eitaa logo
کانال سید مقدام حیدری
261 دنبال‌کننده
674 عکس
80 ویدیو
23 فایل
مدیر و نویسنده‌ی کانال @meqdam
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ضد شایعات 🚨
نشر خبر دروغ واردات میمون بجای واردات گوشت تنظیم بازار در سفر شهید به آفریقا ده‌ها قرارداد و تفاهمنامه امضا شده بود. یکیش تهاتر(مبادله) نیسان آبی با گوشت قرمز بود، همین گوشتهای تنظیم بازاری که امروز سفره های مردم را پر کرده است. رسانه‌هایی که اونروز باید از منافع ملی حمایت میکردن تنها دستاورد رئیسی را صادرات میمون به ایران معرفی کردن!!! میمونی که البته از اوگاندا برای تحقیقات آزمایشگاهی و سرم سازی قرار بود وارد شود 🚨 کانال تخصصی ضد شایعات: @zshayeat
🖌 تفکر و باورها بدون رتوش : ⛔️محمد خاتمی: احکام قرآن متناسب با زندگی قبیله ای است، قرآن کریم برای ما قابل استناد نیست. کیهان ۱۲/۶/۷۸ ⛔️اکبرگنجی: خمینی متعلق به موزه تاریخ است. ۲۴/۱/۷۹ ⛔️محمد خاتمی: اگر این حجاب مانع حضور زن شود، قطعا مضر است.۱۶/۸/۷۹ ⛔️محمد خاتمی: مشکل این نیست که زنان چگونه لباس بپوشند، مشکل این است که زنان بتوانند در عرصه مختلف حضور داشته باشند. روزنامه همبستگی ۱۶/۸/۷۹ ⛔️جهانبخش محبی نیا: موسیقی و رقص و سکس باید شرعی شود. آفتاب امروز ۳/۷/۷۸ ⛔️عبدالکریم سروش: خدای جدید با خدای گذشتگان متفاوت است. نشریه کیان ⛔️عبدالکریم سروش: فرهنگ شهادت خشونت آفرین است، اگر کشته شدن آسان شد ، کشتن هم آسان میشود. روزنامه نشاط ۱۲/۳/۷۸ ⛔️عبدالکریم سروش: ولایت پیامبر بعد از او به کسی منتقل نشده است. روزنامه صبح امروز ۱۶/۶/۷۸ ⛔️ابراهیم اصغر زاده: حتی علیه خدا هم میتوان تظاهرات کرد. آفتاب امروز ۲/۶/۷۸ ⛔️محمد کاظم محمدی اصفهانی: به خود خدا هم میتوان اعتراض کرد، و اورا فتنه گر نامید. روزنامه ایران ۲۴/۴/۷۹ ⛔️محسن کدیور: معصومین ع فقط در کلیات و اصول اسوه اند. ماهنامه کیان بهمن ۷۷ ⛔️محسن کدیور: امروز خدا در جامعه هیچ کاره است. نشریه پژوهش های قرآنی سال ۷۹ ⛔️هاشم آقاجاری: در حکومت های دینی، نه تنها دین افیون توده هاست که افیون حکومت ها نیز هست. ۲۵/۱/۸۱ ⛔️رجبعلی مزروعی: حضرت علی (ع) مانند معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفته است. حریم ۲۳/۱۱/۷۸ ⛔️محمد مجتهد شبستری: فعل و قول معصوم حجت نیست. کیان بهمن ۷۷ ⛔️علیرضا علوی تبار: ما پیشرفت نمیکنم چون در جامعه ما هنوز خدا نمرده است. یا لثارات ۴/۳/۷۹ ⛔️اکبر گنجی: حرکت اصلاح طلبان ما عاقبت به جدایی دین از سیاست خواهد انجامید. مصاحبه با شبکه آلمانی ۲۴/۱/۷۹ ⛔️محمد رضا خاتمی: مبنای مشروعیت هر کاری فقط رأی مردم است. جمهوری اسلامی ۸/۶/۷۹ ⛔️بهاء الدین خرم شاهی: کافر و بی دین هم خودی است. صبح امروز ۲/۶/۷۸ ⛔️عزت الله سحابی: معصومین بدون نظارت مردم در معرض انحراف هستند. روزنامه عصر آوارگان ۱۶/۱۰/۷۸ ⛔️عطاالله مهاجرانی: نظریه غیرت دینی ویران کننده اندیشه و فرهنگ و تمدن است. روزنامه آریا ۱۶/۱/۷۹ ⛔️سعید حجاریان: تفکر فقیهی نمیتواند فرهنگ عاشورا را بازسازی کند. روزنامه ایران ۳۱/۱/۷۸ ⛔️احمد نراقی: وحی برای انسان های بعد از زمان خود، قابل فهم نیست. هفته نامه آبان، ۱۱/۱۰/۷۷ ⛔️مقصود فراستخواه: حقیقت ثابت نداریم، حتی در دست انبیاء و معصومین. ۲۲/۶/۷۷ ⛔️مقصود فراستخواه: هنرمند اصیل هم به نحوی به فضای آمیخته با ابتذال نیازدارد و گرنه از دل و دماغ می افتد. ۲/۸/۷۹ ... چه جریانی را جایگزین شهدای خدمت خواهید کرد؟ خود دانید❗️
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
یک دوره حدودا ده ساعته از مباحث مختلف اقتصادی ضبط شده که دوستانی که تمایل به دریافت دوره دارند به آی‌دی زیر پیام بدهند تا لینک دوره در اختیارشان با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد قرار بگیرد. آی‌دی: @Ahmad_h70 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
✍بیشترین تکرار رهبری از ویژگی های فرد اصلح در طول ۲۸ سال گذشته 🔹۳۳ مرتبه : مدیریت اجرایی قوی 🔹۳۰ مرتبه : شیوه تبلیغات صحیح 🔹۲۸ مرتبه : پایبند به مبانی 🔹۲۱ مرتبه : خستگی ناپذیر و جهادی 🔹۲۰ مرتبه : صمیمی و خدمتگزار مردم 🔹۱۹ مرتبه : استکبار ستیز و شجاع 🔹۱۸ مرتبه : دارای ایمان و تقوا و توکل 🔹۱۶ مرتبه : پرهیز از بداخلاقی انتخاباتی 🔹۱۵ مرتبه : شناخت نیاز و درد جامعه 🔹۱۱ مرتبه : دارای تدبیر بصیرت و برنامه 🔹۱۱ مرتبه : مبارزه با بی عدالتی 🔹۱۱ مرتبه : آرمان ها و پیشرفت کشور 🔹۱۰ مرتبه : ساده زیست و غیر اشرافی 🔹۷ مرتبه : التزام به قانون 🔹۶ مرتبه : نگاه به داخل و اقتصاد مقاومتی 🔹۵ مرتبه : دوری از فساد ، امانت دار 🔹۵ مرتبه : توجه به نظرات و توانایی مردم 🔹۲ مرتبه : صادق و روراست
دعای عرفه؛ متنی برای تمرین شکر ✍سید مقدام حیدری: ناسپاس‌ها همیشه حال‌شان بد است و اوقات‌شان تلخ. نعمت‌های خدا را نمی‌بینند و خب طبیعتا از آنها لذت نمی‌برند. لطف پی‌درپی خدا را چندان حس نمی‌کنند و در نتیجه خود را بده‌کار خدا نمی‌بینند. ناسپاس‌ها توان لذت بردن ندارند و به ندرت سرخوشی و خوش‌حالیِ عمیق را با دیدن یا به یاد آوردن یکی از نعمت‌های خدا تجربه می‌کنند. نه نعمت‌های همیشگی و ثابتِ خدا چنگی به دل‌شان می‌زند، نه نعمت‌های همگانی و عمومی‌اش. نه نعمت‌های قدیمی خدا که از آغاز ولادت هم‌راه‌شان بوده به چشم‌شان می‌آید، نه آن دست نعمت‌هایی که به وفور یافت می‌شوند و هرگز کم‌یاب نمی‌شوند سرمست‌شان می‌کند. تنها وقتی که یک نعمت گل‌درشت بی‌سابقه نصیب‌شان می‌شود، چند صباحی حس شکرگزاری می‌گیرند و به زودی این حس، با تکراری شدن همان نعمت فرو می‌نشیند و باز به به اصل خویش، همان حس دیرینه و همیشگی ناسپاسی باز می‌گردند. آدم ناسپاس از سلامتی خودش، از نعمت پدر و مادرش، از خانه و ماشینی که دارد، از شغلی که دارد، دین و ایمانش، آب و غذا و هوایی که هر روز، خدا روزی‌اش می‌کند، از درختان، دریا، خورشید، شب و روز، از چشم و گوش و دست و پایش نمی‌تواند لذت ببرد و هیچ کدام از این نعمت‌های بزرگ و ارزشمند خوش‌حالش نمی‌کند. و همین سم مهلک ناسپاسی است که زندگی‌اش را تلخ می‌کند. در عوض، انسان‌های شکور که اتفاقا به گفته‌ی قرآن، بسیار کم‌شمارند، هر روز حتی با نفس کشیدن و آب خوردن هم حس دل‌چسب و بسیار لذت‌بخش شکرگزاری را تجربه می‌کنند و روز به روز به نشاط و سرزندگی‌شان اضافه می‌شود که کم نمی‌شود. فرازهای آغازین دعای امام حسین(ع) در روز عرفه، یک متن تمام عیار برای تمرین و تلقین شکرگزاری است. در این دعا هر چه امام حسین(ع) دانه دانه نعمت‌های خدا را می‌شمرد، سیر نمی‌شود و ول نمی‌کند. روحیه‌ی شاکرانه‌ی حسین(ع) را در دعای عرفه تماشا کنید. روح بلندش چنین می‌طلبید که به تفصیل و با حوصله و با ذکر جزئیات مراحل خلقتش را به پاس شکرگزاری از خدا بیان کند. و آن‌گاه در طول مراحل رشد و نموّش برخی از نعمت‌های مادی و معنوی خدا را که شاملش شده برشمرد و عجز خودش را از ادای شکر یک دانه از این نعمت‌ها بیان کند. دعای عرفه را با انگیزه‌ی تماشای شکرگزاری حسین(ع) می‌شود خواند. هر چه با متن این دعا بیشتر و عمیق‌تر ارتباط برقرار کنیم، از روح شاکرانه‌ی حضرت سید الشهدا(ع) بیش‌تر واگیر می‌گیریم و زندگی و بندگی‌مان شیرین‌تر می‌شود. منتشر شده در روزنامه رسالت ۱۴۰۲/۴/۷ https://eitaa.com/sayedmeqdam
✍ گویند مسیر بندگی، سراسر قربانی کردن، انفاق کردن، دست شستن و دل کندن است. باید مالی را قربانی کنی تا رزق بالاتری بیابی؛ از آبرویی بگذری تا آبروی به‌تری بدهندت؛ محبوبیتی را بی‌خیال شوی که جای دیگری محبوبت کنند؛ رابطه‌ای را به هم بزنی که به رابطه‌ی بالاتری راهت بدهند. تازه نباید بی‌جنبه بود. با بعدی‌ها هم همین کار را باید بکنی که با قبلی‌ها کردی؛ عبور کن و بگذر و بی‌خیال شو که حالاحالاها خبرهای زیادی در راه است. یکی از معانی نفی شرک همین است. @sayedmeqdam
قربانی کردن، اصلی جاری در سراسر زندگی ✍ سید مقدام حیدری: داستان قربانی دادن حضرت ابراهیم(ع) را خدا مقرر کرد که عید قربان باشد، لابد به این خاطر که روح بندگی و مسیر رشد و تقرب به سوی او، قربانی دادن است. نه؛ قرار نیست کسی فرزندش را به مسلخ ببرد و گردنش را بزند. که خدا حتی دست ابراهیم(ع) را هم لحظه‌ی آخر گرفت و چاقویش را هم توجیه کرد و نگذاشت پدر، پسر را به دست خود قربانی کند. ولی گویا چنین قانونی بر در و دیوار زمین و آسمان حک شده است که هر که قربانی‌اش بیش، ارج و قربش بیش‌تر. هر که راحت‌تر توانست دل بکند و دارایی‌هایش را برای خدا قربانی کند، خدا بیش‌تر تحویلش می‌گیرد. اولین مسابقه‌ی تاریخ بشر، بین هابیل و قابیل بر سر قربانی‌دادن بود. و این طور نبود که هابیل قربانی داده باشد و قابیل نداده باشد. هر دو چیزی را قربانی کرده بودند اما هابیل، بهترین دارایی‌اش را سوا کرده بود و قابیل کمِ کار گذاشته بود. یکی از مهم‌ترین فلسفه‌های داستان خلقت همین است انگار؛ که می‌توانی از دوست‌داشتنی‌هایت دل بِکَّنی و قربانی‌‌شان کنی یا نه؟! ابراهیم باید از اسماعیلش دل می‌کند، یعقوب از یوسفش، ایوب از ثروت و سلامتی‌اش، و مادر موسی از موسایش. بندگان مخلص خدا همه به تور چنین گردنه‌ی سختی خوردند و به سلامت رد شدند. بماند که انسان یک عمر، روز و شب باید مشغول قربانی کردن و سر و گردن زدن خواستنی‌هایش باشد تا بتواند سرِ بزن‌گاه چنین قربانی بزرگی بکند. مؤمن دارایی‌ها و خواستنی‌هایش را به عنوان قربانی نگاه می‌کند. بخش عظیمی از تفکراتش به این می‌گذرد که ببیند در این امتحان، باید از این موقعیت، فرصت، دارایی، شهرت، محبوبیت، زن و فرزند بگذرد یا نگه‌شان دارد و فقط دل بکند. او با تفکر و تمرینْ آرام‌آرام، موارد قربانی کردن را درست‌تر تشخیص می‌دهد و کامل‌تر و قوی‌تر، قربانی می‌کند. قربانی کردن یک مهارت ذهنی و عملی است که به این راحتی‌ها به دست نمی‌آید. انفاق، قربانی کردن مال و اموال است. آن را که قربانی کنی، نام و آبرویی گیرت می‌آید که اگر مردی و می‌توانی آن را هم باید بی‌خیال شوی و بگذری ازش. آن را که قربانی کنی، مال بیش‌تر و آبروی بیش‌تر نصیبت می‌شود که از این به بعد باید آن‌ها را قربانی کنی اگر مردی! گاهی حتی فرصت سفر کربلا و حج مستحب و قرآنِ یادگارِ فلان شهید و انگشترِ مثلا حاج قاسم را باید به دیگری بخشید و در واقع قربانی کرد، تا جا برای عنایت‌های بالاتر و بزرگ‌تر معنوی باز شود و اتفاق‌های قشنگ‌تر و ناب‌تر رقم بخورد. قربانی کردن را اگر اصلی از اصول زندگی و بندگی‌مان بدانیم، آن‌گاه راحت‌تر با کاستی‌ها و نداری‌های زندگی‌مان خواهیم ساخت. خیلی فرقی نمی‌کند؛ گاهی خدا می‌دهد که قربانی کنی، گاهی خودش می‌گیرد و می‌گوید: راضی باش! منتشر شده در روزنامه رسالت ۱۴۰۲/۴/۱۱ https://eitaa.com/sayedmeqdam
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
اینکه نامزدهای جبهه انقلاب اجازه ندادن 5 به 1 بشه مناظره و دو قطبی ایجاد بشه عالی بود... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از احمد نبویان
الحمدلله نامزدهای انقلابی تابحال هماهنگ و هم‌راستا و بدون تخریب همدیگر عمل می‌کنند و پاسخ‌های خوبی به دو نامزد مقابل می دهند