eitaa logo
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
4هزار دنبال‌کننده
797 عکس
219 ویدیو
3 فایل
مدرسه تفکر و نوآوری نگاه؛ «آگاهی» برای سامانی دیگر سایت مدرسه: www.negahschool.ir ارتباط با ادمین: @sch_negah_admin ارتباط با مسئول سایت: @sch_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ آیا اندیشه‌‌ی حاکم بر اصول اقتصادی قانون اساسی، اندیشه‌های چپ و سوسیالیستی است؟! به بهانه‌ مناظــره‌ی اخیــر میان دکتــر و دکتــر و ضرورت بازخــوانی و تعمیــق در سرچشمه‌های اقتصــادی، شما را به شرکـت در کارگاه یک‌ روزه‌ی آشنــایی با اصــل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی دعوت می‌کنیــم. 🎴لینک ثبت‌نام: http://www.negahschool.ir/product/workshop-economy/ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌🆔️ @sch_negah 🌐‌ http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻جلسه چهارم بازخوانی کتاب استاد 💠 ماهیت جامعه توحیدی و جامعه ضدتوحیدی نفی طبقات اجتماعی از مهم‌ترین بند‌های قطعنامه‌ی توحید در ساحت ایدئولوژی است. جامعه‌ی طبقاتی منحصر در حکومت‌های پادشاهی و نظام‌های پیشامدرن نیست؛ بلکه بدترین شکل طبقات در نظامات مدرن دنیای امروز شکل گرفته است. اگر جامعه‌ی انسانی بر مدار عبودیت حرکت کند، نسبتش با مواهب مادی دنیا، نسبت ایثار و حب است نه طمع، لذا این جامعه هرگز، جامعه‌ای طبقاتی نمی‌شود. و بعکس طبیعت جامعه‌ی ضد توحیدی، سبقت و طمع در رسیدن امکانات مادی دنیاست، که طبیعتا منجر به شکل‌گیری طبقات اجتماعی می‌شود. 💠 جامعه‌ی بازار و نفی فداکاری در «جامعه‌ی بازار» و جوامعی که همه‌ی انسان‌ها به دنبال منافع حداکثری خودشان هستند، قطعا امتیازات طبقاتی نسبت به امکانات دنیا اتفاق می‌افتد، ولو ذیل مفهوم « عدالت اجتماعی» مانند مکتب رفاه و مارکسیسم. اساسا حل مشکلات اقتصادی جامعه بدون شکل‌گیری روابط اجتماعی مبتنی بر حب و بندگی و اخلاق حمیده امکان‌پذیر نیست. زیرا هرچه روابط اجتماعی جامعه به سمت جامعه‌ی بازار حرکت کند، روابط مبتنی بر ایثار و فداکاری مبدل به تعارض و درگیری بر سر دنیا می‌شود. 💠 پرستش نفس در لوای نظامات قانونی ساحت دیگر ایدئولوژی توحیدی، نفی اطاعت از غیر خداست. اطاعت در قرآن مساوی با پرستش است و انسان در هیچ حالتی خالی از پرستش نیست. این پرستش منحصر در پرستیدن بت و الهه‌ها و اسطوره‌ها نیست، بلکه اطاعت مطلق از «قانون» و «نظامات‌اجتماعی» و «سنت‌ و رسوم» نیز پرستش آن و نوعی شرک است. لذا اگر قانون و نظام اجتماعی به توحید و نظام اوامر الهی برنگردد، خروج از دایره‌ی توحید است و در بسیاری از موارد پرستش نفس و هوی و بت‌ در لوای این نظامات قانونی و اجتماعی نهفته است. 💠 طغیان عقل «عقل» نیز از حدود پرستش خارج نیست و دارای طغیان و عبودیت است. اندیشه‌ی «اومانیسم» مبتنی بر اله بودن عقل بشر است به این معنا که انسان تابع مطلق عقل شده چرا که معتقد است عقل توان درک تمام مصالح انسان را دارد. پیدایش مکاتب فلسفه‌ی الحادی و نظامات استکباری در غرب حاصل همین طغیان عقل انسان است. درحالیکه هیچ چیز از حوزه‌ی الوهیت خدا خارج نیست. برخی تلقی‌های غلط موجود از عقل، حاصل حاکمیت نظام «ارسطویی» و «یونان قدیم» بر نظام معرفت‌شناسی ماست. ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
🔰هم‌اکنون در حال برگزاری است ... 🔻 کارگاه یک روزه اصول سیاست‌ها و نهاد‌های اقتصادی جمهوری اسلامی(۱) 🖇آشنایی با اصل ۴۳ و ۴۴ و سیاست‌های کلّی اصل ۴۴ قانون اساسی 🆔️ @sch_negah
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴لایو مروری بر گزاره های اصل ۴۴ و ۴۳ و زمینه های تاریخی، اجتماعی برای نگارش این بخش از قانون اساسی | ارائه دهنده: دکتر حمید ابدی
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴لایو مسئله «کاهش تصدّی‌گری دولت» و «مردمی شدن اقتصاد» | ارائه دهنده: دکتر علی سعیدی
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴لایو ارائه طرح «اقتصاد تعاونی» اشاره شده در اصل ۴۴ قانون اساسی | ارائه دهنده: حجت الاسلام محسن قنبریان
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴لایو ارائه چالش و بررسی مسئله «مدیریت-سیاست» در نحوه مواجهه با سیاست‌های اصل ۴۴ و تبدیل شدن این راهبردها به راهکارها برای رفع چالش های روزمره | ارائه دهنده: حجت الاسلام امیر نجات‌بخش
🔰کارگاه یک روزه آشنایی با اصل ۴۳ و ۴۴ و سیاست‌های کلّی اصل ۴۴ قانون اساسی پنج‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ (معنا) ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
🔳 شهادت ششمین اختر تابناک امامت و رئیس مذهب تشیع بر تمامی شیعیان جهان تسلیت باد. امام صادق علیه السلام: میل به دنیا، مایۀ غم و اندوه است و بى‏‌میلى و زهد به دنیا، مایۀ آسایش جسم و جان است. مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 شرط تحقق عدالت اجتماعی، دخیل کردن توده میلیونی مردم در «تولید» است. 🔰روزی که هنوز عده‌ای تردید داشتند که مبارزه را شروع بکنیم یا نه، شهید بهشتی برای اقتصاد بعد از پیروزی انقلاب فکر می‌کرد. 📽 برشی از کارگاه یک روزه آشنایی با اصل ۴۳ و ۴۴ و سیاست‌های کلّی اصل ۴۴ قانون اساسی (معنا) ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
🔰خدا با دختر از مظلومیت ها درآمد! 💠 و خداوند این "دخترپروری" را بارها در تاریخ تکرار کرد! مریم(س)، فاطمه(س)، زینب(س)، معصومه(س) و...! ...هرجا که مظلوم می شد یا به دختران ظلم می شد! اصلا هروقت احتجاجِ مهم و خصامِ سرنوشت سازی داشت، از قبل "برای خود"، "دختری" را "أَنْبَتَهَا نَبَاتًا حَسَنًا" می داد! بجای نشو در جلوه و زینت، رشد در حُسن و زیبایی کند! برای موقف سقیفه، موقف عاشورا، موقف عفریت مستکبر، موقف آخر الزمان... . 💖میلاد باسعادت حضرت معصومه و روز دختر مبارک. مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
دختر و خدا! • مشرکان "فرشتگانِ آسمان" را "دخترانِ خدا" می خواندند! اما "دخترانِ زمین" را "بنده خدا" هم نمی دیدند! دخترکان یا در دخترکُشی می مردند یا در ضعف و زبونی نگه داشته می شدند که حتی از گرفتن حقوق اولیه شان عاجز بودند (وَهُوَ فِي الْخِصَامِ غَيْرُ مُبِينٍ)! • در فرهنگ مردسالار و پسرپرور، در واقع این خدا بود که زمین خورده بود؛ که "مدبّرات امر"ش، دختر خوانده می شدند! مظلومیت "دختر" و "خدا" با هم پیوند داشت! "دختر" برای "خدای دختران"؛ خدای "مردسالاران" هم "هوی" بود: "مَنِ اتَّخَذَ إِلَٰهَهُ هَوَاهُ "! اشتباه نکن این خدای زمینی، مونث را دختر خود نمی خواست، خود می خواست! خدا هم این تقسیم ناعادلانه شان را به رخ شان کشید: تِلْكَ إِذًا قِسْمَةٌ ضِيزَىٰ! اگر خدا محترم می شد، دختر هم؛ دختر عزیز می شد خدا هم! • خدا باید کاری می کرد! با جاهلیت چه بحث فلسفی کند؟! چگونه بفهماند خودش "لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ" است و فرشتگان هم "مجرد از ماده" اند و دختر و پسر ندارند؟! برای "متعمّقون"، چیزهایی گفت؛ حالا باید ذهن ها درباره دختر هم عوض می شد! خدا، "دختر پروری" کرد! قبل تر شروع کرده بود و حالا گزارش کار به جاهلیت می داد! • وقتی همه منتظر "پسرِ مسیحایی" بودند، نذر مادری (لَكَ مَا فِي بَطْنِي) را "برای خود"، "قبولِ حَسَن" کرد! اما او را "دختر" خواست! در سورپرایز تولد، وقتی مادر از دختر بودن کودکش تعجب کرد، گفت: "لَيْسَ الذَّكَرُ كَالْأُنْثَىٰ"! پسر مثل دختر نیست! (نفرمود: دختر مثل پسر نیست!) • خداوند "دخترِ برای خود" را (مُحرّر) می خواست نه "زاد و کالا"! پس بجای "يُنَشَّأُ فِي الْحِلْيَةِ" او را "أَنْبَتَهَا نَبَاتًا حَسَنًا" داد! فرقها دارند "نشو" با "نبات"... فاصله ها دارند "حلیه"(زیورهای عارضی) با "حُسن"(زیبایی ذاتی)...! "دخترِ برای خدا"، هم سنخ و هم سخن فرشتگان شد؛ فرشتگان، دختر نشدند اما دختران، فرشته شدند! از میوه های بهشت خورد! تو بگو اینبار "آدم"، بهشت بر زمین آورد! • "دخترِ برای خدا" حالا دیگر در "نزاع لفظی"(خصام) ، "بی زبان و عاجز" (غیر مبین) نبود! نباتش به آنجا رسید که "بیانی" رساتر از "زبان" هم میوه داد! در مخاصمه یهود لجوج علیه او و زیر سیل تهمت ها، "صبیّ در مهدش" بر پاکی او شهادت داد! مخاصمه اینقدر "بیّن" و معجزه بود که گروهی از آنسو افتاده، مولودش را "پسر خدا" خواندند! و اینبار خدا پسردار شد!!! • و خداوند این "دخترپروری" را بارها در تاریخ تکرار کرد! مریم(س)، فاطمه(س)، زینب(س)، معصومه(س) و...! ...هرجا که مظلوم می شد یا به دختران ظلم می شد! اصلا هروقت احتجاجِ مهم و خصامِ سرنوشت سازی داشت، از قبل "برای خود"، "دختری" را "أَنْبَتَهَا نَبَاتًا حَسَنًا" می داد! بجای نشو در جلوه و زینت، رشد در حُسن و زیبایی کند! برای موقف سقیفه، موقف عاشورا، موقف عفریت مستکبر، موقف آخر الزمان... خدا با دختر از مظلومیت ها درآمد و درآورد! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۲/۲/۳۰ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کشـوری که جوانش، غیرجوانش، عالِمش، درس‌خوانش، کاسبـش، همه، توجّه به مسائل جهانی دارند، این کشــور، هرگز ســرش کلاه نمی‌رود. ما خیلی‌ جاها در معاملات جهــانی سرمان کلاه رفته؛ برای خاطر اینکه به مسئله‌ی جهـــانی توجّه نداشتیم. مقام‌معظم‌رهبری | نوجهــــان | 🔰 نظــم جهانی و چالـــش‌های عصر پســاسکولار مدرس: دکتر مجتبی عبدخدایی (هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی) تعدادجلسات: ۴ جلسه ۹۰ دقیقه‌ای شروع: ۱۰ خردادماه زمان: چهاشنبه‌ها، ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ 🎴شیوه برگزاری: حضوری | مجازی قم، بلوار غدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید جهت کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر پیام دهید👇👇 @sch_negah_admin لینک ثبت‌نام http://www.negahschool.ir/product/new-world/ 🎁 پیش از ثبت‌نام را ببینید. مشاهده تخفیف‌ها ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
| نوجهــــان | 🔰 نظــم جهانی و چالـــش‌های عصر پســاسکولار مدرس: حجت‌الاسلام دکتر مجتبی عبدخدایی (هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی) تعدادجلسات: ۴ جلسه ۹۰ دقیقه‌ای شروع: ۱۰ خردادماه زمان: چهاشنبه‌ها، ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ لینک ثبت‌نام http://www.negahschool.ir/product/new-world/ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah