🔘 چرا سیزده آبان روز دانش اموز نام دارد؟
▪️کشتار دانشآموزان در دانشگاه تهران حادثهای است که در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ به دست مأموران حکومت پهلوی رخ داد و نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشت. معترضان که بیشتر آنها دانشآموز بودند.
▪️در این روز برای بزرگداشت چهاردهمین سالگرد تبعید امام خمینی به ترکیه در محوطه دانشگاه تهران تجمع و اقدام به سردادن شعار نمودند؛ اما هنگام خروج، مأموران حکومت به سمت آنها تیراندازی کرده و ۶۵ نفر از آنها را کشتند.
👤 @savaderesanei |
🔘 مدیریت فضای مجازی و گوشی برای کودکان زیر ۸ سال
✍️ سید علیرضا آلداود
▪️ مدیریت فضای مجازی و گوشی برای کودکان زیر ۸ سال بسیار مهم است، زیرا در این سنین مغز آنها در حال رشد و شکلگیری است و به شدت تحت تاثیر امواج موبایل و محتوای دریافتی قرار میگیرد. در اینجا چند نکته برای مدیریت این فضا برای کودکان زیر ۸ سال آورده شده است:
1️⃣ محدود کردن دسترسی:
▫️به حداقل رساندن زمان استفاده: کودکان زیر ۸ سال باید زمان بسیار محدودی را در فضای مجازی سپری کنند. سازمانهای جهانی مانند آکادمی اطفال آمریکا توصیه میکنند که کودکان زیر ۱۸ ماه اصلا از صفحه نمایش استفاده نکنند و برای کودکان ۲ تا ۵ سال، زمان استفاده از صفحه نمایش به یک ساعت در روز محدود شود.
▫️ کنترل محتوا: از نرمافزارهای کنترل والدین برای فیلتر کردن محتوا و محدود کردن دسترسی به سایتهای نامناسب استفاده کنید.
▫️ محدود کردن دسترسی به اپلیکیشنها: فقط به اپلیکیشنهای آموزشی، سرگرمی مناسب سن و بازیهای ساده و سازنده دسترسی بدهید.
2️⃣همراهی و نظارت:
▫️ همراهی در استفاده: همیشه در کنار کودک خود باشید و به او در استفاده از گوشی یا تبلت کمک کنید.
▫️ گفتگو و آموزش: با کودک خود در مورد خطرات فضای مجازی، مانند صحبت با افراد غریبه و دیدن محتواهای نامناسب، صحبت کنید.
▫️آموزش مهارتهای دیجیتال: به کودک خود اصول اولیه استفاده از اینترنت و فضای مجازی را آموزش دهید.
3️⃣ ایجاد تعادل:
▫️تشویق به فعالیتهای دیگر: به کودک خود فرصت بدهید تا در فعالیتهای دیگر مانند بازیهای خارج از منزل در محیط های امن، مطالعه کتاب، نقاشی و … شرکت کند.
▫️ ایجاد تعادل در زندگی: استفاده از گوشی و فضای مجازی را به عنوان بخشی از زندگی کودک خود در نظر بگیرید و نه کل آن.
▫️ اهمیت تعاملات واقعی: به کودک خود یادآوری کنید که تعاملات واقعی با افراد، مانند خانواده و دوستان، بسیار مهمتر از تعاملات مجازی است.
4️⃣ توجه به نشانهها:
▫️تغییر در رفتار: اگر متوجه تغییر در رفتار کودک خود، مانند تحریکپذیری، مشکلات خواب، یا انزوا، شدید، ممکن است نشانهای از استفاده بیش از حد از فضای مجازی باشد.
▫️مشکلات عاطفی: اگر کودک شما در مدیریت احساسات خود یا در روابط اجتماعی با دیگران مشکل دارد، ممکن است استفاده از فضای مجازی در این زمینه نقش داشته باشد.
▫️ مشکلات جسمی: استفاده بیش از حد از صفحه نمایش میتواند منجر به مشکلات جسمی مانند خستگی چشم، سردرد و مشکلات ستون فقرات شود.
5️⃣ توجه به سن و رشد کودک:
▫️ تطبیق محتوا با سن: مطمئن شوید که محتوای مورد استفاده کودک شما با سن و مرحله رشد او مطابقت دارد.
▫️ انتخاب اپلیکیشنهای مناسب: از اپلیکیشنهایی استفاده کنید که برای کودکان طراحی شدهاند و محتوای آموزشی و سرگرمکننده ارائه میدهند.
▫️در نظر گرفتن نیازهای فردی: هر کودک منحصر به فرد است و نیازهای متفاوتی دارد. به نیازهای خاص کودک خود توجه کنید و بر اساس آن، قوانین و محدودیتها را تعیین کنید.
▪️یادآوری:
▫️ این نکات فقط راهنمایی هستند و ممکن است برای هر کودک متفاوت باشد.
▫️ مهمترین نکته، ایجاد یک محیط امن و سالم برای کودک شما در فضای مجازی است.
▫️ با صبر و حوصله و با آموزش صحیح، میتوانید به کودک خود کمک کنید تا از فواید فضای مجازی به طور سالم و مفید استفاده کند.
👤 @savaderesanei |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘تربیت رسانهای
▪️ تربیت رسانه ای فرزندان به شیوه های اصولی و صحیح، در عصری که آسیب های رسانه ها تعداد قابل توجهی از فرزندان ما را تحت تاثیر قرار داده است امری کاملاً ضروریست.
▪️ بی توجهی و بیخیالی والدین نسبت به تربیت رسانه ای فرزندان آن ها می تواند آسیب هایی را برای جامعه و خود فرد بوجود بیاورد،
که شاید هرگز قابل جبران نباشد...
▪️اما تربیت رسانهای
به چه معناست ؟
👤 @savaderesanei |
#پارا_کتاب |#باز_نشر
🔘«رسانه ای شدن و رسانه های نوین»
▪️نظریه رسانه ای شدن به دیدگاه مهمی در بررسی نقش رسانه ها در تغییر اجتماعی و فرهنگی بدل شده است.
▪️مفهوم رسانه ای شدن برای برقراری ارتباط بلند مدت میان فرایندهایی که از یک سو در جریان تغییر رسانه ای و از سوی دیگر در تغییرات اجتماعی و فرهنگی رخ میدهند به کار می رود.
▪️رسانه ای شدن به عنوان یک رویکرد نظری ، با اتخاذ رویکرد بر ساختگرایی اجتماعی با مطالعات فرهنگی یک دیدگاه نهادی در مورد رسانه ای شدن به بیش از یک شکل تفسیر شده و مورد استفاده قرار گرفته است .
▪️برخی محققان ادعا میکنند که رسانه ای شدن پدیده عصر حاضر است و به توصیف ظهور جوامع اشباع شده از رسانه ها می پردازد در حالی که ادعای سایرین این است که می توان رسانه ای شدن را از ابتدای بشریت در استفاده بشر از ابزارهای واسطه ای برای ارتباطات مشاهده کرد.
📚کتاب دین دیجیتال صفحه ۲۵
👤 @savaderesanei |
🔘مجبور نیستیم هر فناوری جدیدی را به زندگی خود راه دهیم
▪️«انتخابگرایی فناوری» چیست و چه تفاوتی با بدبینی به فناوری دارد؟
▪️نیل پستمن، نظریهپرداز برجستهٔ ارتباطات، در سال ۱۹۹۲ گفت که ما در عصر «تکنوپولی» زندگی میکنیم. به اعتقاد او، ذهنیت تکنوپولی پس از دورهٔ تکنوکراسی رواج یافته و اکنون «همۀ ابعاد حیات فرهنگی ما تسلیم حاکمیت مطلق تکنیک و فناوری» شده است. اما مفهوم «تکنوپولی» یعنی چه؟ ارتباط آن با رسانههای اجتماعی و فناوری هوش مصنوعی چیست؟ و آیا راهی برای گریز از این حاکمیت مطلق تکنیک و فناوری وجود دارد؟
▪️ ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
B2n.ir/x92115
👤 @savaderesanei |
28.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 پدافند رسانهای خود را فعال کنید
▪️ ۸ هشدار رسانهای که در شرایط بحران جنگی باید به آنها توجه کنیم.
👤 @savaderesanei |
🔘اسرائیل چگونه از فناوری برای شناسایی فرماندهان مقاومت استفاده میکند؟
▪️یک افسر سابق اطلاعاتی اسرائیل تلاشهای اطلاعاتی برای جمعآوری دادههای لازم از تحرکات حزبالله را توضیح میدهد:
▪️همزمان با قدرت گرفتن حزبالله و از جمله با اعزام نیرو به سوریه در سال ۲۰۱۲، اسرائیل این فرصت را پیدا کرد تا اقدامات اطلاعاتی لازم برای شناسایی گروههای مقاومت را انجام دهد که نتیجهی آن ایجاد یک «تصویر اطلاعاتی» متراکم بود از اینکه مثلاً چه کسی مسئول عملیات حزبالله است، چه کسی در حال ارتقاء مقام است، چه کسی فاسد است و چه کسی به تازگی از سفری بدون توضیح بازگشته است.
▪️مزیتهای فنی مانند ماهوارههای جاسوسی، پهپادهای پیشرفته و هک سایبری که گوشیهای تلفن همراه را به دستگاههای شنود تبدیل میکرد نیز به اسرائیل در تمرکز گسترده بر روی حزبالله کمک میکرد.
▪️به محض اینکه یکی از عوامل حزبالله شناسایی میشد، الگوی تحرکات روزمرهی او در یک پایگاه دادهی وسیع، از طریق دستگاههایی که میتوانست شامل تلفن همراه همسرش، کیلومتر شمار خودروی هوشمند یا موقعیت مکانی او باشد جمعآوری میشد.
▪️همچنین میشد این اطلاعات را از منابعی مانند پرواز یک پهپاد بر روی سر هدف، هک کردن دوربینهای مداربسته که فرد اتفاقی از کنار آن عبور میکند و حتی از صدای ضبط شده روی میکروفن تلویزیون به دست آورد.
👤 @savaderesanei |
مسالهٔ ژانر در سینما.mp3
12.34M
🔘تاملی در مسالهٔ ژانر در سینما
▪️دغدغهم در این صوت مطرح کردن بحث ژانر در سینما، بیپایه بودنش و تحول معنایی فانتزی و سایفای از نظر فلسفی بود
👤 @savaderesanei |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هوش_مصنوعی
🔘شرکت انتروپیک قابلیت Analysis Tool برای هوش مصنوعی رو عرضه کرده
▫️شرکت انتروپیک قابلیت Analysis Tool برای هوش مصنوعی رو عرضه کرده که مشابه Advanced Data Analysis در ChatGPT هست و به این هوش مصنوعی علاوه بر امکان نوشتن کد، حالا توانایی اجرای کدهای جاوااسکریپت رو مهیا میکنه و کاربران میتونن با استفاده از اون انالیزهای مختلف رو داده ها انجام بدن.
▫️برای اینکار کافیه این قابلیت رو از فعال کنن و بعد از اپلود فایل داده های مدنظرشون، از کلاد بخوان که تحلیل خاصی رو روی این اطلاعات انجام بدن.
▫️کلاد هم کد اون تحلیل رو مینویسه، اجرا میکنه و خروجی روی نمودارهایی به کاربر نشون میده.
▫️این قابلیت امروز به صورت رایگان برای کاربران عرضه شده.
👤 @savaderesanei |
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سینما
💢قرار است سینمای دینی بایکوت شود!
▪️گفتههای استاد شاه حسینی پیرامون سینمای دینی و آخر الزمانی
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
#پارا_کتاب |#باز_نشر
🔘«پیوند هالیوود ، با بودیسم تبتی»
▫️از مکاتبی که برای غرب و بشر سرگردان از عوارض مدرنیته جذابیتی یافته مکتب التقاطی بودیسم است.
▫️در دهه های اخیر هالیوود به شدت تحت تأثیر یهودیان صهیونیست حامی بودیسم به خصوص بودای تبتی است از زمانی که تنرین گیاتسو،رهبر بوداییان ثبت، تدریس در دانشگاهی در آمریکا را بر عهده گرفته و مراوده اش با هالیوودنشینان را بیشتر کرده است شاهد اوج گیری روزافزون فیلم هایی هستیم که به بودا و لاما می پردازند.
▫️این موضوع در دهه های اخیر همواره مورد علاقه و توجه صهیونیست ها بوده است. از جاذبه هایی که می تواند علت دلبستگی جهان غرب، به ویژه شهرک نشینان هالیوود به آیین بودا و لاما باشد. شاید باور بودایی و لامایی به اصل تناسخ و انکار معاد باشد.
▫️سال هاست سینمای هالیوود میکوشد انسان را پس از مرگ دوباره زنده کند و به داستان جعلی زندگی دنیوی پس از مرگ و باور به تناسخ، رنگی حقیقی زند.
▫️باور به زندگی دوباره و در کالبدی دیگر که بی شباهت به زنده شدن عیسای مسیحیان بعد از مرگ اول نیست؛ البته با تفاوتهای محتوایی - همان اعتقاد به موضوع غیر معقول تناسخ است. در بیشتر فیلمهای مهم هالیوود این مسئله کمابیش مطرح می شود.
📚کتاب معنویت با طعم هالیوود صفحه 90
👤 @savaderesanei |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘هر QR کدی را اسکن نکنید!
👤 @savaderesanei |
🔘راه درست رویارویی با ورود بیوقفهی رسانههای نوظهوری که اصالت فرهنگ ملی را به چالش میکشند.
▫️بدیهی است که نمیتوان و نباید دور خود حصار کشید، بلکه میبایست شناخت صحیح و برخورد علمی و آگاهانه با پدیده رسانههای الکترونیک را پی گرفت. لذا با توجه به این نیاز، میتوان راه حلهای زیر را پیشنهاد داد :
1️⃣ نیاز به تحول همه جانبه
برای ورود به عصر اینترنت و فضای سایبر ، تحولات بنیادین ساختاری ، مدیریتی و فرهنگی، ضروری است.
2️⃣ گزینش همه جانبه
ضروری است به فناوری اطلاعات به عنوان محور توسعه و ابزاری برای پایان بخشیدن به دورهای طولانی مدت از انقیاد ، فقر ، عقب ماندگی و بدبینی، نگریست. و در این میان از تجربه سایر کشورها بهره گرفت
3️⃣ توسعه تلفیقی
میان ملیگرایی، منطقهگرایی و جهانگرایی میبایست دست به گزینش آگاهانه زد و از تلفیق آنها در جهت توسعه ملی سود جست.
4️⃣ توجه به شرایط داخلی
اگر چه فناوری را میتوان از خارج وارد کرد، اما گزینهها باید با محیطی که در آن عمل میکنند، هماهنگ باشند.
5️⃣ زیر ساخت مناسب
در تعریف امپریالیسم فرهنگی بر کنترل اعمال شده بر کشورها از طریق زیر ساخت و فنآوری مناسب تأکید شده است، با ایجاد زیر ساخت و فناوری مناسب میتوان با این کنترل مقابله کند
6️⃣ ایجاد شرکتهای چند شاخه
از لحاظ فنی، برنامهریزی ، تولید، ویراست و توزیع مقدورات و امکانات ضروری است تا کشورهای جهان سوم با ایجاد شرکتهای چند شاخه به عرضه اطلاعات بپردازند.
7️⃣ توجه به عوامل داخلی
برای شناخت شرایط وابستگی و توسعه نیافتگی، تنها استناد به مداخله سازمان سیا و دست نامرئی کمپانیهای چند ملیتی، کافی نیست بلکه باید عوامل داخلی را نیز در این زمینه مورد توجه قرار داد.
8️⃣ تدوین سیاستگذاری و برنامهریزی ارتباطی
این مهم باید با توجه به ارتباطات سنتی، ارتباطات دوربرد ، ارتباطات جمعی و ارتباطات کامپیوتری صورت گیرد ضمن تقویت هر یک از چهار زمینه فوق ، باید هماهنگی سازمانی، بافتی ، آرمانی و هدفدار بین آنها به وجود آید و در صورت لوزم ، "شورای سیاست گذاری ارتباطی ایجاد سیاستگذاریهای ارتباطی" و تبدیل آنها به راهبردهای برنامهریزی را به عهده گیرد.
9️⃣ شناخت جهان سوم
شناخت پیچیدگی جوامع جهان سوم و روابط آنها با کشورهای توسعه یافته ضروری است. باید مشخص شود کدام گروهها، وسایل ارتباطی را کنترل میکنند و اطلاعات و ارتباطات را با چه اهدافی دنبال مینمایند، و وسایل ارتباطی یک کشور، چه نقشی در حفظ و دگرگونی ساختار قدرت در جامعه ، ایفا میکند
🔟 همکاریهای چند جانبه
تشکیل شبکههای خبری به منظور تسهیل مبادلۀ دوجانبه و چندجانبه توسط کشورهای منطقه
1️⃣1️⃣ یافتن زمینههای همکاری جدید بینالمللی
توسعه یک زیر ساخت اجتماعی پیشرفته و ایجاد سیستم ارتباطی جهانی برای کسب برتری فنی در جهت توسعه اطلاعات و صنایع مرتبط با فناوری اطلاعات و پخش ماهوارهای؛ و بطور کلی یافتن زمینههای همکاری جدید بینالمللی برای تأثیرگذاری بر جریان اطلاعات
2️⃣1️⃣ اطلاعات و فناوری به عنوان عوامل توسعه
(در این خصوص ایجاد ابر دالان رسانهای در مالزی در دوره ماهاتیر محمد در سال ۱۹۹۵ برای ارتباط دادن توسعه و صنعتی شدن از طریق فناوری اطلاعات را میتوان یادآور شد).
تأمین مالی فناوری مناسب مورد نیاز برای شبکههای اطلاعاتی، حفظ یک جریان اطلاعاتی جایگزین، بالا بردن کیفیت اطلاعات، اولویت دادن به آموزش پرسنل بسیار ورزیده و انتشار گزارشهای تحقیقاتی در همه زمینهها و ایجاد توازن میان کمیت و کیفیت تحقیقات و اطلاعات تولید شده، از ضروریات میباشند.
👤 @savaderesanei |
نشست مبانی فلسفه در توسعه هوش مصنوعی.mp3
45.3M
#هوش_مصنوعی
🔘 مبانی فلسفی در توسعه هوش مصنوعی
▫️ علیرضا قائمی نیا
▫️حسین مطلبی کربکندی
👤 @savaderesanei |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 فریب افکار عمومی بهوسیله جریانسازی رسانهای عادت همیشگی استعمار؛ یک روز از طریق دو قطبی دیگغذا یا توپ جنگی و روز دیگر با دوگانه اقتصاد یا جنگ.
👤 @savaderesanei |
#پارا_کتاب |#باز_نشر
🔘«اسلامی کردن Islamization هنر و سینمای کنونی»
▪️تأثير تفكر جدید غرب در سینمای ایران در ضمن خود نحوی تلقی جدائی تفکر غرب و سینما و القاء پلورالیسم را در بر داشته است، حال آنکه اساساً غرب و سینمای کنونی نسبت عموم و خصوص مطلق را با یکدیگر دارند.
▪️اگر نقاشی، موسیقی، معماری و شعر در هر يك از تمدنها و فرهنگها به وجود آمده باشند، و اگر بتوان نقاشی غربی و نقاشی هندی را به عنوان دو نوع نقاشی با ابداع عوالمی دیگر پذیرفت برای سینما چنین مرزی وجود نخواهد داشت.
▪️سینمای کنونی بذات هنری غربی است و به عبارتی «هنری است مجلای نظام تكنيك. سینما به مثابه هنر تكنولوژيك بدون پیدایی تکنولوژی و از آنجا فلسفه جدید به ظهور نمی آمد.
▪️بدین معنی سینمای کنونی از نظر صورت و ماده به مثابه تكنيك و هنری است که در سیر تفکر غربی به ظهور آمده و بذات غربی است و در آن نمی توان از تأثیر صرفاً عارضی و بیرونی غرب سخن گفت.
📚کتاب دین و سینما صفحه ۲۴
👤 @savaderesanei |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘«هوش مصنوعی» اسرائیلی چگـــونه فرماندهان مقاومت را شناسایی میکند؟
▪️ برشی از دورهٔ شناخت هوش مصنوعی
▫️استاد عمادِ امامی
👤 @savaderesanei |
🔘گامهایی برای نابودی انسان در فضای مجازی
▫️تلاش شبکههای اجتماعی برای فرار از شفافیت و نظارت بر محتوا به قلم مایکل ورکمن و کوین نگوین؛
▪️متا «کراود تنگل» را در سال ۲۰۱۶ خریداری کرد؛ در آن زمان بیشتر از آن بهعنوان یک ابزار بازاریابی و مدیریت رسانههای اجتماعی استفاده میشد. «کراود تنگل» به طور مؤثر یک موتور جستجوی قوی برای شبکههای اجتماعی بود و راهی رایگان و نادر برای ورود به داخل فیسبوک و اینستاگرام و پیگیری آنچه که در حال گسترش بود و افرادی که مسئول آن بودند، ارائه میداد.
▫️«کراود تنگل» ابزاری تحلیلی بود که برای سالها به محققان، روزنامهنگاران و گروههای جامعه مدنی کمک میکرد تا بفهمند اطلاعات، چگونه در فیسبوک و اینستاگرام منتشر میشود.
📎https://farhangesadid.com/0002WE
👤 @savaderesanei |
66.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘تهدیدات فضای مجازی چیست و چگونه با آن مقابله کنیم ؟
👤 @savaderesanei |
هدایت شده از استاد محمدحسین فرجنژاد
سلسله جلسات
«#به_روایت_سینما»
با موضوع: «نگرش راهبردی و جریان شناسانه به سینمای غرب»
📌موضوع این هفته:
سری جیمزباند
یک تیر و چند نشان
📌با حضور استاد:
دکتر محمد حسنی
📌زمان برگزاری:
#سه_شنبه ۲۲ آبان ماه
۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰
📌مکان برگزاری:
پردیسان، بلوار شهیدان تقوی، تقاطع خیابان آقامحمدی،جنب پوشاک فرخنده، موسسه شناخت، طبقه اول، واحد۲، سالن آموزش
✍ جهت حضور در این برنامه تا ساعت ۱۱ روز سه شنبه به آیدی @Kargaranebrahim اطلاع داده شود.
#موسسه_استاد_فرج_نژاد
#موسسه_شناخت
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
#فکرت
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🔘 زیست مجازیگونه!!!
▪️در دنیای مجازی، مدیریت خیال و ترکیب رنگها نقش اساسی در ایجاد فضایی مطلوب برای کاربران ایفا میکند.
▪️کاربران با تخیل خود در این فضاها غوطهور میشوند و این امر میتواند به تصمیمگیریهای خرید و تعاملات اجتماعی آنها منجر شود.
🎙 عبدالله صلواتی
عضو هیات علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
▪️برای مطالعه متن کامل کلیک کنید
👤 @savaderesanei |
#پارا_کتاب |#باز_نشر
🔘ظهور مطالعات دین دیجیتال
▪️مطالعات دین دیجیتال به بررسی تلاقی فناوری رسانه های نوین دین و فرهنگ دیجیتال میپردازد و در بردارنده موضوعاتی همچون نحوه مشارکت اجتماعات دینی در اینترنت است تا شیوه های نمایش دینداری از طریق فعالیتهای دیجیتال و بررسی امکان در نظر گرفتن مشارکت فناورانه به عنوان یک اقدام معنوی در طول دو دهه اخیر اسامی زیادی به مطالعات دین دیجیتال منتسب شده است.
▫️از مطالعه دین سایبری - شیوه ای برای توصیف نمودهای جدید فعالیت های دینی که از طریق شبکه های رایانه ای جدید در حال ظهورند - تا«دین مجازی». این اسامی بر تنشهای بین ساختارهای دینی «جهان واقعی »و اشکال «مجازی» جدید دین تاکید دارد و این نمودهای مجازی ممکن است به نحوی ناقص در نظر گرفته شوند (هوچکارد و واربرگ : ۲۰۰۵) اخیراً اصطلاح دین دیجیتال برای توصیف مطالعات فضای فناورانه و فرهنگی استفاده شده است.
▪️این مطالعات زمانی انجام میشود که محققان درباره در هم آمیختگی یا ابهام عرصه های دینی آنلاین و آفلاین صحبت می کنند.
▫️زمانی که بسترهای دینی آفلاین با عرصه های جدید آنلاین تلاقی یابند ظهور فضاهایی ترکیبی ممکن میشود کمپل (۲۰۱۳) هوور (۲۰۱۲) اشاره دارد که محققان از بررسی ساده «دیجیتالی شدن دین» - چگونه رسانه های دیجیتال گروه های دینی را مجبور به سازگاری با مفاهیم در حال تغییر سنت اقتدار یا اصالت دینی می کنند - گذر کرده اند تا در سطحی عمیق تر «کمک» واقعی» امر دیجیتال» به «امر دینی» را ملاحظه نمایند.
📚کتاب دین دیجیتال صفحه ۲۲
👤 @savaderesanei |
21.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فیلم_کوتاه
🔘سرویس اطلاعاتی و نحوه اطلاعات گرفتن با گپ و گفتگوی دوستانه
▫️براساس پرونده ای واقعی
👤 @savaderesanei |
🔘آیا هوش مصنوعی، ادراک و فهم بشری را تصرف کرده است؟
▪️فروید معتقد بود, تمدن غرب سه جراحت شدید بر خودشیفتگی انسان وارد کرده است:
1️⃣جراحتی که «کوپرنيک» وارد آورد و آن اینکه زمین مرکز کائنات نیست بلکه سیاره کوچکی است رها شده در فضایی لایتناهی؛ این موضوع نه فقط محوریت زمین بلکه محوریت انسان را گرفت.
2️⃣ جراحتی که «داروین» با نظریه تکامل وارد ساخت و انسان (که اشرف مخلوقات قلمداد می شد) از نسل میمون دانست!
3️⃣ جراحتی که خود «فروید» با توضیح اینکه سرچشمه رفتار و انتخاب انسان نه عقلانیت و آگاهی بلکه همه چیز ریشه در ناخودآگاه آدمی است(تمثیل کوه یخی)
◾️به عبارت دیگر تحقیر سهگانه انسان رخ داد: تحقیر کیهانشناختی
تحقیر زیستشناختی
تحقیر روانشناختی
▫️ حال در معاصر ما برخی قائل اند با ظهور هوش مصنوعی به نظر می رسد اساسی ترین دارایی بشر یعنی ادراک، فهم، تأمل هم از بشر گرفته می شود و ما با یک ساخته دست بشری مواجهیم که این ویژگی را از بشر به ارث برده است. در چنین دنیایی، آیا بشر به معنا بخشی زندگی اش کمک شده یا بیشتر معانی زندگی را از دست داده است؟ آیا با ظهور هوش مصنوعی قوی(Strong AI) اصلی ترین ممیّز انسان از سایر موجودات هم به تاراج رفته است؟
✍️ ابراهیم شریفی
پژوهشگر اخلاق و رسانه
https://eitaa.com/resanesharif
👤 @savaderesanei |
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
میدان رسانه.mp3
1.91M
#صوت
💢میدانداری در رسانه
▪️در فرایند تولید محتوا آنچه موجب تاثیرگذاری یک عملیات رسانهای میشود، فهم عمیق عوامل تولیدی از فضای رسانه است.
🔻یکی از لوازم این فهم، حضور عوامل در بستر رسانه و شهود آن فضاست، به این معنی که تا وقتی اتمسفر رسانه ادراک و با چالشهای آن از نزدیک مواجهه پیدا نشده باشد، هر نوع تجویزی برای افراد به خطا رفته و مثمر ثمر نخواهد بود.
🔘از این منظر شاید بتوان رسانه را همانند میدان جنگ در نظر گرفت و بهتر این است که فرماندهی میدان را به افرادی سپرد که تجربه کافی و تصور صحیح از موقعیت داشته و در این فضا زندگی کرده باشند.
✍️مصطفی گودرزی
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 جنگ روانی عملیاتی:
▪️هدف:
▫️تاثیرگذاری بر #تصمیمگیریهای کوتاهمدت دشمن یا متحدان بالقوه در یک بحران یا درگیری خاص.
▪️ روشها:
▫️انتشار اطلاعات گمراهکننده، #شایعات، و تهدیدات برای ایجاد تردید، ترس و بیاعتمادی در بین دشمن.
👤 @savaderesanei |