Khamenei.ir13920926_7924_128k2.mp3
زمان:
حجم:
3.97M
⁉️تهاجم فرهنگی
شبیخون فرهنگی
ناتوی فرهنگی
جنگ نرم
جنگ شناختی و... چه باید کرد؟
📍قال امیرالمؤمنین(ع): مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِيِّهِ انْتَبَهَ بِوَطْأَةِ عَدُوِّهِ؛
کسی که به هنگام یاری ولیّ (رهبر) خود، بخوابد با لگد دشمن از خواب بیدار خواهد شد!
💠 کانال مختص آموزش سواد رسانه و جنگ شناختی
https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
2.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 مادورو: هیچ جاسوس و ماهوارهای قادر به رهگیری گوشی هواوی من نیست
🔸️ این گوشی از سوی شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، به او اهدا شده.
https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
💢 در عصر پساحقیقت، قربانی نهایی نه سیاست است، نه حقیقت، نه روزنامهنگاری.
قربانی واقعی #ذهن انسان است.
🔹زیرا «اعتماد ادراکی» یک تجمل نیست؛ بلکه پایهی خردورزی است.
▪️وقتی همهچیز میتواند دستکاری شده باشد،
▪️وقتی حتی خاطرات خودتان هم میتواند مورد تردید قرار بگیرد،
🔹وارد مرحلهای بحرانی میشوید: ناامنی شناختی دائمی.
🔹و جامعهای که دیگر نمیتواند به حواس خودش اعتماد کند چه میکند؟
اطاعت.
▪️به دنبال راهنما میگردد.
▪️به دنبال «راستیآزما» میگردد.
▪️به دنبال مقامهایی میگردد که به او بگویند چه چیزی درست است.
🔹اینجاست که سیستم چرخه را کامل میکند: همان سیستمی که مشکل را ساخته، «راهحل» هم ارائه میدهد.
میگوید: «نگران نباشید، ما برایتان بررسی میکنیم.»
🔹و شما میپذیرید. چون دیگر توانایی تشخیص ندارید.
و درست همینجا، دستکاری کامل میشود.
🔹دیگر موضوع صرفاً جعل یک خبر، یک چهره یا یک صحنه نیست، بلکه نابود کردن خودِ مفهوم «قطعیت» است.
🔹اینکه شما را در خلأیی رها کنند که در آن، همهچیز میتواند همزمان واقعی و جعلی باشد.
💠 کانال مختص آموزش سواد رسانه و جنگ شناختی
https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
تبیین_جنگ_شناختی_جلسه_سوم.mp3
زمان:
حجم:
9.43M
♦️دوره آموزشی جنگ شناختی و عملیات روانی با محوریت تکنیک های جنگ شناختی
جلسه سوم
🔹تکنیکهای جنگ شناختی
🔹 عملیات روانی
🎧 دکتر محمدرضا مهدی یار
(با دور تند هم میتوانید گوشدهید)
#جنگ_شناختی
#سواد_رسانه
💠 کانال مختص آموزش سواد رسانه و جنگ شناختی
https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
ونزوئلا
نه مسلمان است
نه برنامه اتمی دارد
نه برنامه موشکی دارد
نه سیاست منطقهای دارد
پس چرا آمریکا میخواهد به آنجا حمله کند؟
۱. ونزوئلا نفت دارد
۲. ونزوئلا نوکر نیست.
https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
6.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️فیلمی که تو رسانههای خارجی با عنوان «تعقیب توریستهای انگلیسی و آمریکایی توسط زنان ایرانی» درحال وایرال شدنه
⭕️ پ ن:بی حیایی و ندانستن قدر و منزلت خود و نگه نداشتن جایگاه زن ایرانی از اثرات جنبش هرزگی "ززآ" است که متاسفانه یکسری از مسئولین بی کفایت و بعضا همسو بااین تفکر مانع اجرای احکام الهی در جامعه شدند و ما باید شاهد چنین صحنه هایی و در آینده نه چندان دور بدتر از اینها باشیم.
https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
1.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰رقصی چنین میانه ی میدانم آرزوست
پ.ن:
خب حالا این اتفاق تو کشورمون میافتاد. رسانه های غربی عکس العملشون چی بود به نظرتون؟
https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
جهانگیر: اگر سکوها محتوای مجرمانه را فورا رفع اثر کند فیلتر نخواهند شد
سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری:
🔹انتشار محتوای مجرمانه برای منتشرکنندگان چه در سکوی داخلی و چه سکوی خارجی مسئولیت آور است یعنی هم مسئولیت های قانونی به دنبال دارد هم مسئولیتهای کیفری.
🔹قانونگذار در جهت حمایت از سکوهای داخلی و جلوگیری از آسیبهای احتمالی به آنها تسهیلاتی پیش بینی کرده و اعلام کرده سکوهای داخلی که محتوای مجرمانه در آنها منتشر شده باشد در صورتی که نسبت به رفع اثر فوری از محتوای مجرمانه اقدام بکنند فیلتر نخواهند شد.
🔹در خصوص سکوهای خارجی هم چنانچه به صورت قانونی دارای نمایندگی در کشور باشند آنها هم باید پاسخگو باشند و نسبت به رفع اثر از محتوای مجرمانه خود اقدام کند تا بتوانند مشمول حمایتهای قانونی قرار بگیرند.
پ.ن:
آخه پس این همه ولنگاری و آزادی سکوها پس بیانگر چیست ؟
چرا در حرف هست ولی در عمل نیست؟
#والله_چی_بگم
https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
🔰ترس بهعنوان یک احساس بنیادی و تأثیرگذار در تصمیمگیریهای انسانی، در جنگهای شناختی آشکارا کاربرد دارد.
🔹 ایجاد ترس و تهدید در پیامهای ارتباطی میتواند منجر به تغییر رفتارها و نگرشها شود. بررسیها نشان میدهد که افراد در مواجهه با تهدیدات واقعی یا فرضی بیشتر تمایل دارند تا از گروههای اجتماعی خاص حمایت کنند و یا مطابق با روایتهای خاص عمل نمایند.
https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
‼️ تکنیکهای نامحسوس رسانه در جهتدهی به ذهن مخاطب
🔹در دل خبرهای خام و در ظاهر بدون تحلیل که رسانهها منتشر میکنند، گاه عبارات و واژهها به گونهای انتخاب میشوند که بتوانند بر ناخودآگاه مخاطب تأثیرگذار باشند و پیام مدنظر آن رسانه را منتقل کنند.
این عبارات و کلیدواژهها اغلب به گونهای هستند که به کارگیری آنها در متن خبر، هیچ شبههای را در مخاطب عام، از باب جهتدار بودن خبر ایجاد نمیکند و مخاطب حتی پس از رؤیت چندباره آن عبارات، تردیدی در باب بیطرفانه بودن متنی که میخواند، پیدا نمیکند. ذهن او به شکلی ناخودآگاه و بیآنکه متوجه این سوگیری شود، به همان سوی مدنظر #رسانه منتشرکننده خبر متمایل میشود.
مثلاً استفاده از عباراتی همچون:
🔺#معلم_زندانی
🔻#کارگر_محکوم_شده
🔺 #زندانی_اهل_سنت
🔻#دانشجوی_معترض
🔸 این گونه توصیفات از فرد دستگیر شده یک چهرهی موجه میسازد و در واقع او را تطهیر میکند...
از سویی اشاره به گزارههای هویتی یک تروریست که موجه است و نقشی در مجازات او ندارد، باعث میشود مخاطب تصور کند او را بیدلیل گرفتهاند؛
مثلا: یک #معلم نباید زندانی شود، این پیامی است که مخاطب از عبارت #معلم زندانی دریافت میکند، اما اگر آن #معلم اقداماتی ضدامنیتی داشت چطور؟!
یا آنکه قومیت افراد نباید باعث زندانی شدن بشود، #دانشجو و #کارگر بودن و مذهب هم دلیل زندانی شدن نیست، اما رسانه میکوشد گزارههایی از هویت این افراد را بیان کند که معصومانه و بیربط به جرم آنها باشد.
اینگونه او میتواند جمهوری اسلامی را ظالم نشان دهد...
💠 کانال مختص آموزش سواد رسانه و جنگ شناختی
https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
سواد رسانه و جنگ شناختی
📌معرفی فیلم های جنگ شناختی ✍ برای درک بیشتر مسائل مرتبط با جنگ شناختی، پیشنهاد می شود یک دور فیلم
7.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 فیلم سینمایی W2008:
امپراطوری جهانی فقط با تسلط بر ایران ممکن است.
💠 کانال مختص آموزش سواد رسانه و جنگ شناختی
https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
🔺اهداف جنگ نرم از دیدگاه مقام معظم رهبری عبارت است:
1⃣ بی اعتقاد کردن نسل نو به دین و اصول انقلابی (دیدار با وزیر، معاونان، مشاوران و مدیران کل وزارت آموزش و پرورش؛ 25 دی1370).
2⃣ کشاندن نسل جوان جامعه به ابتذال و فساد اخلاقی (دیدار با اعضای عالی شورای انقلاب فرهنگی؛ 19 آذر 1371).
3⃣ حذف تفکر فعالی که غرب و قلمرو قدرت آن را به خطر انداخته (دیدار با وزیر، معاونان، مشاوران و مدیران کل وزارت آموزش و پرورش؛ 25 دی1370).
4⃣ تضعیف فرهنگ ملی و اسلامی ایران (دیدار با فرماندهان گردانهای عاشورای نیروی مقاومت بسیج. 22 تیر 1371).
5⃣ منحرف کردن جوانهای مؤمن از پایبندی متعصبانه به ایمان و باورهای خود (دیدار با وزیر، معاونان، مشاوران و مدیران کل وزارت آموزش و پرورش؛ 21 مرداد 1371).
6⃣ عوض کردن ذهن مردم از اسلام (دیدار با کارگران و فرهنگیان کشور به مناسبت روز کارگر و روز معلم؛ 15 اردیبهشت 1372).
7⃣ ناامید کردن جامعه در مبارزه علیه نظام سلطه (دیدار با کارگران و فرهنگیان کشور به مناسبت روز کارگر و روز معلم؛ 15 اردیبهشت 1372).
8⃣ جایگزین کردن فرهنگ بیگانه به جای فرهنگ، ارزشها و باورهای مردم (دیدار با دانشگاهیان استان آذربایجان شرقی؛ 9 مرداد 1372).
9⃣ خاموش کردن روحیه جهادی در صحنههای انقلاب و سازندگی (دهمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه؛ 21 شهریور 1373).
🔟 پشیمان کردن مجاهدان از مجاهدتهای گذشته (دهمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه؛ 21 شهریور 1373).
💠 کانال مختص آموزش سواد رسانه و جنگ شناختی
https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti