#هوش_مصنوعی
🔘هوش مصنوعی جمینای اکنون میتواند فولدرهای گوگل درایو را خلاصه کند
▪️تعامل هوش مصنوعی جمینای با سرویس گوگل درایو، امکانات و قابلیتهای متعددی را در اختیار کاربران قرار میدهد که یکی از جدیدترین آنها، ویژگی خلاصهسازی محتوای فولدرها است. این دستیار مبتنیبر هوش مصنوعی حالا قادر است هرآنچه درون یک فولدر ابری قرار دارد برای کاربران خلاصه کند و صرفهجویی چشمگیری در وقت آنها بهدنبال داشتهباشد.
▪️قابلیت جدید جمینای با کلید Summarize this folder در قسمت بالایی صفحه گوگل درایو در دسترس قرار دارد و با یک کلیک فعال میشود. همچنین کاربران میتوانند از ویژگی مذکور برای یافتن فایل خاصی درون فولدر استفادهکنند یا سؤالاتی را درباره محتوای موجود در فولدر از چتبات بپرسند.
▪️قابلیت جدید گفته شده فعلاً تنها در اختیار مشترکین طرح پولی Google One AI قرار میگیرد و کاربران نسخه رایگان از آن بیبهره خواهند بود.
👤 @savaderesanei |
20.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘آسیب هیجانات در افشای اطلاعات و راهکارمقابله با آن
👤 @savaderesanei |
🔘ارتقای بهداشت دیجیتال
▫️در دنیای دیجیتال امروزی، «بهداشت دیجیتال» به مجموعهای از اقدامات اشاره دارد که افراد میتوانند برای محافظت از حضور آنلاین خود و جلوگیری از قربانی شدن در عملیات روانی (PsyOps) انجام دهند.
▫️کمپینهای آگاهی عمومی میتوانند بهترین روشهای امنیت آنلاین را ترویج کنند، از جمله استفاده از رمزهای عبور قوی، شناسایی تلاشهای فیشینگ و درک اهمیت تنظیمات حریم خصوصی در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی.
▫️علاوه بر این، این کمپینها میتوانند به افراد آموزش دهند که چگونه اعتبار اطلاعات آنلاین را بررسی کرده و از گرفتار شدن در دام انتشار اطلاعات نادرست خودداری کنند.
👤 @savaderesanei |
25.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 کلیپ| بزرگنمایی، پایه جنگ روانی
▫️یکی از پایههای جنگ روانی دشمنانِ هر ملّتی و بیش از همه در زمان ما، ملّت عزیز خود ما و ایران اسلامی ما، این است که دشمنان این ملّت را بزرگنمایی کنند. ... در میدان سیاسی هم بزرگنمایی دشمن موجب میشود انسان احساس کند که خودش در انزوا است، احساس کند که ضعیف است، احساس کند از عهدهی او برنمیآید؛ نتیجهاش این است که تسلیم خواستههای او بشود؛ بگویند این کار را بکنید، چَشم؛ آن کار را نکنید، چَشم؛ ... یکی از هنرهای بزرگ امام بزرگوار این بود که این ترس را از دلهای ملّت بیرون آورد، به ملّت احساس اعتماد داد، احساس خودباوری داد.
👤 @savaderesanei |
🔘درک ماهیت عملیات روانی
▪️برای درک اهمیت آموزش در مقابله با عملیات روانی، ابتدا لازم است ماهیت این عملیات را بشناسیم.
▫️در هسته اصلی خود، عملیات روانی با هدف تأثیرگذاری بر احساسات، باورها و فرآیندهای تصمیمگیری افراد یا گروهها انجام میشود.
▪️این کار اغلب از طریق انتشار اطلاعات نادرست، گمراهکننده، تبلیغات یا سوءاستفاده از تعصبات موجود صورت میگیرد.
▫️هدف نهایی نهتنها تغییر آنچه افراد فکر میکنند، بلکه چگونگی تفکر آنهاست که اغلب منجر به اقداماتی میشود که در خدمت منافع عاملان این عملیات است.
👤 @savaderesanei |
🔘 رسانه ملی مقلد کیست؟
▫️رهبر انقلاب اسلامی: از خصوصیات اسلام،ملاحظات و محدودیتهای معاشرتی بین زن و مرد است. از لحاظ ارتباط، زن و مرد محدویتهایی دارند. این جزو خصوصیاتی است که اسلام روی آن تکیه دارد.(۱۴۰۳/۰۹/۲۷)
▪️مدتی است شبکه یک سیما برنامه ای با موضوع نوجوانان تولید و پخش می کند که مهمترین مشخصه آن اختلاط غیر شرعی و توام با بگو و بخند،ادا و اطوار،عشوه و کل کل بین چند دختر و پسر نوجوان و جوان است!
▫️این که مدیران سیما و شبکه ۱ بدون توجه به تذکرات مکرر رهبر انقلاب درباره عدم اختلاط نامحرمان در رسانه ملی، در برنامه ویژه نوجوانان،برای دوستی و هم کلامی دختران و پسران نوجوان، الگو سازی و عادی سازی می کنند و راهکارهای دلبری دختران برای پسران(و بلعکس) را به صورت عملی آموزش می دهند ناشی از جهالت و ندانستن احکام شرعی و بی اطلاعی از سبک زندگی و اخلاق دینی نیست!( چون دوستان علامه دهراند و کوه حکمت و همه چیز دانند و ...)
بلکه ناشی از این است که مجتهدند و بر مبنای فتوای خویش، رسانه ملی و سیما و شبکه های آن را اداره می کنند !
▪️فقط مانده ایم با ادعای"ولایت پذیری و دیانت"دوستان که در ارتفاع به قله دماوند پهلو می زند چه کنیم!
✍️دکتر کوشکی
👤 @savaderesanei |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘آخر و عاقبت بازی رایانهای؛ سرگرمی یا دیوانگی؟!
✍️سال ۲۰۱۹ میلادی بود که سازمانبهداشت جهانی در دستهبندی بینالمللی بیماریها، اختلال جدیدی به بخش مصرف مواد و رفتارهای اعتیاد آمیز اضافه کرد: #اختلال_گیمینگ !
▪️این سازمان در تعریف اختلال بازیکردن این گونه بیان کرد:
دلمشغولی افراطی و سرکوبناپذیر به بازیهای رایانهای که طی دست کم ۱۲ماه باعث آسیب شخصی اجتماعی، آموزشی یا شغلی شود.
▫️پژوهشهایی زیادی توسط انجمن علوماجتماعی و شناختی در دنیا نشان میدهد انجام مستمر بازیهای ویدیویی و مصرف مواد اعتیادآور مدارهای پاداش مغز را به شکل مشابهی تغییر میدهند!
▪️موج مراجعات به بازیهای رایانهای محدود به آسیبهای اعتیادگونه نیست. بسیاری از بازیهای ژانر خشونت و ترس با پیشرفت تکنولوژی و به بهانه واقعیتر شدن اکت در بازیها بسیار به واقعیت میدانی شبیه شده و در هنگام رفتارهای خشن با تمامی افکتهای صوتی و بصری صحنه را بازنمایی میکند.
▫️تکرار مستمر قتل، قطعه قطعه کردن و امثال این موارد هیچ ذهنی را در یک بازه کوتاه سالم نمیگذارد چه برسد به اینکه فرزندان ما روزها و شبهای خود را با تکرار این جنایات رایانهای به صبح میرسانند.
👤 @savaderesanei |
🔘یکی از عناصر کلیدی عملیات روانی خارجی، استفاده از تاکتیکهای فشار روانی است.
▪️این تاکتیکها با هدف تضعیف روحیه ملت هدف و ایجاد حس ناامیدی یا ناتوانی در میان جمعیت آن انجام میشوند.
▫️نمونهای از این روشها استفاده از پیامهایی مبتنی بر ترس است که تلاش میکند نگرانیهای موجود را تشدید یا اضطرابهای جدیدی ایجاد کند.
▪️این پیامها ممکن است شامل شایعاتی درباره فروپاشی اقتصادی قریبالوقوع، ناآرامیهای مدنی یا تهاجم نظامی باشد.
▫️با نگه داشتن جمعیت در حالت ترس، بازیگران خارجی میتوانند اعتماد عمومی به دولت و سایر نهادهای ملی را تضعیف کنند.
👤 @savaderesanei |
21.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 تحلیل فیلم :
▫️این قسمت : کینگزمن
▪️مخاطرات فناوری های نوین ارتباطی و زندگی جاسوسان سرویس امنیتی
👤 @savaderesanei |
🔘تاثیرات منفی فضای مجازی
▫️افراد را به شدت بی خواب میکند
▪️خطر ابتلا به افسردگی را افزایش میدهد
▫️مقایسه پیوسته خود با دیگران
▪️کور کردن خلاقیت
▫️تعاملات فرد به فرد یا رو در رو را کاهش میدهد
👤 @savaderesanei |