eitaa logo
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
4.2هزار دنبال‌کننده
809 عکس
238 ویدیو
3 فایل
مدرسه تفکر و نوآوری نگاه؛ «آگاهی» برای سامانی دیگر سایت مدرسه: www.negahschool.ir ارتباط با ادمین: @sch_negah_admin ارتباط با مسئول سایت: @sch_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
📌بن‌بست لیبرالیسم | آمریکای منفور 🔻امروزه آمریکا در حضیض است و در دنیا منزوی شده. 🔰 نوجهان نظــم جهانی و چالـــش‌های عصر پســاسکولار لینک ثبت‌نام http://www.negahschool.ir/product/new-world/ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
📌افول اردوگاه غرب 🔻آشفتگی های سیاسی و اجتماعی در مهم‌ترین کشورهای اروپایی، همه نشانه سیر نزولی و افولی است‌. نوجهان نظــم جهانی و چالـــش‌های عصر پســاسکولار مدرس: دکتر مجتبی عبدخدایی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه(ره) لینک ثبت‌نام http://www.negahschool.ir/product/new-world/ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
📌ضد نظام‌های جهانی 🔻شاید این نخستین بر ضد نظام‌های جهانی باشد، مدرن‌ترین و دیوانه‌وارترین صورت شورش! نوجهان نظــم جهانی و چالـــش‌های عصر پســاسکولار مدرس: دکتر مجتبی عبدخدایی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه(ره) لینک ثبت‌نام http://www.negahschool.ir/product/new-world/ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 | نوجهــــان | 📔کتاب امپراتوری ✍نویسنده: آنتونیو نگری و مایکل هارت 🔰نگری و هارت بحث خودشان را از یک شکست شروع می‌کنند: درهم شکستن مرزهای روسیه و فروپاشی رژیم‌های استعماری در مقابل بازار جهانی و سرمایه داری. آنها براین باورند بعد از این فروپاشی، جهان شاهد «جهانی سازی مقاومت ناپذیر و بی بازگشت در حوزه مبادلات اقتصادی و فرهنگی» بوده است. در نتیجه بازار جهانی، نظم جهانی، ساختار و منطق جدید فرمانروایی و صورت جدید حاکمیت ظهور کرده است. این کتاب بر این فرض شکل گرفته که اساسا حاکمیت شکل جدیدی پیدا کرده و این یعنی ارگانیسم‌های ملی و فراملی حول منطق واحد فرمانروایی متحد می‌شوند و این شکل جدید حاکمیت، دقیقا همان امپراتوری است. ناگفته نماند که امپراتوری در این کتاب استعاره‌ای از امپراتوری‌های روم، چین و امریکا نیست. بلکه مفهومی است دارای رویکرد نظری و تداعی‌گر فقدان مرز، بدین معنا که فرمانروایی هیچ مرزی را نمی‌شناسد. بنابراین مفهوم امپراتوری دلالت بر رژیمی دارد که تمامیت فضایی را کاملا تحت سیطره درآورده است یا بر سراسر جهان «متمدن» فرمان می‌راند و مرزهای سلطنت آن را محدود نمی‌سازد. لینک ثبت‌نام درسگفتار: http://www.negahschool.ir/product/new-world/ ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 چرا به مشهد برویم؟ 🎙 آیت‌الله صفائی حائری 🔰میلاد باسعادت علی بن موسی الرضا مبارک باد‌. مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاه
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جلسه اول درسگفتار نوجهــــان 🔸استاد: دکتــر مجتبی عبــدخدایی
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جلسه هفتم درسگفتار طرح کلی اندیشه اسلامی 🔸 استاد محمدمهدی میرباقری
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جلسه هفتم درسگفتار طرح کلی اندیشه اسلامی 🔸 استاد محمدمهدی میرباقری (بخش دوم)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 هفتمین جلسه درسگفتار بازخوانی کتاب طرح‌ کلی اندیشه‌ اسلامی در قرآن، پنج‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ مدرس: ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 اولین جلسه درسگفتار ، چهارشنبه ۱۰خرداد ۱۴۰۲ مدرس: ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻گزیده‌ای از جلسه ششم بازخوانی کتاب استاد 🔰 نیاز بشر به «قـــرب و پرستـــش» خدای‌متعال، ضرورت بعثــت انبیــاء مشــرب‌های فکری هر کدام به شکلی به پرســش فلسفه‌ی نبـــوت و اضطرار ما به انبیـــاء پاسخ داده‌اند. از منظر حکـمایی مانند ابن سینا در کتاب شـــفا و ...، چون انسان «مدنی بالطبع» است، نیازهای اجتماعی دارد ازجمله تنظیم روابط اجتماعی و تنظیم روابط اجتماعی هم با قانون بشــری و قوه عاقله‌‌ی او ممکن نیست. درواقع چون خودش هم فردی از اعضاء جامعه است و منافعی در روابط اجتماعی دارد، نمی‌تواند قانـــون عادله برای جامعه قرار بدهد. لذا استعدادها و ظرفیت‌هایی که به انســـان داده‌اند کفــاف تأمین نیـــازهای او را نمی‌کند. در کتاب طرح‌کلی‌اندیشه‌اسلامی، فلسفه نبوت «گستردگی نیاز بشر» است، بدین معنا که قــوای انسان حتی عقل که برتر از قوای دیگر است توان تأمیــن این نیاز‌های گستــرده را ندارد. شاهد این مدعا را هم طرح‌هایی می‌دانند که در حکــمت عملی از دیرباز تاکنون برای حل مســائل بشر داده شده است. مدینه‌های فاضــله‌‌ و جامعه‌های موعودی‌ که هیچ کدام تناسبی با نیاز‌مندی های بشر ندارد. بخصوص که اگر آن طــرح‌های حکمای یونان را با بسط زندگی بشر مقایسه کنید، واضح می‌شود که کفــاف حل نیازمندی‌های فراگیر بشر را نمی‌دهد. این نیازهای گسترده و فراگیــر در معارف اهل بیت، «قرب و پرستش خدای متعال» است که همان نیاز اصیل و محوری انســان است. این نیـــاز است که ما را محتاج انبیــاء می‌کند. در واقع چون مستقیم نمی‌توانیم بفهمیم خــدای متعال از ما چه می‌خواهد و رضا و قهر و مسیر تقرب و عبودیت حضرت حق را نمی‌دانیم، نیاز به انسان‌هایی پیدا می‌کنیم که در حجــاب نیستند تا واسطه ما و خدای متعال باشند. بنابراین این انسان‌ها(انبیاء)، انسان‌هایی نیستند که تنها عقل‌شان از ما بیشتر باشد. در واقع باید این حجاب برداشته شود و این آن جنبه‌ای است که ما فاقدش هستیم. بنابراین اگر نیازهای انســان را در حد نیازها و ابتهاجات مادی تعریف کنیم، اثبات اضطرار به انبیـــاء کار دشواری است. انبیـــاء نیامدند توسعه نیاز و ارضــاء مــادی و تقــرب به دنیا ایجاد کنند، گرچه یک «نظام معیشت صالحه‌»ای کنار انبیاء شکل می‌گیرد. بنابراین برای اثبات اضطــرار به انبیاء باید وسعت و عظمت انسان را ببینیم. اینکه در دوران مدرن و روشنگری اعلام کردند ما بی‌نیاز از انبیــاء شدیم و به بلوغ رسیدیم، دلیلش این است که نیازهای بشر را مادی تعریف کردند و خیال کردند با عقل خودبنیاد بشری می‌شود نیازهای او را حــل کرد. برشی از درسگفتارِ بازخوانی کتاب طرح‌کلی‌اندیشه‌اسلامی مبحث «نبــوت» ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
«علوم پــایه» در کشـــور ما از معضـلی تاریخی رنج می‌برد و آن «نامسـألگی» است. ورود تمــدن مدرن غربی با مظــاهر «فنی و تکنیکی» خود، باعث شده تا نهــادهای علمی مــدرن در ایران نیز، از دارالفنــون تا دانشــگاه‌های معتبر کنونی، با تمرکز بر همین وجوه فنــی و مهندسی پدید آیند. لذا کمتر به علوم پشتیبـــان و ناظر به این قلمـــرو به‌ویژه «علـــوم پایه»، توجه شده است. این درحالی است که خیلی از بحـــران‌ها، مصائب و معضلاتی که امـــروز با آن مواجهیم، ریشــه در همین بنیـــان‌ها دارد و ما نتوانسته‌ایم در موقــف مواجهه انتقـــادی و پرسش از این بنیـــان‌ها قرار بگیـــریم و از ظرفیت آن(علوم‌پایه) در جهت توســـعه توانمنـــدی‌های فکــــری، پیشـــرفت کشور و اقتـــدار ملی استفاده کنیم. | نامسألگی علوم پایه در ایران | تعدادجلسات: ۵ جلسه ۹۰ دقیقه‌ای شروع: ۲۳ خردادماه 🎴شیوه برگزاری: مجازے‌‌ {اسکای‌روم} با مشــارکت ✓ دانشــگاه باقـــرالعلوم(ع) ✓ مؤسسه علم و سیــاست اشـــراق ✓ انجمن علمی ژرفـــا لینک ثبــت‌نــام http://www.negahschool.ir/product/na-masalegi/ 🎁 پیش از ثبت‌نام تخفیف‌ها را ببینید. ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir