eitaa logo
سواد رسانه‌ای
2.5هزار دنبال‌کننده
374 عکس
307 ویدیو
21 فایل
سواد رسانه‌ای؛ لازمه‌ی مواجهه‌ی هوشمندانه و ایمن با رسانه‌ها
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5994505349883758150.pdf
9.3M
🚨 🚦محتوای آموزشی جهت یادگیری و تدریس بحث 📲 @savaderesanei
1_90773456.pdf
616.9K
🚦 🔸پرسیدن سوال‌های به‌جا 📲 @savaderesanei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦واقعا امروزه یه لحظه غفلت در برابر رسانه‌ها و نداشتن به راحتی ما رو طعمه مغالطه‌ها، عملیات روانی و... خواهد کرد! 🔸شبیه همین کلیپ که به راحتی توی تدوین، طرف مقابل تصادف رو حذف کردن 📲 @savaderesanei
🚦سهم رسانه‌های مختلف از تبلیغات در سطح جهان 🔸 مقایسه سال ۲۰۱۸ با ۲۰۱۹ 📲 @savaderesanei
🚦در چه شرایطی باید از گذاشتن عکس و فیلم کودک در خودداری کرد؟ 🔸رضایت والدین شرط اول و لازم است. 🔸در حال پوشک گرفتن، دستشویی رفتن و حمام کردن! اين تصاوير در آینده مي‌تواند باعث تمسخر و تحقیر او شود. 🔸استفاده ابزاری در جهت تبلیغ شرکت‌ها (کودکان کار مجازی) 🔸تصاویر گروهی (در این مواقع چون رضايت سایر والدین گرفته نشده است، کاری غیر‌اخلاقی و غیرقانونی تلقی می‌شود.) 🔸چشم و هم‌چشمی و تفاخر (شوآف) بسیاری از والدین دچار مقایسه شده و گاهاً بدلیل شرایط نامناسب، خجالت زده می‌شوند. 🔸وقتی کودک درحال انجام كار خطرناكی است! 🔸کودک در هیجانات شدید و عدم تعادل رفتاری باشد. (مثل: پرخاشگری، قشقرق، قهر، گریه شدید) 🔸زمانی که کودک احساس حقارت و ضعف می‌کند. 🔸تصاویر با زمینه کودک آزاری! 📍آرایش کودک که اصولاً کاری غلط بوده و در دنیای واقعی هم توصیه نمی‌شود (چه برسد به انتشار در فضای مجازی) این کار عواقب نامناسبی دارد. چون: عوارض پوستی، کاهش اعتماد به نفس، مقایسه خود با دیگران، نارضایتی از بدن خود، غرور کاذب و گاهی بلوغ زودرس 📍از انتشار جزئیات زندگی کودک و خانواده مثل: مکان زندگی، آدرس مهد و مدرسه، محل بازی و خرید و.. در هر شرایطی باید خودداری کرد. (مرتبط با مسئله کودک آزاری، رُبایندگی و سوءاستفاده جنسی) ✍ (روانپزشک) 📲 @savaderesanei
🚦لینک کانال سواد رسانه ای در https://t.me/savaderasanei 🚦لینک کانال سواد رسانه ای در sapp.ir/savaderasanei 🚦لینک کانال سواد رسانه ای در https://eitaa.com/savaderesanei
30.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚦چند وقتی می‌شود که سریال به پایان رسیده اما هنوز حواشی آن تمام نشده است. ‌ 🔺 از فعالان فرهنگی این را به دلیل پخش صحنه‌های خشن و قتل‌های خشونت آمیز، نماد فعالیت جریان نفوذ در صدا وسیما دانست. او اگرچه نقد خود را به طور کلی به ساختار صداوسیما وارد کرده اما جلیلی مشخصا در خصوص «بوی باران» یک عامل را علت مخالفت خود با این سریال می‌داند؛ نمایش خشونت و افزایش فشار روانی بر مردم آن هم در شرایط نامناسب اقتصادی. ‌ 🔺آیا واقعا سریال‌هایی مثل بوی باران بر روان ما موثر هستند؟‌ روان‌شناسان و اساتید ارتباطات پاسخ می‌دهند. ‌ 📲 @savaderesanei
🚦معاون رئیس دفتر اصناف چندوقت پیش چندین بار در توضیحاتش در مورد گران شدن نان به گوینده رادیو گفت نگید نان شده، کلمه گرانی را بکار نبرید، صورت گرفته! 🔸این دقیقا تکنیک اقناعی است؛ یعنی برای رساندن منظور خود از کلماتی استفاده کنید که بار معنایی مثبتی داشته باشد تا از موضع گیری و مواجهه منفی مخاطب جلوگیری کند! 🚨اما اتفاقی که در واقعیت افتاده چیزی نیست جز شدن قیمت نان! 📲 @savaderesanei
🚦 معتاد گوشی‌تان هستید؟ خب نباشید — نیر ایال که روزگاری دفترچۀ راهنمای معتادکردن آدم‌ها به فناوری را نوشته، حالا به دنبال پادزهر است 📍نیر ایال روزگاری نه چندان دور، به شرکت‌های فناوری مشاوره می‌داد که چطور اپلیکیشن‌هایشان را شبیه مواد مخدر کنند. چیزهایی که خلاصی از دست آن‌ آسان نباشد. اما یک‌بار که خودش مشغول ور رفتن با گوشی‌اش بود، دختر کوچکش بارها تلاش کرد با او حرف بزند ولی موفق نمی‌شد. ایال ناگهان متوجه شد و شدیداً تحت تأثیر وضعیتی قرار گرفت که خودش یکی از مسببان آن بود. حالا او مروج راه‌حلی‌هایی برای خلاصی از اعتیاد دیجیتال است. 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: http://tarjomaan.com/barresi_ketab/9556/ 📲 @savaderessnei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦وقتی رسانه ها در برنامه سازی از ایده های نو در فرم و محتوای مطلوب برای جذب مخاطب عاجز باشند، ناگزیر رو به سوی خواهند آورد. جذابیت هایی از جنس جاذبه های جنسی، لودگی و چیزی شبیه آنچه این مجریان به نمایش گذاشتند... 🔸مرگ تدریجی رویای یک رسانه؛ رویای قرار گرفتن در قله مرجعیت و تاثیرگذاری! 📲 @savaderesanei