🚦حتماً گذرتان به آدمهایی افتاده که از نزدیک انگار آزارشان به مورچه هم نمیرسد، اما وقتی به حساب #توییترشان میروید میبینید گرگهای درندهای هستند که دائماً به دیگران پرخاش میکنند. واقعاً چه چیزی در اینترنت موجب اینهمه تغییر در رفتار آدمها میشود؟
🔸گایا وینس از کشفی ساده، اما بزرگ، میگوید: الماس و گرافیت هر دو از کربناند، اما فقط چینش عناصر شان فرق میکند: کافی است آدمهای مهربان را با یک چینش دیگر کنار هم بنشانید تا مثل آدمخوارها به جان هم بیفتند.
▫️ترجمان علوم انسانی
📲 @savaderesanei
🚦ما دوست داریم با افرادی معاشرت کنیم که شباهت بیشتری به خودمان دارند و درنتیجه نسبتبه کسانی که در این دایره قرار نمیگیرند حساسیت نشان نمیدهیم. حتی در شبکههای اجتماعی هم آن کسانی را دنبال میکنیم که بههرحال قرابتی با ما دارند. کسی چه میداند؟ شاید در این صورت زندگیِ همهمان آسودهتر سپری شود.
🔸 اما تحقیقات نشان میدهند این آسودگی به قیمت گزافی تمام میشود: محدودیت ارتباطهای ما نابرابری و اختلاف طبقاتی را در جامعه تشدید میکند.
▫️ترجمان علوم انسانی
📲 @savaderesanei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦بعضی از تصاویر دوربین های مدار بسته بهتر از دهها تبلیغ می تواند قدرت یک محصول را به رخ بکشد. امنیت یک خودرو در یک ویدیوی عادی
▫️کافه بازاریابی
📲 @savaderesanei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦طرح خلاقانه و جذاب تئاتری در اسپانیا که مجهز به لبخند شمار است و به ازای هر لبخند ۳۰ سنت از تماشاگران دریافت می کند!
📲 @savaderesanei
🚦مدیریت شبکههای اجتماعی به سبک اسرائیل!
🔸در جنگهای هشتگی در شبکههای اجتماعی همهی کاربران واقعی نیستند. در مورد هر هشتگ به سادگی میتوان باتهای متعددی را پیدا کرد. به این ترتیب آنچه بیشتر دیده میشود را دولتها میتوانند مدیریت کنند.
🔸ظاهرا این حد از کنترل برای اسرائیل کافی نبوده. آنها دست به توسعهی یک هوش مصنوعی برای پایش تمام پستهای توییتر و فیسبوک زدهاند. این سیستم تا 25 ژانویهی 2018 توان جداکردن روزانه 200,000 پست مشکوک با محتوای ضد اسرائیلی و جدا کردن 10,000 پست ضد اسرائیلی را داشته است. این اطلاعات برای تهیهی یک دید کلی به فعالیتهای ضد اسرائیلی مورد استفاده قرار میگیرند.
🔹این سیستم به دو صورت مورد استفاده قرار میگیرد.
1️⃣نخست با عمومی کردن نتایج (شاید بخشی از نتایج؟) برای «خجالت زده» کردن مردم تا بهتر رفتار کنند.
2️⃣دوم اطلاع دادن فعالیتهای ضد اسرائیلی به سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی محلی و شهرداریها برای مقابله با این فعالیتها.
▫️اوسینت
📲 @savaderesanei
سواد رسانهای
🚦با مشکلات مالی صداوسیما آشنا هستم ولی این حجم از تبلیغات واقعا آزاردهنده هست! 🔸به بینندگان این ب
🚦برندهای تبلیغاتی حاضر در دربی ۸۸
🔸تبلیغات دور زمین
رفاه
همراه اول
موسسه اعتباری ملل
کلوچه نادری
چای شهرزاد
شون
ایرانول
ستاره ۷۸۰
لنت پارس
بانک قرض الحسنه مهر ایران
فروشگاه اینترنتی داریس
مزمز
🔸لباس پرسپولیس:
ایرانسل
اسنپ
موسسه مالی اعتباری کوثر
فن آوا کارت
🔸تبلیعات لباس استقلال:
ایرانسل
اسنپ
موسسه مالی اعتباری کوثر
فن آوا کارت
🔸تبلیغ لباس داوران:
نامی نو
📲 @savaderesanei