📡🗳📡🗳📡
#پست_ویژه_سوادمدیا
♨️ حرکت سیاست خطی رسانههای بیگانه به سمت انتخابات⏬⏬
⁉️در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی رسانههای بیگانه چگونه پارامترهای انتخابگری مخاطبان را دستکاری میکنند؟
📌یکی از کارکردهای اساسی رسانه ها تأثیر گذاری مستقیم در شکل دهی جریان فرهنگی جوامع است که از طریق سیاست گذاری های خطی و نقطه ای این رسانه ها صورت می گیرد.
🔺در خصوص انتخابات نیز داشتن یک اثرگذاری در حوزه پارامترهای انتخابی مخاطبان موضوعی نیست که فقط به بیست روز قبل از انتخابات برگردد، بلکه به سیاست های خطی یا دائمی و خط مشیهای همیشگی رسانه های بیگانه برمی گردد که در بزنگاه های مختلف تبدیل به سیاستگذاری های نقطهای شده و به گسترش سطح تهاجمات خود در آن نقاط میپردازند که نمونه ی این تبدیل سیاست از خطی به نقطه ای را میتوان در جریان ناآرامیهای پاییز سال 1401 شاهد باشیم؛ چنانچه اکنون نیز سیاست خطی این رسانهها از مدتی پیش به سمت انتخابات حرکت کرده، تا به تدریج و در حول و حوش انتخابات به سیاست نقطه ای تبدیل شود.
🔺در همین رابطه و براساس داده های موجود و آشکار، در حال حاضر و پس از حادثهی تروریستی کرمان، دو موضوع به عنوان سیاست های نقطهای متمرکز رسانههای بیگانه در دستور کار است.
📌 تمرکز اول؛ «افغان هراسی» در داخل کشور است که رویکردی امنیتی انتظامی دارد و در بعد فرهنگی نیز اثر گذار است...
پس از حادثه تروریستی کرمان خبر جعلی مبنی بر اینکه یک جوان افغانی عامل ترور بوده، در فضای مجازی ترند شد که به یکباره خشم کاربران ایرانی نسبت به تبعه های افغان گسترش یافت. در حالیکه فردی که عکس او انتشار یافت یک پاکستانی بود که در سال 1395 در افغانستان به اتهام اقدام علیه امنیت داخلی افغانستان بازداشت شده بود...
این رویکرد رسانه های بیگانه با هدف «گسترش ناامنی در جامعه» است و طبیعیست که وقتی افکار عمومی یک جامعه خدشه دار شود، مشارکت آن ها در سیاستهای کلان حکومت از جمله انتخابات کاهش می یابد...
📌📌دومین مسئله ای که اکنون رسانه های بیگانه بسیار برآن تمرکز کرده اند، کنش گری تبلیغی به نام «آراء باطله و تشویق رسانه های بیگانه به دادن رای سفید به نشانه اعتراض» است.
آنها که با توجه به تجارب قبلی خود می دانند که قشر زیادی از مردم را نمی توانند از رفتن به پای صندوق های رأی باز دارند،
تمام تلاش خود را برای ناامیدسازی مردم ایران و سانسور و انکار همه ی اخبار مربوط به پیشرفتهای ایران به کار می گیرند تا با تشویق مخاطبان ناامید اما وفادار به کشور به دادن آرای سفید و باطله به نشانه ی اعتراض، در جریان انتخابات اخلال ایجاد کنند...
⚠️ترفندهای رسانه های بیگانه را بشناسیم و در آستانه ی انتخابات آن ها را جدی بگیریم...!
(رادیو گفتگو/امواج شبهه)
#سواد_رسانه
#عملیات_روانی
#انتخابات
#نشر_حداکثری
🌀 به ما بپیوندید:
❗️با سواد شو❗️
سواد مدیا👇
@savadmedia1401
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانهای جامعه سهیم باشید.
📎
🍔یک لقمه سواد رسانهای😋
⚠️اگه با یک مطلب ساده در فضای مجازی مدتها فکر ما مشغول میشه و نمی تونیم به راحتی از این فضا دل بکنیم پس باید:
برای خودمون
محدودیت تعیین کنیم...
#نوش_جان
@savadmedia1401
💫
6.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️روزی که آمریکا و شوروی در یک چیز هم نظر شدند❗️
📌آنچه رسانه های بیگانه از فلسطین به ما می گویند:⬇️⬇️
🤔چرا باید برای مردمی که خودشون با دست خودشون زمین هاشون رو فروختند و حالا به دروغ ادعای مالکیت مجدد می کنند، دل بسوزونیم و از اون ها حمایت کنیم؟!
♻️ دکترعلی غلامی - عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) پاسخ میدهد 👌
#سواد_رسانه
#عملیات_روانی
#تحریف
🌀 به ما بپیوندید:
❗️با سواد شو❗️
سواد مدیا👇
@savadmedia1401
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانهای جامعه سهیم باشید.
📡😵💫📡😵💫📡
#پست_ویژه_سوادمدیا
♨️ اسلام هراسی و ایران هراسی
در هالیوود⬇️⬇️
📌روایت اول یکی از تکنیک های اصلی جنگ های رسانه ایست. هر کس برای بار اول یک روایت از یک اتفاق را بگوید برای مردم باور پذیرتر است حتی اگر روایت دوم و سوم دقیق تر و واقعی تر باشد باز هم نمی تواند روی ذهن مخاطب تاثیر بگذارد.
🔸بخش زیادی از اطلاعات مردم دنیا مخصوصا نسل جوان دنیا و حتی کشورمان از حوادث دنیا محصول همین روایت اول آمریکا است.
یکی از اتفاقاتی که آمریکایی ها تلاش کردند از تکنیک روایت اول برای مردم روایت کنند، ایران بعد از انقلاب اسلامی بود.
🔸شخصیت های شرور ایرانی و مسلمان در فیلم های هالیوودی ویژگی های مشترکی داشتند:
🔺اولا به سختی می شود در این فیلم ها فرق بین ایرانی، عرب و افغانستانی را تشخیص داد چون همه به زبانی صحبت می کردند که ترکیبی از عربی و فارسی بود.
🔻مردم غرب آسیا در اکثر فیلم های هالیوودی، آدم های زشت و با سربند و عمامه و چفیه هستند.
🔺 همینطور ریش در این شخصیت ها خیلی مهم است، هر چقدر ریش بلندتر شرارت و خباثت شخص بیشتر است...
❗️فیلم بدون دخترم هرگز سال ۱۹۹۱ براساس کتابی به این نام نوشته بتی محمودی ساخته شد.
بتی و خانواده اش در وسط جنگ ایران و عراق وارد ایران می شوند. نشانه های ضد ایرانی فیلم از همان لحظه ورود شخصیت ها به ایران شروع می شود.
مردم ایران هم در این فیلم همه بی فرهنگ، متعصب و پرخاشگر هستند و تمام این ویژگی های منفی به دلیل دین و مذهبشان است...!
❗️فیلم سپتامبر های شیراز در سال ۲۰۱۹ براساس کتابی به همین نام نوشته دالیا سافر ساخته شده است. نویسنده ادعا می کند که این داستان واقعی و براساس اتفاقاتی که برای پدرش افتاده، نوشته شده است.
داستان فیلم درباره یک یهودی پولدار است که توسط نیروهای سپاه بی علت دستگیر می شود و تمام فیلم درباره شنکجه این شخص است تا زمانی که کل داراییش را برای آزاد شدنش می دهد. تمام فحوای این فیلم این است که یهودی مظلوم توسط مسلمان ظالم گرفتار شده است...!
❗️در هالیوود فیلم های اکشن، جاسوسی و علمی تخیلی هستند که شخصیت های منفی آن ایرانی ها و عرب ها و افغانستانی هستند که می خواهند دیگران مخصوصا آمریکایی ها را ترور کنند.
❗️پلیس آهنی محصول سال ۲۰۱۰ یکی از این فیلم ها است. این فیلم سکانسی دارد که تهران را در سال ۲۰۲۸ نشان میدهد که تهران را در این آینده آمریکایی ها تسخیر کرده اند و کنترل و نظم شهر را به یک سری رباط جنگی دادهاند...!
♨️بخش مهمی از شناخت مردم دنیا از مسلمانان و ایرانیان آن چیزی است که هالیوود در گیر و دار سیاه نمایی و جنگ رسانهای برای آنها روایت می کند...
#سواد_رسانه
#عملیات_روانی
#روایت_اول
#هالیوود
🌀 به ما بپیوندید:
❗️با سواد شو❗️
سواد مدیا👇
@savadmedia1401
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانهای جامعه سهیم باشید.
♨️ مصرف گرایی در شبکه های اجتماعی
🤨کانال های تلگرامی مملو شده اند از آهنگ؛
و همچنین صفحات اینستاگرم؛
موزیک های مختلف از خواننده های مختلف؛
یک تفریح تمام و عیار...
😧 افراد دیگر به یک سبک و یک خواننده محدود نیستند و می توانند موسیقی های متنوعی را بشنوند.
تنها تلاشی که باید بکنند این است که این محتوای یک بار مصرف را دانلود کنند و گوش بدهند.
وقتی که محتوایی آماده در اختیار افراد قرار میگیرد. طبیعتا میل و رغبت برای استفاده از آن بیشتر خواهد شد.
