5.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ رهبری به مسئولین انذار میدهند که اگر در تولید #هوش_مصنوعی غفلت کنید همان معادلهی آژانس انرژی اتمی گریبانمان را خواهد گرفت، سخنانشان را هم سایت های غربی ترجمه و بازنشر میکنند اما مسئولین خود ما مثل همه موارد دیگر از این گوش میگیرند و از آن گوش در میکنند
ما دو سال پیش گفتیم که رژیم صهیونیستی و امریکایی ها دارند در شرق (افغانستان و آسیای مرکزی، تاجیکستان و ترکمنستان و ازبکستان) همان معادله قفقاز را تکرار میکنند ولو بدتر اما شنیده نشد.
رهبری دهه ها از مسئولین جلوترند و تحلیلگران سالها، اما خواب آلودگان را که بیدار کند! الله اعلم!
البته اگر مسئله فقط خواب آلودگی باشد .
سواد رسانه و جنگ شناختی
⭕️ تبریک به غرب گداها. تبریک به وطن فروش ها با آمریکا هم مرز شدیم..
⭕️ کریدور زنگزور یا همان مسیر ترامپ، راه ورود ناتو به درگیری با ایران را باز خواهد کرد و یک تهدید وجودی برای موجودیت ما خواهد بود.
🔻تاریخ یقه افرادی را که با امنیت ملی ایران و تمامیت ارضی کشور بازی کنند، رها نخواهد کرد.
https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
10.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#جنگ_رسانه
🔻هزاران بوقی که به یک میکروفون وصل هستند❗️
⬅️ هوشمندانه ترین نوع دیکتاتوری که اکنون بر جهان حاکم است...
⬅️ ولی میشود این فضا را عوض کرد...
https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
6.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 تصویری که ۶ روز پس از شهادت شهید حججی در سال ۱۳۹۶ به دوستداران هنر تهرانی در کنار سالن تئاتر شهر نشان داده شد و از آنها پرسیده شد که صاحب این تصویر کیست؟!
🔹این کلیپ یک نکته بسیار مهم دارد و آن اینکه امکان گرفتار شدن بالقوه ما در یک جنگ شناختی را برایمان نشان داده و تبیین میکند که ممکن است مجری به جای اینکه به ما بگوید این تصویر یک شهید مدافع حرم است تا ما ناراحت شویم، به ما میگفت او یک بازیگر ایرانی است که در یک فیلم خارجی بازی کرده که آن وقت ما حتی خوشحال هم میشدیم!
🔹پس وقتی که در چنین شرایطی قرار میگیریم و با جزئیات یک پدیده روبرو شویم، این امکان وجود دارد که به جای حقیقت، یک دروغ که گوینده آن را اراده کند به خورد ما داده شود!
🔹در آنجایی که یکی از مخاطبین میگوید که این تصویر متعلق به فیلم سینمایی «نجات سرباز رایان» است، کافی بود که مجری میگفت بله شما درست می گویی و آن موقع این فرد شاید باتمام قدرت هرجا که میرفت میگفت این تصویر مربوط به فیلم «نجات سرباز رایان» است .
🔹در خصوص همه ما هم این خطای شناختی ممکن است به واسطه عدم تحقیق کافی رخ دهد.
💢 تله فریب:
چند سالی هست برخی افراد که برای یک جناح خاص هستند کشور را درگیر یک اصطلاح کردند به اسم #تله_جنگ
این آقایون از روز اولی که این اصطلاح رو به کار بردند گفتند آمریکا به دنبال این است که با اقداماتش ایران را به یک جنگ بکشاند مثلا در حوزه هسته ای اگر اولتیماتوم میدهد که یا مذاکره می کنید یا میزنیم پس باید بریم برای مذاکره تا جنگ نشود
بعد هم که رژیم صهیونیستی فرماندهان ما را در سوریه و کنسولگری ایران هدف قرار داد این آقایون گفتند رژیم می خواهد پای ایران را به جنگ باز کندو بعد که شهید هنیه را در تهران زد باز هم گفتند این تله جنگ است بعد که رهبران و فرماندهان حزب الله و سید مقاومت را شهید کرد باز هم گفتند جواب ندهیم این یک تله جنگ است که ما را به جنگ بکشاند و....در زمان مذاکره با آمریکا به ایران حمله شد و فرماندهان بزرگ ما و دانشمندان و مردم بیگناه را هدف قرار داد کشور را با یک بحران هویتی مواجه کردند و خلاصه انقدر گفتند نزنیم جواب ندهیم تا کار به جنگ ۱۲ روزه کشید و با همه نزدنها و تله جنگها آخرش دشمن کار خودش را کرداما به نظر ما همه این مسیر یک تله بوددرسته تله بود ولی نه تله جنگ بلکه تله فریب بود که هر کاری خواستند با محور مقاومت و خود ایران بکنند ولی ایران با ترس از تله جنگ پاسخ به موقع را ندهد.
بله ما چند سال است که درگیر تله فریب شدیم از همان روز اول که حاج قاسم را زدند باید پاسخ محکم و بازدارنده میدادیم ولی متاسفانه ما را درگیر تله جنگ کردند
آقایون دیگر درگیر تله جنگ نشوید این یک تله فریب است بزنید محکم هم بزنید تا دشمن عقب بکشد.
#تحلیل_جنگ
#تهاجم_فرهنگی
#جنگ_تبلیغات
⭕️ برخلاف غربگرایان ما در ایران اصولاً روسوفیل نداریم. ما یک خواننده یا بازیگر روسی نمیشناسیم، فیلم روسی نمیبینیم، جشنهای روسیه را جشن نمیگیریم، غذاهای روسی را نمیشناسیم، ادای روسها را در نمیآوریم و آرزوی زندگی در روسیه را نداریم. ما به دنبال منافع ملی ایرانیم حتی اگر اشتباه کنیم.
نقش تبلیغات در سیاستمان
💢 حجم بالای پروازهای شناسایی هواپیماهای ناتو و آمریکا در اطراف ایران و نیروهای مقاومت لبنان و یمن.
🔸️ این دریای اطلاعات به ارتش رژیم صهیونی و آمریکا منتقل میشه تا بتوانند حملات موثری علیه ایران و محور مقاومت انجام بدهند.
🔸️ فقط هواپیما جنگ الکترونیک Rc-135 به تنهایی با عملیات سوتر پراکنی میتونه بخشی از پدافند کشور رو مختل یا حداقل درگیر کنه.(این هواپیما در شب حمله رژیم صهیونی و ارتش آمریکا نقش ویژه ای داشت)
#جنگ_اطلاعاتی
سواد رسانه و جنگ شناختی
💢منافق پروری یکی از لایه های بسیار عمیق و قابل تأمل جنگ شناختی است. استفاده از «بتسازی» از چهرههای
🔹 تکنیک فروپاشی الگوهای معنوی :
ساخت عمدی چهرههای «نمایشی دیندار» توسط جریانهای جنگ نرم (مثلاً با تبلیغات هدفمند در رسانهها یا شبکههای اجتماعی) و القای این گزاره که «دینداری واقعی وجود ندارد و همهچیز نمایشی است» با ایجاد شوک روانی در جامعه زمانی که این واقعیت این چهرهها یا اعمال خلاف و مجرمانه ایشان افشا میشوند .
🔹 جایگزینی دینستیزی به جای نفاقستیزی
جنگ شناختی میکوشد به جای اینکه مردم را به «تقوا و صداقت» دعوت کند، پیام را به سمت «پرهیز از دین» هدایت کند.
این در حالی است که آموزههای دینی خود شدیدترین برخوردها را با منافقان دارند (مثل آیات قرآن درباره منافقان)، اما این سناریو طوری طراحی میشود که گویا مشکل خود «دین» است نه «سوءاستفاده برخی افراد» از آن برای منافع شخصی یا مزدوری بیگانه .
🔹تکنیک تعمیم شتابزده
تبدیل رفتارهای فردی به دال بر بیفایده بودن کل نظام اعتقادی (مثال: اگر یک روحانی خطاکار است، پس تمام تعالیم دینی بیارزش است!)
در حالی که در هیچ مکتبی (حتی سکولار) خطای افراد به معنای باطل بودن تمام اصول آن مکتب نیست یا خطای یک سیاستمدار در جامعه غرب به کل ساختار سیاسی تعمیم داده نمیشود اما در کشور هدف جنگ شناختی دقیقا برعکس القاء میشود .
🔹 راهکارهای مقابله
۱. تقویت تمایزگذاری شناختی در جامعه، آموزش اینکه « متن دینداری با رفتار دیندارنماها یکی نیست »
۲. افشای سناریوسازی دشمن با نشان دادن مستندات اینکه چگونه برخی جریانها عمداً چهرههای ساختگی میسازند تا بعداً آنها را تخریب کنند. یا افراد خاص را به دام می اندازند تا با تصویربرداری مخفیانه از اعمال خلاف دینداری و گاها مجرمانه آنها ، با انتشار آن به چنین هدفی برسند.
۳. تبیین مفهوم «نفاق» در متون دینی با بازخوانی آیات و روایاتی که خود دین هشدار داده افرادی از ظاهر دینی سوءاستفاده میکنند.
۴. ساخت الگوهای دینداری اصیل با معرفی چهرههای راستین (چه تاریخی و چه معاصر) که سبک زندگی آنها گواه صدق تعالیم دینی است.
🔹 تصویر فوق ساخت محتوای مهندسی شده از یکی از مفسدان اقتصادی است که براحتی تاثیر فراوانی بر اذهان عمومی داشت .
محتواهای فراوانی از رفتار های هنجار شکنانه افراد بظاهر متدین و گاها مسئول با پوششهای نامتعارف ، استعمال مواد مخدر و مشروبات الکلی ، روابط نامشروع و غیر اخلاقی در فضای مجازی وجود دارد که با بررسی ساده مشخص میشود تماما از منابعی خاص منتشر میگردد.
این محتواها به دو گونه مخفیانه یا عادی تصویر برداری شدهاند .
در صورت تصویربرداری مخفیانه سناریو اخاذی یا جاسوس سازی فرد با اهرم فشار انتشار این محتوا ها مطرح است که قطعا زمانی که دیگر وی به مهره سوخته و ناکارآمد اطلاعاتی یا امنیتی بدل میگردد این محتوا ها با اهداف جنگ شناختی منتشر می گردند.
اما اگر تصویر برداری بصورت عادی باشد یک سوال جدی مطرح است !!،
چرا فرد از چنین اعمالی که میتواند قطعا به جایگاهش که با سالها تظاهر بدان رسیده ضربه وارد کند باید مدرک غیرقابل انکار با تصویر برداری بسازد؟؟
این سوال بیپاسخ است و براحتی نشان میدهد که جریانات جنگ شناختی با ساختن چنین افرادی بطور سازمان یافته و تولید این محتواها بدنبال اشاعه همانی هستند که در متن شرح داده شد و گرنه هیچ عقل و منطقی چنین کاری را توجیه نمیکند که فرد از اعمال خلاف و مجرمانه اش خودخواسته تصویر برداری کند.