eitaa logo
سواد مدیا
518 دنبال‌کننده
717 عکس
915 ویدیو
0 فایل
بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم...⚠️ کاری خودجوش برای گسترش سواد تجزیه و تحلیل پیام های رسانه ای(سواد رسانه ای) ✅‌ «دارنده مدال طلای المپیاد سواد رسانه‌ای» 🔰انتشار از طریق بازارسال(فوروارد) بلامانع. پیشنهاد و انتقاد: https://eitaa.com/Vatanamlran
مشاهده در ایتا
دانلود
32.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✴️ شگردهای رسانه‌ای در علوم شناختی 🔟 تکنیک دهم: « ترس تابدار» ⏬⏬ 🔶🔹 برای همه ی ما پیش آمده است که از چیزی یا کسی بترسیم، ترس می آید و می رود اما گاهی این ترس ماندگار می شود و اصلا از شکلی به شکل دیگری تبدیل می شود، اینجاست که از مفهومی به نام ” ترس تابدار “ سخن به میان می آید. رسانه های بیگانه از این ترس تابدار برای تبدیل شهروندان به مخالفان نظام زیاد استفاده می کنند...!!! 🌀 به ما بپیوندید: سواد مدیا👇 @savadmedia1401 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانه ای جامعه سهیم باشید.
✴️ شگردهای رسانه‌ای در علوم شناختی 🔟 تکنیک دهم: « ترس تابدار» ⏬⏬ 🔶 برای همه ی ما پیش آمده است که از چیزی یا کسی بترسیم، ترس می آید و می رود اما گاهی این ترس ماندگار می شود و اصلا از شکلی به شکل دیگری تبدیل می شود، اینجاست که از مفهومی به نام ” ترس تابدار “ سخن به میان می آید. رسانه های بیگانه از این ترس تابدار برای تبدیل شهروندان به مخالفان نظام زیاد استفاده می کنند. 🔷 ممکن است روز اول از کمبود آب و خشکسالی شما را بترسانند و هنوز از این ترس رها نشده‌اید شما را از بحران اقتصادی و قحطی نان بترسانند و هنوز این حس در شما از بین نرفته، شما را از آ‎غاز جنگ علیه ایران بترسانند.... وقتی وارد این ترس ادامه‌دار شدید ذهن دچار عادت یک ” ترس تابدار “ می شود که نمی تواند خود را به تنهایی به آرامش برساند؛ اینجاست که رسانه بیگانه یک مخاطب همیشگی و فعال پیدا کرده است. 🔶 این ترس مواج، از بین نمی رود، تمام نمی شود، حتی افزوده هم نمی شود بلکه از حالتی به حالت دیگر تبدیل می شود، اصطلاحا می گویند از این گذاره به آن گذاره، یا از این نقطه به آن نقطه تاب می خورد، درست مانند افرادی که در ارتفاع بند بازی می کنند؛ یک بند را می گیرند و تاب می خورند، سپس آن را رها کرده، بند دیگری را سریع می گیرند و تاب خوردن را ادامه می دهند. بنابراین شما وقتی می خواهید ذهن مخاطب را قفل کنید، باید او را به یک موضوعی وصل کنید، تاب بدهید و یک جا رها کنید و به سرعت دوباره مسئله ای را به او نشان دهید که وقتی به آن مسئله متوسل می شود، ترس دیگری را تجربه کند. 🔷 در واقع یک گذاره، یک مفهوم و یا یک حالت ترسناک را از مخاطب گرفته اما همزمان ترس دیگری را به او می دهید و مخاطب برای اینکه زمین نخورد احساس می کند از این طناب به آن طناب و از این ترس به آن ترس باید منتقل شود، اینجاست که ذهن به این نقطه می‌رسد که مرتب باید در حالت ترس تثبیت شده باشد و تا زمانیکه این ترس ها را رها نکند، سقوط نمی کند، بنابراین از ترس سقوط ترجیح می دهد که همچنان از یک ترس به ترس دیگر تاب بخورد.... 🔶 در حوزه علوم شناختی معمولا جرات رهاشدگی از ترس های تابدار، یک به یک میلیون است. چون ترسیدن و تاب خوردن میان موضوعات ترسناک جزو عادت های روزانه ی افراد می شود، و وقتی ذهن به چیزی عادت کرد، دیگر کار تمام است. بر همین مبناست که رسانه ها در حوزه ی تبدیل افراد از حالتی کاملا عادی به یک فرد اپوزیسیون، از همین ترس استفاده می کنند. 🔷 به عنوان مثال اگر فردی در تجمعی اعتراضی حضور پیدا کند و شعاری بدهد، هنگام برگشت از این رویداد دوستش به او می گوید که به دلیل این حضور در تجمع و شعار دادن بازداشت و حداقل ۵ سال زندانی می شوی، اینجاست که ترس سراغ آن فرد می آید و به دلیل این ترس، درصدد پنهان شدن بر می آید که دوباره کسانی به او می گویند، اگر مثلا با بی.بی.سی تماس بگیری و علیه نظام حرف بزنی و شعار بدهی، آن ها از تو در مقابل حکومت حمایت می کنند و آن فرد برای رهایی از آن ترس چنین کاری را انجام می دهد، در حالی که ممکن است دوباره کسی دیگر به او بگوید حکم این کار ۱۰ سال زندانی شدن است و این فرد دوباره در ترسی دیگر تاب می خورد و این ادامه یافته تا هنگامی که به خود می آید و می بیند که به همه چیز و همه کس متوسل شده و دیگر راهی جز فرار و تبدیل شدن به اپوزوسیون ندارد.... 🔶 شگردهای رسانه ‌های بیگانه برای تغییر ذهن مخاطب فارسی زبان هر روز بیشتر می ‌شود، شناختن و درک این جنگ شناختی قسمتی از سواد رسانه‌ای مورد نیاز امروز ماست. بنابراین رسانه ‌ها تلاش می کنند مطابق اهدافی که دارند در این فرآیند دخالت کنند. ایجاد، تغییر یا تقویت باورها، از کارکردهای رسانه ها در همراه سازی مخاطبان است. منبع: دکتر علیرضا داوودی، کارشناس ارشد رسانه و علوم شناختی/ رادیو گفتگو 🌀 به ما بپیوندید: سواد مدیا👇 @savadmedia1401 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانه ای جامعه سهیم باشید.
*اَللّهُمَّ امْلاَْ قَلْبى❤️ حُبّاً لَکَ ،دل مرا از محبتت پر کن...،* 💠 فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی @savadmedia1401
⭕️⭕️ تأثیر رسانه ها بر افکار مردم 📌 بر اساس شاخص جهانی وب در یک روز معمولی👇👇 ۱۲ درصد مردم از تلویزیون ۱۰ درصد از رادیو ۱۲ درصد از مطبوعات آنلاین ۲۸ درصد از شبکه‌های اجتماعی ۱۳ درصد میکروبلاگینگ و ۹ درصد از وبلاگ‌ها استفاده می‌کنند. در این میان، فقط ۱۷ درصد مردم به انجام کارهای دیگر مشغول‌اند... 📌 این آمار نشان می‌دهد که اطلاعات موجود در رسانه (درست یا غلط) تأثیر زیادی بر افکار مردم می‌گذارند. ⚠️ رسانه ها افکار ما را می سازند و افکار؛ لباس، خوراک و ... و سبک زندگی ما را... 🌀 با ما: ❗️باسواد شو❗️ سواد مدیا ⚠️ بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم! @savadmedia1401
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥جنگی که نباید از آن غفلت کرد🔥 ⭕️جنگی که گاهی حتی زمینه ساز تاثیر جنگ اقتصادی است ... ⭕️جنگی که امروزه شدت تحرک دشمن در آن چند برابر شده است ... ⭕️جنگ رسانه ای، جنگ فضا سازی عمومی، جنگ تبلیغاتی ... 🌀 به ما بپیوندید: سواد مدیا👇 @savadmedia1401 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانه ای جامعه سهیم باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏪ جهاد تبیین یعنی مقابله با تحریف ♨️اگر همین دولت فقر را به صفر برساند؛ 🎯عدالت اجتماعی در بالاترین حد قرار بگیرد؛ 🎯تمام روستاها آب و برق و گاز و جاده پیدا کند؛ 🎯حقوق مدیران دو میلیون شود و حقوق کارگران بیست میلیون... ‼️باز هم در ذهن بسیاری از مردم خواهد آمد: این نظام کارآمد نیست ... چرا؟!⁉️ 🌀 به ما بپیوندید: سواد مدیا👇 @savadmedia1401 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانه ای جامعه سهیم باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟥 زن ایرانی کجای سینماست⁉️ 🎥 آنچه بر پرده ی سینمای کشور می بینم چقدر واقعا ایرانی است؟ 🎞 در کلاس های فیلمنامه نویسی ما چه الگویی تدریس می شود؟ 🎞 هنوز سینمای ما دل در گرو الگوهای یونانی دارد؛ اما کدام یونان؟ یونان حکما و فلاسفه یا یونان جن پرستان و جادوگران؟! 📌 ما به نسل آینده بدهکاریم... 📌 زن ایرانی و دختر ایرانی کجاست و کی قرار است بر پرده ی سینما آن ها را ببینیم...؟؟!! 🔻 برشی از نشست «سینما علیه زن» 🎙️ دکتر مجید شاه حسینی در سیزدهمین جشنواره مردمی عمار 🆔 @madrese_rah 🌀 به ما بپیوندید: سواد مدیا👇 @savadmedia1401 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانه ای جامعه سهیم باشید.
26.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ راهکارهای مدیریت کنترل نوجوانان در فضای مجازی 🔰 نوجوانان را در فرآیند قانونگذاری برای استفاده از فضای مجازی دخیل کنیم. 🔰 یادمان باشد: تا زمانی که با فرزندانمان در یک تیم هستیم موفقیم... 🌀 با ما: ❗️باسواد شو ❗️ سواد مدیا ⚠️ بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم! @savadmedia1401
👀 عکس و مکث 📛 آنچه در فضای مجازی و در استفاده ی برخی از رسانه‌ها می دهیم با آنچه می گیریم قابل قیاس نیست... 🧐🤔 همواره در استفاده از رسانه های دیجیتال حواسمان باشد؛ چه می گیریم و چه ها می دهیم ... ⁉️معامله‌ای سراسر سود یا با زیانی انباشته... ؟! 🌀 با ما: ❗️باسواد شو❗️ سواد مدیا بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم! @savadmedia1401
28.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ نواب صفوی چه کسی بود؟ ♨️ خبر نگارها پشت در ایستاده اند تا خبر یک دیدار عجیب را مخابره کنند... ♨️ در شرفیابی شما به محضر اعلیحضرت چه مذاکراتی صورت گرفت؟ پاسخ عجیب این بود: این شاه بود که به دیدار من شرفیاب شد نه من‼️ ✳️ سلام بر آن پیشاهنگ جهاد و شهادت در زمان ما ( بیست و هفتم دی ماه سالروز شهادت نواب صفوی و تعدادی یارانش از فداییان اسلام) 🌀 به ما بپیوندید: سواد مدیا👇 @savadmedia1401 🔅انتشار به همراه لینک🔅
🛑 عملیات روانی با تکنیک «منفورسازی» 🔴 رسانه‌ها برای جذب مخاطب از شیوه‌های مختلفی بهره می‌گیرند. هر رسانه بنا بر رسالت و هدفی که دنبال می‌کند به روشی مخاطبان خود را جذب می‌کند. ⬅️ یکی از تکنیک‌های رسانه‌ای منفورسازی است. در این تکنیک رسانه موردنظر تلاش می‌کند تا تنفر و دشمنی جمعیت مخاطب را نسبت به عقیده، گروه یا کشورهای خاص برانگیزد. ⭕️ به‌طور مثال نزدیک به پایان جنگ جهانی دوم هواپیماهای آمریکایی بر روی هیروشیما و ناکازاکی با انداختن بمب‌های اتمی بیش از 100هزار نفر غیرنظامی از جمله زنان و کودکان را به قتل رساندند. اما یک هفته بعد از این اتفاق وحشتناک، یک نظرخواهی عمومی نشان داد که کمتر از 5درصد از جمعیت آمریکا مخالف استفاده از آن سلاح‌ها بودند. عجیب‌تر آنکه 23درصد از مردم آمریکا اعتقاد داشتند پیش از آنکه اجازه تسلیم شدن به ژاپنی‌ها داده شود باید بمب‌های بیشتری ریخته می‌شد و این به دلیل همان عملکرد رسانه‌های آمریکایی در اهریمن‌سازی از ژاپنی‌ها بود. ⭕️ در این تکنیک رسانه‌های آمریکایی چهره‌ای از ژاپن در نظر مردم آمریکا ساختند که آن‌ها بدون در نظر گرفتن جنبه انسانی قربانیان این حادثه، نابودی آن‌ها را بدون عذاب وجدان بپذیرند!!! ⬅️ به همین دلیل در این تکنیک اگر گروهی که توسط رسانه منفور شده، از موضوعی پشتیبانی کنند، صرف‌نظر از درست یا نادرست بودن آن موضوع، رسانه وجهه منفی گروه حامی را بزرگ‌نمایی می‌کند و از این طریق، بر مواضع جمعیت مخاطب اثر می‌گذارد. سواد مدیا👇 @savadmedia1401 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانه‌ای جامعه سهیم باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 هیروشیمای رسانه‌ای علیه ایران⏬⏬ ♦️♦️ نمونه ای از استفاده از عملیات روانی؛ تکنیک «منفور سازی» علیه ایران توسط رسانه ها در حوادث اخیر ♦️ ایرانی ها باید باور می کردند فوت مهسا امینی آگاهانه و توسط مسئولین جمهوری اسلامی اتفاق افتاده... باید با جنگ روانی مسئولین را در دید مردم منفور می کردند... 🌀 به ما بپیوندید: سواد مدیا👇 @savadmedia1401 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانه ای جامعه سهیم باشید.
عزیزان لطفاً دو پست اخیر را با هم منتشر کنید تا تکنیک منفور سازی رسانه ها در ذهن مخاطب تثبیت بشه. سپاس 🙏🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😊 زنگ تفریح سواد رسانه ای ⚡️⚡️اندر مضرات ایجاد شده در مناسبات خانوادگی توسط فضای مجازی⚡️⚡️ این داستان: سوء تفاهم 😱🙈 🔥مراقب این قبیل سوء تفاهمات باشیم🤯 🌀 به ما بپیوندید: سواد مدیا👇 @savadmedia1401 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانه ای جامعه سهیم باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛ترویج همجنس‌گرایی با موسیقی کُره‌ای❗️ ❌ ترویج آرایش مردان و انحراف جنسیتی مهمترین خصوصیت گروه موسیقی «بی‌تی‌اس» 🚨 وقتی نوجوانان ایرانی به عشق موسیقی کره‌ای ویدیو تبلیغاتی می‌سازند و زبان کره‌ای یاد می‌گیرند. زنگ هشداریست برای خانواده‌ها...!!! 🌀 به ما بپیوندید: سواد مدیا👇 @savadmedia1401 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانه ای جامعه سهیم باشید.
