eitaa logo
استیکر بسم الله الرحمن الرحیم و ذکر روزهای هفته
4.6هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
722 ویدیو
271 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِم لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنون @gam2dovom @salavat_eitaa استفاده ازمطالب آزاد با ذکر صلوات برای سلامتی و تعجیل در فرج #امام_زمان عج
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ⬅️ قسمت 1⃣2⃣ 🤔سِر تکرار لعن ها چیست⁉️ خدا می توانست در همان اول کار برای مجموع آنها لعنت بفرستد و تکرار نکند، اما برای هر کدام این لعن را بکار برد. یکی از موارد مهمی که در دین داریم همین تکرار است که انسان هیچ وقت فراموش نکند و نکته بعدی تکرار مدام لعن باعث می شود نفرت ما از این افراد بیشتر و بیشتر بشود. این تکرارها می خواهد اوج بیزاری و نفرت را در دل ما نسبت به این افراد شقی و ظالم ایجاد بکند. 💢در ادامه این فراز دارد: «اَشْیاعِهِمْ وَ اَتْباعِهِمْ وَ اَوْلِیائِهِم» •«اَشْیاعِهِمْ» یعنی پیروان، شیعه امیرالمومنین (علیه السلام) نه یعنی پیروان. •«اَتْباعِهِمْ» یعنی همراهان‌. •«اَوْلِیائِهِم» یعنی دوستان. 👌می گوید خدایا من نه تنها نسبت به این چهار دسته اعلام بیزاری می کنم حتی از دوستان و پیروان این افراد هم ابراز نارضایتی و لعن می کنم. این خیلی مهم است در بحث دشمن شناسی که ما فقط دشمن را نبینیم دوستان دشمن را هم ببینیم. 📜امیرالمؤمنین صراحتا در حدیثی فرموند: دوست دشمنان تو هم دشمن تو است. اینجا هم همین است در بحث دشمن شناسی خیلی اثر دارد، اگر واقعا انسان فرازهای زیارت عاشورا مباحثش را خوب یاد بگیرد دیگر اسیر مکرها و مکاری های دشمن نمی شود. پیغمبر (صلی‌الله) هم می گویند: برای انتخاب همسر یا انتخاب دوست ببینید دوستان و نزدیکان این فرد چه کسانی هستند. ببینید با چه کسانی رفت و آمد می کند و از نزدیکان و آنهایی که با او رفت و آمد می کند، می توانید به خود طرف هم پی ببرید که آن طرف چه طور آدمی است. ☑️در بحث ظلم، وقتی یک ظلمی انجام شد خدا سه دسته را به خاطر این ظلم عذاب می کند؛ 1⃣-خود ظالم 2⃣-معاون ظالم است، معاون از عون می آید، عون یعنی کمک کردن، کمک کار ظالم 3⃣-اما دسته سوم ممکن است در این قضیه حضور نداشتن اما راضی به ظلم بودند. 📌این سه دسته را خدا لعن کرده، اولی و دومی مشخص است، اما سومی خیلی مهم است گاها می بینیم بعضی از مردم ما، البته تعدادشان کم است زیاد هم نیستند سریع هر چیزی می شود می گویند بله، فلسطینی ها حق شان است که اسرائیلی ها آنها را بکشند یعنی در حقیقت به این ظلم اسرائیلی ها طرف راضی است و در گناه آنها هم شریک می شود. 📃حتی روایت هم داریم فردای قیامت انسان دارد می رود ته لباسش یک لکه خون می خورد، می گوید این لکه خون چیست❓ می گویند فلان مظلوم را کشتند و تو به این کشتنش راضی بودی. بر عکس هم هست اگر یک انسانی کار خیری در گذشته ها انجام داد به کار خیر آن هم راضی بودیم آن هم در این وسط است. 📕در نهج البلاغه آمده؛ در جنگ جمل بود که طرف به حضرت امیرالمؤمنین گفت برادر من خیلی دوست داشت در این جنگ حضور داشته باشد و ثواب این پیروزی نصیب او هم بشود، امیرالمؤمنین (علیه السلام) گفت نه تنها برادر تو بلکه کسانی که هنوز در صلب پدران و مادران خود هستند و به دنیا نیامده اند و مردمی که در آینده به دنیا می آیند موافق ما و جنگ های ما باشند در این ثواب ها شریکند. این نکته راضی بودند به ظلم بسیار مهم است. 🔹 ادامه دارد ... استاد احسان عبادی
. ⬅️ قسمت 2⃣2⃣ ⚠️نکته مهم: یک عده ای شبهه می کنند چرا خداوند در قرآن می گوید فحش ندهید ولی در زیارت عاشورا این همه لعن دارد..⁉️ 👈ما سه کلمه داریم:👇 1⃣- نفرین←به معنای مطلقِ (یعنی کامل، همه، هر زیر مجموعه ای) دعای بد در حق دیگران است. هر دعای بدی که در حق دیگران بکنند زیر مجموعه نفرین قرار می گیرد. مثلا نفرین هایی که در جامعه عرف شده دستت بشکند، بلا سرش بیاید.. هر دعای بدی که در حق دیگران بکنیم نفرین می شود. بعضی جاها برای دشمنان جواز داریم و در حق دشمنان اشکالی ندارد ولی انسان، مسلمین را هیچ وقت نفرین نکند و نهی هم شده که نفرین کند. 2⃣- لعن←به معنای دعا برای دوری از رحمت خداست یعنی خدا هیچ رحمتی برایش نازل نکند. لعن زیر مجموعه ی نفرین است در حقیقت هر لعنی یک نوع نفرین هم است. اما هر نفرینی لعن نیست چرا..❓ چون نفرین مطلق بدی است هر بدی که در حق دیگران بخواهیم. اما در لعن فقط یک بدی را برای طرف می خواهیم آن هم دوری از رحمت خداست و بقیه بدی ها را برای طرف نمی خواهیم. یعنی دیگر از خدا نمی خواهیم دست طرف بشکند..‌ می گوییم خدایا طرف زنده باشد سالم هم باشد ولی از رحمت تو دور بشود و رحمت تو بر او نازل نشود. 3⃣- سب←مشخص است یعنی فحش. فحاشی به پدر یا مادر انسان، به طرف القاب حیوانات دادند این یک فحش است. قرآن می گوید سومی را ندهید فحش ندهید و الا خود قرآن لعن هم دارد «لعْنَةَ اللهِ عَلَی الْکَاذِبِیِن..» «لَعْنَةَ الله عَلَی الْمُنافِقْین..» آیات نفرین هم دارد «قَاتَلَکُمُ الله» خدا شما را بکشد. قرآن آن چیزی که می گوید نگویید فحش است. به آن خارجی ها، به آن غربی به آن کفار فحش ندهید. 🔰یکی از دوستان امام صادق (علیه السلام) کنار امام نشسته بود، او یک کنیزی داشت به کنیزش گفت بیا اینجا ای زنازاده، امام شدیدا ناراحت شد و گفت: من فکر می کردم تو خیلی آدم با تقوایی هستی ولی الان با این فحش به یک کنیز نسبت زنا دادی. گفت امام مادر این کنیزه مشرک است و.. امام گفت درست است که مشرک است اما زناکار که نیست هر دینی برای خودش یک ازدواجی دارد و تو تهمت دروغ به مادرش زدی. به همین خاطر امام صادق با آن فرد دوستی اش را قطع کرد. 👌چقدر خوب است که انسان با آدم های فحاش و بد دهن دوستی نکند. قرآن می گوید فحش ندهید و الا لعن هیچ اشکال خاصی ندارد که بگوییم. در روایتی از امام زمان (عجل الله) است که می فرمایند: کسی که نماز صبحش را از عمد به آخر وقت تأخیر بیاندازد، کسی که نماز مغرب و عشاء خودش را به تأخیر بیاندازد که دیگر همه ستارگان آسمان مشخص شود ملعون است. ملعون نه اینکه خدا به او عذاب بدهد یعنی اینکه این فرد از رحمت خدا بدور است که نمازش را به عمد به تأخیر می اندازد. 💠آیت الله جعفری تهرانی از عرفای بزرگ بود به ایشان می گویند اگر کسی به ما فحش داد ما چه کار باید بکنیم❓ گفت اگر ما فحش بدهیم برای ما تاریکی می آورد و فایده ای ندارد. ایشان توصیه ای کرد که امیرالمومنین (علیه السلام) به غلام خودش قنبر کرد: 👈به قنبر فحش دادند، قنبر می خواست جوابش را بدهد ولی حضرت علی به ایشان گفت: آرام باش و سکوت کن و چیزی نگو، که با همین سکوت خود دشمن خودت را خوار و ذلیل می کنی و او را شرمنده می کنی، با همین سکوت خودت خدا را راضی می کنی و شیطان را عصبانی می کنی. 📄در بحث فحش دادن روایت داریم به چند چیز فحش ندهید: 1⃣- خود شیطان، شیطان را هم لعنش کنید فحش ندهید. 2⃣- به حیوانات 3⃣- روزگار (یعنی طرف می گوید عجب روز بدی بود یا عجب روز فلان چیزی بود) 📜روایت داریم؛ شیطان را فحش ندهید لعن کنید، لعنت خدا بر شیطان. انسان در هیچ حالتی نباید فحش بدهد و اگر واقعا عصبانی شد فوقش لعنت بفرستد. فحش دادن برای انسان تاریکی می آورد و عبادت انسان را نابود می کند. 🔹 ادامه دارد ... استاد احسان عبادی
. ⬅️ قسمت 3⃣2⃣ ⁉️چرا خدا در قرآن فحش می دهد؟ می گوید آنانی که علم می آموزند و عمل نمی کنند همانند حمار هستند یا به بَلعم باعورا می گوید همانند سگی است که چه بزنی و چه نزنی واق واق می کند! یا می گوید بعضی از افراد «أُولئِك کَالأَنْعام» همانند حیواناتی هستند «بَلْ ﻫُﻢْ أَﺿَﻞُّ..» حتی پست تر.. ‼️اینها فحش است دیگر، چرا خدا در قرآن فحش می دهد⁉️ 👌می گوییم خدا فحش نداد، بلکه باطن اینها را مشخص کرد. یعنی آن فردی که علم می آموزد و عمل نمی کند اگر کسی چشم برزخی داشته باشد باطنش را به صورت یک خر می بینند. بلعم باعورای که اسم اعظم را داشت و سوء استفاده از این اسم اعظم خدا می کرد، باطنش مثل یک سگ بود. کسی که به دنبال شهوات می رود درست است ظاهرش انسان است ولی باطنش اگر کسی چشم برزخی داشته باشد و ببیند حتی پست تر از حیوان است. ⚠️خدا اینجا فحش نمی دهد بلکه پرده از حقیقت باطنی آن فرد برمی دارد که باطن این فرد این است. فردای قیامت هم خودمان چهره واقعی چنین افراد را می بینیم پس در حقیقت خدا فحش نداد باطل آنها را مشخص می کند. 💠اینجا هم که می گوید من دوری می کنم از دشمنان شما.. اساس سیر وسلوک و رسیدن به سمت خدا تولی و تبری است. کسی که اهل بیت را دوست داشته باشد نسبت به دشمنان آنها هیچ بغض و کینه ای نداشته باشند پس در حقیقت دوست اهل بیت هم نیست. در این زمینه روایت هم داریم؛ پیش اهل بیت آمدند و گفتند فلانی شما را خیلی دوست دارد ولی نسبت به دشمنان شما اصلا کار خاصی نمی کند! امام می گوید دروغ می گوید اگر کسی ما را واقعا دوست داشته باشد نسبت به دشمنان ما هم کینه و بغض دارد.⚠️ 🔹در فراز بعدی زیارت عاشورا می گوید: «ﯾﺎ اَبا عَبْدِاللهِ اِنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکم اِلی یَوْمِ الْقِیامَه..» یا اباعبدالله مفرد است، ولی ضمیر "کم" که اینجا بکار برده جمع است یعنی منظور به همه ی اهل بیت است، نه فقط امام حسین (علیه السلام) نسبت به همه ی اهل بیت است. می گوید ای ابا عبدالله من صلح و مهربانی دارم با آن کسانی که با شما صلح و مهربانی دارند و دشمن هستم با آن کسانی که با شما دشمن هستند. 📃روایت داریم از ابوهریره، ما روایاتش را قبولش نداریم کذاب و جاعل حدیث بود، اما برای وهابیت و اهل سنت ابوهریره احادیثش خیلی مهم است به همین خاطر یک مثال از کتاب خود آنها می زنیم. ″البدایة النهایة- ج۸، ص۳۶″ برای احتجاج و بحث با اهل سنت و وهابیت خیلی مهم است چون که روایت را خود ابوهریره از پیغمبر (صلی‌الله) نقل می کند👇 💢ابوهریره می گوید دیدم پیغمبر (صلی‌الله) به امیرالمومنین (علیه السلام) و فاطمه (سلام الله) و امام حسن و امام حسین (علیه السلام) نگریست، آنها را نگاه کرد و سپس گفت من دشمنم با کسی که با شما دشمنی کند و من دوستم با کسی که با شما دوستی کند. 🔹 ادامه دارد ... استاد احسان عبادی ━━━━◈❖🔹🔆🔹❖◈━━━━‌
. ⬅️ قسمت 4⃣2⃣ 💢بعضی افراد هستند که خنثی هستند، می گویند سکوت کنیم. مثل فتنه ۸۸ می گوید من اگر سکوت کنم بهتر است، حداقل اگر سکوت کنم آنچنان دشمنی پیدا نمی کنم. این غلط است! ⚠️انسان در جایی که می بیند ولی فقیه یا رهبر جامعه، امام معصوم در خطر است آنجا سکوت کردن معنایی ندارد. کسی که در مسیر حق قدم بر می دارد یقینا پشت سرش حرف و حدیث است. امکان ندارد شما در مسیر حق قدم بر دارید و افرادی پشت سر شما بد گویی نکنند، اصلا امکان ندارد❗ در حقیقت کسی پشت ما در مسیر حق حرف نزند باید به خودمان شک بکنیم. 👌به قول شهید مطهری حضرت علی (علیه السلام) مردی دشمن ساز بود، اگر کسی در مسیر حق قدم بردارد دشمن هم دارد. متأسفانه یک عده افراد هستند که می گویند سکوت کن برای خودت دشمن سازی نکن این حرف غلطی است. چون خدا در زیارت عاشورا حتی سکوت کنندگان را لعنت کرده. ♨️در بحث مهدویت طرف می خواهد علیه وهابی ها کار کند بعضی ها از سر دلسوزی جاهلانه می گویند که علیه وهابیت فعالیت نکن جانت به خطر می افتد❗ این حرف غلطی است که من کار نکنم روشنگری نکنم که جانم در خطر است. پس انسان در جایی که باید افشاگری کند باید افشاگری خودش را بکند. ✅شهید مطهری حرف خیلی قشنگی می زند می گوید: اگر مردم هیچ تقصیری نداشتند معاویه هیچ وقت معاویه نمی شد. نمی توانست معاویه باشد و حاکم بر مردم❗ اگر مردم سکوت نمی کردند و نمی گفتند عیب ندارد پادشاه ما هر کسی می خواهد باشد، حکومت بکند ما زندگی یمان را بکنیم اگر چنین حرف هایی نمی زدند هیچ وقت معاویه نمی توانست حکومت بکند و آن فجایع را به بار بیاورد پس مردم مقصر بودند. 🔹وارد مصداق می شود؛ «وَ لَعَنَ اللَّهُ آلَ زِیادٍ وَ آلَ مَرْوانَ وَ لَعَنَ اللَّهُ بَنى اُمَیَّةَ قاطِبَةً وَ لَعَنَ اللَّهُ ابْنَ مَرْجانَةَ وَ لَعَنَ اللَّهُ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ لَعَنَ اللَّهُ شِمْراً..»  💢«آل زِیاد» زیاد پدر عبیدالله بن زیاد بود که اصلا معلوم نیست پدرش چه کسی است، مادرش هم یک زن بد کاره بود. «آلَ مَروان» مروان هم خودش آدم بسیار بدی بود که حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) صراحتا به مروان گفت: وای بر تو و وای بر امت پیغمبر از دست تو و نسل تو. (که خیلی خون ریزی کردند) پدرش هم حَکم بود، مروان بن حکم. حکم آن کسی بود که پشت سر پیغمبر (صلی‌الله) ادای ایشان را در می آورد. پیغمبر یک روزی داشتند می رفتند این حکم پشت حضرت شکلک در می آورد پیامبر نفرینش کرد و گفت ان شاءالله به همین صورت که هستی باشی و حکم هم تا آخر عمرش فلج ماند، چنین خانواده ای بودند. 🔰«قاطِبَةً» جمعیا، یعنی همگی شما را خدا لعن بکند. ولی خُب بنی امیه افرادی هم داشتند که خوب بودند اما تعدادشان بسیار کم بود دیگر آنها از دایره لعنت خارج اند. در حقیقت کسانی از بنی امیه که آن زمان بودند و هم کسانی که همین الان زندگی می کنند. درست است که لقب بنی امیه را ندارند ولی بکار همان بنی امیه راضی هستند. مثل همین مفتی وهابیت که گفت یزید کار خوبی کرد که امام حسین (علیه السلام) را شهید کرد چون امام حسین بر خلیفه وقت خودش قیام کرد. آنها درست است که الان اسم بنی امیه را ندارند ولی زیر مجموع همین افراد هستند چون بکار آنها راضی بودند. 📌«ابْنَ مَرْجانَه» هم همان عبیدالله بن زیاد است که به اسم مادرش صدا می زدند چون مادرش خیلی بد کاره بود از این لحاظ که تحقیرش بکنند. حضرت زینب (سلام الله) هم که در کاخ عبیدالله بعد از اسارت رفته بودند آنجا عبیدالله را به اسم «ابْنَ مَرْجانَه» صدا می زد به این خاطر که او را تحقیر بکند که تو بچه ی همان مادر هستی که بد کاره بود. «عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ» عمر سعد، در کربلا بعد از اینکه امام حسین (علیه السلام) را شهید کردند، برای امام حسین گریه می کرد ولی از آن طرف آن گستاخی شدید را هم انجام داد. 🔹 ادامه دارد ... استاد احسان عبادی ━━━━◈❖🔹🔆🔹❖◈━━━‌
. ⬅️ قسمت 5⃣2⃣ 🔹«شِمْراً» شمر بن ذی الجوشن فرزند ذی الجوشن (جوشن یعنی زره) پدر شمر سینه هایش بزرگ و بر آمده بود شبیه زره شده بود به همین خاطر ذی الجوش می گفتند. شمر هم فردی زنازاده بود و شکی در آن نیست و کل تاریخ به زنازاده بودن شمر شهادت می دهد. در سپاه امیرالمؤمنین (علیه السلام) در جنگ صفین بود و پیشانی اش هم در جنگ ضربه خورد و نزدیک بود شهید هم بشود. و این مهم است که شمر با این سابقه ی خوب کارش به کجا رسید و این می طلبد لزوم استمرا محاسبه ی نفس برای هر انسانی که می خواهد یار امام زمان (عجل الله) قرار بگیرد. ♨️واقعا چه طور انسان محاسبات مالی خودش را انجام می دهد، هر شب قبل از خواب محاسبه نفس هم بکند که من امروز چه کارهای بدی انجام دادم خدایا از آن کارهای بد در پیشگاه تو استغفار می کنم و خدایا من چه کارهای خوبی امروز انجام دادم از تو می خواهم این توفیق را بدهی هر روز بیشتر انجام بدهم. این محاسبه ی نفس اگر روزانه باشد خیلی خوب و اثرش بیشتر است ولی اگر بماند و جمع بشود پاک شدن گناهان خیلی سخت است. 👈اگر لکه ای، در روی لباس انسان بیفتد همان لحظه می تواند پاکش کند ولی چند روز بگذرد سفت و سخت می شود و لکه اثرش می ماند. به همین خاطر کسی که می خواهد سرباز امام زمان باشد این محاسبه ی نفس را باید داشته باشد. حتی روایت هم داریم که شیعیان واقعی یکی از ویژگی هایشان همین محاسبه ی نفس است. واقعا عجیب است برای حساب و کتاب مالی خودمان محاسبات سفت و سختی انجام می دهیم، ولی برای محاسبه نفسمان..‼️ ❌تا ما نفهمیم مشکل کارمان کجاست هیچ وقت سراغ درمانش نمی رویم. تا وقتی نفهمیم این حرفی که داریم می زنیم غیبت است هیچ وقت سراغ استغفار و توبه کردن و حلالیت طلبیدن هم نمی رویم اینها ضعف های ماست. باید اشکالات خودمان را بفهمیم تا بتوانیم جبرانشان بکنیم و ان شاءالله خود امام زمان (عجل الله) هم به ما کمک کنند. 📜زیارت عاشورا، حدیث قدسی است که از جانب خداوند به جبرئیل و بعد به پیغمبر (صلی‌الله) و از ایشان به ائمه تا زمان امام باقر و امام صادق که این زیارت فعلیت پیدا کرد و برای مردم بیان شد. ⚠️گفتیم 4 دسته در زیارت عاشورا توسط خدا لعنت می شوند:👇 1⃣-پایه گذاران ظلم و ستم علیه اهل بیت که گناهانشان از همه بیشتر است یعنی آن کسی که خلافت را از حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) غصب کرد گناهش به مراتب بیشتر از گناه یزیدی است که امام حسین (علیه السلام) را شهید کرد. چون اگر خلافتی غصب نمی شد صحرای کربلا و آن قضایا رخ نمی داد. 2⃣-کسانی که اهل بیت را از آن منصب و خلافت هایشان باز داشتند. منصب خلافت فقط برای حضرت علی (علیه السلام) نبود بلکه برای بقیه اهل بیت هم بود، خلفای بنی العباس و بنی امیه نگذاشتند دیگر ائمه ی ما به حکومت برسند. 3⃣-گروه سوم که لعنت می شوند آنهایی هستند که امام حسین (علیه السلام) و اهل بیت را شهید کردند، کسانی که مستقیما در جنگ بودند. 4⃣-کسانی که زمینه ها و مقدمات ظهور را برای جنگ فراهم کردند. 🔹 ادامه دارد ... استاد احسان عبادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا