eitaa logo
سواد رسانه و جنگ شناختی
1.3هزار دنبال‌کننده
334 عکس
152 ویدیو
13 فایل
🧠 هوش مصنوعی (اصلی) #جنگ_شناختی (اصلی) # کانال آموزشی سواد رسانه و ارائه محتوا در راستای #جهادتبیین 🎬اشنایی با سواد رسانه ☠️دشمن شناسی رسانه ای 🎯ارائه مصاديق جنگ شناختی 💻تحلیل های شناختی در حوزه رسانه ارتباط با ادمین @markazfazayemajazi
مشاهده در ایتا
دانلود
5.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥 روزی که جنگ تبلیغاتی علیه ایران کلید خورد! 🎯 رئیس‌جمهور وقت آمریکا، جیمی کارتر، به سازمان سیا چه دستوری داد؟ تبلیغ کنید علیه جمهوری اسلامی! 🧠 جنگی که نه با گلوله، که با روایت شروع شد... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌹شهید عباس بابایی: جنگ شلیک گلوله نیست، احساس مسئولیت هست.
🔰مواجهه با جنگ شناختی نیازمند رویکردی چندوجهی است که شامل موارد زیر می‌شود: 1️⃣ آگاهی عمومی و آموزش افزایش آگاهی عموم مردم در مورد تاکتیک‌ها و اهداف جنگ شناختی ضروری است. آموزش مردم در مورد چگونگی ارزیابی منابع اطلاعاتی و تشخیص دقیق تلاش‌های فریبکارانه بسیار مهم است. 2️⃣ ایجاد تاب‌آوری توسعه تاب‌آوری اجتماعی در برابر حملات شناختی از طریق تقویت تفکر نقادانه، سواد رسانه‌ای و اعتماد به منابع اطلاعاتی معتبر. ایجاد تاب‌آوری می‌تواند به جوامع کمک کند تا در برابر حملات شناختی بهتر مقاومت کنند. 3️⃣ارتباطات استراتژیک دولت‌ها و سازمان‌ها باید به صورت استراتژیک ارتباط برقرار کنند تا با روایت‌های نادرست مقابله کرده و اطلاعات دقیق و به موقع ارائه دهند. این امر شامل پیام‌رسانی پیشگیرانه و شفافیت برای حفظ اعتماد عمومی است. 4️⃣ راهکارهای فناورانه استفاده از فناوری برای شناسایی و کاهش حملات روایی. این می‌تواند شامل ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای شناسایی روایت‌های مضری باشد که بر سازمان/صنعت تأثیر می‌گذارند.
🛑آلمان:  مکانیزم ماشه تا ۴۸ ساعت آینده فعال خواهد شد و دنیا وارد مرحله جدیدی از درگیری ها خواهد شد.
🚨🚨نکات جالب این است با امضای آقای ظریف زیر برجام ننگین در خصوص فعالسازی مکانیسم ماشه حق وتو از چین و روسیه هم گرفته شده است‼️‼️ ✍ پ.ن:سهل انگاری مسولین آیا جرم نیست ؟ جالب ترین نقطه ماجرا اینجاست که ظریف و همفکران ایشون در دولت در خصوص نفوذی ها نظر میدهند. همفکران این آقا الان نه قائل به شعار مرگ بر آمریکا هستن نه قائل به خودباوری . آمریکا را در مصاحبه هایشان کدخدای دنیا معرفی میکنند و بهشت را در دستان آمریکا میبینند.
🔴رهبر انقلاب درباره مذاکره با آمریکا: «بعضی ها میگن آقا مذاکره که اشکالی نداره»! «اشکال مذاکره این است که شما رو از راه صحیح منحرف میکنه » «امتیاز رو از شما میگیره» «اونی که باید از شما بگیره رو میگیره » « اونی که باید به شما بده رو نمیده» «در ظاهر وعده میدن اما در عمل توطئه میکنن» «این شد آمریکا» این شد تجربه » «این تجربه به ما میگه این کار برای ما سم مهلک است» «این تجربه عبارت است از بی اعتمادی به غرب» «از این تجربه آیندگان باید استفاده کنن» «در این دولت{روحانی } معلوم شد اعتماد به غرب جواب نمیده»
✅️سواد رسانه ✍توییتی از حساب «Mossad Farsi» این روزها در حال بازنشر است. توییتی که در یک گزاره غیر قابل اثبات ادعا می‌کند سه مقام بلندپایهٔ ایرانی با «گوشی دوم و اینترنت خصوصی» محتوای این صفحه را دنبال می‌کنند! در ادامه هم به مخاطبان داخل کشور می‌گوید: فقط تماشا کنید، ما اخبار مهم‌تری در راه داریم. 🔺 اما این پیام در ظاهر طنزآمیز، در باطن نمونه‌ای از یک عملیات روانی پیچیده‌ست. چرا؟ چون هم‌زمان از چند تکنیک کلیدی استفاده کرده: ۱. تطهیر و عادی‌سازی ارتباط با دشمن: با نام‌بردن از مقامات نظام، تلاش دارد این پیام را بدهد که «اگر آنها ما را می‌بینند، پس تو هم نگران نباش؛ دنبال کن». این تکنیک زیرکانه تلاش می‌کند ترس ذهنی مخاطب را بشکند و مرزهای خطر را جابه‌جا کند. ۲. بی‌اعتبارسازی نظام از درون: وانمود می‌کند حتی مسئولان هم به صورت پنهانی محتوای دشمن را دنبال می‌کنند؛ القای دوگانگی در رفتار مسئولان، برای تضعیف اعتماد عمومی. ۳. اغوا از طریق افشای جعلی: ادعای دسترسی به گوشی دوم و اینترنت خصوصی، بدون هیچ سندی، فقط برای القای نفوذ و حرفه‌ای بودن موساد است؛ بازی روانی‌ برای جذب مخاطب. ۴. تکنیک «Reflexive Control»: به مخاطب القا می‌کند که انتخاب دنبال‌کردن، تصمیم شخصی توست، در حالی که دقیقاً خواست طراح عملیات است. 🔵 همه این‌ها ابزارهایی از جنگ روانی مدرن هستند؛ هدف نه ترساندن مخاطب، بلکه جذب هوشمندانهٔ او با استفاده از تطهیر، القای مشروعیت، و ادبیات امنیتی‌نما
♻️معرفی تکنیک های عملیات روانی و جنگ شناختی♻️ ✅تاکتیک جنگ روانی: بزرگنمایی 🔷عوامل تبلیغاتی با بهره‌گیری از این شیوه دست به پخش مطالب مبالغه‌آمیز می‌زنند . آنها سعی می‌کنند مطالب کوچک را بسیار بزرگتر از آنچه وجود دارد جلوه دهند و همچنین قادرند از مطالب بزرگ به شکلی ضعیف و در زمان ، مکان و جایگاهی که به چشم نمی‌آید ، بهره‌برداری کند. ۱. مثال اول این موضوع، حرافی های ترامپ درباره بمباران تاسیسات ایران است که علی رغم تکذیب آسیب شدید توسط رسانه های داخلی امریکا، دائم بر نابودی تاسیسات هسته ای ایران تاکید می‌کند. ۲. این تاکتیک توسط رژیم صهیونیستی نیز مرتبا استفاده میشود. و این رژیم با بزرگنمایی اقدامات نسل کشانه خود در صدد القای پیروزی در جنگ غزه است در حالی که به هیچ کدام از اهداف خود از جمله نابودی حماس نرسیده است و غزه هم چنان تحت کنترل حماس است. ⛔️هدف: پوشاندن واقعیت
✍ بخشی از هنر جنگ شناختی در انحراف اذهان دشمن است؛ تولید حریق معمولا توجه نیروهای امنیتی، انتظامی و امدادی را به خود جلب می‌کند و افکار عمومی را درگیر. دقیقا در همین زمان، دشمن در مکان دیگر، مشغول پیش‌برد پلن اصلی خود و یا چینش و مقدمه‌سازی برای عملیات اصلی است. به‌عبارتی مانور پهپادهای شناسایی یا دود و آتش، برای پوشش است. باید نقاط غیر از منطقه حریق را با دقت و وسواس رصد کرد! در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه سناریو اول حملات گسترده توسط ریزپرنده ها و پهپادهای هوشمند شناسایی و انتحاری انجام گرفت. که این نوع حملات با توجه به گستردگی حوزه جغرافیایی منطقه هدف( بیش از ۷۰ برابر وسعت جغرافیایی مناطق اشغالی قدس شریف ) با استفاده از خلاء نیروی نظامی و پیاده نظام دشمن صورت پذیرفت. این سناریو در وهله ی اول حملات دشمن در انجام خرابکاری ها و ترورهای هدفمند و همچنین ضربه به پدافند یکپارچه کشور کارساز بود. سناریو وهله ی دوم ماورای سناریوی اول و شاید پیچیده تر از آن باشد. که انتطار میرود نیروهای نظامی و اطلاعاتی و امنیتی کشور توان خود را در حملات بعدی دشمن صرف سناریوی اول نکنند. با توجه به ماهیت جنگ های نامتقارن و شناخت کافی از سناریوهای بعدی به نظرم نقش سازمان هایی مثل پدافند غیرعامل و مرکزشورای عالی فضای مجازی پررنگ تر خواهد بود. حملات دشمن در مراحل بعدی جنگ استفاده از سایبر الکترونیک ، جنگ الکترونیک گسترده و بمب های گرافیتی جهت از کار انداختن حوزه های ارتباطاتی و مخابراتی و نیروگاههای برق و ضربه به زیرساختهای حیاتی(پالایشگاهها،خط لوله های انرژی،مراکز خدمات رسان،انبارهای آذوقه و ...) ⭕️راه چاره و دست برتر بودن: روز اول حمله: شلیک گسترده موشک های هایپرسونیک سری قدر F,H ، خیبر ، خرمشهر و سجیل و زدن شریان حیاتی دشمن (بندر ایلات،بندر حیفا،کارخانه آب شیرین کن ها، پالایشگاهها و نیروگاهها) ✍ و.ص
‏۱. پهپاد: پرنده‌ هدایت‌پذیر از دور ۲. شهپاد: شناور هدایت‌پذیر از دور ۳. خرپاد: خرِ انسان نمای هدایت‌پذیر از دور توسط سازمان سیا، موساد، شبکه های بیگانه..