حتی برای یک بار استفاده، یک بار دیدن و یک بار شنیدن...
🤐و این اتقاق قدرت تحلیل را از ما میگیرد.
و دیگر نمیتوانیم تصمیم بگیریم در لحظه، که آیا این محتوا برای من خوب است یا خیر؟!
عملا در یک دام می افتیم.
تنها کاری که میکنیم استفاده کردن از آن محتوای آماده است و ما به یک مصرف کننده تبدیل میشویم، و این مصرف گرایی در شبکه های اجتماعی همانا و تغییر سبک زندگی و افکار و علایق همان...
♨️ از جمله آسیب های فضای رسانه ای که کمتر به آن پرداخته شده است همین موضوع است.
😳قرار نیست که همه چیز به سرعت و در لحظه رخ دهد؛
از یک کانال خارج می شوید در حالی که دست کم یک درصد بر ناخودآگاه شما تاثیر گذاشته است.
کانال دوم و سوم هم همینطور...
و بعد از مدتی متوجه خواهید شد که دیگر سبک هایی که قبلاً مورد علاقه شما نبوده برایتان عادی شده و حتی جذبش شده اید...
⚠️ یادمان باشد:
تغییر سبک زندگی
در فضای مجازی
به آرامی صورت می گیرد...
(پایگاه جامع سواد رسانه)
#سواد_رسانه
#فضای_مجازی
#سبک_رندگی
🌀 به ما بپیوندید:
❗️با سواد شو❗️
سواد مدیا👇
@savadmedia1401
💫
🔴 ۱۶ کشور جهان در آستانه انتخابات؛
نگرانی مردم از تهدیدهای «فیکنیوز و نفرتپراکنی آنلاین»
♨️ نتایج یک نظرسنجی که به درخواست یونسکو توسط مرکز نظرسنجی ایپسوس در شهریورماه امسال انجام شد، نشان میدهد، ۸۵ درصد از ۸ هزار نفر مخاطب از ۱۶ کشور که در سال ۲۰۲۴ میلادی شاهد انتخابات خواهند بود، «اطلاعات نادرست یا فیک نیوز و نفرت پراکنی آنلاین» را یک تهدید واقعی میدانند و خواستار اقدام مناسب مردم، دولتها و صاحبان شبکههای اجتماعی هستند.
🔺طبق این بررسی، ۸۷ درصد از مخاطبان این ۱۶ کشور نگران تأثیر اطلاعات نادرست بر انتخابات آتی در کشورشان هستند و ۴۷ درصد نیز «بسیار نگران» بوده اند.
🔻گسترش شبکههای اجتماعی و تنوع رسانههای جدید سبب شده تا دسترسی به اطلاعات درست بدون دستکاری و یافتن حقیقت از تونل پر پیچ و خم «فیک نیوز یا اخبار دروغ» و نیز دریافت محتواهای خالی از نفرت، به نیاز اصلی انسانها و جوامع مختلف تبدیل، و اهمیت دستیابی به اطلاعات درست در بزنگاه های سیاسی مانند انتخابات مشخصتر شود.
🔺 از آنجا که پلتفرمهای رسانههای اجتماعی به منبع دستیابی و کسب اطلاعات تعداد بیشماری از مردم در سراسر جهان تبدیل شده، نگرانیهایی در مورد شیوع دروغها و سخنان نفرتآمیز مطرح شده است.
اطلاعات نادرستی که توسط الگوریتمهای غیرشفاف، سبب میشود تا دروغ، جایگزین واقعیت و نفرت جایگزین همدلی و یکی بودن شود...
🟡 مراقب فیک نیوز ها
و نفرت پراکنی های آنلاین
در آستانه ی انتخابات کشورمان باشیم...
#سواد_رسانه
#عملیات_روانی
#اخبار_جعلی
#انتخابات
🌀 به ما بپیوندید:
❗️با سواد شو❗️
سواد مدیا👇
@savadmedia1401
10.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ رسانه های جهان در مورد حمله موشکی سپاه چه می گویند؟!
🚀 موشک های بالستیک فاتح ۱۱۰
با بیش از هشت متر طول،
وزن ۳۴۵۰کیلوگرم
و سر جنگی شدید الانفجار ۵۰۰ کیلوگرمی
با بردی بیش از ۳۰۰ کیلومتر
و سرعتی سه برابر سرعت صوت
و خطایی کمتر از ۱۰ متر
کاملاً ساخت ایران
از دید رسانه های جهان
چه پیامی با خود دارد؟!🤔
🌀 به ما بپیوندید:
❗️با سواد شو❗️
سواد مدیا👇
@savadmedia1401
➖➖➖➖➖➖➖➖
🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش آگاهی جامعه سهیم باشید.