⚜ گرامیداشت روز پزشک در کربلا
♦️ به پاس زحمات جامعه سلامت که با ارائه ی خدمات آموزشی، بهداشتی، مشاوره ای و درمانی در مقاطع مختلف به خصوص زائرین سید الشهدا در شهر کربلا موکب کریمه اهل بیت خدمترسانی میکنند، به پاس زحمات این عزیزان هدایایی از سوی سازمان بسیج جامعه پزشکی و موکب کریمه اهل بیت تهیه و تقدیم گردید.
🔹 گروه جهادی شهید علوی
🔹 گروه جهادی شهید سراجی
🔹 گروه جهادی شهید زریناقبال
#خبر | #گروه_جهادی | #اربعین
📍با جهادگران استان قم همراه باشید👇
@jahadgaraan_qom
@sazandegi_qom
⚜ ۶۰۹۰ کلاس درس قم در مسیر بهسازی توسط گروههای جهادی
♦️ نشست هماهنگی با بازدید میدانی طرح شهید سیدروح الله عجمیان ۲ با هدف نهضت بهسازی و شاداب سازی مناطق کم برخوردار با مشارکت مردم و گروههای جهادی در دبیرستان فاطمه الزهرا(س) قم برگزار شد.
#خبر | #گروه_جهادی | #اربعین
📍با جهادگران استان قم همراه باشید👇
@jahadgaraan_qom
@sazandegi_qom
#ادامه_خبر 👇
♦️ نشست هماهنگی و بازدید میدانی طرح شهید سید روح الله عجمیان ۲ با حضور سرهنگ علیرضا ایراندوست رئیس سازمان بسیج سازندگی قم، احمدرضا اجتهادی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس و علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش در دبیرستان حضرت فاطمه الزهرا(س) استان قم برگزار شد.
طرح شهید عجمیان ۲ با هدف بهسازی ۱۱۰ هزار کلاس درس در مناطق کمبرخوردار کشور آغاز شده است، این طرح با مشارکت گروههای جهادی و اقشار مختلف جامعه در حال اجراست و در استان قم نیز ۶۰۹۰ کلاس درس را شامل میشود.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قم گفت: سازمان نوسازی مدارس با اجرای طرحهای مشارکت مردمی، به بهبود وضعیت مدارس کشور کمک میکند. در این راستا، طرح «شهید عجمیان» بهعنوان یکی از طرحهای شاخص این سازمان، با اهداف و برکات متعددی اجرا میشود.
وی افزود: از جمله اهداف این طرح، افزایش انس و ارتباط مردم با فضای مدرسه و دانشآموزی است. همچنین، طرح مذکور به همافزایی و همکاری بیشتر بین مردم و مسئولین در بهبود وضعیت مدارس میپردازد که نتایج مثبتی به همراه داشته است.
اجتهادی با اشاره به اینکه در چارچوب این طرح، برنامههای مختلفی اجرا میشود، گفت: از جمله اهداف این طرح میتوان به رنگکاری و بهسازی فضای مدارس، تعمیر و مرمت سرویسهای بهداشتی، ایزوگام، و آسفالت محوطه اشاره کرد. این اقدامات، نقش مهمی در افزایش کیفیت فضای آموزشی دارند.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قم خاطر نشان کرد: اصلاح سیستم برق، تعمیر و بازسازی میز و نیمکتها از دیگر برنامههای اجرایی در طرح شهید عجمیان است. این برنامهها نهتنها به بهبود زیرساختهای مدارس کمک میکند، بلکه نشاندهنده اهمیت مشارکت مردمی در توسعه فضای آموزشی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: امسال برای دومین سال پیاپی طرح نوسازی و شاداب سازی مدارس کمبرخوردار با مشارکت گروههای جهادی در حال اجرا است. در این طرح، قرار است ۱۱۰ هزار کلاس درس در سراسر کشور نوسازی و بهسازی شوند.
رحیمی هدف اصلی از اجرای این طرح را توسعه عدالت آموزشی برابر عنوان کرد و افزود: سال گذشته در قالب طرح شهید عجمیان، نوسازی ۳۰۰ مدرسه در استان قم هدفگذاری شده بود که در نهایت ۲۵۰ مدرسه نوسازی شد و در اختیار دانشآموزان و اولیای مدارس قرار گرفت و امسال نیز بهسازی همان تعداد مدارس پیشبینی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به ایام برگزاری راهپیمایی اربعین، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از گروههای جهادی در مسیر راهپیمایی اربعین و طریقالحسین مشغول خدمترسانی هستند که پس از پایان اربعین حسینی، این گروههای جهادی با تمام توان خود نسبت به نوسازی مدارس اقدام خواهند کرد.
رحیمی از گروههای جهادی و علاقهمندان به مشارکت در نوسازی و بهسازی مدارس دعوت کرد تا به مدارس مورد نظر خود مراجعه کرده و یا در تارنمای قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر به نشانی www.etnab.ir ثبتنام کنند.
این اقدامات نشاندهنده اهمیت بالای مشارکت مردمی در توسعه و بهبود زیرساختهای آموزشی کشور است و زمینهساز تحقق عدالت آموزشی برای دانشآموزان کمتر برخوردار خواهد بود.
#خبر | #گروه_جهادی | #اربعین
📍با جهادگران استان قم همراه باشید👇
@jahadgaraan_qom
@sazandegi_qom
⚜ طرح شهید عجمیان و ظرفیت سازی برای حضور مردم در بهسازی و شاداب سازی مدارس
♦️ رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم، طرح های جهادی و از جمله طرح شهید عجمیان را، ظرفیت ساز برای حضور بیشتر مردم در کار خیر خواند.
#خبر | #جهادی | #اربعین
📍با جهادگران استان قم همراه باشید👇
@jahadgaraan_qom
@sazandegi_qom
🇮🇷 بسیج سازندگی قم🇮🇷
⚜ طرح شهید عجمیان و ظرفیت سازی برای حضور مردم در بهسازی و شاداب سازی مدارس ♦️ رئیس سازمان بسیج سازن
#ادامه_خبر 👇
♦️ علیرضا ایراندوست مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم در نشست هماهنگی و بازدید میدانی طرح شهید روح الله عجمیان ۲ که در دبیرستان فاطمه الزهرا قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: طرح شهید عجمیان یکی از طرحهای مهم در حوزه بهسازی و زیباسازی مدارس است که با محوریت مشارکت گروههای مردمی و نهادهای اجرایی در حال اجراست.
وی افزود: این طرح که با همکاری دستگاههای اجرایی، نوسازی مدارس، بسیج سازندگی سپاه، اداره کل آموزش و پرورش و اقشار مختلف بسیج و مردم در استان قم اجرا میشود که تاکنون اهداف بزرگی را دنبال کرده است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم با اشاره به اینکه در این طرح، ۱۰۰ مدرسه در استان قم برای انجام عملیات بهسازی در تابستان امسال هدفگذاری شدهاند، افزود: اینگونه طرحهای خدمترسانی سبب همافزایی نهادهای اجرایی میشود و تمامی ظرفیتهای موجود را به کار میگیرد.
ایراندوست عنوان کرد: ورود دانشآموزان و اولیای آنها به موضوع بهسازی و شادابسازی مدارس تجربهای نوین و ارزشمند برای آنها رقم میزند. این مشارکت نهتنها به بهبود زیرساختهای آموزشی کمک میکند، بلکه به افزایش احساس مسئولیت و همکاری میان نسل جوان منجر میشود.
وی خاطرنشان کرد: حضور دانشآموزان در طرحها و اردوهای جهادی، زمینهساز مسئولیتپذیری آنان در آینده خواهد بود؛ این تجربیات در تربیت نسل آینده بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است و اینگونه فعالیتها به دانشآموزان کمک میکند تا در آینده شهروندانی مسئول و آگاه باشند.
ایراندوست همچنین به اهمیت تأمین مصالح و مواد اولیه برای اجرای این طرحها اشاره کرد و گفت: اداره نوسازی مدارس مسئولیت تأمین این مواد را بر عهده دارد. از سوی دیگر، هماهنگی با مدارس و مدیران آنها نیز توسط آموزش و پرورش صورت میگیرد تا اطمینان حاصل شود که تمامی مراحل بهسازی به درستی و با کیفیت بالا انجام میشود.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم افزود: بسیج سازندگی نیز با گروههای جهادی محلهمحور خود هماهنگیهای لازم را انجام میدهد تا عملیات بهسازی مدارس بهصورت مؤثر و کارآمد اجرا شود.
ایراندوست تصریح کرد: هر طرح اجرایی با حضور ۱۰ نفر از نیروهای جهادی انجام میشود که تحت نظارت اداره نوسازی مدارس فعالیت میکنند.
وی افزود: در حال حاضر حدود ۶۰ گروه جهادی در ۱۰۰ مدرسه استان قم در حال ارائه خدمات در راستای طرح شهید عجمیان هستند. این گروهها با تلاش و همت خود به ارتقای کیفیت فضای آموزشی کمک میکنند و زمینههای رشد و پیشرفت دانشآموزان را فراهم میسازند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم، به نقش مهم معلمان و دانشآموزان در این فرایند اشاره کرد و گفت: معلمان شغل انبیا را دارند و دانشآموزان با علمآموزی، اجر فراوانی کسب میکنند.
ایراندوست در پایان تأکید کرد: امیدواریم توفیق خدمت به جامعه و بهویژه دانشآموزان را همچنان داشته باشیم و بتوانیم با این طرحها به بهبود شرایط آموزشی و فرهنگی کشور کمک کنیم.
#خبر | #جهادی | #اربعین
📍با جهادگران استان قم همراه باشید👇
@jahadgaraan_qom
@sazandegi_qom
⚜ خدمات ماساژ درمانی برای زوار اربعین در موکب کریمه اهلبیت مستقر در شهر کربلا
♦️ گروه جهادی شهید دکتر رهنمون بسیج جامعه پزشکی استان قم
#خبر | #گروه_جهادی | #اربعین
📍با جهادگران استان قم همراه باشید👇
@jahadgaraan_qom
@sazandegi_qom
⚜ بازدید مدیر مجتمع تعلیب و نماینده عتبه و مدیر حرکت های جهادی بسیج سازندگی از درمانگاه حضرت زینب(س) در مجتمع تعلیب شهر کربلا
#خبر | #گروه_جهادی | #اربعین
📍با جهادگران استان قم همراه باشید👇
@jahadgaraan_qom
@sazandegi_qom
🛑🏴 اعمال روز اربعین
❶ قرائت زیارت امام حسین علیه السلام و زیارت اربعین (که از امام عسکری علیهالسلام روایت شده که فرمود: یکی از پنج علامت مؤمن زیارت اربعین است)
❷ غسل اربعین و توبه
❸ بعد از نماز صبح ۱۰۰ مرتبه (لاحول ولا قوة الا بالله العلی العظیم)
❹ ۷۰ مرتبه تسبیحات اربعه
❺ بعد از نماز ظهر سوره والعصر و سپس ۷۰ مرتبه استغفار
❻ غروب اربعین ۴۰ مرتبه لا اله الا الله
❼ بعد از نماز عشاء سوره یاسین هدیه به سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام
📚 منبع: وسائل الشیعه ج۱۰ ص۳۷۳
@sazandegi_qom
امام صادق علیهالسلام:
منْ زَارَ الْحُسَیْنَ مُحْتَسِباً لَا أَشَراً وَ لَا بَطَراً وَ لَا رِیَاءً وَ لَا سُمْعَةً مُحِّصَتْ عَنْهُ ذُنُوبُهُ کَمَا یُمَحَّصُ الثَّوْبُ بِالْمَاءِ فَلَا یَبْقَى عَلَیْهِ دَنَسٌ وَ یُکْتَبُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَةٍ حِجَّةٌ وَ کُلِّ مَا رَفَعَ قَدَماً عُمْرَةٌ
کسی که حسین (علیه السّلام) را برای رضای خدا زیارت کند، نه برای خوش گذرانی و تفریح و نه به جهت کسب شهرت (و فخر فروشی)، گناهانش فرو میریزد، همان طور که لباس در آب شسته شده (و پاک میشود) و در نتیجه، هیچ آلودگی بر او باقی نمیماند و با هر گامی که بر زمین میگذارد، حجّی برایش نوشته میشود و با هر قدمی که برمی دارد، عمرهای برایش ثبت میشود.
📚 کامل الزیارات، ص۱۴۴
sazandegi_qom
"متن زیارت اربعین"
السَّلامُ عَلَى وَلِیِّ اللَّهِ وَ حَبِیبِهِ، السَّلامُ عَلَى خَلِیلِ اللَّهِ وَ نَجِیبِهِ، السَّلامُ عَلَى صَفِیِّ اللَّهِ وَ ابْنِ صَفِیِّهِ، السَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ، السَّلامُ عَلَى أَسِیرِ الْکُرُبَاتِ وَ قَتِیلِ الْعَبَرَاتِ، اللَّهُمَّ إِنِّی أَشْهَدُ أَنَّهُ وَلِیُّکَ وَ ابْنُ وَلِیِّکَ، وَ صَفِیُّکَ وَ ابْنُ صَفِیِّکَ، الْفَائِزُ بِکَرَامَتِکَ، أَکْرَمْتَهُ بِالشَّهَادَةِ، وَ حَبَوْتَهُ بِالسَّعَادَةِ، وَ اجْتَبَیْتَهُ بِطِیبِ الْوِلادَةِ، وَ جَعَلْتَهُ سَیِّدا مِنَ السَّادَةِ، وَ قَائِدا مِنَ الْقَادَةِ، وَ ذَائِدا مِنَ الذَّادَةِ، وَ أَعْطَیْتَهُ مَوَارِیثَ الْأَنْبِیَاء، وَ جَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلَى خَلْقِکَ مِنَ الْأَوْصِیَاءِ، فَأَعْذَرَ فِی الدُّعَاءِ وَ مَنَحَ النُّصْحَ، وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَیْرَةِ الضَّلالَةِ، وَ قَدْ تَوَازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیَا وَ بَاعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنَى، وَ شَرَى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الْأَوْکَسِ وَ تَغَطْرَسَ وَ تَرَدَّى فِی هَوَاهُ، وَ أَسْخَطَکَ وَ أَسْخَطَ نَبِیَّکَ،
وَ أَطَاعَ مِنْ عِبَادِکَ أَهْلَ الشِّقَاقِ وَ النِّفَاقِ، وَ حَمَلَةَ الْأَوْزَارِ الْمُسْتَوْجِبِینَ النَّارَ، فَجَاهَدَهُمْ فِیکَ صَابِرا مُحْتَسِبا، حَتَّى سُفِکَ فِی طَاعَتِکَ دَمُهُ، وَ اسْتُبِیحَ حَرِیمُهُ، اللَّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْنا وَبِیلاً، وَ عَذِّبْهُمْ عَذَابا أَلِیماً، أَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ سَیِّدِ الْأَوْصِیَاء، أَشْهَدُ أَنَّکَ أَمِینُ اللَّهِ وَ ابْنُ أَمِینِهِ، عِشْتَ سَعِیداً وَ مَضَیْتَ حَمِیداً وَ مُتَّ فَقِیداً مَظْلُوماً شَهِیداً، وَ أَشْهَدُ أَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ مَا وَعَدَکَ، وَ مُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ، وَ مُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ، وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَ جَاهَدْتَ فِی سَبِیلِهِ حَتَّى أَتَاکَ الْیَقِینُ، فَلَعَنَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَکَ وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ ظَلَمَکَ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذَلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ، اللَّهُمَّ إِنِّی أُشْهِدُکَ أَنِّی وَلِیٌّ لِمَنْ وَالاهُ، وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاهُ، بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ، أَشْهَدُ أَنَّکَ کُنْتَ نُورا فِی الْأَصْلابِ الشَّامِخَةِ وَ الْأَرْحَامِ الْمُطَهَّرَةِ، لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجَاهِلِیَّةُ بِأَنْجَاسِهَا، وَ لَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمَّاتُ مِنْ ثِیَابِهَا، وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ مِنْ دَعَائِمِ الدِّینِ وَ أَرْکَانِ الْمُسْلِمِینَ وَ مَعْقِلِ الْمُؤْمِنِینَ، وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ الْإِمَامُ الْبَرُّ التَّقِیُّ، الرَّضِیُّ الزَّکِیُّ، الْهَادِی الْمَهْدِیُّ، وَ أَشْهَدُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْوَى، وَ أَعْلامُ الْهُدَى، وَ الْعُرْوَةُ الْوُثْقَى، وَ الْحُجَّةُ عَلَى أَهْلِ الدُّنْیَا، وَ أَشْهَدُ أَنِّی بِکُمْ مُؤْمِنٌ وَ بِإِیَابِکُمْ مُوقِنٌ، بِشَرَائِعِ دِینِی وَ خَوَاتِیمِ عَمَلِی، وَ قَلْبِی لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ وَ أَمْرِی لِأَمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ، وَ نُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتَّى یَأْذَنَ اللَّهُ لَکُمْ، فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لا مَعَ عَدُوِّکُمْ، صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَ عَلَى أَرْوَاحِکُمْ وَ أَجْسَادِکُمْ [أَجْسَامِکُمْ]، وَ شَاهِدِکُمْ وَ غَائِبِکُمْ، وَ ظَاهِرِکُمْ وَ بَاطِنِکُمْ، آمِینَ رَبَّ الْعَالَمِینَ.
@sazandegi_qom
رایة ٱلهُدیٰ، مولانا أمیرٱلمؤمنین، حضرت امام علیّبن أبیطالب علیه السلام» میفرمایند:
أَلْحِلْمُ غِطَاٰءٌ سَاٰتِرٌ، وَ ٱلْعَقْلُ حُسَاٰمٌ قَاٰطِعٌ، فَٱسْتُرْ ! خَلَلَ خُلُقِکَ بِحِلْمِکَ، وَ قَاٰتِلْ هَوَاٰکَ بِعَقْلِکَ
حِلم و بردباری، پردهای پوشاننده برای انسان است، و عقل و خِردورزی شمشیری بُرنده، پس ! عیوب و رذائل اخلاقی خود را با بردباری بپوشان، و با خِرد خویش به جنگ و مبارزه با هویٰ و هوس بپاخیز
(نهج ٱلبلاغة ، حکمت ۴۲۴)
@sazandegi_qom