eitaa logo
سواد مدیا
517 دنبال‌کننده
810 عکس
1هزار ویدیو
0 فایل
بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم...⚠️ کاری خودجوش برای گسترش سواد تجزیه و تحلیل پیام های رسانه ای(سواد رسانه ای) ✅‌ «دارنده مدال طلای المپیاد سواد رسانه‌ای» 🔰انتشار از طریق بازارسال(فوروارد) بلامانع. پیشنهاد و انتقاد: https://eitaa.com/Vatanamlran
مشاهده در ایتا
دانلود
17.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨نبرد رسانه ای علیه ایران 📡 روزنامه واشنگتن فری بیکن در مطلبی نوشت: مرکز مشارکت های جهانی وزارت امور خارجه آمریکا موسوم به GEC با بودجه ای چهل میلیون دلاری به دنبال مقابله با کشورهایی است که نقش آمریکا را در جهان تضعیف کرده اند. 🌀 به ما بپیوندید: سواد مدیا👇 @savadmedia1401 🔅انتشار به همراه لینک🔅
✴️ ۱۰ راهکار اصلی برای تشخیص خبرهای جعلی(فیک نیوز) 7⃣ شواهد را چک کنید. ✅ منابعی که در آنها نام نویسنده آمده است را بررسی کنید. نبود هیچ منبعی یا بی‌نام بودن نویسنده می‌تواند نشانه‌ی جعلی بودنِ خبر باشد. 8⃣ به دیگر گزارش‌ها هم توجه کنید. ✅ اینکه هیچ منبع دیگری آن خبر را گزارش نکرده است می‌تواند نشانه‌ی جعلی بودن خبر باشد. https://familyweb.ir سواد مدیا👇 @savadmedia1401
14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️شناخت قدرت نرم در رسانه♨️ 📡 اولین شرط استفاده ی هوشمندانه از قدرت نرم شناخت جامعه ی هدف است... 📡 ذهن یک جامعه اتاق فرمان آن جامعه است، وقتی وارد اتاق فرمان جامعه شوی، با هزینه ی خودشان آن ها را به مسیری که می خواهی می بری... 😔 آنها حداقل صد و پنجاه سال است که در مورد ما مطالعه کرده و نقاط ضعف و قوت ما را از خود ما بهتر می دانند... 🎯 تصاویر و کلمات، ما را نشانه گرفته اند، به سمت ما شلیک شده اند...؛ اما ما صدای شلیکشان را نشنیده ایم...! ✅ تحلیلی عالی از استاد ازغدی 🌀 با ما: ❗️باسواد شو ❗️ سواد مدیا ⚠️ بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم! @savadmedia1401
⁉️ آیا می دانید ؟! 🔫 بر اساس آمارهای ارائه شده تنها ۵ درصد بازی‌های دیجیتالی که در ایران مورد استفاده هستند بومی بوده و جامعه ۲۳ میلیونی( که تا ۳۰ میلیون نفر نیز تخمین زده می‌شود) گیم بازان ایرانی که بیشتر آنان نیز در سنین شکل‌گیری شخصیتی هستند، از مجرای این بازی‌ها تحت تأثیر شخصیت‌ها و فرهنگ پرخشونت آثار وارادتی قرار گرفته‌اند و این بازی‌ها در حال تسخیر ذهن کودکان، نوجوانان و جوانان کشورمان هستند؟! 🔫 در واقع بازی‌های رایانه‌ای این توانایی را دارا هستند که بتوانند بر رفتار، طرز تفکر، نحوه تصمیم گیری، قضاوت و نظام اعتقادی بازیگران یا Gamer ها تأثیر دلخواه خویش را بر جای گذارند... 📌 کودکانمان را فقط برای ساعاتی راحت بودن خودمان، بدون نظارت و آموزش، در برابر بازی های رایانه ای رها نکنیم ⚠️ ❌ خودخواه نباشیم.... 🌀 باما: ❗️باسواد شو ❗️ سواد مدیا ⚠️ بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم! @savadmedia1401
🔴 مراقب اعتیاد باشید💥 🖥 اگر ساعات زیادی از روز مشغول بازی هستید. به طوری که از کارهای روزانه باز می مانید، و اگر حتی شب ها به هنگام خواب و در کلاس درس یا سر کار نیز در فکر بازی مورد علاقه خود هستید؛ احتمالاً دچار اعتیاد به بازی های رایانه ای شده اید! ✅ در صورتی که نشانه های اعتیاد بروز کرده است هراسان نشوید. مشکل را نیز انکار نکنید. بلکه به دنبال حل آن باشید... 🌀 با ما: ❗️باسواد شو ❗️ سواد مدیا ⚠️ بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم! @savadmedia1401
18.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨قدرت رسانه ⁉️آیا می دانی فقط بودجه ی یک شبکه مثل بی بی سی، هشت برابر بودجه ی فرهنگی کل کشور توست؛ اما رسانه هایشان کاری می کنند که تو به همین بودجه ی ناچیز فرهنگی کشورت که فقط دو درصد از بودجه ی کل کشور است حمله کنی؟!‼️ ⚠️ جنگ رسانه‌ای غرب بر سر اقتدار و امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه دارد.... 🌀 به ما بپیوندید: سواد مدیا👇 @savadmedia1401 🔅انتشار به همراه لینک🔅
💟 چگونه سواد رسانه‌ای را به کودکان بیاموزیم؟ 🔵همراه کودکان مخاطب رسانه‌ها شوید 3️⃣ 🔹🔸 تقریبا همه والدین می‌دانند که کتاب‌خوانی با فرزندان چه اهمیتی دارد. با آنها درباره تصاویر کتاب صحبت می‌کنند، کلمات کتاب را با هم می‌خوانند و درباره داستان آن نظر می‌دهند. درباره رسانه‌های دیگر، به‌ویژه رسانه‌های دیجیتال، هم همین‌طور باشید. 🔹🔸 به‌جای آنکه تبلت را به کودکتان بدهید تا با آن سرگرم شود، با او درباره آنچه در آن می‌بیند و انجام می‌دهد صحبت کنید. حتی می‌توانید از او بخواهید به شما بازی کامپیوتری محبوبش را یاد بدهد یا توضیح بدهد در ویدئویی که می‌بیند چه خبر است. 🔹🔸 بسیاری از مواقع، والدین برای استفاده کودکان از وسایل الکترونیکی قانون می‌گذارند، اما نمی‌دانند بچه‌هایشان چه می‌بینند یا چه کاری انجام می‌دهند. به‌جای قانون‌گذاشتن، با آنها همراه شوید و از آنچه می‌توانید درباره آنها بفهمید شگفت‌زده شوید. 🌀 با ما: ❗️باسواد شو ❗️ سواد مدیا ⚠️ بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم! @savadmedia1401
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 آشنایی با جنگ روانی 5⃣ ⭕️⭕️ تکنیک تصویر سازی و پوشاندن حقیقت 🔶 رسانه ها در ذهن ما، از یک فرد یا یک اتفاق، همان چیزی را می سازند که برای ما تصویر سازی کرده اند. 🔥 رسانه ها می توانند در ذهن ما حتی از وطن و سرزمین مادری برای ما یک جهنم بسازند یا دنیا را تیره و تار ترسیم کنند...با آگاهی از تکنیک های عملیات روانی، به این راحتی از رسانه ها بازی نمی خوریم... 🌀 با ما : ❗️باسواد شو❗️ سواد مدیا ⚠️ بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم! @savadmedia1401
22.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥 آشنایی با جنگ روانی 5⃣ ⭕️⭕️ تکنیک تصویر سازی و پوشاندن حقیقت 💥 چگونه رسانه ها می توانند با تکنیک عملیات روانی تصویر سازی، جای پادشاه و گدا، و جای دزد و پلیس را در ذهن مخاطب عوض کنند؛ حتما تا انتها ببینید... ❗️کشور ما و کشورای اونا از چیزی که هست تا چیزی که رسانه‌ها به تصویر کشیده اند ...😔 🌀 با ما : ❗️باسواد شو❗️ سواد مدیا ⚠️ بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم! @savadmedia1401
سواد مدیا
🔥 آشنایی با جنگ روانی 5⃣ ⭕️⭕️ تکنیک تصویر سازی و پوشاندن حقیقت 💥 چگونه رسانه ها می توانند با تکنیک
دوستان گرامی در صورتی که مایل به انتشار پیام بودید دو پیام آخر را باهم نشر دهید تا تکنیک تصویر سازی در عملیات روانی به خوبی درذهن مخاطب جای گیرد. ✅ با ارسال این پیام ها در حد گسترده، در افزایش سواد رسانه‌ای جامعه نقش مهمی داشته باشیم👌
33.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✴️ شگردهای رسانه‌ای در علوم شناختی 8⃣ تکنیک هشتم: « اطلاعات شیرین، بهانه های ترش» ⏬⏬ ♨️ یکی از روش های جذب مخاطب در رسانه ها ایجاد این تصویر است که اطلاعاتی دارم که شما به هیچ وجه، جای دیگر پیدا نمی کنید. با این شیوه مخاطب را پای رسانه خود میخکوب می کنند. 🔺 رسانه های بیگانه در استفاده از این شیوه با هم رقابت می کنند. با این شیوه طیفی از مخاطبان را که اکثرا نخبگان و فعالان گروه های اجتماعی هستند جذب خود می کنند. 🔻به این شگرد اصطلاحا ” اطلاعات شیرین، بهانه های ترش “ می گویند. 🌀 به ما بپیوندید: سواد مدیا👇 @savadmedia1401 🔅انتشار به همراه لینک🔅
✴️ شگردهای رسانه‌ای در علوم شناختی 8⃣ تکنیک هشتم: « اطلاعات شیرین، بهانه های ترش » ⏬⏬ ⭕️ یکی از روش های جذب مخاطب در رسانه ها ایجاد این تصویر است که اطلاعاتی دارم که شما به هیچ وجه، جای دیگر پیدا نمی کنید. با این شیوه مخاطب را پای رسانه خود میخکوب می کنند. رسانه های بیگانه در استفاده از این شیوه  با هم رقابت می کنند. با این شیوه طیفی از مخاطب را که اکثرا نخبگان و فعالان گروه های اجتماعی هستند جذب خود می کنند، به این شگرد اصطلاحا ” اطلاعات شیرین، بهانه های ترش “ می گویند. 🍭 نکته مهم در این شیوه این است که مخاطب اطلاعات رسانه بیگانه را با اشتیاق می شنود و بعد از زبان خودش برای گروهی که تحت تاثیر او هستند بکار می برد. این روزها اطلاعات اقتصادی که از این رسانه ها گرفته می شود گاهی میان مردم دست به دست می شود. فردی که این اطلاعات را می گیرد از داشتن آن لذت می برد اما استفاده از آنها عموما برای یک حرکت سلبی یا اعتراضی است. 📌 از این تکنیک عمدتاً برای تاثیرگذاری بر ذهن نخبگان استفاده می شود که قرار است نقش رابط میان حاکمیت و مردم را بازی کنند، در اینجا منظور لزوما نخبگان دانشگاهی نیست بلکه نخبگان عملیاتی است. 🍭 اطلاعات شیرین اطلاعاتی است که وقتی شما اینها را کنار هم قرار می دهید، فرد مستمع احساس می کند که به حجمی از داده ها و اطلاعات دست پیدا کرده و رسیده است که در جای دیگری وجود ندارد و با پردازش شخصی خود که می تواند روی این داده ها داشته باشد، در نزد هر مجموعه ای می تواند تسلط خود را در آن موضوع اثبات بکند و این یعنی اطلاعات شیرین. 📌 البته در اینجا ایفای نقش اصلی بر عهده ی کسانی است که می خواهند روی افکار عمومی، به واسطه ی آن نخبه میانی به صورت غیر مستقیم تاثیر بگذارند؛ بنابراین به او اطلاعات شیرین می دهند و او نهایتا به بهانه هایی خرج کردن اطلاعات را ترش می کند و در اختیار دیگران قرار می دهد. 🍭 بنا بر این حدفاصل میان طراح با نخبه، رابطه ای بر مبنای یک سری اطلاعات شیرین شکل می گیرد اما طوری مهندسی می شود که این نخبه با بهانه هایی که عمدتا ذائقه مخاطب را ترش می کند، روی مخاطب تاثیر گذارد. 📌 حالا اگر اطلاعاتی که فرد طراح به شخص نخبه می دهد، برای او اغناء کننده باشد که چیزی را دارد که دیگری ندارد، او سعی می کند به نحوی مدیریت این اطلاعات را داشته باشد که نهایتا خودش کنترل افکار عمومی را در‌حوزه ی مورد نظر طراح، به واسطه اطلاعاتش، بدست بگیرد. 🍭 به عنوان مثال، رسانه های بیگانه معمولا درخصوص افراد، پسر فلانی، دختر فلانی، همسر فلانی، آقای فلانی، فامیل فلانی، می آیند به مخاطبان خود اطلاعات شیرین می دهند، این اطلاعات شیرین را مخاطب دریافت می کند و در جامعه رسانه ای خودش، از اینستاگرام گرفته تا شبکه های ارتباطی دیگرش، به صورت نه چندان شیرین، بلکه با بهانه های ترش مختلفی که اثر ظهور و بروزی در جامعه دارند، مثلاً تورم، گرانی، اختلاس و ... منتشر میکند و بعد خودش را صاحب اطلاعات می داند. 📌 یکی از اتفاقاتی که درباره ” آمدنیوز “ اتفاق افتاد، همین بود، اطلاعاتی را که مخاطب یا دریافت کننده، فکر می کرد که شیرین است، به بهانه های ترشی که در جامعه اتفاق افتاده بود به ایشان می داد که بر سازماندهی عملیات کف خیابان موثر واقع می شد؛ یعنی آمدنیوز یکی از راه هایش همین بحث بهانه های ترش و اطلاعات شیرین بود... ⭕️ شگردهای رسانه ‌های بیگانه برای تغییر ذهن مخاطب فارسی زبان هر روز بیشتر می ‌شود، شناختن و درک این جنگ شناختی قسمتی از سواد رسانه‌ای مورد نیاز امروز ما است. منبع: دکتر علیرضا داوودی، کارشناس ارشد رسانه و علوم شناختی/ رادیو گفتگو 🌀 به ما بپیوندید: سواد مدیا👇 @savadmedia1401 🔅انتشار به همراه لینک🔅