تا آنجا که در بخشی از فیلم به زبان میآید و به همان زن یا نامزد و یا دوست دخترش میگوید «چرا برای من باید همیشه مشخص باشد که کجا هستم ولی تو جواب نمیدهی که در این مدت کجا بودهای؟»
🔸در فیلم #ایده_اصلی هم که بازار کلاهبرداری و شارلاتانیسم و کازینو بازی و قمار و عرق خوری داغ است دیگر تنها موضوعی که در این میان محلی از اعراب ندارد، روابط اخلاقی و مشروع است و اصلا معلوم نیست کی با کیست! آن هم در یکی از پروژههای ساخت و ساز این مملکت! مثل #پالتو_شتری که افراد، زنها را از روی دست هم میزنند و یا در #حمال_طلاکه حتی زن نیکوکار و رییس بنیاد خیریه هم برای مرد داستان، مرتب عشوههای شتری میآید!
🔸در فیلم #بنفشه_آفریقایی نیز زنی با دو شوهر سابق و امروزش زندگی میکند و غیرت و تعصب شوهر امروزش را به سخره میگیرد. غیرت و تعصبی که در فیلمهای دیگر نیز هربار به گونهای به مضحکه گرفته میشود.
✍ #دکتر_سعید_مستغاثی
📲 @savaderesanei
🚦آیا ما به #عصر_جدید نیاز داریم؟ عصر جدید یا عصر ابتذال شعارهای فرهنگی؟
🔺نقدی بر تقلید صداوسیما از برنامههای سرگرمیمحور غربی
🔸برنامه استعدادیابی #عصر_جدید که این شبها از شبکه سه پخش میشود؛ به دلیل تاثیرگذاری، نقطهی عطفی در تلویزیون ایران محسوب میشود. برنامهای که نمونههای اصلی آن، سالهای سال در شبکههای سرگرمی جهان پخش میشده و همواره مورد استقبال تودهی مردم قرار میگرفته است. #علیخانی که بیش از هر چیز #ماه_عسل را تداعی میکند، یک کپی تمیز از #تلنتشوها ارائه کرده، تا مخاطب جای دیدن #گاتتلنت آمریکا از شبکهی منوتو، تلویزیون خودمان را تماشا کند.
🔸این یعنی ما قبول کردیم آنها راه درستی برای جذب مخاطب دارند؛ و این یک شکست تمام عیار است. این یعنی چهل سال پس از انقلاب، شعارهای ما در حوزهی فرهنگ شکست خورده و ما از کسانی کپی میکنیم که آنها را با نام امپریالیسم، کاپیتالیسم و استکبار، انکار میکنیم. ما در حالی از علوم انسانی اسلامی سخن میگوییم که تلویزیون، برنامههای پر مخاطب غربی را کپی میکند. از #برندهباش گلزار تا همین #عصر_جدید تا #تب_تاب و... . ما در عمومیترین وجه فرهنگ، یعنی تلویزیون رسمی، سرگرمی غربی را نشان میدهیم و مردم را تشویق میکنیم مثل آنها جهان را نگاه کنند، اما در شعارهای فرهنگی ژست ضد آن را میگیریم.
🔸ما غرب را میخواهیم، عین آن عمل میکنیم، اما مدام آن را به باد ناسزا میگیریم. ما اندیشهی فلسفی غربی را، که بسیار بالنده و پویا و تاثیرگذار است، کنار میگذاریم، اما فرهنگ غربی را در قالب وطنی تکثیر میکنیم. ما سریالهای ترکیهای را تقبیح میکنیم، اما سریالهایی با عشق مثلثی میسازیم. ما در مبتذلترین شکل غرب گرفتاریم، و خوبیهای آن را پس میزنیم. اندیشهشان را منحط میدانیم و برنامههایشان را عین به عین تقلید میکنیم. حال آنکه ما به فلسفهی غربی احتیاج داریم تا با استفاده از آن جهان فکریمان را رو به جلو پیش برانیم.
🔸اما میتوانیم در فرم و محتوا خلاقتر باشیم که نیستیم. این نئولیبرالیسم رسوخ کرده در مدیران به ظاهر انقلابی ماست. این تعارف ماست که با خودمان داریم. ساختن یک جامعهی مصرفی تمامعیار. «عصر جدید» نماد ورود ما به عصر جدیدی است که فقط در آن ظاهر را حفظ میکنیم، اما بیوقفه فرهنگ غرب و نه اندیشهاش را در ذهن مردم پمپاژ مینماییم. عصر جدید، بهرغم خوبی ساختاریاش، نقطهی عطف فریاد تزویر و ریاکاری سیاستهای فرهنگی ماست!
✍ #دکتر_امیررضا_مافی
📲 @savaderesanei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦مدیر #گوگل داره درباره دسترسیهای گوگل در گوشی ما توضیح میده
🔸تقریبا هرکاری که میکنیم رو متوجه میشن😳
🔺 #نگاه_انتقادی_به_رسانه_ها
📲 @savaderesanei