فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦 نحوه جالب فیلم برداری سکانسهایی که بدون قطع شدن انجام میشوند.
#رسانه_ها_واقعیت_را_می_سازند
#ترفندهای_فیلمبرداری
📲 @savaderesanei
🚦غذایتان را با دیگران به اشتراک بگذارید نه تصویر غذایتان را!
🔸مجله" Time Out" که یک مجله درباره غذاها، نوشیدنیهاست این آگهی را برای فرهنگسازی منتشر کرده.
این نشریه از مخاطبانش خواسته که غذای خود را با دیگران شریک شوند نه پستهایشان در شبکه های اجتماعی
▫️رادیو
📲 @savaderesanei
🚦 کدام #سلبریتی شما را مصرف میکند؟
📍 یکی از توهمهایی که #شبکههای_اجتماعی میدهند این است که فکر میکنیم ما هستیم که همه چیز را #انتخاب میکنیم!
🔸ممکن است در ابتدا ما یک منبع خبری یا یک سلبریتی را «انتخاب» کنیم اما بعد از این انتخاب، بیشتر اوقات به یک طعمه یا مصرفکننده تبدیل میشویم که حق انتخابی ندارد جز اینکه صدا، چهره و حرفهای آن منبع یا فرد را ببلعد و در بستهبندی جدید تکرار کند.
🔸بسیاری از سلبریتیها دانسته یا ندانسته این کار را با ما میکنند. آنها فکر، روح، #زمان و نگرش ما را مصرف میکنند.
🔸سلبریتیها با خانه و ماشین و لباسهای شیک، دندانها و پوست سفید، لبخندهای رو به دوربین، ظاهر متفاوت و خوشبختنمایی ما را با #حسرت تنها میگذارند و میتوانند به یک #سلاح_حواسپرتی_جمعی تبدیل شوند.
🔸سلبریتیهای تهیمایه در هرجای جهان حتی با ژستهای آزادیخواهانه و از روی خیرخواهی، ممکن است بهترین سرباز برای دیکتاتورها شوند.
🔸آنها حواس ما را از واقعیتهای پیرامون پرت میکنند و به ما رویاهای دروغین میفروشند.
🔸اینکه #همه میتوانند به ثروت و شهرت خیرهکننده برسند. اینکه در همین دنیا #همه میتوانند عدالت، خوشبختی و شادی واقعی را تجربه کنند. اینکه اگر شما موفق نیستید دلیلش #فقط تنبلی است و تاریخ، جغرافیا، سیاست و شانس هیچ نقشی در آن ندارد!
🔸هنر سلبریتیها این است که مستقیم به ما نمیگویند چه کاری بکنیم، اما آرامآرام ما را فتح میکنند. بدون اینکه حتی متوجه باشیم میبینیم مثل آنها لباس میپوشیم، فکر میکنیم، حرف میزنیم، شبیه آنها ژست میگیریم یا مثل آنها دست به خوشبختنمایی میزنیم.
🔸گاهی حتی مقاومت میکنیم که «امکان ندارد و من اینطور نیستم»! اما «به من بگو در شبکههای اجتماعی چه کسی را فالو میکنی تا بگویم کی هستی!». دیر آدم متوجه میشود که مدتها توسط سلبریتیها مصرف شده است.
🚨چطور بفهمیم توسط یک سلبریتی مصرف میشویم؟
+ دنبالش نکنید و بعد از یک هفته از خودتان بپرسید بدون دیدن عکس، ویدئو و نوشتههای او چیز ارزشمندی از دست دادهاید یا نه؟ صرفاً به او معتاد بودید یا از او چیزهایی یاد میگرفتید که شما را به انسان بهتری تبدیل میکرد؟
🔹پاسخ به این سوالات حتی در خلوت هم نیاز به #شجاعت دارد.
✍ #احسان_محمدی
📲 @savaderesanei
🚦 #اینستاگرام در تسخیر تینیجر یا نوجوانها!
📍نگاهی اجمالی به آمار فعالیت سنین مختلف در اینستاگرام، به خوبی ضرورت ارتقا سواد رسانهای در #نوجوانان را ثابت میکند. نسلی که بخش زیادی از عمر خود را در فضای مجازی میگذراند ولی همچنان آموزشهای متناسب با آن سهم اندکی در #سبد_آموزشی مدارس و خانوادهها دارد!
📲 @savaderesanei
🚦 آنچه این بیماری از بچههایمان دزدید
— درسها را میشود به صورت مجازی هم آموخت، اما مدرسه فقط جایی برای آموزش نیست
📍وقتی اولینبار خبر تعطیلی مدارس در زمستان سال گذشته اعلام شد، اکثر بچهها خوشحال بودند. اما نمیدانستند این «تعطیلی» با هر چیزی که پیش از این بهعنوان تعطیلی برایش شادی کرده بودند، فرق دارد. حالا بعد از ماهها خانهنشینی، پاندمی دیگر برای آنها یک اتفاق نیست، بلکه بخش ماندگاری از تجربۀ زندگیشان است. چیزی است که آنها را از لذتها و فرصتهای مهم کودکیشان محروم کرده؛ دوستانشان، بازیهایشان، جنبوجوش و سرزندگیشان را گرفته؛ و غمانگیز اینکه معلوم نیست تا کی قرار است ادامه داشته باشد.
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
http://tarjomaan.com/neveshtar/9931/
▫️ترجمان علوم انسانی
📲 @savaderesanei
🚦درس عبرتی که باید از برخورد رسانهها با ترامپ گرفت
🔸یک کارشناس رسانه چهار سال ریاست جمهوری ترامپ را به رینگی برای نبرد با حریفان مختلف تشبیه کرد که یکی از این نبردهای تن به تن، در جدال با رسانهها اتفاق افتاد.
https://www.isna.ir/news/99082012967/
✍ #دکتر_مریم_سلیمی
📲 @savaderesanei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦با رشد و گسترش تکنولوژی DeepFake لزوم ارتقا سوادرسانهای عموم مردم جامعه بیش از پیش احساس میشه و عملا نباید تفکیکی جدی بین کودک و بزرگسال و مردم عادی و مسئولین و اصحاب رسانه قائل شد!
#نگاه_انتقادی
#آگاهانه_رسانهها_را_مصرف_کنیم
📲 @savaderesane
8.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚦اینم نمونه نسبتا خوبی از تکنیک دیپ فیک و همخوانی شهدا با شعر مدافعان حرم که نشون میده نباید هر تکنولوژی جدیدی رو صرفا به منزله خطری محسوب کرد که باید مانع از گسترش اون بشیم بلکه باید با ارتقا سوادرسانهای در جامعه، زمینهی استفاده مفید از تکنولوژیهای نوین رسانهای رو تسهیل کنیم.
#سوادرسانهای
📲 @savaderesanei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦 ۱۵ دقيقه استفاده از تلفن همراه معادل فشار وزن ۳۰ کيلوگرم بر گردن است.
#اصلاح_رژیم_مصرف
📲 @savaderesanei
🚨 #دوره_سواد_رسانهای
🚦چهارمین دوره جامع #مجازی تربیت مربی
ثبتنام #چهارمین_دوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق آیدی زیر👈
@poshtiban_id
عضویت در کانال👈
📲 @savaderesanei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦 تبلیغ جذاب ماشین لباسشویی با استفاده از تکنیک اقناعی #شوخی_و_طنز
🔺آشنایی با تکنیکهای اقناعی و خلاقیت در تولید، باعث موفقیت در تحلیل پیامها و حتی خلق تولیدات رسانهای موفق میباشد.
📲 @savaderasanei
🚦امروزه خلاقیت در طراحی محصولات یکی از مهمترین عوامل جذب و اقناع مخاطب است که معمولا در مواجههی اول بخش زیادی از نیم کره چپ مغز که فرایند تعقل منطقی را انجام میهد به حاشیه میراند و با برانگیختن احساسات و هیجانات در نیم کره راست مغز مخاطب، او را #ناخودآگاه به انتخاب و خرید آن محصول تحریک میکند.
🔸با تقویت #تفکر_انتقادی و آگاهی از تکنیکهای تبلیغی میتوان این ضعف را در خود کاهش داد و انتخابی منطقیتر در مواجهه با محصولات تجاری داشت.
📲 @savaderesanei