🅾 حادثه معروف دبیرستان کلمباین ♨️ در تاریخ ۲۰ آوریل ۱۹۹۹ در یکی از دبیرستان های آمریکا حادثه ی خطرناکی رخ داد. 🔫 در طی این قتل عام دو جوان وارد دبیرستان کلمباین آمریکا شدند و ۱۳ نفر را به قتل رساندند، سپس خودشان را نیز کشتند. ♨️ از ان زمان تا کنون دلایل بسیاری برای این کار خشونت بار این دو جوان ذکر شده است که یکی از مهمترین آنها علاقه آن دو به بازی بسیار خشن «دوم» Doom بوده است؛ تا حدی که یکی از آنها بازی‌ای بر پایه Doom اختراع کرده بود و در نهایت نیز جان خود و ۱۳ نفر دیگر را برای واقعیت بخشیدن به این بازی گرفتند...😔 ⚠️ بیشتر اوقات کودکان میان بازی و واقعیت مرز خاصی قایل نیستند؛ خطر بازی های رایانه ای خشن را برای آن ها جدی بگیریم ... 🌀 با ما: ❗️باسواد شو ❗️ سواد مدیا ⚠️ بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم! @savadmedia1401
✴️ وَ یجْعَلُ الرِّجْسَ عَلَی الَّذِینَ لا یعْقِلُونَ ✴️ «و پلیدی را برای مردم بی خردی قرار می دهد که تعقل نمی کنند... » (قرآن کریم، سوره یونس، آیه ۱۰۰) ⁉️ تفکر، تعقل و قدرت انتخاب ما، در کجای دنیای رسانه ای امروز قرار دارد...؟! 🤔🧐 آیا اصلاً جایی دارد ...؟! 🌀 با ما: ❗️باسواد شو ❗️ سواد مدیا ⚠️ بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم! @savadmedia1401
♨️چگونه گذرانده است...؟!⁉️ 🌹 پيامبر اسلام (ص): «لا تَزولُ قَدَما عَبْدٍ يَوْمَ الْقيامَةِ حَتّى يُسْاَ لَ عَنْ اَرْبَعٍ عَنْ عُمُرِهِ فيما اَفْناهُ وَ عَنْ شَبابِهِ فيما اَبْلاهُ وَ عَنْ مالِهِ مِنْ اَيْنَ اَ كْتَسَبَهُ وَ فيما اَ نْفَقَهُ وَ عَنْ حُبِّنا اَهْلَ الْبَيْتِ» 💠 انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‌دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‌شود: از عمرش كه چگونه گذرانده است، از جوانى‌اش كه چگونه سپرى كرده، از ثروتش كه از كجا به دست آورده و چگونه خرج كرده است و از دوستى ما اهل بيت. (خصال، ص253) 🔺 🔺 🔺 🔺 🔺 @abrargraphic 🌀 به ما بپیوندید: سواد مدیا👇 @savadmedia1401 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔅 انتشار به همراه لینک🔅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ⁣گوگل چه اطلاعاتی از شما دارد؟ ➡️ قطعاً خطرناک‌ترین جنگ‌افزار اختراع شده توسط آمریکا، گوگل است. #⃣
جبههٔ انقلاب‌اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✴️ نقش چه کسانی در تولید پیام مهم است؟ ⬇️⬇️⬇️ ⭕️ تولید کننده ی اصلی یا حامی مالی یک پیام، کسی است که پیام برای او ساخته می شود. ⭕️ شناخت مالکان رسانه‌ای و حامیان مالی آنها بخش مهمی از سواد رسانه‌ای و تفکر انتقادی ما را تشکیل می دهد. 🧐🤔 راستی پشتیبان مالی شبکه های فارسی زبان ماهواره ای همچون ایران اینترنشنال و بی بی سی فارسی چه کسانی هستند و چه اهدافی دارند؟!⁉️ 🌀 به ما بپیوندید: سواد مدیا👇 @savadmedia1401 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانه ای جامعه سهیم باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫🚫 تغییر سبک زندگی جوانان ایرانی با استفاده از فیلم ها و سریال های ماهواره ای ⬇️⬇️⬇️ 💢 اگر می خواهید در ایران تغییر رژیم انجام دهید لازم نیست جاسوس بازی کنید،؛ فقط کافیست فرستنده های بزرگ و قوی را بگیرید و .... 💢 ببینید بر خلاف جنجال‌های رسانه‌ای که علیه آزادی در ایران راه می اندازند؛ چطور اعتراف می کنند که ایران بازترین جامعه را در منطقه دارد...‼️ 🌀 به ما بپیوندید: سواد مدیا👇 @savadmedia1401 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانه ای جامعه سهیم باشید.
است، بیا حال مرا بهتر کن فکر دلواپسیِ قلب منِ مضطر کن این شب جمعه اگر مقصد تو کرببلاست نزد دعایی به منِ نوکر کن @savadmedia1401
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا