🔰هماکنون در حال برگزاری است ...
🔻 کارگاه یک روزه اصول سیاستها و نهادهای اقتصادی جمهوری اسلامی(۱)
🖇آشنایی با اصل ۴۳ و ۴۴ و سیاستهای کلّی اصل ۴۴ قانون اساسی
🆔️ @sch_negah
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴لایو
مروری بر گزاره های اصل ۴۴ و ۴۳ و زمینه های تاریخی، اجتماعی برای نگارش این بخش از قانون اساسی | ارائه دهنده: دکتر حمید ابدی
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴لایو
مسئله «کاهش تصدّیگری دولت» و «مردمی شدن اقتصاد» | ارائه دهنده: دکتر علی سعیدی
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴لایو
ارائه طرح «اقتصاد تعاونی» اشاره شده در اصل ۴۴ قانون اساسی | ارائه دهنده: حجت الاسلام محسن قنبریان
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴لایو
ارائه چالش و بررسی مسئله «مدیریت-سیاست» در نحوه مواجهه با سیاستهای اصل ۴۴ و تبدیل شدن این راهبردها به راهکارها برای رفع چالش های روزمره | ارائه دهنده: حجت الاسلام امیر نجاتبخش
#گزارشتصویری
🔰کارگاه یک روزه آشنایی با اصل ۴۳ و ۴۴ و سیاستهای کلّی اصل ۴۴ قانون اساسی
پنجشنبه، ۲۱ اردیبهشتماه ۱۴۰۲
#دبیرخانههماندیشیپیشرفتاسلامی
#مرکزعلومنویناسلامی(معنا)
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔️ @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 شرط تحقق عدالت اجتماعی، دخیل کردن توده میلیونی مردم در «تولید» است.
🔰روزی که هنوز عدهای تردید داشتند که مبارزه را شروع بکنیم یا نه، شهید بهشتی برای اقتصاد بعد از پیروزی انقلاب فکر میکرد.
📽 برشی از کارگاه یک روزه آشنایی با اصل ۴۳ و ۴۴ و سیاستهای کلّی اصل ۴۴ قانون اساسی
#دبیرخانههماندیشیپیشرفتاسلامی
#مرکزعلومنویناسلامی(معنا)
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
🔰خدا با دختر از مظلومیت ها درآمد!
💠 و خداوند این "دخترپروری" را بارها در تاریخ تکرار کرد! مریم(س)، فاطمه(س)، زینب(س)، معصومه(س) و...!
...هرجا که مظلوم می شد یا به دختران ظلم می شد!
اصلا هروقت احتجاجِ مهم و خصامِ سرنوشت سازی داشت، از قبل "برای خود"، "دختری" را "أَنْبَتَهَا نَبَاتًا حَسَنًا" می داد! بجای نشو در جلوه و زینت، رشد در حُسن و زیبایی کند!
برای موقف سقیفه، موقف عاشورا، موقف عفریت مستکبر، موقف آخر الزمان... .
💖میلاد باسعادت حضرت معصومه و روز دختر مبارک.
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
🔰خدا با دختر از مظلومیت ها درآمد! 💠 و خداوند این "دخترپروری" را بارها در تاریخ تکرار کرد! مریم(س)،
⚜ دختر و خدا!
• مشرکان "فرشتگانِ آسمان" را "دخترانِ خدا" می خواندند! اما "دخترانِ زمین" را "بنده خدا" هم نمی دیدند!
دخترکان یا در دخترکُشی می مردند یا در ضعف و زبونی نگه داشته می شدند که حتی از گرفتن حقوق اولیه شان عاجز بودند (وَهُوَ فِي الْخِصَامِ غَيْرُ مُبِينٍ)!
• در فرهنگ مردسالار و پسرپرور، در واقع این خدا بود که زمین خورده بود؛ که "مدبّرات امر"ش، دختر خوانده می شدند!
مظلومیت "دختر" و "خدا" با هم پیوند داشت!
"دختر" برای "خدای دختران"؛ خدای "مردسالاران" هم "هوی" بود: "مَنِ اتَّخَذَ إِلَٰهَهُ هَوَاهُ "!
اشتباه نکن این خدای زمینی، مونث را دختر خود نمی خواست، #برده_جنسی خود می خواست!
خدا هم این تقسیم ناعادلانه شان را به رخ شان کشید: تِلْكَ إِذًا قِسْمَةٌ ضِيزَىٰ!
اگر خدا محترم می شد، دختر هم؛ دختر عزیز می شد خدا هم!
• خدا باید کاری می کرد!
با جاهلیت چه بحث فلسفی کند؟!
چگونه بفهماند خودش "لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ" است و فرشتگان هم "مجرد از ماده" اند و دختر و پسر ندارند؟!
برای "متعمّقون"، چیزهایی گفت؛ حالا باید ذهن ها درباره دختر هم عوض می شد!
خدا، "دختر پروری" کرد!
قبل تر شروع کرده بود و حالا گزارش کار به جاهلیت می داد!
• وقتی همه منتظر "پسرِ مسیحایی" بودند، نذر مادری (لَكَ مَا فِي بَطْنِي) را "برای خود"، "قبولِ حَسَن" کرد!
اما او را "دختر" خواست!
در سورپرایز تولد، وقتی مادر از دختر بودن کودکش تعجب کرد، گفت: "لَيْسَ الذَّكَرُ كَالْأُنْثَىٰ"! پسر مثل دختر نیست! (نفرمود: دختر مثل پسر نیست!)
• خداوند "دخترِ برای خود" را #آزاد (مُحرّر) می خواست نه "زاد و کالا"!
پس بجای "يُنَشَّأُ فِي الْحِلْيَةِ" او را "أَنْبَتَهَا نَبَاتًا حَسَنًا" داد!
فرقها دارند "نشو" با "نبات"... فاصله ها دارند "حلیه"(زیورهای عارضی) با "حُسن"(زیبایی ذاتی)...!
"دخترِ برای خدا"، هم سنخ و هم سخن فرشتگان شد؛ فرشتگان، دختر نشدند اما دختران، فرشته شدند!
از میوه های بهشت خورد!
تو بگو اینبار "آدم"، بهشت بر زمین آورد!
• "دخترِ برای خدا" حالا دیگر در "نزاع لفظی"(خصام) ، "بی زبان و عاجز" (غیر مبین) نبود!
نباتش به آنجا رسید که "بیانی" رساتر از "زبان" هم میوه داد!
در مخاصمه یهود لجوج علیه او و زیر سیل تهمت ها، "صبیّ در مهدش" بر پاکی او شهادت داد!
مخاصمه اینقدر "بیّن" و معجزه بود که گروهی از آنسو افتاده، مولودش را "پسر خدا" خواندند! و اینبار خدا پسردار شد!!!
• و خداوند این "دخترپروری" را بارها در تاریخ تکرار کرد! مریم(س)، فاطمه(س)، زینب(س)، معصومه(س) و...!
...هرجا که مظلوم می شد یا به دختران ظلم می شد!
اصلا هروقت احتجاجِ مهم و خصامِ سرنوشت سازی داشت، از قبل "برای خود"، "دختری" را "أَنْبَتَهَا نَبَاتًا حَسَنًا" می داد! بجای نشو در جلوه و زینت، رشد در حُسن و زیبایی کند!
برای موقف سقیفه، موقف عاشورا، موقف عفریت مستکبر، موقف آخر الزمان...
خدا با دختر از مظلومیت ها درآمد و درآورد!
#روز_دختر
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۲/۲/۳۰
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔️ @sch_negah
کشـوری که جوانش، غیرجوانش، عالِمش، درسخوانش، کاسبـش، همه، توجّه به مسائل جهانی دارند، این کشــور، هرگز ســرش کلاه نمیرود. ما خیلی جاها در معاملات جهــانی سرمان کلاه رفته؛ برای خاطر اینکه به مسئلهی جهـــانی توجّه نداشتیم. مقاممعظمرهبری
#درسگفتــــار
| نوجهــــان |
🔰 نظــم جهانی و چالـــشهای عصر پســاسکولار
مدرس: دکتر مجتبی عبدخدایی
(هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی)
تعدادجلسات: ۴ جلسه ۹۰ دقیقهای
شروع: ۱۰ خردادماه
زمان: چهاشنبهها، ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰
🎴شیوه برگزاری: حضوری | مجازی
قم، بلوار غدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید
جهت کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر پیام دهید👇👇
@sch_negah_admin
لینک ثبتنام
http://www.negahschool.ir/product/new-world/
🎁 پیش از ثبتنام #تخفیفها را ببینید.
مشاهده تخفیفها
#پرونده_جامعه_و_پیشرفت
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔️ @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
#درسگفتــــار
| نوجهــــان |
🔰 نظــم جهانی و چالـــشهای عصر پســاسکولار
مدرس: حجتالاسلام دکتر مجتبی عبدخدایی
(هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی)
تعدادجلسات: ۴ جلسه ۹۰ دقیقهای
شروع: ۱۰ خردادماه
زمان: چهاشنبهها، ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰
لینک ثبتنام
http://www.negahschool.ir/product/new-world/
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔️ @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 آیندهی پیچیــده
🔻در مقابل نظم تک قطبی آمریکا، جهان در آستانهی یک نظم جدید است.
#درسگفتـار
| نوجهــــان |
نظــم جهانی و چالـــشهای عصر پســاسکولار
استاد: دکتر مجتبی عبدخدایی
عضو هیأت علمی دانشگاه علامه(ره)
لینک ثبتنام
http://www.negahschool.ir/product/new-world/
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔️ @sch_negah
مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
کشـوری که جوانش، غیرجوانش، عالِمش، درسخوانش، کاسبـش، همه، توجّه به مسائل جهانی دارند، این کشــور، ه
امروز متفکــرین و تحلیلگــران روابط بینالملل در بسیاری از محافــل علمی دنیـــا از تغییر در نقشـــه سیاسی دنیا و گـــذر تدریجی قدرت از غـــرب به شـــرق و تبدیل قاره کهن به کانـــون قدرت اقتصـادی، سیـاسی و نظامی دنیا سخن میگویند. وقـــوع حوادث و وقایع مختلف طی ســـالهای گذشته بر صحـــت و اعتبار این تحلیل افزوده است. لذا ما در پروسهی شکلگیری نظـــم جدیدی هستیم که هرگونه نقشآفرینی در آن، آگـــاهی به مسائل جهانی و حضـــور فعال ما را در صحنه جهـــانی میطلبد.
برنامه« نوجهان» فرصتی است برای آشنائی با نظمـــی که قریب به ۴ قرن بر مناسبـــات جهانی حاکم بوده که از آن تعبیر به «نظم وستفالیایی» میشود و آشنـــایی با تغییراتی است که باعث از همپاشیدگی نظم مورد ادعای امریکا و دوّل غربی شده و جهان را در آستـــانه شکلگیری نظم جدیدی قرار داده است.
| نوجهــــان |
نظمجهــانی و چالشهای پسـاسکولار
با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نویسندگان غربی، این انقلاب را گامی برای احیای الگـوی نظم اسلامی در مقابل نظم وستفالیــایی تفسیر کردند. نظمی که به زعم آنان قریب به چهار قرن ثبات بینالمللی را رقم زده است. آنان تلاش نمودند تا نظم اسلامی را تهدیدی علیه صلح و ثبات نظم وستفالیایی تعبیر نماید و در نتیجه با “امنیتی سازی” آنچه که آنان از آن تعبیر به “رستاخیز اسلامی” می نمودند، منابع بین الملل را در جهت مقابله با آن تجهیز نمایند.
در این راستا بیش از آنکه تلاش برای فهمی درست از الگوی نظم اسلامی صورت گیرد، راهبردهای مقابله با آن تعریف و اتخاذ گردید. بر این اساس دو نوع حرکت هماهنگ در عرصه نظر و میدان عمل درصدد برآمد تا تفسیری تحریف شده از نظم اسلامی بر اساس مولفههای نظم امپراتوری، یعنی رقیب پیشین نظم وستفالیایی، ارائه دهد.
√ در طیف نخست که در ساحت نظر و تئوری پردازی به این امر همت گماردند میتوان از تفکرات هنری کسینجر نام برد که در چند دهه گذشته تلاش نموده است تا نظم اسلامی را با جهانگشایی نظم امپراتوری توضیح دهد و در این راستا با وام گرفتن از تاریخ خلفای اسلامی و فتوحات آنان، نظم جهانی امت محور را بسان نظم امپراطوری با صبغه دینی معرفی نماید که درصدد فزونخواهی و حذف دولتهای جهان است.
√ در طیف دوم به گروههای افراطی مانند القاعده و داعش میتوان اشاره نمود که با تفکرات و اقدامات کشورگشایانه درصدد برآمدند تا درستی این تفسیر را در میدان عمل تحقق بخشند.
در این عرصه بررسی دو موضوع حائز اهمیت است که در برنامه نوجهـــان به آنها پرداخته میشود:
• نخست آنکه ماهیت نظم وستفالیایی چیست و ابعاد آن سیاسی و حقوقی آن کدام است؟
• دوم نگرش اسلامی به نظم جهانی در الگوی اسلامی از روابط بینالملل چگونه ماهیت و ابعاد فوق را به چالش گرفته است ؟
سرفصلهای برنامه:
• مساله نظم جهانی در نظریههای روابط بین الملل
• ماهیت و چیستی نظم و تفاوت آن با آنارشی
• نسبت نظم، ثبات و عدالت
• عوامل ایجاد، استمرار و اضمحلال نظم
• نظم وستفالیایی ، ابعاد و ویژگیهای آن
• چالش نظم اسلامی با نظم وستفالیایی
• انقلاب اسلامی و تغییر نقشه سیاسی جهان
لینک ثبتنام:
http://www.negahschool.ir/product/new-world/
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔️ @sch_negah