eitaa logo
سید ابوالقاسم کاظمی
255 دنبال‌کننده
357 عکس
122 ویدیو
14 فایل
گرت هواست که معشوق نگسلد پیوند/نگاه دار سر رشته تا نگه دارد√ ☑️ دانش‌آموخته حوزه علمیه قم ☑️ دکترای کلام اسلامی از موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی _ره_ ☑️ مدرس دروس تخصصی کلام، فلسفه سیاست، معارف اسلامی و... ☑️ مبلغ و فعال فرهنگی ادمین @Sayyed_Kazemi
مشاهده در ایتا
دانلود
سید ابوالقاسم کاظمی
مقارن با #اربعین سالار شهیدان _علیه السلام_ یکی از مجاهدان مخلص و با اخلاق عرصه #تبلیغ در بازگشت از
هر عزیزی امشب این پست را ملاحظه نمود، هدیه نماز لیلة الدفن به روح حجت الاسلام و المسلمین مراد نظری فرزند جهانگیر فراموش نشود. سپاسگزارم. https://eitaa.com/sayyedabolqasemkazemi
📌 تشرّف چهار میلیون از هموطنان عزیز به زیارت ، پیاده‌روی بی‌سابقه جاماندگان با مسافتی بیش از چهار هزار و پانصد کیلومتر و برپایی حدود هشت هزار موکب پذیرایی در سراسر کشور، نشان از ظرفیت ایمانی ملت و نظام اسلامی در ترویج معنویت دارد. ✅ پیش به سوی و حاکمیت ولایت عظمای الهی https://eitaa.com/sayyedabolqasemkazemi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥امام خامنه‌ای _مد ظله_: «در مسایل اساسی کشور، آنجایی که پای منافع ملت در میان است، اختلافات مذهبی، اختلافات سیاسی، اختلافات گروهی، اختلافات قومی باید کنارگذاشته شود.» ۲۰/ ۶/ ۱۴۰۲ https://eitaa.com/sayyedabolqasemkazemi
انگلیسی ها «تاریخ هند» را هم به شکلی که آنها را مردمی صلح دوست و آرام نشان می‌داد، دوباره نویسی کردند. در کتاب‌های تاریخی که در آموزشگاه‌های انگلیسی تدریس می‌شد تأکید شده بود که هند، پیش از ورود انگلیسی‌ها پر از آشوب، ناآرامی، هرج و مرج و زد و خورد بود و پس از تسلط آن‌ها به سرزمینی منظم و دارای قانون تبدیل شد. آنها برانداختن رسم «ساتی» را هم به خودشان نسبت می‌دادند. ساتی رسمی بود که بین هندوها رواج داشت. هر مردی که از دنیا می‌رفت همسرش هم باید همراه جنازه او سوزانده می‌شد. «ران موهان روی» یکی از روحانیون هندو بود که تغییراتی را در این مذهب ایجاد کرد. یکی از دستورهای او کنارگذاشتن رسم هولناک ساتی بود. فرمان‌های موهان روی در سراسر هند پخش شده و دیگر بیوه زنان هندو سوزانده نمی‌شدند. فرماندار انگلیسی هند که برانداختن این مراسم را فرصت خوبی می‌دانست تا انسان دوستی هم‌وطنانش را ثابت کند، فرمانی را منتشر و انجام ساتی را در سراسر هند ممنوع اعلام کرد، در حالی که مدت‌ها بود ساتی برگزار نمی‌شد. انگلیسی‌ها حتی در بیشتر کتاب‌هایی که اکنون درباره هند منتشر می‌شود، جلوگیری از ساتی را به فرماندار انگلیسی هند نسبت می‌دهند. (به دنبال کادی، ص 55-56) 🔴 اما هند تنها کشوری نبود که تاریخش توسط استعمار تحریف شد، ترویج باستان‌گرایی در ایران نیز با همین انگیزه صورت گرفته و می‌گیرد. https://eitaa.com/sayyedabolqasemkazemi
📍 بن سعد بن عباده که بود؟ 🔶 ایشان از اصحاب پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- امام علی و امام مجتبی -علیهما السلام- بود. از ویژگی-های برجسته ایشان می توان به بصیرت و شجاعت اشاره نمود. پس از رحلت پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- بر ولایت امیرالمؤمنین -علیه السلام- باقی ماند و تا پایان خلافت ابوبکر -با وجود اینکه قیس شوهر خواهر ابوبکر بود- بیعت نکرد. در جنگ های امیرالمؤمنین -علیه السلام- حضور داشت و جان فشانی هایی نمود. 💠 حضرت علی -علیه السلام- وی را به عنوان والی مصر -از مهمترین مناطق اسلامی آن زمان- منصوب کرد و این کار برای معاویه بسیار گران آمد. پس از اینکه با نامه نگاری های متعدد نتوانست قیس را فریب داده جذب خود نماید، از راه حیله وارد شد و به دروغ اعلام کرد قیس با من بیعت کرده است. خبر بیعت قیس به امیرالمؤمنین -علیه السلام- رسید، حضرت این خبر را تکذیب نمود، ولی فشار اطرافیان موجب شد حضرت قیس را عزل نماید. با این حال قیس با کمال تواضع پذیرفت و شرح ماوقع را محضر حضرت ارایه داد و ایشان برای قیس دعای خیر نمودند. 🔶 در جنگ امام حسن -علیه السلام- با معاویه قیس به عنوان فرمانده دوم سپاه حضرت منصوب شد. معاویه در این منصب هم از ایشان دست بردار نبود و با او قصد جدا کردنش از امام را داشت که باز هم از این حربه طرفی نبست، در مقابل ابن عباس بر اثر تطمیع معاویه فریب خورد و همراه چند هزار نفر از سپاه امام به معاویه پیوست. قیس پس از پیوستن ابن عباس به معاویه و عهده داری فرماندهی سپاه، سخنرانی اثرگذاری ایراد نمود به گونه‌ای که سپاه امام نه تنها از رفتن ابن عباس ابراز ناراحتی و افسرگی نکردند، بلکه اظهار خوشحالی نمودند. ✳️ درس هایی که باید از زندگی قیس گرفت: 1️⃣ استنکاف از بیعت و عدم همراهی با خلفای غاصب؛ 2️⃣ بصیرت بالا و عدم تأثیر تطمیع و تهدید دشمن بر او؛ 3️⃣ عدم دلخوری و تغییر مسیر از ولایت پس از عزل از منصب حکومتی مصر؛ 4️⃣ جانفشانی در موارد گوناگون در رکاب ولی الهی؛ 5️⃣ اقدامات به موقع، شجاعانه، روشنگرانه و رافع شبهه و تردید از یاران امام. https://eitaa.com/sayyedabolqasemkazemi
📌اجتماعات مذهبی و امنیت دست همه دست‌اندرکاران برگزاری مراسمات و اجتماعات مذهبی و پای تک تک چهار میلیون زائر حسینی ‌و بیش از پنج میلیون زائر _علیه السلام_ در آخر ماه صفر، بوسیدن دارد. بخش عمده‌ای از امنیت این ایام را مدیون نرمی هستیم که شما بر محور اهل بیت _علیهم السلام_ تولید کردید. https://eitaa.com/sayyedabolqasemkazemi
📌به بهانه حضور رونالدو در کشور و آغاز به کار در سال تحصیلی جدید ✳️ بازخوانی! امام خامنه‌ای _مد ظله_: «در مورد آموزش و پرورش، یک نکته‌ی کلّی‌ای وجود دارد که بنده روی آن تأکید میکنم، در صحبت‌ها و نوشته‌ها هم تکرار شده این معنا. ما بایستی کاری کنیم که دانش‌آموز ما دارای بشود؛ هدف از تربیت دانش‌آموز، از آمدن این دانش‌آموز به مدرسه، به دبستان یا دبیرستان، صرفاً این نباشد که بخواهد درس یاد بگیرد. خب بله، درس هم باید یاد بگیرد، علم هم باید بیاموزد، امّا مهم‌تر از علم‌آموزی یا لااقل در حدّ علم‌آموزی این است که او احساس هویّت بکند، یک انسان باهویّت ساخته بشود در اینجا که هویّت ملّی و احساس اعتماد به نفْس ملّی پیدا بکند و کودک ما از عمق جان، با افتخارات کشور آشنا بشود؛ این چیزی است که امروز وجود ندارد. خیلی از افتخارات هست؛ حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمی‌آشتیانی را آوردند؛ شما بین بچّه‌های مدارستان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی‌ای که این مرد و این جوان داشت ــ جوان هم بود ــ می‌شناسند و مثلاً فرض کنید را چند درصد می‌شناسند! گاهی اوقات بچّه‌های کوچک خانواده‌ی ما اسم‌هایی را هم می‌آورند که من حتّی نمی‌توانم یاد بگیرم آن اسم‌ها را! قشنگ این‌ها را می‌شناسند، [می‌دانند] این چه‌کاره است. ما چرا افتخارات ملّی خودمان را نمی‌شناسیم؟ این خیلی مهم است.» (۲۱/ ۲/ ۱۴۰۱) روایاتی از زندگی شهید کاظمی آشتیانی را اینجا 👈 https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=28543 بخوانید. https://eitaa.com/sayyedabolqasemkazemi
وقتی رئیس جمهور ایران اسلامی رسانه‌های غربی را در خانه خودشان به چالش کشید! پرسش‌های اساسی آیت الله رئیسی از مدیران ارشد رسانه‌ای آمریکا https://eitaa.com/sayyedabolqasemkazemi
📍به مناسبت هفته دفاع مقدس دفاع امری فطری، بلکه غریزی است و همه جانداران اعم از حیوان و انسان در مقابل تهاجم به خود و زیستگاه شان واکنش دفاعی نشان می‌دهند تا دشمنی که به خانه و کاشانه آن‌ها تعرض کرده را دفع نمایند. روشن است که دفاع به این معنا قداستی ندارد؛ چون مشترک بین انسان و حیوان بوده و حیوانات را در این عرصه یارای تمایز بین امر قدسی و غیر قدسی نیست. آنچه دفاع را مقدس می‌کند نه دفاع از سرزمین و خانه و لانه است، بلکه دفاع از امری قدسی است. اینجا اهمیت انگیزه و آرمان و اینکه «از چه چیزی» دفاع می‌شود، روشن می‌گردد. دفاع از ارزش‌های دینی و امانت انبیای الهی و صالحان عالم که دست به دست چرخیده و از لابلای صخره‌ها و دره‌های پرفراز و نشیب تاریخ عبور کرده تا به دست ما رسیده است، آن را ارزشمند نموده و از سطح دفاع غریزی بالاتر برده است. پس و ارزش‌های الهی و انگیزه‌های معنوی اکسیری است که امر غریزی را تبدیل به امری قدسی می‌نماید, و البته این خدمت دین به بشر را، شایسته فراموشی نیست! بنابراین، دفاعی که این ظرفیت را دارد تا مقدس شود را نباید با نگاه تقلیل‌گرایانه به امری غریزی تحویل برد و آن را در دفاع از سرزمین و میهن محدود نمود. با این نگاه دفاع مقدس منحصر به میدان‌های نظامی و جنگ سخت نبوده، بلکه میدان علم، فرهنگ، اقتصاد و... را نیز دربر می‌گیرد و تلاش با انگیزه الهی در دفاع از ارزش‌های قدسی در این عرصه‌ها نیز مقدس است. نتیجه اینکه مؤلفه «از چه چیزی» است که جایگاه دفاع را مشخص می‌نماید و یعنی دفاع ارتقا یافته از امری غریزی و حیوانی به امری قدسی و الهی در میدان‌های گوناگون نظامی، علمی، فرهنگی، اقتصادی و... . https://eitaa.com/sayyedabolqasemkazemi
44.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 به مناسبت هفته دفاع مقدس «صبح بخیر ایران» سلام به مردم عزیز بام ایران از برنامه «صبح بخیر ایران» 🏡معرفی روستای «شیخ شبان»؛ روستای نمونه ایثارگری کشور 📚 معرفی کتاب «درّ نجف» با موضوع زندگی نامه علمای شیخ شبان و کتاب «مَنار» با موضوع زندگی نامه چهار شهید روحانی این روستا https://eitaa.com/sayyedabolqasemkazemi
📚 سرگذشت استعمار 🌐 یک دوره ۱۵ جلدی از تاریخ پیدایش و گسترش استعمار در قالب داستان‌ها و نقل‌های تاریخی کوتاه، با ادبیات روان و بیان جذاب. 💠 محتوایی که امروز ما برای فهم اینکه کجا بودیم و کجا هستیم، خیلی به اون نیاز داریم! ✅ کتابی که امام خامنه‌ای _مد ظله_ در جمع نخبگان پس از توصیه به کتابخوانی به آن اشاره می فرمایند. «من اخیراً یک کتابی دیدم که یکی از همین نویسندگان خودمان _که من از نزدیک [با ایشان] آشنایی ندارم_ نوشته، به نام سرگذشت استعمار؛ پانزده شانزده جلد کتاب ۱۵۰ صفحه‌ای، ۱۲۰ صفحه‌ای است؛ تشریح می‌کند که استعمار چگونه در قارّه‌ی آمریکا و در قارّه‌ی آسیا توانست ثروت‌های این‌ها را از بین ببرد و خودش را ثروتمند کند. کشور انگلیس ثروتمند نبود، فرانسه ثروتمند نبود، کشورهای اروپایی ثروتمند نبودند؛ این‌ها ثروت کشورهای دیگر را گرفتند.» ۲۷/ ۷/ ۱۴۰۱ ⏳با یک برنامه‌ریزی میشه این ۱۵ جلد را نهایتاً در ۴_۵ هفته مطالعه کرد. ✳️ مطالعه شده در ۳۱/ ۶/ ۱۴۰۲ https://eitaa.com/sayyedabolqasemkazemi
🟠 ساندویچ قمارباز! 🟢 داره نظرم درباره ساندویچ عوض میشه🤔 🔴 «جان مونتاگ» که لقب خانوادگی اش «ارل ساندویچ» بود، در سال‌هایی که فرمانده نیروی دریایی انگلیس بود، افراد بسیاری را با گرفتن رشوه به ریاست بخش‌های مختلف نیروی دریایی منصوب کرد. او به این پول‌ها نیاز داشت، چون به قمار معتاد شده بود و باید پول‌هایی را که می‌باخت از جایی به‌دست می‌آورد. ارل ساندویچ طوری به میز بازی وابسته شده بود که حتی فرصت غذاخوردن نداشت و دستور می‌داد غذایش را طوری آماده کنند که بتواند در کنار میز بازی آن را بخورد. (فاخته‌ها لانه ندارند، ص ۴۲) https://eitaa.com/sayyedabolqasemkazemi