eitaa logo
سواد رسانه‌ای
2.4هزار دنبال‌کننده
292 عکس
231 ویدیو
21 فایل
سواد رسانه‌ای؛ لازمه‌ی مواجهه‌ی هوشمندانه و ایمن با رسانه‌ها
مشاهده در ایتا
دانلود
🚦 از پشت فیلتر زیباتر است: چگونه زندگی‌مان را دگرگون کرد؟ 📍کارکنان اولیۀ اینستاگرام می‌خواستند چیزی شبیه یک گالری هنری آنلاین بسازند 🔸می‌شود به اینستاگرام همچون راهی برای گرامی‌داشتن زندگی‌ نگاه کرد. اینستاگرام به ما می‌گوید زندگیِ همۀ ما ارزش تماشاکردن دارد و یادمان می‌اندازد به دنیای اطرافمان توجه کنیم؛ از ما می‌خواهد حواسمان به غروبی بی‌نظیر باشد یا چشممان دنبال برگ‌های پاییزی بگردد که روی پیاده‌رو چیده شده‌اند. در‌عین‌حال، اینستاگرام تجربۀ شخصی را خنثی و بی‌اهمیت می‌کند: لحظات خاص به شرطی ارزشمندند که بتوان آن‌ها را به اشتراک گذاشت؛ صعود به قله ارزشی نخواهد داشت، مگر بتوانیم عکسی از بالای قله بگیریم. کتاب «بدون فیلتر» توضیح می‌دهد که اینستاگرام چطور نگاه ما را به زندگی دگرگون کرده است. ▫️ترجمان علوم انسانی 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: http://tarjomaan.com/barresi_ketab/9886/ 📲 @savaderesanei
🚦6 نکته درباره خبر 🔹1- محمدرضا فروتن ستاره سینما خبر تغییر جنسیت خود را تکذیب کرده است. این خبر اول بار از سوی یک خبرنگار در پست توییتری در ساعت 10 و 25 دقیقه شب (شنبه شب) منتشر شد. این خبرنگار، منبع خبر خود را "یکی از بستگان فروتن" اعلام کرد اما جزئیات و مشخصات دقیق منبع خود را منتشر نکرد و منبع را مخفی نگه داشت. 🔹این خبر با تایید یک خبرنگار دیگر مقیم خارج از کشور روبه رو شد و او حتی از نام زنانه انتخابی فروتن (سحر) خبر داد. برخی هم با اشاره به اتفاقات گذشته مرتبط با فروتن، آنها را نشانه های این موضوع (تغییر جنسیت) دانستند. این خبر در فضای شبکه های اجتماعی با بازنشر و کامنت گذاری گسترده و جوک و واکنش های مختلف مثبت و منفی و طنز هم روبه رو شد تا جایی که کار به جایی رسید که این موضوع در قالب "خبر قطعی" شکل گرفت. 🔹یک صفحه جعلی مربوط به فروتن در اینستاگرام نیز از تایید این موضوع توسط فروتن خبر داد. با این حال بسیاری از رسانه های حرفه ای تصمیم گرفتند تا زمان انتشار خبر با منبع معتبر، از انتشار این خبر خودداری کنند. به نظر می رسد این تصمیم درست بود. 🔹در نهایت، فروتن، 14 ساعت بعد یعنی در حدود ساعت 12 ظهر فردا (یکشنبه) در صفحه اینستاگرام خود این موضوع (تغییر جنسیت) را تکذیب کرد. بعد از این تکذیب، خبرنگاری که اولین بار این خبر را منتشر کردند از موضع خود عقب نشینی نکرد و همچنان آن را درست می داند. 🔹نکته: برخی خبرها مطلق اند. مثلا اگر خبر مرگ فرد مشهور منتشر شود و او خود فیلمی را منتشر کند و بگوید زنده است خبر اولی صددرصد تکذیب می شود و در صف خبرهای نادرست قرار می گیرد و داستان تمام می شود اما بخشی از خبرها، تکذیب افراد درباره آنها، بازی را تمام نمی کند. مثلا خبرنگاری می نویسد فلان بازیگر، کرونا گرفته و در قرنطینه است اما بازیگر تکذیب می کند. این تکذیب نمی تواند نشانه نادرستی خبر نخست باشد مگر اینکه بازیگر دست به کاری بزند که نادرستی ابتلای او به کرونا را تایید کند (مثلا ثابت کند در قرنطینه نیست) یا گواهی پزشکی ارائه کند. 🔹به عنوان مثال واقعی، خبرنگار عصرایران از ابتلای وزیر وقت صمت (رضا رحمانی) خبر داد اما دفتر وزیر این خبر را تکذیب کرد اما چند هفته بعد یکی از مشاوران وزیر، این موضوع را تایید کرد. 🔹درباره ادعای تغییر جنسیت محمدرضا فروتن، اگر این کار انجام شده باشد با اولین حضور علنی او مشخص خواهد شد. داستان ادعای تغییر جنسیت فروتن با تکذیب او هنوز تمام نشده. آقای فروتن برای پایان دادن به این داستان باید دست به اقدامی بیش از انتشار یک پست اینستاگرامی بزند. اگر این خبر، در نهایت ثابت شود درست بوده امتیاز بزرگی برای خبرنگاری است که اولین بار آن را منتشر کرده و اگر به طور واقعی، نادرستی آن ثابت شود قطعا به اعتبار او ضربه وارد می کند. 🔹2- خبرنگاران و رسانه ها هر کدام اعتباری دارند و براساس آن اعتبار، خبرهای آنها باور پذیر می شود حتی اگر به نقل از منبع مخفی باشد. اینکه واقعا فروتن دست به تغییر جنسیت زده یا نه یا وارد این مرحله شده یا نشده نمی دانیم اما می دانیم: 🔹اولا: تغییر جنسیت یک بازیگر معروف و ستاره سینما، موضوع خصوصی و حریم خصوصی او نیست بلکه به دلیل شهرت، موضوع عمومی است و خبرنگاران و رسانه ها می توانند درباره آن خبررسانی کنند. 🔹ثانیا: رسانه و خبرنگار حرفه ای، خبر را در قالب "اطلاعات دارای منبع معتبر" تعریف می کند و خارج از آن در قالب شایعه قرار می گیرد. شایعه، خبر بدون منبع معتبر است. شایعه می تواند درست یا غلط باشد. رسانه نباید شایعه را منتشر کند. راه تبدیل شایعه به خبر در رسانه حرفه ای، کسب تایید یا تکذیب از منبع معتبر و سپس انتشار آن است. 🔹بارها خبرنگاران و رسانه های حرفه ای خبرهای مختلفی را به نقل از منابع مخفی منتشر می کنند. (منابع مخفی: منابعی که وجود دارند و معتبر هستند اما به دلایل مختلف از جمله ترس حاضر نیستند خود را لو بدهند) 🔹اینکه می توان به این خبرها اعتماد کرد یا نه، موضوع نسبی است که در درجه اول به اعتبار این خبرنگاران و رسانه ها مربوط است. همچنین این تصمیم کاری دیگر خبرنگاران و رسانه هاست که به هر کدام از این خبرها اعتماد کنند و آن را منتشر کنند یا نه. 🔹3- یکی از بحران ها و تهدیدهای عصر کنونی، خبر جعلی است. قوی ترین ابزار در مقابله با خبرهای جعلی، روزنامه نگاران و رسانه های حرفه ای هستند. بزرگترین آسیب به روزنامه نگاران و رسانه ها نیز بی اعتبار شدن آنهاست. یکی از راه های بی اعتباری آنها، انتشار خبر جعلی است. گام دوم مقابله با خبر جعلی، افزایش سواد رسانه ای مردم به ویژه کاربران شبکه های اجتماعی و پیام رسان هاست. ✍رضا غبیشاوی (روزنامه نگار) /عصرایران 📲 @savaderesanei
🚦باید پذیرفت که علی‌رغم تاثیرگذاری و مخاطبان بسیار گسترده ، دیگر نمی‌توان این رسانه را در قله مخاطبان تصور کرد (به مثابه روندی جهانی) 🔸در نمودار ارائه شده میزان تماشای ویدئو در رسانه‌های مختلف از تلویزیون گرفته تا کامپیوترهای شخصی ارائه شده است. ▫️فصلنامه آینده پژوهی رسانه 📲 @savaderesanei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦آیا کامنت‌های ما در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند زمینه‌ساز برخورد قضایی با صاحب صفحه شود؟ 📍در نشست نقد و اندیشه این سوال را از سرهنگ رجبی رئیس مرکز تشخیص ‌و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس پرسیدم. 🔸پ.ن ۱: وقتی دلخورید و شاکی و در صفحه دیگران اقدام به توهین و فحاشی به بعضی مقامات می‌کنید، بدانید و آگاه باشید که در صورت شکایت و تشخیص قاضی، صاحب صفحه می‌تواند احضار، بازداشت و زندانی شود. 🔸پ.ن۲: اینکه این شیوه درست است یا غلط، حتما جای بحث طولانی دارد اما پنهان شدن پشت نام و عکس ناشناس و فحاشی در صفحه دیگران نه اسمش شجاعت است، نه مبارزه. فقط ایجاد هزینه برای دیگران است. ✍ احسان محمدی 📲 @savaderesanei
🚦غذایتان را با دیگران به اشتراک بگذارید نه تصویر غذایتان را! 🔸مجله" Time Out" که یک مجله درباره غذاها، نوشیدنیهاست این آگهی را برای فرهنگ‌سازی منتشر کرده. این نشریه از مخاطبانش خواسته که غذای خود را با دیگران شریک شوند نه پستهایشان در شبکه های اجتماعی ▫️رادیو 📲 @savaderesanei
🚦 کدام شما را مصرف می‌کند؟ 📍 یکی از توهم‌هایی که می‌دهند این است که فکر می‌کنیم ما هستیم که همه چیز را می‌کنیم! 🔸ممکن است در ابتدا ما یک منبع خبری یا یک سلبریتی را «انتخاب» کنیم اما بعد از این انتخاب، بیشتر اوقات به یک طعمه یا مصرف‌کننده تبدیل می‌شویم که حق انتخابی ندارد جز اینکه صدا، چهره و حرف‌های آن منبع یا فرد را ببلعد و در بسته‌بندی جدید تکرار کند. 🔸بسیاری از سلبریتی‌ها دانسته یا ندانسته این کار را با ما می‌کنند. آنها فکر، روح، و نگرش ما را مصرف می‌کنند. 🔸سلبریتی‌ها با خانه و ماشین و لباس‌های شیک، دندان‌ها و پوست سفید، لبخندهای رو به دوربین، ظاهر متفاوت و خوشبخت‌نمایی ما را با تنها می‌گذارند و می‌توانند به یک تبدیل شوند. 🔸سلبریتی‌های تهی‌مایه در هرجای جهان حتی با ژست‌های آزادیخواهانه و از روی خیرخواهی، ممکن است بهترین سرباز برای دیکتاتورها شوند. 🔸آنها حواس ما را از واقعیت‌های پیرامون پرت می‌کنند و به ما رویاهای دروغین می‌فروشند. 🔸اینکه می‌توانند به ثروت و شهرت خیره‌کننده برسند. اینکه در همین دنیا می‌توانند عدالت، خوشبختی و شادی واقعی را تجربه کنند. اینکه اگر شما موفق نیستید دلیلش تنبلی است و تاریخ، جغرافیا، سیاست و شانس هیچ نقشی در آن ندارد! 🔸هنر سلبریتی‌ها این است که مستقیم به ما نمی‌گویند چه کاری بکنیم، اما آرام‌آرام ما را فتح می‌کنند. بدون اینکه حتی متوجه باشیم می‌بینیم مثل آنها لباس می‌پوشیم، فکر می‌کنیم، حرف می‌زنیم، شبیه آنها ژست می‌گیریم یا مثل آنها دست به خوشبخت‌نمایی می‌زنیم. 🔸گاهی حتی مقاومت می‌کنیم که «امکان ندارد و من اینطور نیستم»! اما «به من بگو در شبکه‌های اجتماعی چه کسی را فالو می‌کنی تا بگویم کی هستی!». دیر آدم متوجه می‌شود که مدتها توسط سلبریتی‌ها مصرف شده است. 🚨چطور بفهمیم توسط یک سلبریتی مصرف می‌شویم؟ + دنبالش نکنید و بعد از یک هفته از خودتان بپرسید بدون دیدن عکس، ویدئو و نوشته‌های او چیز ارزشمندی از دست داده‌اید یا نه؟ صرفاً به او معتاد بودید یا از او چیزهایی یاد می‌گرفتید که شما را به انسان بهتری تبدیل می‌کرد؟ 🔹پاسخ به این سوالات حتی در خلوت هم نیاز به دارد. ✍ 📲 @savaderesanei
🚦 در تسخیر تینیجر یا نوجوان‌ها! 📍نگاهی اجمالی به آمار فعالیت سنین مختلف در اینستاگرام، به خوبی ضرورت ارتقا سواد رسانه‌ای در را ثابت می‌کند. نسلی که بخش زیادی از عمر خود را در فضای مجازی میگذراند ولی همچنان آموزش‌های متناسب با آن سهم اندکی در مدارس و خانواده‌ها دارد! ‎📲 @savaderesanei
🚦 آنچه این بیماری از بچه‌هایمان دزدید — درس‌ها را می‌شود به صورت مجازی هم آموخت، اما مدرسه فقط جایی برای آموزش نیست 📍وقتی اولین‌بار خبر تعطیلی مدارس در زمستان سال گذشته اعلام شد، اکثر بچه‌ها خوشحال بودند. اما نمی‌دانستند این «تعطیلی» با هر چیزی که پیش از این به‌عنوان تعطیلی برایش شادی کرده‌ بودند، فرق دارد. حالا بعد از ماه‌ها خانه‌نشینی، پاندمی دیگر برای آن‌ها یک اتفاق نیست، بلکه بخش ماندگاری از تجربۀ زندگی‌شان است. چیزی است که آن‌ها را از لذت‌ها و فرصت‌های مهم کودکی‌شان محروم کرده؛ دوستانشان، بازی‌هایشان، جنب‌و‌جوش و سرزندگی‌شان را گرفته؛ و غم‌انگیز اینکه معلوم نیست تا کی قرار است ادامه داشته باشد. 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: http://tarjomaan.com/neveshtar/9931/ ▫️ترجمان علوم انسانی 📲 @savaderesanei
🚦درس عبرتی که باید از برخورد رسانه‌ها با ترامپ گرفت 🔸یک کارشناس رسانه چهار سال ریاست جمهوری ترامپ را به رینگی برای نبرد با حریفان مختلف تشبیه کرد که یکی از این نبردهای تن به تن، در جدال با رسانه‌ها اتفاق افتاد. https://www.isna.ir/news/99082012967/ 📲 @savaderesanei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦با رشد و گسترش تکنولوژی DeepFake لزوم ارتقا سواد‌رسانه‌ای عموم مردم جامعه بیش از پیش احساس میشه و عملا نباید تفکیکی جدی بین کودک و بزرگسال و مردم عادی و مسئولین و اصحاب رسانه قائل شد! 📲 @savaderesane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦اینم نمونه نسبتا خوبی از تکنیک دیپ فیک و همخوانی شهدا با شعر مدافعان حرم که نشون میده نباید هر تکنولوژی جدیدی رو صرفا به منزله خطری محسوب کرد که باید مانع از گسترش اون بشیم بلکه باید با ارتقا سواد‌رسانه‌ای در جامعه، زمینه‌ی استفاده مفید از تکنولوژی‌های نوین رسانه‌ای رو تسهیل کنیم. 📲 @savaderesanei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦 ۱۵ دقيقه استفاده از تلفن همراه معادل فشار وزن ۳۰ کيلوگرم بر گردن است. 📲 @savaderesanei
🚨 🚦چهارمین دوره جامع تربیت مربی ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر از‌ طریق آی‌دی زیر👈 @poshtiban_id عضویت در کانال👈 📲 @savaderesanei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦 تبلیغ جذاب ماشین لباسشویی با استفاده از تکنیک‌ اقناعی 🔺آشنایی با تکنیک‌های اقناعی و خلاقیت در تولید، باعث موفقیت در تحلیل پیام‌ها و حتی خلق تولیدات رسانه‌ای موفق می‌باشد. 📲 @savaderasanei
🚦امروزه خلاقیت در طراحی محصولات یکی از مهمترین عوامل جذب و اقناع مخاطب است که معمولا در مواجهه‌ی اول بخش زیادی از نیم کره چپ مغز که فرایند تعقل منطقی را انجام می‌هد به حاشیه می‌راند و با برانگیختن احساسات و هیجانات در نیم کره راست مغز مخاطب، او را به انتخاب و خرید آن محصول تحریک می‌کند. 🔸با تقویت و آگاهی از تکنیک‌های تبلیغی می‌توان این ضعف را در خود کاهش داد و انتخابی منطقی‌تر در مواجهه با محصولات تجاری داشت. 📲 @savaderesanei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦 رسانه‌ها واقعیت را می‌سازند! 📍سواد رسانه‌ای مبتنی بر و آشنایی با کمک می‌کند تا مواجه‌ای فعالانه، هوشمندانه و ایمن با تولیدات رسانه‌ای داشته باشیم! 📲 @savaderesanei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦 رسانه‌ها واقعیت را می‌سازند! 📍سواد رسانه‌ای مبتنی بر و آشنایی با کمک می‌کند تا مواجهه‌ای فعالانه، هوشمندانه و ایمن با تولیدات رسانه‌ای داشته باشیم! 📲 @savaderesanei
🚦همچنان سوال اصلی اینه که چرا حوزه با وجود مثال‌های فراوان در زیرپا گذاشتن اصول، عرف، اخلاق، اعتقادات و... از سوی تبلیغ‌کنندگان، همچنان دچار ولنگاری شدید مدیریتی است که عزم جدی مسئولین در اصلاح اون نیز دیده نمیشه! 📍نبود نهاد عالی تنظیم‌گری در حوزه رسانه و اختلافات ذی نفعان این حوزه باعث شده تا مسئله‌ای ساده که سالهاست در نظام‌های رسانه‌ای موفق دنیا حل شده، همچنان کلاف سردرگمی در کشور ما باشه! 📲 @savaderesanei
🚦سلسله جلسات با موضوع: ؛ رویکردها و راهکارها 📍 تفسیر نسبت تفکر بصری و رسانه‌های مدرن 🎙ارائه دهنده: چهارشنبه ۱۷ دی؛ ساعت ۱۳:۳۰ ✅ آدرس پیوند شرکت در نشست آنلاین: https://vc.isu.ac.ir/ch/candc 📲 @savaderesanei
🚦 📍شب‌های تلویزیون مافیایی شده است. نه از آن مافیاهایی که قاچاق مواد مخدر می‌کنند یا مثل کورلئونه‌ی فیلم پدرخوانده، با سر بریده یک اسب در تختخواب، برای مخالفان‌شان کُری می‌ خوانند که با یک بازی با سابقه روسی، شبکه سلامت تلویزیون ایران رنگ و بوی مافیایی گرفته است. 🔸آنگونه که می‌گویند این بازی اولین بار در بهار ۱۹۸۶ در بخش روانشناسی دانشگاه دولتی مسکو بازی شده‌است و سپس در کلاس‌های درس، خوابگاه‌ها و اردوگاه‌های تابستانی دانشگاه مسکو پخش شده‌است. 🔸انجام این بازی در شبکه سلامت تلویزیون بسیار عجیب بود. تلویزیونی که مجریان و مهمان‌هایش باید در مدار باشند، چگونه اجازه پخش این بازی را داده است؟ چگونه راضی به پخش این بازی شده‌اند را نمی‌دانم اما به هر دلیلی که به ما ربط ندارد، باید از این تصمیم دفاع کرد و به قول معروف «عیب مِیْ جمله بگفتی، هنرش نیز بگوی» 🔸این بازی هم می‌توانست به یک خط قرمز تبدیل شود و در همان کافه‌های شهر محصور شود. حالا اما بسیاری از آنهایی که در کافه‌ها، مافیا بازی می‌کنند به سراغ مسابقه شهروند و مافیای تلویزیون می‌آیند و این قاب را هم امتحان می‌کنند. 🔸مدیران شبکه سلامت و احتمالا مدیران بالادستی آنها به راحتی می‌توانستند با پخش این بازی مخالفت کنند اما خوشبختانه اجازه آن را صادر کردند و یکی از بهترین بازی‌های جمعی جهان در تلویزیون در حال اجراست. 🔸شاید برخی از شما با این بازی آشنا نباشید. توضیح کوتاهی در مورد آن می‌دهم. این بازی، نقش‌های مختلفی مثل مافیا شهروند، دکتر، کارآگاه و ... دارد. به جز بازیکن‌هایی که نقش مافیا دارند، دیگران از نقش‌های هم آگاه نیستند و شهروندان شهر یا همان بازیکنانی که مافیا نیستند باید از میان شرکت کنندگان مافیاها را پیدا کنند. اگر مافیاها مشخص شوند، شهروندان پیروز بازی هستند و اگر مافیا تا آخر بازی حضور داشته باشند، آنها فاتح میدان خواهند بود. 🔸این بازی از این جهت ارزشمند است که به شما اجازه استدلال کردن، گوش دادن به حرف دیگران و مهم‌تر از همه حرف زدن در جمع را آموزش می‌دهد. آنهایی که فکر می‌کنند توان سخن گفتن در جمع‌های مختلف را ندارند، حتما این بازی را تجربه کنند. بسیاری از کافه‌ها در شهرهای مختلف پذیرای شما هستند. در جمع‌های خانوادگی هم می‌توایند این بازی را امتحان کنید. 🔸به بحث خودمان برگردیم؛ انجام بازی مافیا در تلویزیون، نشان داد به راحتی می‌شود تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد. واقعا این بازی می‌توانست تبدیل به یک بازی زیرزمینی شود. اما با یک تصمیم درست و خلاقانه، شهروند و مافیا بدون هیچ مشکلی در جامعه نهادینه شد. 🔸آنقدر این بازی گسترش پیدا کرده است که شبکه نمایش خانگی هم به سراغ آن رفته و بازیگران هم این بازی را تجربه کرده‌اند. البته کیفیت بازی آنها به بازی شبکه سلامت نمی‌رسد. 🔹ساعت 19 و اگر نرسیدید ساعت 23، پای شبکه سلامت بنشینید و این بازی را ببینید. با بچه‌های‌تان بازی کنید و اجازه بدهید آنها برای تصمیم‌های خود استدلال بیاورند. به آنها گوش دادن را با این بازی بیاموزید و اجازه بدهید با صدای بلند نظرات خود را بیان کنند. جناب تلویزیون به خاطر پخش این مسابقه از شما ممنونیم. ✍ 📲 @savaderesanei
🚦 : پلتفرمی که دنیای نوجوان‌ها را منفجر کرده است 📍چطور شد که نوجوانی شانزده‌ساله ناگهان از ریانا و تیلور سوئیفت پرطرفدارتر شد؟ 🔸دنیای نوجوان‌ها همیشه تا حدی برای بزرگترها عجیب‌و‌غریب بوده است. کلمه‌های نامفهوم، خنده‌ها و گریه‌های افراطی، احساساتِ متناقض و فکر و خیال‌های فانتزی. اما این سال‌ها، ماجرا سرعت دیوانه‌کننده‌ای به خود گرفته است. طوری که انگار نوجوان‌های امروزی اساساً ساکنِ دنیای دیگری هستند که بقیه چیزی از آن نمی‌دانند. تیک‌تاک، شبکۀ اجتماعی‌ای که نوجوان‌ها به تسخیر خود درآورده‌اند، سیارۀ بیگانه‌ای است که در آن چهارده پانزده ساله‌های معمولی، از فوق‌ستاره‌های هالیوودی مشهورترند. در تیک‌تاک چه می‌گذرد و چطور به اینجا رسیده است؟ 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://tarjomaan.com/neveshtar/10004/ ▫️ترجمان علوم انسانی 📲 @savaderesanei
-1264967933_-211868.pdf
1.28M
🚦اسطوره‌ای به پهنای واقعیت؛ بررسی ابعاد رسانه‌ای شهید 📍یادداشت شفاهی از: 📲 @savaderesanei